The Last of Us-skaparen Neil Druckmann "hypotetiskt" sugen på att göra Half-Life

Robot
The Last of Us-skaparen Neil Druckmann "hypotetiskt" sugen på att göra Half-Life
Medlem
Medlem

Herregud, låt honom inte komma i närheten av dom där IP'na.

Medlem

Ser nog hellre att HL 3 aldrig släpps


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

FM-guru
F.d. Sisyr

Punisher som etta? Trodde Druckmann hade sagt vad han ville om hämnd med TLOU 2, men I guess not.

Medlem

Inte baita nu


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Vågar man fråga vad Neil har gjort för att få hat bara av att svara på en hypotetisk fråga?
Fine ni tyckte inte om The Last of us 2 men det är ”hans” spel och skapelse och alla behöver inte tycka om det. Men kommentarerna här inne känns väldigt barnsliga och onödiga bara för att man inte tycker om det.

Medlem
Medlem
Medlem

Det hade varit kanon! Tlou serien är något av de vasaste storysarna där ute! Han har framtiden för sig karln.

Medlem
Skrivet av Thane:

Vågar man fråga vad Neil har gjort för att få hat bara av att svara på en hypotetisk fråga?
Fine ni tyckte inte om The Last of us 2 men det är ”hans” spel och skapelse och alla behöver inte tycka om det. Men kommentarerna här inne känns väldigt barnsliga och onödiga bara för att man inte tycker om det.

Jag tycker du är barnslig som inte kan acceptera att folk ogillar honom och hans spel av olika anledningar och inte delar din mening. Och du spelar som att du inte vet varför när det är solklart varför.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Jag tycker du är barnslig som inte kan acceptera att folk ogillar honom och hans spel av olika anledningar och inte delar din mening. Och du spelar som att du inte vet varför när det är solklart varför.

Låter som jag missat något? Vad har hänt?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Jag tycker du är barnslig som inte kan acceptera att folk ogillar honom och hans spel av olika anledningar och inte delar din mening. Och du spelar som att du inte vet varför när det är solklart varför.

Okej, så varje gång en huvudkaraktär i ett spel eller i en film dör så ska man hata och mordhota regissören? Uppfattat!


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Inaktiv

Min crybaby-radar började pipa vildsint när jag dök ner i detta kommentarsfält. Hade varit bra om någon kunde utveckla på varför han inte bör röra t ex Half-Life. Jag kanske har missat något men kanske bara är samma vanliga hur hemskt storyn var i TLOU2

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Jag tycker du är barnslig som inte kan acceptera att folk ogillar honom och hans spel av olika anledningar och inte delar din mening. Och du spelar som att du inte vet varför när det är solklart varför.

Antydde aldrig att jag inte accepterade att folk ogillar hans spel. Det lagbilder påpeka är hur onödigt det är att gå in och skriva saker som ”bort med cuckman” och ”go away satan” bara för att man ogillar en person eller dennes spel.

Om man ogillar något eller någonting det väl enklast och smartast att bara strunta i nyheter om den/det. Eller ska jag gå in i varenda nyhet om Call of duty och kommentera ”cuck of duty” bara för att jag ogillar det?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Min crybaby-radar började pipa vildsint när jag dök ner i detta kommentarsfält. Hade varit bra om någon kunde utveckla på varför han inte bör röra t ex Half-Life. Jag kanske har missat något men kanske bara är samma vanliga hur hemskt storyn var i TLOU2

Han har skrivit sämre och sämre spel över flera år nu, allt kulminerade i det fullständiga haveri som var The Last of Us: Part 2. Med anledning av detta anser jag att han bör hållas långt borta från allt vad framgångsrika och älskade etablerade spelserier heter. Han kan gärna sitta hos Naughty Dog och dunka sig själv i ryggen men ser ingenting att vinna i att låta honom köra exempelvis Half-Life ner i diket.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Han har skrivit sämre och sämre spel över flera år nu, allt kulminerade i det fullständiga haveri som var The Last of Us: Part 2. Med anledning av detta anser jag att han bör hållas långt borta från allt vad framgångsrika och älskade etablerade spelserier heter. Han kan gärna sitta hos Naughty Dog och dunka sig själv i ryggen men ser ingenting att vinna i att låta honom köra exempelvis Half-Life ner i diket.

Men hjälp. Han fick en fråga om vilken etablerad serie han hade velat göra spel i och han svarade. Inget mer med det.

Backloggens befriare
Skrivet av Thane:

Vågar man fråga vad Neil har gjort för att få hat bara av att svara på en hypotetisk fråga?
Fine ni tyckte inte om The Last of us 2 men det är ”hans” spel och skapelse och alla behöver inte tycka om det. Men kommentarerna här inne känns väldigt barnsliga och onödiga bara för att man inte tycker om det.

Hate is the new black.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Thane:

Men hjälp. Han fick en fråga om vilken etablerad serie han hade velat göra spel i och han svarade. Inget mer med det.

Och sen skrev fz en nyhet om det och folk reagerar. Och varför inte liksom?
Jag skulle heller aldrig vilja se honom röra Half-Life. Är väl inget konstigt att skriva det som kommentar här?

Medlem
Skrivet av Thane:

Men hjälp. Han fick en fråga om vilken etablerad serie han hade velat göra spel i och han svarade. Inget mer med det.

..och det skrevs en nyhet om det. Och jag kommenterade idén om att han skulle göra spel i dessa serier. Var det några fler uppenbara iakttagelser du ville dokumentera i tråden?

Medlem

Hade blivit sjukt grymt med den känslan och kvaliten från tlou & uc i något annat.

Jag hade personligen älskat om de gjorde ett sci-fic horror typ, men Half Life hade varit riktigt coolt det med.

Folk verkar ha löjligt med problem att se allt bra med tlou2 bara för att man ogillar vart storyn gick. Neil och gänget sa de långt innan spelet kom ut, detta kommer väcka än mer känslor.

Ja diggar som fan att allt och alla verkar kunna råka ut för död när som och helt utan gigantisk uppbyggnad, det ger mer trovärdighet till världen.

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Om du ogillar nagot som du betalade bra pengar för sa har du all rätt i världen att ytrra dig så som du önskar.

Om du vill kommentera Cuck of Duty öerallt varsego, ingen här som vill eller kan stoppa dig.

TLOU2 har EXTREMT bra anledingar till att vara ett hatat spel som du mer än antagligen redan vet om, Skaparen av spelet som på Twitter flertalet ggr gjort bort sigså att han får kommentarer som inte passar dig borde inte vara så smärtsamt för dig, du älskade ju TLOU2 fortsätt spela serien och var glad för det.

Att komma hit och spela Cuckmans advokat är inget som gör dig mer "vuxen" eller bättre än de som rackar på han, när du lär dig att acceptera andras känslor och kommentarer oavsett om du gillar de eller inte då kanske du kan kalla dig lite "vuxen"

Det är klart man får tycka och skriva vad man tycker om spelet. Men förstår inte vad att kalla honom för "Cuckman" har med det att göra?

Kan du nämna dessa EXTREMT bra anledningar? Och gärna då varför man ska gå på skaparen personligen? För om du påstår att det finns så många bra anledningar får du gärna nämna några det är inte något jag ska behöva leta upp.

Skulle inte säga att jag älskade TLOU2. Var väl lite väl långt och enformigt i gameplay-synpunkt. Men gillade att någon vågade göra något annorlunda story-mässigt istället för ett standard "vara hjälte"-spel. Ungefär samma sak som gjorde Game of Thrones bra till en början.

På vilket sätt är jag hans advokat när jag ifrågasätter att folk går in och skriver hat bara för att de ogillade ett spel? Accepterar att man inte gillade spelet, det har jag aldrig påstått att jag inte gjorde Det som bara är onödigt är kommentarer saker som "Cuckman".

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

1. Han kallas Cuckman för sina politiska åsikter.

2. Han dödade en av Huvudkaraktärerna som folk älskade på ett sätt som de flesta ansåg vara ren skit inkl jag, see sista säsongen av GoT, den är ett mästerverk jämfört med det han skrev, och GoT finalen var bland det värsta som hänt TV.

3. Du spelar hans adokat när du kommer in hit och tycker att det är konstigt att just han får såna kommentarer, du vet varför men spelar dum så som advokater ofta gör. Och folk ogillar inte bara hans spel utan även honom som person av massor av anledningar, läs hans twitter för att lära dig mer.

EDIT: att du tcker att det är onödigt att kalla Cuckman för Cuckman, OK noterat, kommer fortsätta att kalla han Cuckman.

Har du vidare frågor?

De flesta? Du är medveten om att FZ listade The Last of Us 2 till 2020 års näst bästa spel? Att läsarna sedan röstade fram det till generationens sjätte bästa spel har du kanske också missat?

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Han har skrivit sämre och sämre spel över flera år nu, allt kulminerade i det fullständiga haveri som var The Last of Us: Part 2. Med anledning av detta anser jag att han bör hållas långt borta från allt vad framgångsrika och älskade etablerade spelserier heter. Han kan gärna sitta hos Naughty Dog och dunka sig själv i ryggen men ser ingenting att vinna i att låta honom köra exempelvis Half-Life ner i diket.

Du har rätt till din åsikt och det är trist att det inte föll dig i smaken. Det är inte så intressant att diskutera huruvida spelet är bra eller inte då det är subjektivt men vad som är intressant tycker jag är klyftan mellan betyget hos recensenterna och spelarna om man kollar t ex Metacritic där Metascore är 93/100 och User Score bara är 5.7/10. Undrar vad det beror på

Medlem
Skrivet av magnne:

De flesta? Du är medveten om att FZ listade The Last of Us 2 till 2020 års näst bästa spel? Att läsarna sedan röstade fram det till generationens sjätte bästa spel har du kanske också missat?

Ok förklara detta:

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/the-last-of-us-...


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Du vill att jag ska förklara för dig vad review bombing är?

Medlem
Skrivet av magnne:

Du vill att jag ska förklara för dig vad review bombing är?

Ja det är nästan som att fans som gillade första spelet (eller älskade det som jag) tycker att man totalignorerade den fina storyn, character buildingen och förhållandet mellan två karaktärer för att skjuta allt det där iväg åt helvete med en golf drive (no pun intended) för att göra en politisk agenda, waow. Har själv inte review bombat, men har själv bra förståelse till varför det hände. Kommer aldrig i mitt liv att köpa the last of us 2, men jag tackar för alla memes vi fick av det (och live memes från internet historian när han spelade igenom det).

Medlem
Skrivet av magnne:

Du vill att jag ska förklara för dig vad review bombing är?

Ahh dvs när det inte PASSAR dig sa är det Review Bombing LOL ga och lägg dig


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

eld
Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

1. Nej stämmer inte, Cuck har en ganska klar betydelse har inget med åldern att göra varken de som är det eller använder ordet, är du ordpolisen?

Det betyder något och har absolut inget med ämnet att göra.

Men folk har ju en förmåga att ladda ord negativt för att sedan slänga det på folk, mest arga gamers verkar det som.

Medlem

En mer eller mindre enig kritikerkår och försäljningssiffror som backar upp det visar till att dom som klagar är i en minoritet.

Hoppas man får ser mer av han och Naughty Dog i framtiden.

Skriv svar