Kör Skyrim på PS5 i 60fps – med mod!

Robot
Kör Skyrim på PS5 i 60fps – med mod!

Ska vi åka den där vagnen en gång till?

#60fps, #mod, #ps5, #skyrim


Medlem

Wow...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Medlem

Testade häromdagen på min OG PS4 och det fungerade fint så länge man inte var i städerna tycker jag. Har dock några andra moddar installerade som kanske påverkar prestandan.

Om man installerar modden via spelets Mods meny så är det viktigt att man startar om spelet helt. Missade det själv först och blev besviken när jag inte märkte någon skillnad trots att jag bara var i ett kapell.

Edit: Kan tillägga att skaparen av denna mod även har släppt några andra som höjer spelets FOV om man är intresserad av det.

Medlem

Jag kör på Xbox Series X, och med tanke på hur starka konsolerna är jämfört med de tidigare maskinerna fungerar det felfritt med Uncap FPS! Skyrim känns som ett helt nytt spel i 60 fps

Medlem

*Laughs in master race*

Medlem

Skulle behöva den där modden till PC, alla mods jag har där får processorn att hosta sönder varje gång jag startar skiten.

jbx
Medlem

Hade lätt hoppat i vagnen igen om de hade erbjudit nya trophies.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

*Laughs in master race*

*Laughs at master race*

Medlem
Skrivet av Cortex:

*Laughs at master race*

Laughs in heavily modified Skyrim VR.
Featuring MageVR, VRIK and HIGGS VR.

Medlem

Oh spännande! Nu är jag inte throphy hunter direkt, men ändå tråkigt att grafik moddar även gör så att man inte kan få en endaste trophy.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Oh spännande! Nu är jag inte throphy hunter direkt, men ändå tråkigt att grafik moddar även gör så att man inte kan få en endaste trophy.

Finns en mod för det, iallafall på pc

Medlem
Skrivet av xermalk:

Finns en mod för det, iallafall på pc

Har inte utforskat alla ps mods, men tex på Fallout 4 så kunde jag inte hitta någon sådan mod iaf

Medlem
Eller kunde de bara släppa en riktig patch?

Så slipper alla krånglet.

Medlem

Borde väl rimligtvis gå att få 120 FPS VRR på PS5, ett tio år gammalt spel borde ju inte vara så tungdrivet?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Borde väl rimligtvis gå att få 120 FPS VRR på PS5, ett tio år gammalt spel borde ju inte vara så tungdrivet?

Är det inte optimerat för nyare maskiner så spelar kraften inte så mycket roll.

Teknikens under. Nu kan vi spela spel från 2011 i 60 FPS. Woah.

Jag hade faktiskt utgått från att ps4 och xbox one körde spelen i 60 FPS redan. Det var ju ett gammalt spel redan för dem.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Har inte utforskat alla ps mods, men tex på Fallout 4 så kunde jag inte hitta någon sådan mod iaf

Sökte runder lite, och verkar som att just achivement enablers är förbjudna på moddat av sony.

Mucho dumbo då *ingen* spelar helt utan mods

Medlem
Skrivet av xermalk:

Sökte runder lite, och verkar som att just achivement enablers är förbjudna på moddat av sony.

Mucho dumbo då *ingen* spelar helt utan mods

Ah trist! men tack för din hjälp och att du tog dig tid att söka på det

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Teknikens under. Nu kan vi spela spel från 2011 i 60 FPS. Woah.

Jag hade faktiskt utgått från att ps4 och xbox one körde spelen i 60 FPS redan. Det var ju ett gammalt spel redan för dem.

Ja men vissa spel är låsta till 30fps och då spelar det ingen roll om du så sitter på gtx3090

Medlem

Haha de nya konsolerna är ju värdelösa!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Haha de nya konsolerna är ju värdelösa!

Ja det är därför alla scalpers flockas kring dem, måste va noll värde.

eld
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

*Laughs in master race*

Privilegiet som pc gamer när man såhär ett decennium senare fortfarande inte fått en patch för att köra spelet över 60fps.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Haha de nya konsolerna är ju värdelösa!

Va är detta för kommentar?

Sitter och trycker med min ps5 4k native i 60 fps på valhalla, demons souls, fenyx, days gone.... fullkomligt älskar den!!!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Arzei:

Borde väl rimligtvis gå att få 120 FPS VRR på PS5, ett tio år gammalt spel borde ju inte vara så tungdrivet?

Jag tror inte motorn tillåter det. Hastigheten för fysiken i spelvärlden är typ sammankopplad med antalet bildrutor och allt över 60 fps gör att spelet går sönder. Kan minnas fel men tror det var något sånt.

eld
Medlem
Skrivet av justabit:

Jag tror inte motorn tillåter det. Hastigheten för fysiken i spelvärlden är typ sammankopplad med antalet bildrutor och allt över 60 fps gör att spelet går sönder. Kan minnas fel men tror det var något sånt.

Det går, med fallout 76 fixade detta ganska snabbt då folk utnyttjade det genom att låsa upp fps och kunde springa runt i världen otroligt snabbt.

deras VR-spel med samma motor är även de upplåsta för att kunna köra i de högre framerates som vr-headsetsen använder.

Problemet är väl att de faktiskt måste släppa denna uppdatering, det är därför skyrim fortfarande i grunden är låste till 30 fps på konsol på konsoler.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Va är detta för kommentar?

Sitter och trycker med min ps5 4k native i 60 fps på valhalla, demons souls, fenyx, days gone.... fullkomligt älskar den!!!

Kan ha fel men tror inget av spelen du nämnde kör i native 4K 60fps. I lite mer krävande titlar uppnås 60fps ofta genom i ett performance mode, med dynamic resolution scaling.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Va är detta för kommentar?

Sitter och trycker med min ps5 4k native i 60 fps på valhalla, demons souls, fenyx, days gone.... fullkomligt älskar den!!!

Alltså någon måste ju ha ljugit åt dig eftersom Valhalla inte har 4k native på dessa sketna konsoler.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Alltså någon måste ju ha ljugit åt dig eftersom Valhalla inte har 4k native på dessa sketna konsoler.

Haha, ps4 var sketen så in i helv däremot.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kan ha fel men tror inget av spelen du nämnde kör i native 4K 60fps. I lite mer krävande titlar uppnås 60fps ofta genom i ett performance mode, med dynamic resolution scaling.

Meh, jaha där ser man. Men det är ju hiskeligt snyggt ändå måste ja säga


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

12
Skriv svar