The Last of Us-skaparen Neil Druckmann "hypotetiskt" sugen på att göra Half-Life

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Ahh dvs när det inte PASSAR dig sa är det Review Bombing LOL ga och lägg dig

Har varit en ganska omfattande rapportering gällande review bombing av The Last of Us 2. Det startade redan då spelets manus läckte ut.

Att du inte håller dig uppdaterad kan knappast jag beskyllas för. Det vore också trevligt om du kunde visa lite mer hyffs än det pubertala utspelet ovan.

Medlem

TLOU2 var fjolårets bästa spel. Ettan är fortfarande favoriten men tvåan fick mig att gråta vid två tillfällen - något som aldrig hände i ettan, eller något annat spel heller för den delen.

Njut av ettan istället ni som ogillar TLOU2, själv älskar jag båda.

Ps. För att komma tillbaka till ämnet: det vore kul om Druckmann skrev ett Mario-spel, kanske skulle det finnas en spännande story då!

(Mario Golf? 😄)

Medlem
Skrivet av magnne:

Har varit en ganska omfattande rapportering gällande review bombing av The Last of Us 2. Det startade redan då spelets manus läckte ut.

Att du inte håller dig uppdaterad kan knappast jag beskyllas för. Det vore också trevligt om du kunde visa lite mer hyffs än det pubertala utspelet ovan.

Jag anser inte att det review bombats det har betyget det förtjänar i min mening.

Det rapporteras mycket i världen som inte stämmer.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Johlor:

Och folk tycker CDPR får mycket hat....Förstår om folk är besvikna, men ibland känns det ju som om spelutvecklarna dödat deras mamma och spikat upp katten på kyrkporten.

CDPR förtjänar hatet för sina lögner, utvecklarna kommer inte undan de heller ingen som tvingade de att hålla käften om alla brister, de raserade sitt eget rykte ingen som tvingade dom att släppa ett trasigt spel.

Skulle däremot inte jämföra CB 2077, spelet kraschade 100ggr minst tills jag klarade allt, men det är otroligt mycket bättre än last 2


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Lätt, om man hängt med lite i diskussionerna kring TLoU2 är det rätt så uppenbart: seriösa publikationer gav ett bra spel överlag ett bra betyg, medan den underbara pöblen som vanligt i sin oändliga visdom hänger up sig på en eller två småsaker, som sedan färgade hela deras uppfattning i reviewbombningar, medan resten av spelarna var upptagna med att njuta av spelet:

1) De dödade X, och/eller 2) de vågade ha med en transkaraktär. Som bonus, finns det 3) folk som inte spelat spelet och felaktigt trodde superjackade Abby var transkaraktären, och tyckte hon var äcklig.

// gjort en edit för att ta bort spoilers - uber

eld
Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Jag anser inte att det review bombats det har betyget det förtjänar i min mening.

Det rapporteras mycket i världen som inte stämmer.

Medlem

När man har läst och frågat många om deras hat mot tlou2 så visar det sig att dom inte ens spelat spelet.
Många av dom äger inte ens ett playstation så antar att det är därför dom är bittra.
Av det jag sett så är det ungefär 95% av dom som hatar spelet har inte ens spelat det.

Säga vad man vill om Druckman så levererar han och Naughty Dog spel, det gör inte Valve. De sitter och trycker på sina miljarder för det mesta. "Alyx" är ett undantag, men samtidigt så var det inte så kul att bli förbisedd. "Vill du spela Alyx; gå ut och köp ett VR-set för X-antal tusen. Tacka oss sen ..." Nej, Valve är ingen favorit mer.

Låt någon annan testa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Kyraal:

1) De dödade X, och/eller 2) de vågade ha med en transkaraktär. Som bonus, finns det 3) folk som inte spelat spelet och felaktigt trodde superjackade Abby var transkaraktären, och tyckte hon var äcklig.

Det gick väl till och med så långt att cross fit atleten Colleen Fotsch, som var "Abbys" kroppsmodell fick massa hat. Då har det för länge sedan gått för långt, någonstans är det "bara" ett spel vi pratar om.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Jag anser inte att det review bombats det har betyget det förtjänar i min mening.

Det rapporteras mycket i världen som inte stämmer.

Så att spelare ger nollor till spelet unna det är släppt är inte review bombing? Det måste du hålla med om utan att blanda in din åsikt kring betyget.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Lätt, om man hängt med lite i diskussionerna kring TLoU2 är det rätt så uppenbart: seriösa publikationer gav ett bra spel överlag ett bra betyg, medan den underbara pöblen som vanligt i sin oändliga visdom hänger up sig på en eller två småsaker, som sedan färgade hela deras uppfattning i reviewbombningar, medan resten av spelarna var upptagna med att njuta av spelet:

1) De dödade X, och/eller 2) de vågade ha med en transkaraktär. Som bonus, finns det 3) folk som inte spelat spelet och felaktigt trodde superjackade Abby var transkaraktären, och tyckte hon var äcklig.

1. Ganska förståeligt att folk blir upprörda över det.

2. Inkluderandet av en transkaraktär spelar inte så mycket roll egentligen. Det är självaste karaktärs designen, karaktärs utvecklingen, världs designen, plotten och sättet som det berättas på som inte går ihop. Spelet har väldigt tunga ideologiska drag vilket får transkaraktären att kännas forcerad. Det är som att någon står och skriker med megafon "KOLLA HAN ÄR TRANS!" rakt i örat på dig. Gjordes exakt likadant för Ellie och flickvännen. Det känns bara otroligt forcerat och onaturligt i berättandet och passar inte in på något vettigt sätt i en post apokalyptisk värld. Sättet det berättades på va bara rentav skit och kunde ha gjorts på ett mycket mer subtilt och mer naturligt sätt som passar in i berättandet.

Många spel vågar har med homosexuell eller transkaraktärer. Och väldigt många lyckas göra det väl på ett subtilt och naturligt sätt. The Last of Us 2 misslyckas katastrofalt i det här fallet.

3. Lätt att missförstå att hon är transkaraktären med tanke på hur hon såg ut. Många tyckte Abby såg onaturlig ut. Jag tycker med hon ser onaturlig ut. Dom enda kvinnorna jag sett med en sån kropp är heltids bodybuilders. Hon är inte heltids body builder och skulle aldrig nå den formen. Speciellt inte under dom omständigheterna världen är i. Folk kritiserade det jag just kritiserade.

Dom så kallade seriösa publikationerna gav spelet 100 av 100. Spelet va verkligen inte värd full pott. Jag skulle nog säga att spelet är värt som mest 80. Så som FZ gav spelet. Plotten hade många hål och själv tyckte jag den va ganska tråkig och långdragen. Gameplay kändes lite som första spelet även om det fanns lite nytt. Abby... verkligen inte roligt att spela som henne. Det kändes som en lång grind.

Finns många legitima själ till det låga använda snittet på metacritic. Och försäljningen av spelet håller ganska mycket med om det.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Punisher som etta? Trodde Druckmann hade sagt vad han ville om hämnd med TLOU 2, men I guess not.

Jag tror faktiskt dom skulle kunna göra punisher bra, typ actionet från uncharted blandat med våldet från last of us

Medlem
Skrivet av Idono:

1. Ganska förståeligt att folk blir upprörda över det.

2. Inkluderandet av en transkaraktär spelar inte så mycket roll egentligen. Det är självaste karaktärs designen, karaktärs utvecklingen, världs designen, plotten och sättet som det berättas på som inte går ihop. Spelet har väldigt tunga ideologiska drag vilket får transkaraktären att kännas forcerad. Det är som att någon står och skriker med megafon "KOLLA HAN ÄR TRANS!" rakt i örat på dig. Gjordes exakt likadant för Ellie och flickvännen. Det känns bara otroligt forcerat och onaturligt i berättandet och passar inte in på något vettigt sätt i en post apokalyptisk värld. Sättet det berättades på va bara rentav skit och kunde ha gjorts på ett mycket mer subtilt och mer naturligt sätt som passar in i berättandet.

Många spel vågar har med homosexuell eller transkaraktärer. Och väldigt många lyckas göra det väl på ett subtilt och naturligt sätt. The Last of Us 2 misslyckas katastrofalt i det här fallet.

3. Lätt att missförstå att hon är transkaraktären med tanke på hur hon såg ut. Många tyckte Abby såg onaturlig ut. Jag tycker med hon ser onaturlig ut. Dom enda kvinnorna jag sett med en sån kropp är heltids bodybuilders. Hon är inte heltids body builder och skulle aldrig nå den formen. Speciellt inte under dom omständigheterna världen är i. Folk kritiserade det jag just kritiserade.

Dom så kallade seriösa publikationerna gav spelet 100 av 100. Spelet va verkligen inte värd full pott. Jag skulle nog säga att spelet är värt som mest 80. Så som FZ gav spelet. Plotten hade många hål och själv tyckte jag den va ganska tråkig och långdragen. Gameplay kändes lite som första spelet även om det fanns lite nytt. Abby... verkligen inte roligt att spela som henne. Det kändes som en lång grind.

Finns många legitima själ till det låga använda snittet på metacritic. Och försäljningen av spelet håller ganska mycket med om det.

1. Finns olika nivåer av upprördhet dock...

2. På vilket sätt passar det inte in i en post apokalyptiskt värld? Skulle vara konstigt om alla transpersoner och homosexuella skulle försvinna bara för att det kommer zombies. Och angående Ellie fick man reda på att hon var homo- eller bisexuell redan i expansionen till första spelet. Så då är det inget konstigt att hon har en flickvän i andra spelet.

3. Vet inte riktigt vart i spelet det framgår hur mycket eller hur lite Abby tränar. Uppenbarligen mycket eftersom hon ser ut som hon gör. Sen om det är naturligt eller inte är lite oväsentligt i ett spel. Är väl inte så naturligt att Ellie kunde övermanna flera vuxna män när hon var i tonåren?

FM-guru
F.d. Sisyr

Tänker inte ge mig in i "diskussionen" i övrigt, men på vilket sätt är det där ett bevis för review bombing? Spelet är en vattendelare, och det finns garanterat fler spelare som tyckte spelet var bra eller dåligt än som tyckte det var "meh". Är ju samma sak med alla andra spel som agerar vattendelare.

Hur lyder ditt försvarstal om jag med hänvisning till den där bilden skulle hävda att spelet hade boostat average av folk som "bombade" med positiva betyg? 🤔

Medlem
Skrivet av Thane:

1. Finns olika nivåer av upprördhet dock...

2. På vilket sätt passar det inte in i en post apokalyptiskt värld? Skulle vara konstigt om alla transpersoner och homosexuella skulle försvinna bara för att det kommer zombies. Och angående Ellie fick man reda på att hon var homo- eller bisexuell redan i expansionen till första spelet. Så då är det inget konstigt att hon har en flickvän i andra spelet.

3. Vet inte riktigt vart i spelet det framgår hur mycket eller hur lite Abby tränar. Uppenbarligen mycket eftersom hon ser ut som hon gör. Sen om det är naturligt eller inte är lite oväsentligt i ett spel. Är väl inte så naturligt att Ellie kunde övermanna flera vuxna män när hon var i tonåren?

1. Därför jag inte skriver mer om det. Folk är folk och vissa vet inte hur man beter sig. Oavsett vad det är så finns det alltid idioti från alla håll och kanter.

2. Jag vet inte exakt hur gammal Ellie va när hela outbreaken börja men mest troligt inte gammal nog för att veta vad homosexualitet är. Ja hon kan agera på dom känslorna när hon är äldre men föga troligt då mänskligheten är i ett krisläge och homosexualitet anser jag är ett privilegium och en rättighet som existerar pga. att vårt samhälle är på ett plan som inte är hotat. Det samma gäller för transsexualitet.

Men eftersom samhället i princip har kollapsat och dom lever i en post apokalyptisk värld där mänskligheten lever i konstant hot så är det väldigt långsökt att Ellie lyckats hitta en annan person som är homosexuell under sin livstid. Skulle säga helt omöjligt att hon hittar två och har ett förhållande med båda. Speciellt när 1% av USAs kvinnliga befolkning i dagsläget är homosexuella (0.3% transsexuella). Det skulle minska drastiskt på dom åren det gått sen samhällets kollaps då homosexualitet/transsexualitet troligen hade setts på ett negativ sätt och ens sexualitet hade förnekats av en själv pga. social tryck och troligen biologiskt överlevnads instinkt. I princip så hade vi sett en ganska kraftig regression av den sociala acceptansen gällande homosexualitet/transsexualitet samt en bidragande biologisk faktor som kickar in.

Men om vi bortser från allt ovanstående och bara tittar på storyn. Som jag nämnde tidigare så presenteras det på ett väldigt dåligt sätt. Det är extremt in your face och forcerat till en punkt där det känns otroligt onaturligt i hela storyn. Jag efterliknar det som att skriva sina pronom i sin twitter-bio eller direkt presentera sig som vegan för en person. Lägger man det på den redan dåliga potten så ser man hur intvingat det är.

3. Samma logik går att applicera gällande Abby. Chansen att hon blir så biffig under en post-apokalyptisk tid är nästintill omöjlig. Det krävs mycket arbete för att se ut som hon gör och faktum att hennes kropp är baserat på en professionell cross-fit modell säger sig mycket. Det krävs extremt mycket arbete, kalorier och protein för att nå den formen. Något som mest troligt inte är möjligt under förhållandena som spelet utspelar sig i då mat inte finns i samma mängd som den finns idag.

Att ett spel som The Last of Us inte är naturligt är inte oväsentligt. Första spelet byggde upp en otroligt naturlig och realistisk värld. Så pass att jag fortfarande anser första spelet som en av dom bästa story drivna spelen jag spelat. Tvåan ligger i andra änden och jag anser storyn som en av dom sämsta jag spelat pga. hur forcerat större delen av världen och plotten känns.

Och nej Ellie övermannade inte vuxna män i första spelet. Det va väldigt mycket smygande och tur.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Oavsett vad man tycker om Druckmann så kan man konstatera två saker:

1) Han har talang, oavsett om hans stil faller en i smaken;

2) Han har helt fel författarstil för att skriva ett bra Half-Life, håll honom borta!

Om ett nytt Half-Life görs så ska det skrivas av Marc Laidlaw och ingen annan. Att låta honom skriva ett Half-Life vore som att låta Stephanie Meyer skriva uppföljare till Sagan om Ringen. Jag ogillar när uppföljare skrivs och utvecklas av personer som inte haft något med originalet att göra, även om resultatet kan bli bra så hade det varit bättre om dom spenderat tiden med att göra något eget och nytt istället.

Bästa exemplet jag kan ge är Fallout-serien. Bethesdas Fallout är bra spel, men dom är dåliga på att vara just Fallout, både gameplay-mässigt och storymässigt. Framförallt storymässigt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Verkar som att de flesta bryr sig om vad olika publikationer gav spelet.

Det har aldrig någonsin tidigare spelat roll för mig vad olika publikationer ger spel varken detta eller andra.

Den enda åsikten jag bryr mig om när jag spelar spel är min, ett spel jag inte tycker om blir inte bättre för att alla andra människor på den här planeten tycker om det.

Tex Mario 64 är ett otroligt älskat spel av andra, personligen har jag aldrig tyckt om det, tycker det är ett skitspel


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Inaktiv

För att försöka förklara en del av hatet han får på internet:

Druckman anses vara så kallad normkritiker, en kreatör som sysslar med normkritik och dekonstruktion.
Det är ett idéuttryck från vänsterkanten där syftet med konsten är att bryta ner strukturer, normer, traditioner, värderingar o.s.v. för att åstadkomma något nytt.
Om storyn byggdes upp på ett traditionellt vis i The Last of Us så dekonstrueras den totalt i uppföljaren.

Normkritik har varit en ganska dominerande kulturströmning inom konstvärlden (i Sverige den statligt finansierade konstvärlden då ingen faktiskt är intresserad av att betala för menskonst eller liknande) de senaste 10-20 åren och om man t.ex. vill ansöka till konstfack så bör man vara normkritisk om man ens vill bli antagen. Klassisk konst är inte tillräckligt intressant.

Enligt lite mer konservativ högerteori (vilken är väldigt stor på internet) är normkritik en del av kulturmarxismen där kulturuttrycket egentligen är ett uttryck för en önskan att dekonstruera det vita västerländska samhället i sig då man tycker det är ondskefullt och förtryckande.
Alla samhällsbärande strukturer och normer bör kritiseras: könsroller är förtryck, äktenskap är förtryck, kärnfamilj är något föråldrat, vithetsnorm är dåligt, styrka är förtryckande, heder är ett dåligt ord, ordning är dåligt, tradition är dåligt, disciplin är tråkigt, hedonism och dekadens är däremot bra o.s.v.
Den vita mannen anses som en symbol för upprätthållandet av den rådande ordningen och som en förtryckare av kvinnor och etniska minoriteter och därför är det allra viktigaste målet att försöka få bort honom från sin tron.
Detta gör sig då till uttryck även i kulturen som exempelvis:
Nya Star Wars där alla vita män är patetiska medan kvinnor och etniska minoriteter är de coola rebellerna.
Tv-serien Vikings där man lurar människor till att tro att det på riktigt fanns kvinnliga vikingakrigare, man blandar in feminism och en viking konverterar till Islam(den mest förtryckta religionen enligt vänsterteori och därför den vackraste).
Battlefield 5 där man byter ut manliga soldater i historiens största krig mot kvinnor trots att det är helt orealistiskt och orimligt.
Wolfenstein: The New Colossus där frihetskämparna i USA liknar Black Power-rörelsen och man försöker dra likheter till dagens USA, man hör den vita forna nazistkvinnan stöna när hon blir påsatt av en afrikan och i slutscenen glider en gravid barbröstad kvinna in i rummet och skjuter ihjäl alla(i nästa spel Young Blood spelar man istället för BJ två kvinnor som dödar nazister).
Eller då som i Last of Us 2 där den vita mannen som var huvudperson i första spelet snabbt blir mördad av en fysiskt överlägsen kvinna och i nästa scen har två tjejer lesbiskt sex. Sedan spelar man resten av spelet som två kvinnor.

Beroende på vad man har för politisk läggning och livsfilosofi kanske man reagerar olika på sådant här men ett universellt problem med denna normkritik i kulturen är att saker som tappar sin naturliga struktur också tappar sitt värde. Vissa slags historier fungerar och andra fungerar inte helt naturligt. Världen är uppbyggd av en logik och det är människors biologi också. Saker utan en naturlig logisk struktur tappar trovärdighet och berör oss inte på samma sätt. Därför tror jag också att denna kulturströmning är en återvändsgränd som förr eller senare kommer dö ut.

Medlem
Skrivet av Mogres:

Okej, så varje gång en huvudkaraktär i ett spel eller i en film dör så ska man hata och mordhota regissören? Uppfattat!

Nej, däremot om du om du har en hel film eller ett spel som bygger upp en karaktär som du sedan i nästa slaktar det du byggt upp på ett extremet otrovärdigt och ovärdigt sätt och spenderar resten av spelet att försöka övertyga åskådarna att karaktären egentligen var ett riktigt svin och förtjänade allt som hände, då förtjänar man den kritik man fått.

Självklart rättfärdigar inte det mordhot, men det förklarar ganska klart varför folk är emot att han skulle vara involverad i uppkommande historia av något folk gillar, och tror att han inte skulle dra sig från att det släpa i leran via liknande metoder de anser att han förstörde TLoU II med.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Nej, däremot om du om du har en hel film eller ett spel som bygger upp en karaktär som du sedan i nästa slaktar det du byggt upp på ett extremet otrovärdigt och ovärdigt sätt och spenderar resten av spelet att försöka övertyga åskådarna att karaktären egentligen var ett riktigt svin och förtjänade allt som hände, då förtjänar man den kritik man fått.

Självklart rättfärdigar inte det mordhot, men det förklarar ganska klart varför folk är emot att han skulle vara involverad i uppkommande historia av något folk gillar, och tror att han inte skulle dra sig från att det släpa i leran via liknande metoder de anser att han förstörde TLoU II med.

Ett bra exempel är "The Last Jedi" de våldtog allt som hade med Luke Skywalkers karaktär att göra, tom Mark Hammil själv sa att han inte spelade Luke i sitt huvud utan hittade på en ny karaktär han kallade för Jake. "Jedis don´t give up"

https://www.youtube.com/watch?v=T6w2jKvhIoM

Och sen så kommer alltid tramset om mordhot blabla, det är ingen HÄR som mordhotat Cuckman han är en skitmänniska absolut det är han, men det är ingen här som mordhotat han eller ens någonsin skrivit en kommentar till han på twitter där han hänger, så de som alltid kommer med det tramset lägg ner.

Det högsta och enda jag kommer att göra är att inte köpa mer spel där han är inblandad och ni som älskade spelete varesgo köp 3:an, men lär att acceptera att folk inte gillar honom och vi kommer gladeligen fortsätta att kalla han för det han är Cuckman, och om ni tycker att det är för hårt så rekkomenderar jag att ni åker ut till förorten och bygger lite stake för i Sverige har vi Yttrandefrihet som folk faktiskt har dött för att vi ska få ha.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

TLoU2 och Naughty Dog är fantastiska, så gärna för mig.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Säga vad man vill om Druckman så levererar han och Naughty Dog spel, det gör inte Valve. De sitter och trycker på sina miljarder för det mesta. "Alyx" är ett undantag, men samtidigt så var det inte så kul att bli förbisedd. "Vill du spela Alyx; gå ut och köp ett VR-set för X-antal tusen. Tacka oss sen ..." Nej, Valve är ingen favorit mer.

Låt någon annan testa.

De har ju redan bekräftat att de har half-life 3 i åtanke med tanke på slutet i Alyx.
Och bara för att HL3 inte är under utveckling så sitter de ju inte och "trycker på sina miljarder"

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Ett bra exempel är "The Last Jedi" de våldtog allt som hade med Luke Skywalkers karaktär att göra, tom Mark Hammil själv sa att han inte spelade Luke i sitt huvud utan hittade på en ny karaktär han kallade för Jake. "Jedis don´t give up"

https://www.youtube.com/watch?v=T6w2jKvhIoM

Och sen så kommer alltid tramset om mordhot blabla, det är ingen HÄR som mordhotat Cuckman han är en skitmänniska absolut det är han, men det är ingen här som mordhotat han eller ens någonsin skrivit en kommentar till han på twitter där han hänger, så de som alltid kommer med det tramset lägg ner.

Det högsta och enda jag kommer att göra är att inte köpa mer spel där han är inblandad och ni som älskade spelete varesgo köp 3:an, men lär att acceptera att folk inte gillar honom och vi kommer gladeligen fortsätta att kalla han för det han är Cuckman, och om ni tycker att det är för hårt så rekkomenderar jag att ni åker ut till förorten och bygger lite stake för i Sverige har vi Yttrandefrihet som folk faktiskt har dött för att vi ska få ha.

Pröva att göra skillnad på sak och person. På vilket sätt är Druckman en skitmänniska? För att han har en annan ideologi än dig? Eller för att han har gjort ett spel som du inte tycker om? Jag tycker det vuxna är att säga att man avskyr spelet. Kanske rent av att man avskyr Druckmans berättarteknik eller åsikter som han ger uttryck för. Men att avhumanisera honom för det är barnsligt.

T.ex. ogillar jag ditt sätt att envetet kalla honom Cuckman, men det innebär inte att jag vare sig hatar eller ogillar dig. Bara ditt sätt att uttrycka sig.

Och självklart har du rätt att uttrycka dig som du vill. Men ett tips är att fler kommer att lyssna på dig om du uttrycker dig respektfullt även om meningsmotståndare. De är inte mindre värda för att deras åsikter är "fel".

PS. Ska sägas att jag ogillar många delar av tLoU. Joels öde. Ellies personlighet. Abby. Transbiten forcerad, om än inte så in your face som det hävdas. Trots det ett bra spel och en gripande story. DS.

******

On Topic ser jag hellre Druckman jobba vidare med Naughty Dogs befintliga IP:n än de som nämns. Half-Life har en helt annan stämning än de spel Druckman har gjort, så det skulle nog bli konstigt. Övriga IP:n är för mig ointressanta.

Om jag fick välja ett IP för honom att ta sig an är det Terminator. Där finns utrymme för såväl action som förbättring.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av Winzi:

Nej, däremot om du om du har en hel film eller ett spel som bygger upp en karaktär som du sedan i nästa slaktar det du byggt upp på ett extremet otrovärdigt och ovärdigt sätt och spenderar resten av spelet att försöka övertyga åskådarna att karaktären egentligen var ett riktigt svin och förtjänade allt som hände, då förtjänar man den kritik man fått.

Fast angånde Joel, de diskuterades ju av communities redan innan 2an släppes om han verkligen var så ”god” egentligen. Allt det där om att han gick gung-ho och räddade Ellie var ju pågrund av egoism och saknaden av sin egen dotter, vilket fick till följd av att världen inte fick något botemedel. Sen att han dessutom ljög för Ellie om det, vilket de även berör i 2an, men min poäng är det går att lägga fram att Joel är ett svin för att ha svikit hela mänskligheten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vissa människor är rädda att känna sorg. Dom blir arga och förtvivlade när dom ser något som gör dom ledsna. Även om det bara handlar om en fiktiv karaktär. Om man inte klarar av att titta på starka inslag i kraftiga historier så tycker jag man ska hålla sig borta ifrån sådant. Lär er era gränser. Eller så gör ni som majoriteten och låter er bli ledsna, njuter av att en fiktiv historia lyckades få er att känna så mycket. Ni kan tänka "detta var inga bortkastade pengar jag fick ju känna alla möjliga känslor igenom detta mästerverk". För vill man inte känna känslor så finns det en överväldigande majoritet av spel där ute man kan hålla sig till. Så kom inte inklampandes här med skrikande bäbis munnar och vråla på vårat älskvärda spel som gav oss andra så mycket. Det är ju som att gnälla på Picasso för att han målar så anorlunda och konstigt.. Pinsamt!! 😂😭😵

Medlem
Skrivet av Nomman:

Pröva att göra skillnad på sak och person. På vilket sätt är Druckman en skitmänniska? För att han har en annan ideologi än dig? Eller för att han har gjort ett spel som du inte tycker om? Jag tycker det vuxna är att säga att man avskyr spelet. Kanske rent av att man avskyr Druckmans berättarteknik eller åsikter som han ger uttryck för. Men att avhumanisera honom för det är barnsligt.

T.ex. ogillar jag ditt sätt att envetet kalla honom Cuckman, men det innebär inte att jag vare sig hatar eller ogillar dig. Bara ditt sätt att uttrycka sig.

Och självklart har du rätt att uttrycka dig som du vill. Men ett tips är att fler kommer att lyssna på dig om du uttrycker dig respektfullt även om meningsmotståndare. De är inte mindre värda för att deras åsikter är "fel".

PS. Ska sägas att jag ogillar många delar av tLoU. Joels öde. Ellies personlighet. Abby. Transbiten forcerad, om än inte så in your face som det hävdas. Trots det ett bra spel och en gripande story. DS.

******

On Topic ser jag hellre Druckman jobba vidare med Naughty Dogs befintliga IP:n än de som nämns. Half-Life har en helt annan stämning än de spel Druckman har gjort, så det skulle nog bli konstigt. Övriga IP:n är för mig ointressanta.

Om jag fick välja ett IP för honom att ta sig an är det Terminator. Där finns utrymme för såväl action som förbättring.

1. Läs hans twitter för att lära dig varför han är en skitmänniska, absolut inget jag behöver förklara för en random snuzbbe på ett forum.

2. Jag kommer fortsätta kalla han Cuckman för att han är en Cuck, har du fler funderingar?

3. I Ronna där jag kommer ifrån har vi alltid uttryckt oss exakt som vi vill vi täljer inte våra ord det lämnar vi till de som bryr sig om sånt trams, är det du som bestämmer vad som är respektfullt?

4. Han är inte mindre värd än någon annan, men han är fortfarande en skitmänniska i min mening.

5. Jag anser TLOU 2 vara ett skitspel, finns inga bra aspekter av det i min mening.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Vissa människor är rädda att känna sorg. Dom blir arga och förtvivlade när dom ser något som gör dom ledsna. Även om det bara handlar om en fiktiv karaktär. Om man inte klarar av att titta på starka inslag i kraftiga historier så tycker jag man ska hålla sig borta ifrån sådant. Lär er era gränser. Eller så gör ni som majoriteten och låter er bli ledsna, njuter av att en fiktiv historia lyckades få er att känna så mycket. Ni kan tänka "detta var inga bortkastade pengar jag fick ju känna alla möjliga känslor igenom detta mästerverk". För vill man inte känna känslor så finns det en överväldigande majoritet av spel där ute man kan hålla sig till. Så kom inte inklampandes här med skrikande bäbis munnar och vråla på vårat älskvärda spel som gav oss andra så mycket. Det är ju som att gnälla på Picasso för att han målar så anorlunda och konstigt.. Pinsamt!! 😂😭😵

LOL "vissa är rädda att känna sorg." LOL du borde komma tillbaka när dina barndomsvänner skjutits ihjäl hemma i Sverige, då kan du lära dig lite om Sorg vilket jävla trams.

Könner sorg i ett skitspel och tror att du är över andra pga det 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

eld
Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

2. Jag kommer fortsätta kalla han Cuckman för att han är en Cuck, har du fler funderingar?

Det är en väldigt populär alt-right term.

Det är som när någon skriker bög åt någon annan på internet. Man laddar ordet negativt och använder det som vapen utan att det behöver ha någon koppling till situationen.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är en väldigt populär alt-right term.

Det är som när någon skriker bög åt någon annan på internet. Man laddar ordet negativt och använder det som vapen utan att det behöver ha någon koppling till situationen.

Vad är alt right? Jag är Ortodox Kristen det är den enda politik jag för.

Jag är ifrån Sverige född i Libanon lämna din amerikanska politik för dig själv har inget intresse av trams och sluta lek ordpolis, i Sverige har vi yttrandefrihet.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Vad är alt right? Jag är Ortodox Kristen det är den enda politik jag för.

Jag är ifrån Sverige född i Libanon lämna din amerikanska politik för dig själv har inget intresse av trams och sluta lek ordpolis, i Sverige har vi yttrandefrihet.

Du använder en aggressiv retorik, försök chilla lite och använd lite vänlighet så blir det lättare att försöka förstå dina ståndpunkter. Nu t.ex; om du tänker svara mig här så försök att göra det utan att vara offensiv eller otrevlig och sluta kalla honom Cuckman, du förlorar på det då det blir svårt att ta dig på allvar. Allt gott.

Skriv svar