Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu klar med Vinland. Miljöerna var helt klart mysiga men i övrigt lämnade området en del att önska.

Jag fattar grejen med att åka dit inkognito, utan utrustning. Lite mer fokus på smyga, ensam mot massor av fiender, osv. Men när jag rensat det första lägret med bara en klen klubba kändes det lite konstigt att inte kunna plocka upp deras vapen från backen. Eller att Eivor svingar en yxa i alla dödsanimationerna i djurstrider.

Och när jag väl möter Gorm, råka klanta till det och blir dödad vaknar jag upp hos urbefolkningen och kan bara släntra dit och lönnmörda honom lite casual. Som om inget hänt,

Hade varit kul med lite allvarligare konsekvenser här. Att för mycket kaos skulle leda till något negativt, lite som när man dödar allt i Dishonored och det ökar pesten.

Gear mässigt...

...Är det ju konstigt att man inte får med sig nått hem. Samlade ihop till hela Indian looken och får inte ta med den hem...suck


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu klar med Vinland. Miljöerna var helt klart mysiga men i övrigt lämnade området en del att önska.

Jag fattar grejen med att åka dit inkognito, utan utrustning. Lite mer fokus på smyga, ensam mot massor av fiender, osv. Men när jag rensat det första lägret med bara en klen klubba kändes det lite konstigt att inte kunna plocka upp deras vapen från backen. Eller att Eivor svingar en yxa i alla dödsanimationerna i djurstrider.

Och när jag väl möter Gorm, råka klanta till det och blir dödad vaknar jag upp hos urbefolkningen och kan bara släntra dit och lönnmörda honom lite casual. Som om inget hänt,

Hade varit kul med lite allvarligare konsekvenser här. Att för mycket kaos skulle leda till något negativt, lite som när man dödar allt i Dishonored och det ökar pesten.

Ja det är nåt jag saknar i Assassin's Creed att om man misslyckas blir där konsekvenser av nån sort, hade varit super fint om dom hade använt Shadow of mordors fina Nemesis system. Hade gärna sett fler spel haft det fina Nemesis systemet


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WonderBoy:

Någon som spelar på Xbox One X och har lust att komma med en lägesrapport angående problemet med screen tearing?

Har inga problem med det. Någon gång kan det hacka till men det är kanske en gång på fem timmars speltid.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Gear mässigt...

...Är det ju konstigt att man inte får med sig nått hem. Samlade ihop till hela Indian looken och får inte ta med den hem...suck

Ja, reagerade på det också. Inte för att jag skulle ha använt det, men skumt ändå. Känns ganska skohornat.

Skrivet av Snake Plissken:

Ja det är nåt jag saknar i Assassin's Creed att om man misslyckas blir där konsekvenser av nån sort, hade varit super fint om dom hade använt Shadow of mordors fina Nemesis system. Hade gärna sett fler spel haft det fina Nemesis systemet

Man trodde ju att många skulle kopiera det, men icke.


signatur
Avstängd

Har läst här att en del kör spjut/Sköld. Hur gör ni det? Spjut är ju två hands vapen?


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Har läst här att en del kör spjut/Sköld. Hur gör ni det? Spjut är ju två hands vapen?

Finns en skill som låser upp så man kan ha tvåhandsvapen i en hand


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Finns en skill som låser upp så man kan ha tvåhandsvapen i en hand

Hittar inte den konstigt nog.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Hittade nu!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Sitter och slöspelar Assassin's Creed Odyssey i väntan på Valhalla. Uppskattningsvis dimper det ner i lådan redan imorgon. Är minst sagt förväntansfull.

Ni som också spelat Odyssey, finns det några funktioner eller andra aspekter som ni saknar i Valhalla? Själv har jag inte snokat så mycket i ett försök att undvika spoilers eller andra detaljer som kan vara kul att få upptäcka själv. Men en sak jag var tvungen att ta reda på var om transmog fortfarande var en grej, en väldigt uppskattad funktion för egen del. Men dessvärre inte. Ska dock vara på ingång enligt Ubisoft själva, frågan är bara när.

Skrivet av breahl:

Hittar inte den konstigt nog.

nord väst en bra bit upp på röda "Bear" trädet. "Dual Wield 2 handed weapon" nånting nånting


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av WonderBoy:

Sitter och slöspelar Assassin's Creed Odyssey i väntan på Valhalla. Uppskattningsvis dimper det ner i lådan redan imorgon. Är minst sagt förväntansfull.

Ni som också spelat Odyssey, finns det några funktioner eller andra aspekter som ni saknar i Valhalla? Själv har jag inte snokat så mycket i ett försök att undvika spoilers eller andra detaljer som kan vara kul att få upptäcka själv. Men en sak jag var tvungen att ta reda på var om transmog fortfarande var en grej, en väldigt uppskattad funktion för egen del. Men dessvärre inte. Ska dock vara på ingång enligt Ubisoft själva, frågan är bara när.

Jag saknar quester på kartan, alltså pluppar så man ser vart dom är. I valhalla måste man hitta dom själv liknande rdr2 att det kan hända grejer lite vart som helst.

Jag hittar knappt några sådana och säkert därför jag bara är på typ 130 i level.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Jag saknar quester på kartan, alltså pluppar så man ser vart dom är. I valhalla måste man hitta dom själv liknande rdr2 att det kan hända grejer lite vart som helst.

Jag hittar knappt några sådana och säkert därför jag bara är på typ 130 i level.

Blåa pluppar på kartan är side Quests


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Blåa pluppar på kartan är side Quests

Då ska jag genast göra några sånna!

Vilken vapen combo kör ni?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Känner mig lite dum som inte fattat att det var quester haha. Men nu blev det helt plötsligt hur mycket som helst att göra!


signatur

PS5 och inget annat.

Tycker det är lite väl fantasy med 2 stora vapen i varje hand så kör mest
dubbla små yxor
eller en tvåhandsyxa


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Dom roligaste vapen jag har haft dual i e två knivar, och sen sköld och hammare fast skölden i main hand


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd

Jag kör 2h yxa och spjut. Det funkar bra mot bossar men är sådär i vanliga strider. När man möter någon med kniv är det tufft att hinna slå dom. En sak till som jag tycker är jobbig är dom med jätte stora sköldar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kanske har nämnt det tidigare men jag börjar gilla spelet mer och mer. Har nog kört nästan 20h nu.
Däremot tycker jag det går väldigt trögt att gå upp i power? Jag orkar inte göra ALLT på kartan utan håller mig till story och vissa sidouppdrag. Men jag har endast power 58 när jag var klar med första zonen och nästa zon var rekommenderad power 90.

Måste jag "grinda" för att ta mig vidare efter varje zon eller missar jag något?

Skrivet av Ronzem:

Kanske har nämnt det tidigare men jag börjar gilla spelet mer och mer. Har nog kört nästan 20h nu.
Däremot tycker jag det går väldigt trögt att gå upp i power? Jag orkar inte göra ALLT på kartan utan håller mig till story och vissa sidouppdrag. Men jag har endast power 58 när jag var klar med första zonen och nästa zon var rekommenderad power 90.

Måste jag "grinda" för att ta mig vidare efter varje zon eller missar jag något?

Man får ju välja mellan flera zoner när man väljer vilket område man ska pledge till på kartan i huset på, tog kanske "fel"?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

Kanske har nämnt det tidigare men jag börjar gilla spelet mer och mer. Har nog kört nästan 20h nu.
Däremot tycker jag det går väldigt trögt att gå upp i power? Jag orkar inte göra ALLT på kartan utan håller mig till story och vissa sidouppdrag. Men jag har endast power 58 när jag var klar med första zonen och nästa zon var rekommenderad power 90.

Måste jag "grinda" för att ta mig vidare efter varje zon eller missar jag något?

Jag tror det går göra ändå. Gjorde en Power 160 när jag var på 120.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Man får ju välja mellan flera zoner när man väljer vilket område man ska pledge till på kartan i huset på, tog kanske "fel"?

Inte ens rört den kartan, kanske är därför

Skrivet av Ronzem:

Inte ens rört den kartan, kanske är därför

Hehe hmm kan vara därför 😋


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Hehe hmm kan vara därför 😋

Lätt att missa. Jag gjorde det också i början!


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Lätt att missa. Jag gjorde det också i början!

Ja e man inne i spelet så e det lätt att missa saker


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skägg.
10 Chambers

Storyn alltså. Precis klar med Halfdann...

... men det känns som om alla beslut jag tar blir dåliga, eller i alla fall inte bra. Tillsatte präst som visade sig vara fuling, Faravid fick en hammare i fejset. Och så vidare.


signatur
Medlem

Vinland var ju ett skämt! Gick ditt med powerscore 90. Uppgradeare beserker setet till max och spenderade rätt mycket material. Sen så fick man inte ha med sig något till ön. Dock så var det rätt så lätt. Tråkiga med det sen vsr ju att msn inte fick med sig looten hem igen. Sen fick jag genialisk ide att jag skulle köpa lite heliux points, fy skäms jag vet.. blev sugen på gotic setet. Sen så försvann berserker setet ??? Sen fick jag tillbaka rustningen fast på lvl 1. Va fan!! Är det någon mer som stött på det buggen. ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WonderBoy:

Någon som spelar på Xbox One X och har lust att komma med en lägesrapport angående problemet med screen tearing?

Lirat en del på Series S, där är det ganska mycket problem.


signatur
Medlem

Shit vad det crashar hela tiden nu. är inte spel bart längre.

Avstängd

Vad gör man när man skapat allianser med alla? Jag får ingen ny quest efter det och allians kartan är full.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Vad gör man när man skapat allianser med alla? Jag får ingen ny quest efter det och allians kartan är full.

Kollat vad Main Quest e?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Ubisoft har rea på sina senaste spel, inte jättestor rea på Valhalla (från 600kr till 500kr). Men Watch Dogs Legion och Immortals Fenyx Rising spelen finns för 400kr.
https://store.ubi.com/eu/deals?lang=en-SK

Skriv svar