The Last of Us-skaparen Neil Druckmann "hypotetiskt" sugen på att göra Half-Life

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

1. Läs hans twitter för att lära dig varför han är en skitmänniska, absolut inget jag behöver förklara för en random snuzbbe på ett forum.

2. Jag kommer fortsätta kalla han Cuckman för att han är en Cuck, har du fler funderingar?

3. I Ronna där jag kommer ifrån har vi alltid uttryckt oss exakt som vi vill vi täljer inte våra ord det lämnar vi till de som bryr sig om sånt trams, är det du som bestämmer vad som är respektfullt?

4. Han är inte mindre värd än någon annan, men han är fortfarande en skitmänniska i min mening.

5. Jag anser TLOU 2 vara ett skitspel, finns inga bra aspekter av det i min mening.

Du behöver förstås inte förklara någonting, men på ett diskussionsforum kan jag känna att det hör till god sed att faktiskt förklara varför man tycker som man gör. Men det är förstås inget som du behöver göra.

Att vara respektfull innebär att vara artig, trevlig och ge utrymme för flera åsikter. Det är inget som jag har hittat på utan något som jag hämtat ur ordboken. Som @lasselason är inne på i ett annat svar till dig använder du en aggressiv retorik i dina svar här på forumet. Dessutom använder du nedsättande namn om Druckman som tråden handlar om. Det är varken trevligt eller artigt.

Men nog om det, önskar dig en trevlig dag och lämnar tråden.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Den listan är helt intetsägande. Man kan lika gärna hävda att alla uppvotes är folk som ville motverka downvotes. Finns lika mycket bevis.

personligen vill jag helst att Druckman inte rör spelen på sin lista ens med en tång. Jag är inte intresserad av en omskrivning av Punisher tex. Får Druckman lägga vantarna på honom blir han väl vegan som vill hämnas på köttindustrin som dödar transpersoner och säljer dem som kött... Han lägger för mycket av sina politiska åsikter i spelen. Första TLOU var helt underbart, andra spelet var bara hemskt, storymässigt. Allt annat var top notch, iaf enl mig.

När jag spelar ett spel vill jag bli underhållen, inte bli matad med politisk propaganda, oavsett färg.

Skrivet av Johlor:

Fast angånde Joel, de diskuterades ju av communities redan innan 2an släppes om han verkligen var så ”god” egentligen. Allt det där om att han gick gung-ho och räddade Ellie var ju pågrund av egoism och saknaden av sin egen dotter, vilket fick till följd av att världen inte fick något botemedel. Sen att han dessutom ljög för Ellie om det, vilket de även berör i 2an, men min poäng är det går att lägga fram att Joel är ett svin för att ha svikit hela mänskligheten.

De kunde inte garantera ett botemedel, och det var inte första gången de försökte. Allt det i storyn. Så nej, han svek inte hela mänskligheten. Abbys pappa, Dr. Mengele som tycker det är OK att experemintera med folks liv, han är en hjälte i 2an dock...

Skrivet av Mike_Swe:

Vad är alt right? Jag är Ortodox Kristen det är den enda politik jag för.

Jag är ifrån Sverige född i Libanon lämna din amerikanska politik för dig själv har inget intresse av trams och sluta lek ordpolis, i Sverige har vi yttrandefrihet.

Haahahahah, nej, det har vi inte. Yttrandefrihet finns i ett land såvitt jag vet, USA. I Sverige har vi tex HML som begränsar yttrandefriheten för vissa, men inte alla.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av lasselason:

Du använder en aggressiv retorik, försök chilla lite och använd lite vänlighet så blir det lättare att försöka förstå dina ståndpunkter. Nu t.ex; om du tänker svara mig här så försök att göra det utan att vara offensiv eller otrevlig och sluta kalla honom Cuckman, du förlorar på det då det blir svårt att ta dig på allvar. Allt gott.

Nej. du anser den vara aggressiv, och jang anser den vara helt normal, aggresivtet för mig är inget ord kan förmedla, ord är bara ord.

EDIT för att vara "trevligare":

Nej Tack! jag är jag och inte du, jag gör som jag vill, du gör som du vill ha det gött.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Avstängd
Skrivet av Nomman:

Du behöver förstås inte förklara någonting, men på ett diskussionsforum kan jag känna att det hör till god sed att faktiskt förklara varför man tycker som man gör. Men det är förstås inget som du behöver göra.

Att vara respektfull innebär att vara artig, trevlig och ge utrymme för flera åsikter. Det är inget som jag har hittat på utan något som jag hämtat ur ordboken. Som @lasselason är inne på i ett annat svar till dig använder du en aggressiv retorik i dina svar här på forumet. Dessutom använder du nedsättande namn om Druckman som tråden handlar om. Det är varken trevligt eller artigt.

Men nog om det, önskar dig en trevlig dag och lämnar tråden.

Cuckman är inte du eller, så rimligen borde du inte ta illa upp?

Men nog om det ha en bra dag byebye.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

eld
Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Vad är alt right? Jag är Ortodox Kristen det är den enda politik jag för.

Jag är ifrån Sverige född i Libanon lämna din amerikanska politik för dig själv har inget intresse av trams och sluta lek ordpolis, i Sverige har vi yttrandefrihet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Alt-right

Så man vill nog inte så gärna använda termer på internet populäriserade av extrema högergrupper.

Men om du vet vart "cuck" kommer ifrån så har ju även du laddat det negativt genom hur du använder det, det finns inget bra som kommer ur det!

Yttrandefrihet har inte så mycket med det att göra, mer att privata forum sätter sina egna regler och att du kommer tillföra en mycket bättre stämning inte bara här men för andra delar i ditt liv om du slutar använda ord som "cuck" i en negativ mening.

Inaktiv
Skrivet av Mike_Swe:

Nej. du anser den vara aggressiv, och jang anser den vara helt normal, aggresivtet för mig är inget ord kan förmedla, ord är bara ord.

EDIT för att vara "trevligare":

Nej Tack! jag är jag och inte du, jag gör som jag vill, du gör som du vill ha det gött.

Eeh jo du är väldigt aggressiv i din ton. Men varför kallar du honom Neil Cuckmann? Finns det någon som antyder att han är en sk cuck eller använder du det som skällsord likt bög osv utan att mena ordets faktiska betydelse?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Haahahahah, nej, det har vi inte. Yttrandefrihet finns i ett land såvitt jag vet, USA. I Sverige har vi tex HML som begränsar yttrandefriheten för vissa, men inte alla.

Kanske det

Men I Ronna har vi absolut Yttrandefrihet iaf tråkigt att inte resten av Sverige har det.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Den listan är helt intetsägande. Man kan lika gärna hävda att alla uppvotes är folk som ville motverka downvotes. Finns lika mycket bevis.

Jo absolut, folk bombar med nollor, och då börjar andra bomba tillbaka med tior, och för att motverka det så bombar folk tillbaka.

vanliga reviews är väl det enda man kan gå efter, och sedan ställen som fz där spelarna röstade fram spelet väldigt högt. Då kan man iallafall se att både reviewers och spelare gillade spelet, även om många andra verkar hata det.

Skrivet av Mirage:

personligen vill jag helst att Druckman inte rör spelen på sin lista ens med en tång. Jag är inte intresserad av en omskrivning av Punisher tex. Får Druckman lägga vantarna på honom blir han väl vegan som vill hämnas på köttindustrin som dödar transpersoner och säljer dem som kött... Han lägger för mycket av sina politiska åsikter i spelen. Första TLOU var helt underbart, andra spelet var bara hemskt, storymässigt. Allt annat var top notch, iaf enl mig.

När jag spelar ett spel vill jag bli underhållen, inte bli matad med politisk propaganda, oavsett färg.

Spel är politiska, det går inte att komma ifrån det. Sen behöver inte normalisering av LGBTQ eller liknande innebära att ett spel försöker vara mer politiskt, det betyder bara att just du reagerade på den politiken istället för politiken i andra spel.

Punisherskaparen är ju vänster, så ditt skämt faller lite dåligt.

eller med en quote från conway själv:

Citat:

A rebooted Punisher, Conway said, “could be Latino or black or Asian,” since a majority of the U.S. armed services are people of color.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast angånde Joel, de diskuterades ju av communities redan innan 2an släppes om han verkligen var så ”god” egentligen. Allt det där om att han gick gung-ho och räddade Ellie var ju pågrund av egoism och saknaden av sin egen dotter, vilket fick till följd av att världen inte fick något botemedel. Sen att han dessutom ljög för Ellie om det, vilket de även berör i 2an, men min poäng är det går att lägga fram att Joel är ett svin för att ha svikit hela mänskligheten.

Visst, jag kan absolut hålla med om att han inte var en "god" karaktär, men med hans bakgrund och det dem gått igenom så borde inte han varit så okunnig/korkad(?) att han skulle hamnat i den situationen.

Jag tyckte tyvärr i det stors hela att TLoU II var rätt "meh" i det stora hela.
Jag vill mest inte ha något spel från den listan då jag inte tror att de ksn göra något vettigt av det.

// Redigerat inlägget för att ta bort spoilers - uber

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Kanske det

Men I Ronna har vi absolut Yttrandefrihet iaf tråkigt att inte resten av Sverige har det.

Om Ronna ligger i Sverige har ni inte det heller, samma lagar ska iaf teoretiskt gälla i hela Sverige. Sen är det tyvärr den bistra sanningen att så ej är fallet. Men det är en annan diskussion, sorry för avglidningen, även om jag helt klart förväntar mig denna tråden bli städad på åsikter som ogillas av FZ. (Vilket är deras rätt, deras forum och deras regler.)


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av eld:

Spel är politiska, det går inte att komma ifrån det. Sen behöver inte normalisering av LGBTQ eller liknande innebära att ett spel försöker vara mer politiskt, det betyder bara att just du reagerade på den politiken istället för politiken i andra spel.

Är super Mario World politiskt menar du?


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Inaktiv
Skrivet av Mike_Swe:

Jag kallar han Cuckman för att jag tycker att det är roligt namn speciellt när det gör dig så upprörd.

Trist att behöva göra dig besviken men det gör mig inte det minsta upprörd. Du får ogilla honom och hans skapelser om du vill utan att det påverkar min uppfattning av honom eller TLOU2 så det är helt lugnt. Dock är det trist att se att du verkar helt sakna viljan/förmågan att föra en sansad diskussion på forum och istället kör lite mer på en stil som för tankarna till en arg 12-årig pojke. Ha det gott.

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Om Ronna ligger i Sverige har ni inte det heller, samma lagar ska iaf teoretiskt gälla i hela Sverige. Sen är det tyvärr den bistra sanningen att så ej är fallet. Men det är en annan diskussion, sorry för avglidningen, även om jag helt klart förväntar mig denna tråden bli städad på åsikter som ogillas av FZ. (Vilket är deras rätt, deras forum och deras regler.)

Absolut har ingenstans hävdat att FZ inte har rätt till det, tvärtom om deras användare kunde luta leka ordpoliser så hade denna tråd varit mycket kortare.

Och ja det är teoretiska lagar, den enda lagen jag följer utanför när jag tramsar med folk här på nätet är bibelns lagar, jag bor som sagt sen länge inte I Sverige man tjänar för lite pengar där inom IT tycker jag.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Att det finns folk som är så lättkränkta att de kan bli så pass upprörda av ett spel och en person som varit med och skapat det.

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Trist att behöva göra dig besviken men det gör mig inte det minsta upprörd. Du får ogilla honom och hans skapelser om du vill utan att det påverkar min uppfattning av honom eller TLOU2 så det är helt lugnt. Dock är det trist att se att du verkar helt sakna viljan/förmågan att föra en sansad diskussion på forum och istället kör lite mer på en stil som för tankarna till en arg 12-årig pojke. Ha det gott.

Tack desamma Peace out


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av eld:

Punisherskaparen är ju vänster, så ditt skämt faller lite dåligt.

Kollade men kan inte hitta han uttalat sig om sin politiska hemvist?


signatur

I drank what?

eld
Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Är super Mario World politiskt menar du?

Yep.

Det kan verka lite konstigt att även super mario worlds story har en bit politik i sig, men den är ju antifascistisk.

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Kollade men kan inte hitta han uttalat sig om sin politiska hemvist?

https://twitter.com/gerryconway

Medlem
Skrivet av heady89:

Ja diggar som fan att allt och alla verkar kunna råka ut för död när som och helt utan gigantisk uppbyggnad, det ger mer trovärdighet till världen.

Precis! Tack! När jag hade reflekterat lite efter Part 2 så tänkte jag istället varför inte? Jag älskade den karaktären men han var ingen odödlig gud utan precis lika sårbar som alla andra.

Kungligt spel<3!

Avstängd
Skrivet av eld:

Yep.

Det kan verka lite konstigt att även super mario worlds story har en bit politik i sig, men den är ju antifascistisk.

Du får nog förklara det för mig har aldrig tolkat Marios "mamma mia" som politiskt.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Neverwild:

När man har läst och frågat många om deras hat mot tlou2 så visar det sig att dom inte ens spelat spelet.
Många av dom äger inte ens ett playstation så antar att det är därför dom är bittra.
Av det jag sett så är det ungefär 95% av dom som hatar spelet har inte ens spelat det.

Skrivet av D1versity:

Kommer aldrig i mitt liv att köpa the last of us 2

Tummen upp på den^^.

Tittar man bara igenom alla cutscenes alternativt en genomspelning på Youtube så missar man ju hela känslan. Jag skulle vilja påstå att du missar 50% av spelet om du inte spelar det själv.

eld
Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Du får nog förklara det för mig har aldrig tolkat Marios "mamma mia" som politiskt.

"antifascistisk"

Nu är det väldigt enkelt då de flesta i våran del av världen är antifascistiska, men spelet är ju rätt tydligt med vad det tycker om bowser som enväldig härskare.

Politik är en del av våran värld, och det är därför allt vi skapar har en del av politiken i sig, även spel.

Det är därför det är dumt att påstå att spel inte ska ha politik i sig, då det finns få spel som inte har det.
Det folk försöker säga är väl mer att "jag vill inte att spelet ska ha politik som jag inte håller med"

Medlem

Jag tror problemet med TLOU2 är inte nödvändigtvis att vissa saker hände, utan hur.

Varför helt plötsligt lita och låta sig bli omringad av ett gäng främligar. För det stog att person X skulle bli dödad i manuset vid den här tidpunkten?

Varför skjuta ihjäl dussintals och åter dussintals personer, specifikt för att kunna hämnas en viss person, för att sedan i en mellansekvens bara ångra sig?

Varför ska man helt plötsligt bry sig om en ny relation mellan två personer som aldrig blivit ordenkligt uppbyggd?

När saker känns så påtvingade och konstruerade på det viset, brukar man normalt sett inte ha något problem att kritisera författaren och/eller spelregissören.

Känns dock som många främst gömmer sig bakom "den andra sidan är dumma", för att undvika mycket utav den legitima kritiken. Blir ännu mer pinsamt när spelet även ska hyllas för sin fantastiska berättelse, ska få alla GOTY och listas bland årets bästa spel osv.

Det är liksom en simpel hämdhistoria, vars författarskap mer påminmer om fanfiction skriven av en fjortonårig emo-kid, med temat "snälla personer kan också vara dumma personer".

Avstängd
Skrivet av eld:

"antifascistisk"

Nu är det väldigt enkelt då de flesta i våran del av världen är antifascistiska, men spelet är ju rätt tydligt med vad det tycker om bowser som enväldig härskare.

Politik är en del av våran värld, och det är därför allt vi skapar har en del av politiken i sig, även spel.

Det är därför det är dumt att påstå att spel inte ska ha politik i sig, då det finns få spel som inte har det.
Det folk försöker säga är väl mer att "jag vill inte att spelet ska ha politik som jag inte håller med"

Lets agree to disagree.

Jag spelar spel för att jag tycker de är roliga eller inte, jag har aldrig sett politik i de.men om du gör det absolut lugnt.

När det gäller politik i sig så är jag inte mycket för det eller emot det, jag bry mig inte, jag har levt under Högerregeringar/vänsterregeringar/mittenregeringar och koaltioner av alla slag.

Det enda som är gemensamt för de alla är att det har aldrig någonsin ändrat något i mitt liv vem som styr så det är ingen aspekt av denna Jord som intresserar mig, och har därför inte röstat sen jävligt länge.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jag tror problemet med TLOU2 är inte nödvändigtvis att vissa saker hände, utan hur.

Varför helt plötsligt lita och låta sig bli omringad av ett gäng främligar. För det stog att person X skulle bli dödad i manuset vid den här tidpunkten?

Varför skjuta ihjäl dussintals och åter dussintals personer, specifikt för att kunna hämnas en viss person, för att sedan i en mellansekvens bara ångra sig?

Varför ska man helt plötsligt bry sig om en ny relation mellan två personer som aldrig blivit ordenkligt uppbyggd?

När saker känns så påtvingade och konstruerade på det viset, brukar man normalt sett inte ha något problem att kritisera författaren och/eller spelregissören.

Känns dock som många främst gömmer sig bakom "den andra sidan är dumma", för att undvika mycket utav den legitima kritiken. Blir ännu mer pinsamt när spelet även ska hyllas för sin fantastiska berättelse, ska få alla GOTY och listas bland årets bästa spel osv.

Det är liksom en simpel hämdhistoria, vars författarskap mer påminmer om fanfiction skriven av en fjortonårig emo-kid, med temat "snälla personer kan också vara dumma personer".

Jag håller med dig om precis allt, utom den sista punkten. Jag tycker tvärtom att det är väldigt intressant hur de försöker lyfta att allt inte är helt svart och vitt. Tvärtom att den enes hjälte kan vara någon annans största fiende. Också temat med hur den som jagar hämnd kan förlora omdömet och på så sätt förlora allt vad den värdesätter uppskattar jag. Därmed inte sagt att allt är jättebra gjort, men jag applåderar försöket.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jag tror problemet med TLOU2 är inte nödvändigtvis att vissa saker hände, utan hur.

Varför helt plötsligt lita och låta sig bli omringad av ett gäng främligar. För det stog att person X skulle bli dödad i manuset vid den här tidpunkten?

Varför skjuta ihjäl dussintals och åter dussintals personer, specifikt för att kunna hämnas en viss person, för att sedan i en mellansekvens bara ångra sig?

Varför ska man helt plötsligt bry sig om en ny relation mellan två personer som aldrig blivit ordenkligt uppbyggd?

När saker känns så påtvingade och konstruerade på det viset, brukar man normalt sett inte ha något problem att kritisera författaren och/eller spelregissören.

Känns dock som många främst gömmer sig bakom "den andra sidan är dumma", för att undvika mycket utav den legitima kritiken. Blir ännu mer pinsamt när spelet även ska hyllas för sin fantastiska berättelse, ska få alla GOTY och listas bland årets bästa spel osv.

Det är liksom en simpel hämdhistoria, vars författarskap mer påminmer om fanfiction skriven av en fjortonårig emo-kid, med temat "snälla personer kan också vara dumma personer".

Spoiler:

De blev ju inte helt plötsligt omringade av främlingar. Det var fullständig kalabalik de rymde ifrån, på hästrygg. Snöstorm och en hord av "zombies" i ryggen med nanosekunder av betänketid..

Jag förstår heller inte varför man måste få allt skrivet på näsan hela tiden? Jag antar att du menar relationen mellan Ellie och Dina nu? Kanske bara är jag men jag tycker ens egna fantasi kan få flöda lite också och jag tycker absolut inte att man måste få hela backstorys och minsta lilla detalj i allt som hänt mellan precis alla karaktärer innan för att få en känsla och kunna bry sig.

Att storyn är simpel håller jag definitivt med om, lika simpel som i det första spelet. Vilket jag älskar. Varför krångla till det?

Mina åsikter detta ska tilläggas och självklart får man tycka som man vill. Peace and Love^^ <3

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Spoiler:

De blev ju inte helt plötsligt omringade av främlingar. Det var fullständig kalabalik de rymde ifrån, på hästrygg. Snöstorm och en hord av "zombies" i ryggen med nanosekunder av betänketid..

Jag förstår heller inte varför man måste få allt skrivet på näsan hela tiden? Jag antar att du menar relationen mellan Ellie och Dina nu? Kanske bara är jag men jag tycker ens egna fantasi kan få flöda lite också och jag tycker absolut inte att man måste få hela backstorys och minsta lilla detalj i allt som hänt mellan precis alla karaktärer innan för att få en känsla och kunna bry sig.

Att storyn är simpel håller jag definitivt med om, lika simpel som i det första spelet. Vilket jag älskar. Varför krångla till det?

Mina åsikter detta ska tilläggas och självklart får man tycka som man vill. Peace and Love^^ <3

Jag ser inte riktigt kalabaliken när de går in mitt i rummet, obeväpnade med ett gäng främligar de har ingen anledningen att lita på...

Ganska onödigt också, man hade kunnat fixa till den här scenen med att bara låta Joel komma in sist i garaget, där han möts av vapen riktade mot honom och hans bror redan nedslagen.

Hur de sedan lyckades planera det här mordet verkar också ganska flummigt. Att de bara räkna med att de skulle hängda med dem, inte bli separerade eller fly någon annanstans osv. Typ det råka bara bli så här. Känns också som man hade kunna fixa till detta relativt enkelt.

Om jag skulle gissa är detta resultatet av diverse omskrivelser, där vissa delar inte hann fixas till pga tidsbrist. Det eller bara ren inkompetens.

Gällande relationen. Alltså om hela berättelsen och dramat i slutet hänger på förlusten av en relation, pga lusten av hämnd, faller det ju platt om den relationen inte byggds upp någerlunda vettigt innan.

Visst ens fantasi kan fylla i med vissa delar, men lite kött på benet måste man ju ha från början för ens fantasi ska fylla ut med resten. Inget fel med simpelt men lätt också det kan resultera i Twilight eller Transformers nivå av berättande, om man låter vissa saker bli för konstruerade.

Och det blir ju speciellt drygt när sådana här slarviga och flummiga spel hålls upp som något gyllende exempel av berättande.

Är så trött att se alla dessa usla speltropets, tex mörda dussintals personer i gameplay utan några restruktioner, ånger eller tvekan, för att sedan bara i en mellansekvens ångra sig att döda personen man var ute efter. Det hade betraktats som uruselt berättande redan för 20år sedan.

Kan inte komma ihåg något så dumt i exempelvis Mafia eller Max Payne. Tom GTA 3 värld och berättande ligger på högre nivå och är mer sammanhängande.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag håller med dig om precis allt, utom den sista punkten. Jag tycker tvärtom att det är väldigt intressant hur de försöker lyfta att allt inte är helt svart och vitt. Tvärtom att den enes hjälte kan vara någon annans största fiende. Också temat med hur den som jagar hämnd kan förlora omdömet och på så sätt förlora allt vad den värdesätter uppskattar jag. Därmed inte sagt att allt är jättebra gjort, men jag applåderar försöket.

Ja det kan vara intressant med lite grånyans men det har ju gjorts bättre i tex Fallout 1 & 2, eller Spec Ops the Line som lite modernare exempel.

Är dessa lir perfekta? Knappast, men de är betydligt mer välgjorda och genomtänkta. Och då blir det ju ganska tröttsamt att se titlar likt TLOU2 hållas upp på en pedistal.

Medlem
Skrivet av eld:

"antifascistisk"

Nu är det väldigt enkelt då de flesta i våran del av världen är antifascistiska, men spelet är ju rätt tydligt med vad det tycker om bowser som enväldig härskare.

Politik är en del av våran värld, och det är därför allt vi skapar har en del av politiken i sig, även spel.

Det är därför det är dumt att påstå att spel inte ska ha politik i sig, då det finns få spel som inte har det.
Det folk försöker säga är väl mer att "jag vill inte att spelet ska ha politik som jag inte håller med"

Att säga att allt är politiskt är meningslöst. Det betyder bara att allt vi gör påverkas av våra egna värderingar.

"No politics in games" är också ett dumt uttryck men folk vet egentligen vad som menas men väljer hellre att ta den enkla vägen och säger att allting är politiskt för att "vinna" argumentet.

Det som egentligen menas är att man inte vill ha propaganda i spel. Att spelets främsta syfte inte är att lyfta fram skaparens politik.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast angånde Joel, de diskuterades ju av communities redan innan 2an släppes om han verkligen var så ”god” egentligen. Allt det där om att han gick gung-ho och räddade Ellie var ju pågrund av egoism och saknaden av sin egen dotter, vilket fick till följd av att världen inte fick något botemedel. Sen att han dessutom ljög för Ellie om det, vilket de även berör i 2an, men min poäng är det går att lägga fram att Joel är ett svin för att ha svikit hela mänskligheten.

Det framkommer tydligt redan i ettan att Joel inte är någon klassisk god hjälte. I Boston nämns det flera gånger att Joel och Tess är farliga personer man inte ska stöta sig med. Joel är dessutom inte sen att ta till tortyr mot Robert. I Pittsburgh så avslöjar Joel för Ellie att han hållit på med överfall precis som gruppen som kalla sig Hunters. Vid dammen så säger Tommy att han bara har mardrömmar från den tid då bröderna hängde ihop. Joel torterar två kannibaler 8vilket Joel inte vet om än att de är) på brutalt vis. Slutligen så drar han sig inte för att massakrera väldigt många på ett sjukhus, varav en är läkare. En hel del av dessa saker går det att känna sympati för, men inte fan är karln något helgon. Har är en figur som verkar i en gråzon.

Enligt mig så utmålas han inte som en ärkeskurk i tvåan heller. Man förstår ju varför han gjorde som han gjorde på sjukhuset. På samma sätt är det begripligt att Abby och de andra eldflugorna är väldigt hämdlystna.

Skriv svar