Snabbkollen – Har du drabbats av bristen på hårdvara och/eller konsoler?

Medlem

Processorn kom efter en knapp månad, grafikkortet efter en vecka, mina nya minnen efter ungefär två veckor. Det flöt på fint i uppgraderingen fram till dess att jag skulle ha ett nytt nätaggregat då mitt gamla visserligen är av hög kvlitet men har jobbat hårt under många år, dags att byta. Preliminärt leveransdatum på nya agget var i början av januari, flyttades successivt fram dag för dag och sen kom smällen, preliminärt datum 24/5, buäh.

Medlem

Ca 50% låter lite lägre än vad jag hade räknat med nu. Tror att ca 10% bara har slutat att bry sig så att det inte påverkar dom längre.....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ca 50% låter lite lägre än vad jag hade räknat med nu. Tror att ca 10% bara har slutat att bry sig så att det inte påverkar dom längre.....

Alla köper inte saker första veckan..

Jag köpte dock både en Ps5 i december till kontoret och en Ryzen 5600x till mig själv utan problem.


signatur
Medlem

Lite både och. Jag hade förmodligen suttit med ett 3080 och ett PS5 om jag hade kunnat välja själv, men samtidigt känner jag inte att jag "behöver" någon av dem riktigt än så det är helt okej.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

phi
Medlem

Jag köpte en LG 38'' UltraGear 38GL950G i våras med syftet att till hösten uppgradera allt för att orka driva skärmen i 4K med acceptabel fps. Men det kunde jag ju fetglömma så jag har i princip inte orkat spela något nytt spel över huvud taget och backloggen bara växer.

Medlem

Väntar på Xbox series X och Ps5

Medlem

Väntar så snällt på mitt ASUS TUF 3080 från Inet som jag beställde på release dagen. Får väl den runt höst/vinter, så som det ser ut nu.

Medlem

ryzen 5600x fick jag utan problem men väntar fortfarande på ett 3080 sedan några månader tillbaka. Men priserna verkar ju bara stiga så blir kanske att avboka och vänta tills nästa år på uppgradering. Synd att jag inte gillar konsolspel för ps5 är ju sjukt prisvärt med tankte på prestandan

Medlem

Bestämde mig för längesen att inte köpa ps5 vid release då det inte finns något fett spel till det än så slapp allt strul med den releasen som tur är.

Blir eventuellt ett köp mot slutet av året men inget som är säkert.

ELF
Medlem

Inte än. Får se sen när jag börjar gå i tankarna om att byta ut 5700xt. Köper defenitivt inte för de löjliga priserna som är nu.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Fick vänta i 4 månader på mitt Index. Men det sålde jag sen och köpte ett RTX3080 vid launch. Det har inte kommit ännu.

Medlem

Jag är verkligen lyckligt lottad.

Bokade PS5 april 2019 så fick på releasen.
bokade RTX 3080 3min över releasen och behövde bara vänta 1-2 veckor.

Så jag lyckades få dom två saker jag ville ha förra året.

Medlem

Lyckades knipa en XSX på releasedagen och fick in en beställning på PS5 releasedagen som levererades några veckor senare så är ganska lyckligt lottad. De båda maskinerna är fenomenala, känns som min standard är nådd på konsolmarknaden (60 fps) och att vissa äldre spel har fått patchar eller stödjer den nya hårdvaran är ett stort plus nu när de nya spelen kostar 700+. Finns att göra tills de sjunker i pris.

Spelar just nu days gone som ser riktigt bra ut och flyter på fint. Vet att recensionen här på spelet är lite kontroversiell haha, men glad att jag får uppleva det först efter patchar och ny hårdvara.

Medlem

Ja, jag vill köpa en PS5 till rimligt pris samt att jag behöver updater min PC. Vilket skulle vara den nya Ryzen CPU samt 3080. Men får vänta som alla andra.

Skribent

Röstade ja eftersom jag villhöver en PS5. Fick tag på en 5600X dock så det blev ett rejält lyft från i7 6700.

Medlem

Skulle fixa mig ett nytt grafikkort men man får väl vänta till sommaren.

Medlem
Skrivet av Pugster:

Skulle fixa mig ett nytt grafikkort men man får väl vänta till sommaren.

Är du beredd på att betala överpris kan du lite då och då hitta rtx 3000 samt rx 6000 kort i lager. Jag fick själv tag på ett rx 6800 xt förra veckan utan att förhandsboka.

Inaktiv

Har inte fått tag på någon ps5 och finns ju inget ställe att boka på vad jag hittar. Får väl gott vänta ett halvår innan man får tag på ett eller nu när Sony behagar släppa enheter så det mättar marknaden. På den positiva sidan så finns det inte ett enda spel till den ännu eller kommande de närmaste månaderna jag vill ha. Det är bara prylbögen i mig som skriker vanvettigt efter ny hårdvara.

Medlem

Hade tänkt mig nytt grafikkort och processor, men det verkar få vänta jävligt länge innan det dyker upp i lager. Ett PS5 dök dock upp tre dagar innan julafton, och då hade jag bokat en vecka efter release.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Inte direkt då jag inte är på jakt efter ny hårdvara innan 2022. Tur i oturen kan man säga 😂

Medlem

Fick tag på både 3080 och Series X. Fick faktiskt frågan om jag ville ha 2 series X när jag hämtade ut den på webhallen. Hade tänkt köpa en 5900x, men kunde inte vänta så fick bli en 3900x istället.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Empa:

Alla köper inte saker första veckan..

Jag köpte dock både en Ps5 i december till kontoret och en Ryzen 5600x till mig själv utan problem.

Om förra veckan är 8 månader så ja. Inget konstigt med det. Har räknat på sen i somras(efter att man fått bättre information)att få min i Mars som tidigast.

Medlem

Jag drabbades av att inte få ps5 vid release. Den kom dock hem den här veckan. Hämtade ut den i måndags.

Medlem

Lyckades knipa ett 3070 OC på Inet förra veckan som jag installerade igår, funkar klockrent tycker jag och så tyst. Detta tack vare beställningstråden på Sweclockers men de tog slut ganska omgående ska tilläggas. Är man bara lite på hugget nu så går det till slut, men det är klart att bristen påverkar. PS5 kommer jag vänta med tills det finns fler exklusiva spel dvs 1-2 år

12
Skriv svar