Horizon: Zero Dawn pc-patchat - färre krascher utlovas

Robot
Horizon: Zero Dawn pc-patchat - färre krascher utlovas

Äntligen kan du trycka hur mycket du vill på Windows-tangenten!

#horizon-zero-dawn


Medlem

Väntar nog ett år till. Buggiga spel som förstör spelupplevelsen är det absolut värsta som finns.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Väntar nog ett år till. Buggiga spel som förstör spelupplevelsen är det absolut värsta som finns.

Nu trycker jag inte upprepade gånger på windows-tangenten, men det har varit en väldigt stabil upplevelse som flyter på bra för mig. Jag har inte stött på någonting som jag skulle kalla bugg. Började spela under mellandagarna.

Ge det en chans!

Medlem
Skrivet av Novdid:

Nu trycker jag inte upprepade gånger på windows-tangenten, men det har varit en väldigt stabil upplevelse som flyter på bra för mig. Jag har inte stött på någonting som jag skulle kalla bugg. Började spela under mellandagarna.

Ge det en chans!

Krascher är egentligen inte problemet som stör mig mest. Det är mer hur spelet flyter. Såvitt jag läst och sett så flyter det sisådär på PC med fler grafiska buggar än spelförstörande sådana. Vissa spelare stör sig på stuttering, andra inte.

Medlem

Den värsta formen av krascher är när sparfilen blir korrupt när spelet kraschar. Det händer mig med Bioshock remastered så jag har aldrig kunnat spela det spelet mer än 1-2h i starten. Har inte testat om det är fixat ännu. Efter att ha råkat ut för det två gånger så kändes det bara som bortkastad tid att försöka spela spelet. Sånt här borde egentligen regleras med konsumentlagstiftning kan jag tycka. Nu vore det så klart orimligt att kräva att alla spel skall fungera smärtfritt på alla system. Men i fallet Bioshock remaster så är det inte få som har haft detta problem. Det borde vara olagligt för Steam osv att neka pengarna tillbaka när ett spel är såpass broken för en såpass stor skara. Tänk om andra branscher fick lov att skita i att fixa saker i lika stor utsträckning, folk hade gått i taket.

Medlem

PC Master race!!

Medlem
Skrivet av Miindz:

Krascher är egentligen inte problemet som stör mig mest. Det är mer hur spelet flyter. Såvitt jag läst och sett så flyter det sisådär på PC med fler grafiska buggar än spelförstörande sådana. Vissa spelare stör sig på stuttering, andra inte.

Själv har jag inte haft någon krasch men spelet efter någon patch flyter inte länge på 60 FPS men håller sig över 50 i alla fall i 1440p på min dator. (4K är ospelbart). Annars har jag inte haft några som helst grafiska grejer som stör förutom 1 grej på 1 plats som man befinner sig på enbart i slutet av spelet och i ett litet område av 1 meter som man springer igenom på 1 sekund där allt, exakt allt blir svart, skummaste jag varit med om i hela spelet, rapporterade detta till utvecklarna men ingen fix har hänt, förstår dock att det inte är en prio på en sådan liten småsak. Stuttering har jag inte märkt av någon gång.

Nog för att jag tror folk har en del valid problem (brorsans spel kraschade nästan konstant var 5 minut vid ett tillfälle innan det patchades) så känns det alltid som en del folk klagar på Steams forum bara för klagandets skull och alltså bara hittar på saker som inte stämmer om spelets funktionalitet, det är ju inte precis lika farligt som Cyberpunk 2077, inte närheten av samma nivå av problem om man ska dra en jämförelse.

Men nog tusan är spelet krävande, men vänta på rea eller något skulle jag säga om du är intresserad av att spela spelet. Lär nog hinna patchas tills dess.

Medlem

Fungerade felfritt på på konsol iaf

Medlem

Jag har spelat cirka 50 timmar (44% på standardkartan och 25% på Frozen Wild) och råkat ut för en krasch tror jag.
I övrigt har det flytit på hur bra som helst med ganska höga inställningar (GTX1080 och Ryzen 3600).

Fantastiskt bra spel!

Relik 📜
  • Crash fix for when players continuously pressed the windows key

Wtf? Vad är det för fel på folk?


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av emilakered:
  • Crash fix for when players continuously pressed the windows key

Wtf? Vad är det för fel på folk?

Tänkte precis samma sak.

Aja dagens skratt!

Medlem

Senaste veckorna har det flytit på riktigt bra ligger på 59-62 fps konstant med en i7 8700K och GTX1070 ti i 1080p med nästan högsta inställningar på allt.

Har spelat 216 timmar sedan augusti och inte klarat det helt än

Medlem

Grymt bra spel som blev väldigt mycket bättre efter några patchar. Var bedrövligt på 900 serien vid launch. Lirat igenom det mesta i spelet inkl dlc med mitt 980ti och det funkar ok med g-sync i ca 40-50 FPS.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Är nog dags att ge sig på detta igen, spelade igenom hälften ungefär tills jag gav upp pga det inte flöt på bra nog. Har nyligen byggt en ny dator, får hoppas det flyter på lite bättre

Medlem

Jag körde igenom det på PC över nyår och det fungerade redan då riktigt bra. Hade två krascher under mina ~55 timmar. Något som störde var däremot att dialog låter dåligt, som om det är komprimerat på något vis.

Men är man sugen så kan man definitivt köra nu, de har fixat väldigt många problem sedan 1.0.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Miindz:

Krascher är egentligen inte problemet som stör mig mest. Det är mer hur spelet flyter. Såvitt jag läst och sett så flyter det sisådär på PC med fler grafiska buggar än spelförstörande sådana. Vissa spelare stör sig på stuttering, andra inte.

Jag kör det med ett 1080Ti parat med en Ryzen 3700X med Adaptive-sync igång (Gsync Compatible) i 1440p. Ca 70 fps allt maxat och fantastiskt bra flyt. Och som sagt stabilt.

Försökte köra Cyberpunk men bestämde mig för att ge det lite tid för patchar och ge Horizon en chans. Fungerar bra och mysigt spel är det också, även om vissa saker (lite cringe i dialogerna) inte håller Witcher 3-klass. Men vackert och ett fint världsbygge!

Medlem

Vore ju fint om de kunde patcha in stöd för 21:9 bildförhållande i mellansekvenserna också...


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

FM-guru
F.d. Sisyr

Var ospelbart på PC för mig vid release... förhoppningsvis funkar det bättre nu, fast jag är upptagen av annat i backloggen för närvarande.

Avstängd

Lirade precis klart spelet. Är totalt oförstående till hypen kring spelet. Död värld, värdelös protagonist och allmänt tråkigt.
En stor besvikelse.


signatur

Jag är feministen som står upp mot rasismen.

Medlem

Är en god väg in i spelet och det funkar fint för mig. Skulle inte skada med en bättre rigg så att det flyter bättre men det är ju mer mitt fel än spelets.
Gillar storyn och tycker att Aloy är en av de bättre protagonisterna jag spelat. Möjligen lite för lätt på normal men det passar mig fint då jag är mer en story-gamer än något annat 😊. Rekommenderar det om man tycker att nya Tomb Raider med lite mer open world låter som en god idé.

Funkar riktigt bra för mig. Tyckte inte konsolversionen gjorde grafiken rättvisa. Annorlunda blir det med nya spelet som jag ser framemot. Trist att "Kill Zone"-spelen inte kommer fortsätta. Det fanns en ganska unik atmosfär i dom.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av ChalleT:

Är en god väg in i spelet och det funkar fint för mig. Skulle inte skada med en bättre rigg så att det flyter bättre men det är ju mer mitt fel än spelets.
Gillar storyn och tycker att Aloy är en av de bättre protagonisterna jag spelat. Möjligen lite för lätt på normal men det passar mig fint då jag är mer en story-gamer än något annat 😊. Rekommenderar det om man tycker att nya Tomb Raider med lite mer open world låter som en god idé.

Spännande att man kan tycka så extremt olika. Vi skulle säkert bli ett bra par IRL.


signatur

Jag är feministen som står upp mot rasismen.

Medlem
Skrivet av Käppkinesen:

Spännande att man kan tycka så extremt olika. Vi skulle säkert bli ett bra par IRL.

Är det inte det vi människor gör; tycker olika? 🙂

1
Skriv svar