Snabbkollen – Har du drabbats av bristen på hårdvara och/eller konsoler?

Robot
Snabbkollen – Har du drabbats av bristen på hårdvara och/eller konsoler?
Medlem

Både nytt Geforce och PS5 har fått stryka på foten tills torkan släpper...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ps5 för min del. Fick tag på en burk med ett RTX 3080 en dryg månad efter lanseringen, tur var väl det!

Medlem

Slutade med "kosta vad det kostar", inte optimalt men nu sitter man här med hårdvaran ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Har fortfarande en ASUS ROG STRIX RTX3080 10G GAMING reserverad på Elgiganten, som när jag beställde på releasedagen skulle levereras 1 oktober 2020. Börjar misstänka att så inte är fallet och bör kanske avbeställa nu 😅

Redaktör
Skrivet av Kyraal:

Har fortfarande en ASUS ROG STRIX RTX3080 10G GAMING reserverad på Elgiganten, som när jag beställde på releasedagen skulle levereras 1 oktober 2020. Börjar misstänka att så inte är fallet och bör kanske avbeställa nu 😅

Hoppet är det sista som.... ääääh, det var inget.


signatur
Medlem

Slapp undan Cyberpunk-floppen i och med att det inte går att köpa grafikkort för tillfället, så lite tur i oturen kan man säga


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent

Hade sjuk tur (tack vare lite framförhållning) och fick ett av de två 3080-kort som min lokala återförsäljare fick in vid release. Annars hade jag nog suttit kvar med mitt 980ti fortfarande.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Slapp undan Cyberpunk-floppen i och med att det inte går att köpa grafikkort för tillfället, så lite tur i oturen kan man säga

Haha, samma sak för mig. Jag hade tänkt ladda upp inför CP2077 med ett RTX 3080 men med facit i hand var det nog tur det.. spelet får nog mogna ett halvår till innan jag hoppar på det.

Medlem

Hade tänkt mig en 5900x och 3080/90 till cyberpunk, men det var omöjligt att få tag på.

cp presterade dock fantastiskt på gamla riggen, så nu kan jag lika gärna vänta tills nästa storspel

Medlem
RHK
Medlem

Väntar på både 5950x och 3090, blir glad om det kommer detta kvartalet men känns som det inte ens går att få några besked.
Beställt från Webhallen, någon som fått någon av de komponenterna senaste dagarna?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hoppet är det sista som.... ääääh, det var inget.

Avbeställde precis. Bara 40 minuter i telefonkö 😁

Ärligt talat så är det det som hindrat mig den senaste månaden. Är inte utan anledning att företag inte har en avbeställningsknapp, även om det alltid gör mig lite bitter och blir minus på goodwill.

Medlem

Direkt? Ett antal veckors väntetid på 5900X och 3080, så yes. Var även ett par komponentval som inte blev som jag egentligen hade velat. (Nätagg exempelvis.)
Indirekt så blev det att jaga komponenter hos fler återförsäljare än jag annars hade gjort, jag föredrar att handla från samma ställe - eller kanske två. Denna gång blev det från 5 olika ÅF.

Väntar fortfarande på skrivare som beställdes för 3 månader sedan dessutom. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv

Nej, har inget behov av ny hårdvara just nu

Medlem

Fortfarande "Okänt leveransdatum" på min PS5a och mitten av mars för mitt 3080.
Börjar bli deppigt nu.

Jävla tur Cyberpunk funkade så bra på Stadia.

Inaktiv

Jag har haft väldigt tur. Både en ny dator med 3080, beställde dock på minuten när det släpptes så kanske inte har med tur att göra där.

Men halkade in på PS5 av misstag, såg att jag kunde beställa. Chansade och fick en.

Medlem

Fick tag på en PS5 på release. Efter tips i bekräftelsetråden. Enbart bondtur. Fattade nog inte hur illa det verkligen var ställt med tillgång efter att följt samma tråd efter release.

Medlem

Hade planer på ny AMD-CPU, Nvidia-GPU, och PS5. Inget blev av

Medlem

Tänkte inte på konsolbristen så röstade "Nej". Var CPU-år för PC-uppgraderingarna och hade inga problem att hitta vad jag letade efter.

Medlem

Vill ha en PS5. Här i Österrike finns det knappt några nätbutiker (eller fysiska) som ens tar förbeställningar. Lika bra är väl det, sett till hur det ser ut i Sverige.

Medlem

PS5 här...

Hade egentligen tänkt vänta nåt år innan inköpet men det var ju innan jag visste om att Demons Souls-remaken skulle bli ett release-spel. När jag väl hade fattat det så var det alldeles för sent. You snooze, you lose

Nu hoppas jag på att jag iallafall får en innan semestern så man ha något kul att göra då!

Medlem

Fick tag på både 3080 och 5600xt utan några större problem, fick vänta i en månad som mest.

Medlem
Skrivet av Lowlife:

PS5 här...

Hade egentligen tänkt vänta nåt år innan inköpet men det var ju innan jag visste om att Demons Souls-remaken skulle bli ett release-spel. När jag väl hade fattat det så var det alldeles för sent. You snooze, you lose

Nu hoppas jag på att jag iallafall får en innan semestern så man ha något kul att göra då!

Har precis kört igenom första omgången av demons souls remake, blev en mage. Nu har jag rollat en riddare och skall tampas med allt i melee istället.

5 ord, du kommer älska det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Köper sällan nytt och hade reell tur som gjorde min decenium-uppgradering i rättans tid i slutet av 2019 då min i7 860 fick gå i pension för min nyköpta 3900 x med 5700 GPU. Med mina krav kommer jag som tidigast behöva uppgradera min gpu om 2-3 år och CPU om 6-7 år😁

Bara hoppas att inte nästa pandemi kommer krocka med nästkommande köp då det bara gick sisådär 11 år mellan pandemierna då vi hade tur med sars som "bara" blev en lokal epidemi.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Fick välja RTX3070 ist för RTX3080.
Är ändå nöjd hitils så håller väll ut med detta nån generation


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör

Fick vänta någon vecka på att Oculus Quest 2 skulle komma i lager. Men den kan ju ha varit slut pga hederlig gammal popularitet.


signatur
jbx
Medlem

Är en person som tänker framåt så bokade både ps5 och Xbox Series X så fort de visats upp. Vara bara och plocka upp de på releasedagen har inte märkt av någon brist, för utom på forum där folk som tänker för sent gnäller.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Drabbats och drabbats... fel o säga tycker jag eftersom det handlar om prylar man inte behöver.

Medlem

Hade enorm tur och surfade in på AMD:s direkt köp-sida typ en minut efter att den fylldes på med en ny batch grafikkort ett par dagar efter lanseringen, fick igenom ett köp av 6800XT till MSRP pris.

Det var enda hårdvaran jag var ute efter så bristen på annat har inte påverkat mig.

12
Skriv svar