Robot
Hitman 3

Agent 47 återvänder för att avsluta World of Assassination-trilogin.

#Hitman-3, #Io-interactive


Medlem

Tack Jonny, fin recension. Den gör att jag kommer välja Hitman 3 som nästa spel att klara av. Läste även detta, vilket gör mig supersugen.

On next-gen consoles you can also expect a visual upgrade, as developer IO Interactive has confirmed that Hitman 3 will run in 4K resolution at 60 frames per second with HDR support included on Xbox Series X and PlayStation 5


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Lätt? Kanske något för mig då tycker de senaste Hitman spelen är för svåra.

Skribent

Jag har hållit igen väldigt mycket på detaljerna angående uppdragen i recensionen av den enkla anledningen att jag vill att ni ska få upptäcka dem själva. Det känns som en björntjänst att avslöja hälften av alla roliga inslag och "Mission stories" bara för att texten ska bli roligare att läsa, men jag hoppas att ni får en någorlunda bra uppfattning om spelet ändå

Har ni några frågor är det bara att langa på.

Skribent
Skrivet av b0ne:

Tack Jonny, fin recension. Den gör att jag kommer välja Hitman 3 som nästa spel att klara av. Läste även detta, vilket gör mig supersugen.

On next-gen consoles you can also expect a visual upgrade, as developer IO Interactive has confirmed that Hitman 3 will run in 4K resolution at 60 frames per second with HDR support included on Xbox Series X and PlayStation 5

Tack! Framförallt Chongqin-banan kommer att se makalöst bra ut i HDR. Neon och regn slår banne mig aldrig fel.

It's not a lake, it's an ocean

Något även för den som aldrig spelat Hitman förut?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Gnällkuk

Ser lovande ut, blir och att testa på Hitman för första gången nu tror jag


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Något även för den som aldrig spelat Hitman förut?

Båda de två tidigare spelen går att köra inifrån Hitman 3, så jag skulle definitivt rekommendera att köra allihopa, speciellt eftersom de grafiska förbättringarna även inkluderar ettan och tvåan. Köper du Hitman 3 inom tio dagar av släppet på Epic (PC) så får du det första spelet utan extra kostnad, och tvåan ska såvitt jag vet säljas med rätt saftig rabatt.

De lär även gå att få tag på hyfsat billigt även till konsolerna.

Medlem

Kul! Har precis hoppat på andra spelet efter att ha klarat av ettan tidigare under hösten

Svårighetsgraden är just en svår avvägning i Hitman-spelen. Om det är för enkelt så är spelet egentligen rätt meningslöst. Om det är för svårt blir det mest bara en tidstjuv då man antingen måste spela om långa delar eller helt enkelt bara vänta väldigt länge på att rätt tillfälle ges. Som tur är har de senare spelen blivit duktigare på att låta spelaren aktivera avvikande händelser själv, medan de äldre spelen hade väldigt statiska scheman (missade man luckan i en patrullering kunde man få vänta i två minuter på nästa).

Själv föredrar jag att spela på mellan-svårighetsgraden men att stänga av så många assisterande funktioner som möjligt (till exempel mission stories). Egentligen vill jag spela på högsta svårighetsgraden, men att bara kunna spara spelet en enda gång är helt enkelt för tidskrävande för mig.

Det enda jag stör mig på med de här nyare spelen är hur Challenges påverkar sättet jag spelar på. För det handlar ju om att klara av så många utmaningar som möjligt för att låsa upp nya resurser. Det som stör mig något enormt är att man kan klara en utmaning (till exempel förgifta någon) för att sen bara klicka på Load Game och då fortfarande ha kvar bedriften. Det är ju en feature i sig att dom har gjort så. Men problemet för mig är att spelstilen blir "försök klara av så många utmaningar som möjligt per playthrough". Så första omgången på en ny bana blir egentligen bara att på ett oförsiktigt sätt undersöka hela kartan och mörda mig fram i mål.
Jag spelade inte första spelet på det viset, men det ledde till att det tog enormt lång tid att ens klara av ett tiotal utmaningar eftersom man inte hinner med mer än än handfull på en runda (utan att köra Load Game för att backa tiden). Så nu är jag fast i ett första spel där jag har 10% avklarade Challenges och ett andra spel där jag har klarat varenda Feat, Discovery och Assasination Challenge på första banan - men den spelades till slut mer som en grind än på ett roligt Hitman-vis.

Jag uppskattar att utvecklarna lägger till så många olika flöden genom en bana men mekaniken med Challenges blir väldigt fel för min del.

Skribent
Skrivet av Sebbepojken:

Kul! Har precis hoppat på andra spelet efter att ha klarat av ettan tidigare under hösten

Svårighetsgraden är just en svår avvägning i Hitman-spelen. Om det är för enkelt så är spelet egentligen rätt meningslöst. Om det är för svårt blir det mest bara en tidstjuv då man antingen måste spela om långa delar eller helt enkelt bara vänta väldigt länge på att rätt tillfälle ges. Som tur är har de senare spelen blivit duktigare på att låta spelaren aktivera avvikande händelser själv, medan de äldre spelen hade väldigt statiska scheman (missade man luckan i en patrullering kunde man få vänta i två minuter på nästa).

Själv föredrar jag att spela på mellan-svårighetsgraden men att stänga av så många assisterande funktioner som möjligt (till exempel mission stories). Egentligen vill jag spela på högsta svårighetsgraden, men att bara kunna spara spelet en enda gång är helt enkelt för tidskrävande för mig.

Det enda jag stör mig på med de här nyare spelen är hur Challenges påverkar sättet jag spelar på. För det handlar ju om att klara av så många utmaningar som möjligt för att låsa upp nya resurser. Det som stör mig något enormt är att man kan klara en utmaning (till exempel förgifta någon) för att sen bara klicka på Load Game och då fortfarande ha kvar bedriften. Det är ju en feature i sig att dom har gjort så. Men problemet för mig är att spelstilen blir "försök klara av så många utmaningar som möjligt per playthrough". Så första omgången på en ny bana blir egentligen bara att på ett oförsiktigt sätt undersöka hela kartan och mörda mig fram i mål.
Jag spelade inte första spelet på det viset, men det ledde till att det tog enormt lång tid att ens klara av ett tiotal utmaningar eftersom man inte hinner med mer än än handfull på en runda (utan att köra Load Game för att backa tiden). Så nu är jag fast i ett första spel där jag har 10% avklarade Challenges och ett andra spel där jag har klarat varenda Feat, Discovery och Assasination Challenge på första banan - men den spelades till slut mer som en grind än på ett roligt Hitman-vis.

Jag uppskattar att utvecklarna lägger till så många olika flöden genom en bana men mekaniken med Challenges blir väldigt fel för min del.

Det är en bra poäng. De har tagit bort en hel del av vikten hos Challenges den här gången eftersom de inte på egen hand låser upp nya grejer på banan, utan bara ger mer experience points. Fast det hjälper iofs inte om man verkligen vill beta av alla Challenges för att ha den prestationen avklarad.

600 kr för 6 uppdrag är lite klent tycker jag, jag köper det nog när det ligger som 70% rea i PS Store.

Medlem

De skulle gett oss Co-op uppdrag där man var tvungen att sammarbeta för att klara missions. Jag blev lite besviken på spelets MP i förra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Trevligt, var lite sugen på det här, men lite dyrt som redan nämnt, 6 uppdrag känns ju inte direkt som mycket content alls.

Inaktiv

Får nog bli efter Epic exklusiviteten på någon rea för min del faktiskt. Jag brukar älska Hitman, men 6 uppdrag känns lite för den pengen, samt att jag har resten av spelen på Steam.

Medlem

Det jag gillar mest med de senaste Hitman är att de har fått några som är jäkligt bra på level design och detaljer. Otroligt trevliga banor.
Men blir nog ett köp även denna gång när "Gold edition" är nere på ca 150kr då det i överlag är rätt lite innehåll i spelen om man inte är en sån som spelar samma bana tusen gånger.

Medlem

Terve Johnny. Med dina spec: i7 8700k, 16 DDR4 och RTX 3080 körde du i högsta ultra inställningar antar jag? Vilken resolution kör du? Hur många frames fick du ut? Om du mätte de?

Tack för bra recension as usual. Trodde spelet skulle få en 3a. Blir ett köp till EPiC. Kan inte vänta 1 år på Steam versionen. Synd att man nu inte får några achievments när man lirar i EPiC launcher.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Terve Johnny. Med dina spec: i7 8700k, 16 DDR4 och RTX 3080 körde du i högsta ultra inställningar antar jag? Vilken resolution kör du? Hur många frames fick du ut? Om du mätte de?

Tack för bra recension as usual. Trodde spelet skulle få en 3a. Blir ett köp till EPiC. Kan inte vänta 1 år på Steam versionen. Synd att man nu inte får några achievments när man lirar i EPiC launcher.

Yes, allt maxat i 1440p. Dessvärre vill inga FPS-räknare jag provat dyka upp i spelet (Geforce Experience, Afterburner, Fraps etc.), så jag kan inte säga mer än att det flutit på bra, med något enstaka hack som enda undantag direkt när man kommer in i ett nytt område.

Medlem

Jag fastnade i mitt Hitman-beroende när jag som liten pojk köpte Codename 47 sent år 2000, tjugo år senare spelar jag igenom alla spelen med några års mellanrum (förutom Absolution).
Den enda andra spelserien där jag spelar om spel regelbundet är nog Splinter Cell, då främst spel 1-3. Försökte en gång ge mig på att spela Metal Gear Solid V: The Phantom Geezer, men eftersom det är flummigt kalle-anka spel så håller jag mig till Agent 47 och Sam Fisher.

Hade helst haft alla tre spelen på Steam, är det någon som har hört något mer om hur det funkar att "länka" Hitman 1 & 2 till EGS?
Fin recension för övrigt

Skribent
Skrivet av reaver:

Jag fastnade i mitt Hitman-beroende när jag som liten pojk köpte Codename 47 sent år 2000, tjugo år senare spelar jag igenom alla spelen med några års mellanrum (förutom Absolution).
Den enda andra spelserien där jag spelar om spel regelbundet är nog Splinter Cell, då främst spel 1-3. Försökte en gång ge mig på att spela Metal Gear Solid V: The Phantom Geezer, men eftersom det är flummigt kalle-anka spel så håller jag mig till Agent 47 och Sam Fisher.

Hade helst haft alla tre spelen på Steam, är det någon som har hört något mer om hur det funkar att "länka" Hitman 1 & 2 till EGS?
Fin recension för övrigt

Ja jäklar vad kul man haft med Agent 47 under åren. Det ska bli kul att se vad de kan göra med James Bond, men jag är nästan ännu mer spänd på att se "nästa generations" potentiella Hitman.

Såvitt jag vet har det inte kommit något nytt angående att importera de äldre banorna. "Vi ska fixa det under de kommande veckorna" och "ingen kommer behöva köpa spelen igen" är vad som sagt hittills.

Medlem

Största besvikelsen är att det inte finns VR support på PC versionen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att 3an skulle vara mer av samma visste vi.
Det är en renodlad PSVR recension vi väntar på!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Jonny Myrén:

Båda de två tidigare spelen går att köra inifrån Hitman 3, så jag skulle definitivt rekommendera att köra allihopa, speciellt eftersom de grafiska förbättringarna även inkluderar ettan och tvåan. Köper du Hitman 3 inom tio dagar av släppet på Epic (PC) så får du det första spelet utan extra kostnad, och tvåan ska såvitt jag vet säljas med rätt saftig rabatt.

De lär även gå att få tag på hyfsat billigt även till konsolerna.

OK, tack! Kommer spela det på konsol, men det lär nog dröja lite.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kan man lira gamla kartorna på konsol också förutsatt att man äger Hitman 1/2 eller är det bara PC som stödjer det?

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

600 kr för 6 uppdrag är lite klent tycker jag, jag köper det nog när det ligger som 70% rea i PS Store.

För andra spel, ja, men Hitman-serien är inte som andra spel. Varje bana är massivt stor och du kommer att spela om varje bana några hundra gånger, på hundra helt olika sätt. Sex banor, som är större än de i H1 & H2 är i ett Hitman-spel bra valuta för pengarna. Och det är inte sex uppdrag, det är hundratals, kanske tusentals olika uppdrag, på de sex kartorna. Du har storyn, men sedan har du escalations, contracts och elusive targets också.
Som de flesta recensenter påpekar är egentligen den övergripande "storyn" irrelevant, för det handlar väldigt lite om att "ta sig igenom". Kan inte komma på något annat spel som ens liknar Hitman 1-3 förutom en del andra tidigare Hitman-titlar.

Medlem
Skrivet av reaver:

Jag fastnade i mitt Hitman-beroende när jag som liten pojk köpte Codename 47 sent år 2000, tjugo år senare spelar jag igenom alla spelen med några års mellanrum (förutom Absolution).
Den enda andra spelserien där jag spelar om spel regelbundet är nog Splinter Cell, då främst spel 1-3. Försökte en gång ge mig på att spela Metal Gear Solid V: The Phantom Geezer, men eftersom det är flummigt kalle-anka spel så håller jag mig till Agent 47 och Sam Fisher.

Hade helst haft alla tre spelen på Steam, är det någon som har hört något mer om hur det funkar att "länka" Hitman 1 & 2 till EGS?
Fin recension för övrigt

Kul och se ett fan som också varit med sedan 2000.

Jag blev väldigt imponerad utav Hitman 2016, och är väldigt nöjd över att få ha spelat Agent 47 i 20 år, det kunde lika gärna slutat 2005 med Blood Money. Jag vet inte hur framtiden ser ut för Hitman, men det vore kul om dom kunde fortsätta med serien, eventuellt kanske byta motor och utforska en ny generations fysisk och grafik för Agent 47. Jag tror styrkan för serien ligger i nya tekniska dimensioner, lite som Absolution, även om Absolution inte var ett bra Hitman spel så ville alla se Hitman på den då nuvarande generationens konsoler.

Avstängd

Bra recension.

Nu hoppas jag man lägger resten av krutet på en storstilad comeback för Agent 007. Kan inte tänka mig en mer perfekt utvecklare än danskjävlarna för ändamålet.


signatur

Jag är feministen som står upp mot rasismen.

Medlem
Skrivet av nils45:

Kul och se ett fan som också varit med sedan 2000.

Jag blev väldigt imponerad utav Hitman 2016, och är väldigt nöjd över att få ha spelat Agent 47 i 20 år, det kunde lika gärna slutat 2005 med Blood Money. Jag vet inte hur framtiden ser ut för Hitman, men det vore kul om dom kunde fortsätta med serien, eventuellt kanske byta motor och utforska en ny generations fysisk och grafik för Agent 47. Jag tror styrkan för serien ligger i nya tekniska dimensioner, lite som Absolution, även om Absolution inte var ett bra Hitman spel så ville alla se Hitman på den då nuvarande generationens konsoler.

Haha samma här, Jag vet inte hur många gånger jag spelade demot på Codename 47 som man fick med PC gamer.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skrivet av ulrik.borg:

För andra spel, ja, men Hitman-serien är inte som andra spel. Varje bana är massivt stor och du kommer att spela om varje bana några hundra gånger, på hundra helt olika sätt. Sex banor, som är större än de i H1 & H2 är i ett Hitman-spel bra valuta för pengarna. Och det är inte sex uppdrag, det är hundratals, kanske tusentals olika uppdrag, på de sex kartorna. Du har storyn, men sedan har du escalations, contracts och elusive targets också.
Som de flesta recensenter påpekar är egentligen den övergripande "storyn" irrelevant, för det handlar väldigt lite om att "ta sig igenom". Kan inte komma på något annat spel som ens liknar Hitman 1-3 förutom en del andra tidigare Hitman-titlar.

Det håller jag med om. Spelar spelet som du säger, att man spelar om flera gånger för att döda någon på alla tänkbara sätt då kommer det att hålla längre. Men spelar man det som man spelar många andra spel, har man klarat ett uppdrag så går man vidare till nästa, då håller det inte så länge. Jag tycker dock inte det finns någon ursäkt varför man inte kan väva in en intressant story och bra karaktärer, det skulle lyfta spelet ännu mer.

Nä, 70% rea får det bli

Medlem

Så irriterande att de väljer global release istället för att rulla ut det vid midnatt lokal tid som de flesta andra spel. Det gör det ännu mer irriterande att de inte flaggat mer för att man kan överföra sin progress från 2an innan man startar 3an. Nu verkar den hemsidan vara totalt överbelastad.

Medlem

Vilken edition ger tillgång till dom föregående då? Är lite förvirrande på deras store vilken som är vilken

Kan man köpa hitman 3, utan hitman 3 banorna, men bara 1 an och 2an? eller va?

12
Skriv svar