Mitt Spel Red Colony släpptes igår!

Medlem
Mitt Spel Red Colony släpptes igår!

Hej hej!
Jag är ny här och ville bara släppa lite skamlös reklam för mig själv och mitt spel RedColony som släpptes igår!
Jag är en Indie Dev som bor i Japan och har utvecklat 2 spel helt själv, KnifeBoy (Steam) och Red Colony (Switch) som släpptes igår utanför Japan. Spelet är väldigt Japanskt i stil och story, men kommer falla många Anime / Resident Evil fans i smaken ^^

Här är Switch Trailern: (Min publisher fifflade med orginal filen och färgerna ser kassa ut... So, excuse me!)

Frilansare

Grattis! Inte min typ av lir men hoppas att många får glädje av det.

Medlem

Härliga grejer. Måst bara fråga, blir karaktären zombie-raped vid @0:39?


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Inaktiv
Skrivet av VilePlacenta:

Härliga grejer. Måst bara fråga, blir karaktären zombie-raped vid @0:39?

Även jag undrar exakt detta

Medlem

Stort grattis! En megaprestation att släppa något själv. GJ!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Grattis! Inte min typ av lir men hoppas att många får glädje av det.

Tack så mycket!

Medlem
Skrivet av VilePlacenta:

Härliga grejer. Måst bara fråga, blir karaktären zombie-raped vid @0:39?

Skrivet av anon_119148:

Även jag undrar exakt detta

Haha, näe, det var verkligen inte tänkt att det skulle se ut så Det är bara att hon blir attackerad medans hon kryper och jag var tvungen att göra en "damage-animation" för detta med.
Tanken är att hon aldrig blir biten utan bara "sliten" på...

Medlem
Skrivet av fetkatten:

Stort grattis! En megaprestation att släppa något själv. GJ!

Tack så mycket! Otroligt mycket jobb men värt det när man väl är klar!

Inaktiv
Skrivet av RuneShiStorm:

Haha, näe, det var verkligen inte tänkt att det skulle se ut så Det är bara att hon blir attackerad medans hon kryper och jag var tvungen att göra en "damage-animation" för detta med.
Tanken är att hon aldrig blir biten utan bara "sliten" på...

Skämt åsido ska du ha stor eloge för ditt spel. Jag har själv pysslat en del med spelmakeri och vet hur svårt det är att ro ett projekt i hamn Hur länge har du jobbar på spelet? Skulle vara kul att vet lite mer om dina influenser och din process osv

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Skämt åsido ska du ha stor eloge för ditt spel. Jag har själv pysslat en del med spelmakeri och vet hur svårt det är att ro ett projekt i hamn Hur länge har du jobbar på spelet? Skulle vara kul att vet lite mer om dina influenser och din process osv

Tack!
Detta spel tog bara 1 år ungefär, och då har jag haft en nyfödd pojk i hemmet som jag och min fru i princip delat 50/50 med uppfostran på... Så jag jobbade oftast 4-6h / om dagen på Red Colony.. Värt att näma är att jag knappt jobbat med mitt vanliga jobb pga Corona pandemin, så jag behandlade Red Colony som ett "riktigt jobb"...
Processen var:
1. Outline:a storyn.
2. Jag skapade en test sceen i spelet och programerade alla functioner jag ville ha.
3. skrev klart storyn.
4. Jag snabb-designade alla banor på papper och penna sedan i Photoshop.
5. "byggde" up spelet med alla Assets jag nu skapat.
6. Använde en typ av baribe docka som model för Maria (Huvudkaraktären) som jag fotade och sedan ritade av i Photoshop.
7. Animeare allt.
8. Gjorde ljudeffecter genom att spela in ljud i hemmet, använde även ett fåpar ljudeffecter från en Royalfree hemsida. (Typ Gunshoot ljudeffecten... Eftersom att jag inte har en pistol i hemmet. )
9. Bugtestade spelet.
10. Porta spelet till Swtich.

Typ så!

Medlem

Alltid kul att se när folk lyckas ro sina spelprojekt i hamn. Hoppas att det är många som kommer att prova det. Antar att det finns på Steam eller liknande?


signatur

Youtube: RC - Variety Gaming (Blandade spel)
Spotify: Spelfarsan med vänner (Podcast med spelfokus)

"Om man som politiker vill ha en vän, får man köpa en hund."

1
Skriv svar