Snabb Fakta - En youtube-kanal med snabb fakta om precis vad som helst

Medlem

Ny vecka! Ny video!

Medlem

Extraavsnitt denna vecka!

Medlem
1 år på Youtube!

Hallå!

Känns sjukt att det har redan gått ett år sen jag startade den här tråden och la upp min första video!

Tack till alla er på FZ som tittar och prenumererar!
(om någon av er gör det 😅)

Moderator | Testpilot
Skrivet av snabbfakta:

Hallå!

Känns sjukt att det har redan gått ett år sen jag startade den här tråden och la upp min första video!

https://youtu.be/dfNmuUWQGes

Tack till alla er på FZ som tittar och prenumererar!
(om någon av er gör det 😅)

Jag!

Måste dock säga att jag inte gillar hur du uppat kvaliten... Vilket låter konstigt. Alla snygga vändningar och hur vissa saker är tredimensionella förstör lite vad jag tyckte om med din kanal från början. Den kändes bara mer genuin med det gamla upplägget. Blev lite för proffsigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag!

Måste dock säga att jag inte gillar hur du uppat kvaliten... Vilket låter konstigt. Alla snygga vändningar och hur vissa saker är tredimensionella förstör lite vad jag tyckte om med din kanal från början. Den kändes bara mer genuin med det gamla upplägget. Blev lite för proffsigt.

Kvalitén kände jag att jag var tvungen att uppdatera för att kunna berätta vissa händelser som jag ville.

Men..man kan inte göra alla nöjda

Tack för att du tittar ändå!

Moderator | Testpilot
Skrivet av snabbfakta:

Kvalitén kände jag att jag var tvungen att uppdatera för att kunna berätta vissa händelser som jag ville.

Men..man kan inte göra alla nöjda

Tack för att du tittar ändå!

Som vilken? Alla videos du gjort sedan det blivit mer proffsigt hade du kunnat berätta ändå genom samma videoskapande som innan.

Tolka mig dock rätt, det är ju bättre. Bara jag som har en annan preferens


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av SoL:

Mycket intressant, såg riktigt professionellt ut.

Sömnparalys har jag hamnat i. Det var bland det läskigaste jag varit med om.
En man klev in genom ytterdörren, skramlandes med sina nycklar hörde jag hur han kom närmare mitt sovrum, till slut kom han och ställde sig vid sidan av min säng och bara stirrade på mig, jag kunde höra hans andetag. Efter en stund gick han långsamt ut samma väg han kom in och jag vaknade till.

Usch då! Jag har, lyckligtvis, bara en gång varit med om något liknande. Sömnparalys då. Nattmaran kom och hälsade på. Vaknade av att en kvinna satt på min bröstkorg och jag hade svårt att andas, fy fan ryser bara jag tänker på det nu. Vaknade sedan till och var helt förstörd, väckte sambon å allt...

Man är inte kaxig runt 4-snåret på morgonen när man varit med om något sådant.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som vilken? Alla videos du gjort sedan det blivit mer proffsigt hade du kunnat berätta ändå genom samma videoskapande som innan.

Tolka mig dock rätt, det är ju bättre. Bara jag som har en annan preferens

Ta t.ex avsnittet om Jorden. Soluppgången, Solförmörkelsen och egentligen hela videon hade aldrig gått i det gamla redigeringsprogrammet

Men men, som du säger, alla har olika preferenser om vad man tycker om Det gör mig ingenting.

Moderator | Testpilot
Skrivet av snabbfakta:

Ta t.ex avsnittet om Jorden. Soluppgången, Solförmörkelsen och egentligen hela videon hade aldrig gått i det gamla redigeringsprogrammet

Men men, som du säger, alla har olika preferenser om vad man tycker om Det gör mig ingenting.

Beror ju på hur du menar. Rent tekniskt hade du inte kunnat göra samma video, nej, men du hade ju utan problem kunna framföra samma budskap fast på det gamla sättet/annat sätt.

Näe inte mig heller. Som sagt så är ju inte de nya sättet du redigerar dina grejer på dåligt. Det är ju mer som att jag föredrar 80-tals filmer istället för sådant som släpptes 2010 framåt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Idag sammanfattar jag hela år 2020 under 10 minuter!

Medlem

Ny vecka, ny video!

Medlem

Riktigt bra filmer, märks att du verkligen brinner för detta

Medlem

Ny vecka ny video!

Glömde lägga upp förra veckans:

Och här kommer denna veckas video! Ett olöst mysterium..

Medlem

Ny vecka, ny video!

Medlem

Intressanta videor, du har absolut en ny prenumerant!

Påminner mig om t.ex. Lemmino, också superbra och informativa videor


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av bellyman:

Intressanta videor, du har absolut en ny prenumerant!

Påminner mig om t.ex. Lemmino, också superbra och informativa videor

Roligt att höra! Välkommen till kanalen

Medlem

Jag tyckte du gjorde det riktigt bra där i de två allra första klippen du gjorde, som jag kikat på rakt igenom. Funderade ganska omgående hur mycket havet skulle stiga, med 5 miljarder extra blåvalar.

På sätt och vis må jag hålla med @uberpwnage2.0 om att gamla stilen var bättre. Kikade nu snabbt på det allra senaste du lagt upp, och hjärnan hinner inte riktigt med att sätta in både vad din röst berättar och samtidigt processa allt vad som händer i rutan.
Fokuseringen skärps eller skiftas mellan ögon och öron. Ena parten bör stå relativt lugnt och vänta, medan den andra berättar för dig något, för att det ska funka imo.

Då jag först nu såg denna (gamla) tråd och dig(snabbfakta) som trådskapare... tänkte jag ganska omgående på att det kommer vara en svenskt fenomen som snackar och levererar som en typiskt jänkarkanal. Rösten går kring 200 blås, slide efter slide flyger förbi. Man brukar inte bli ett dugg vettigare av de där fastlane klippen. Men du fixade faktiskt det snyggt att göra precis tvärtom.

Det verkar som att där i USA så måste man fästa folk inom 20-30sek iaf, annars byter de snabbt kanal.

Ta iaf t ex två sanna och underbara farbröder som lär eller lärt ut om kosmos till gemene man under många, många år. Carl Sagan och Neil deGrasse Tyson.

De är helt urskönt nedskruvade i tempot. De är helt påpälsade med ett underbart vokabulär och sätt att leverera vilken blick vi har på självaste kristallkronan, vårt Universum.

Nah men kör du din stil du trivs och känner att du vill köra med. Den där gamla skolan var mera för mig iaf.

Medlem

Klockren kanal! Har kollat på dig i flera månader men såg inte förrän nu att du hängde på FZ.
Riktigt underhållande videos, fortsätt!

Medlem

Ny vecka! Ny video! Lite annorlunda mot vad jag brukar göra...

Medlem
Skrivet av CZPR:

Klockren kanal! Har kollat på dig i flera månader men såg inte förrän nu att du hängde på FZ.
Riktigt underhållande videos, fortsätt!

Vad roligt att höra!
Tack så mycket!

Medlem

Oj, det blev något fel.

Här kommer senaste avsnitten där jag läser Creepypasta. Lyssna med hörlurar

Medlem

Ny vecka, ny video!

En lite längre video än vanligt men, hoppas ni gillar den ändå

Moderator | Testpilot
Skrivet av GooGeL:

Jag tyckte du gjorde det riktigt bra där i de två allra första klippen du gjorde, som jag kikat på rakt igenom. Funderade ganska omgående hur mycket havet skulle stiga, med 5 miljarder extra blåvalar.

På sätt och vis må jag hålla med @uberpwnage2.0 om att gamla stilen var bättre. Kikade nu snabbt på det allra senaste du lagt upp, och hjärnan hinner inte riktigt med att sätta in både vad din röst berättar och samtidigt processa allt vad som händer i rutan.
Fokuseringen skärps eller skiftas mellan ögon och öron. Ena parten bör stå relativt lugnt och vänta, medan den andra berättar för dig något, för att det ska funka imo.

Då jag först nu såg denna (gamla) tråd och dig(snabbfakta) som trådskapare... tänkte jag ganska omgående på att det kommer vara en svenskt fenomen som snackar och levererar som en typiskt jänkarkanal. Rösten går kring 200 blås, slide efter slide flyger förbi. Man brukar inte bli ett dugg vettigare av de där fastlane klippen. Men du fixade faktiskt det snyggt att göra precis tvärtom.

Det verkar som att där i USA så måste man fästa folk inom 20-30sek iaf, annars byter de snabbt kanal.

Ta iaf t ex två sanna och underbara farbröder som lär eller lärt ut om kosmos till gemene man under många, många år. Carl Sagan och Neil deGrasse Tyson.

De är helt urskönt nedskruvade i tempot. De är helt påpälsade med ett underbart vokabulär och sätt att leverera vilken blick vi har på självaste kristallkronan, vårt Universum.

Nah men kör du din stil du trivs och känner att du vill köra med. Den där gamla skolan var mera för mig iaf.

Ja precis. Det var något mer charmigt när det var lite långsammare och enklare, men absolut inte dåligt nu heller!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kanon videos!
Såg nyss sömnparalys, något jag haft många gånger. Brukar ske ett par gånger per år de senaste 6-7 åren.
Har vid det här laget sett alla möjliga typer av varelser, men vanligast för mig är precis som du säger en skugga av någon typ av människa - dock brukar dessa oftast röra sig långsamt fram mot mig.

Det är lite lättare att hantera ju fler gånger man får det men jag har än så länge inte lyckats undvika paniken som uppstår

Medlem

Ny vecka! Ny video!

Medlem

Vad är världens roligaste skämt?

Det tar jag reda på idag!

Medlem

För er som inte vet det så finns Snabb Fakta även som podcast!

Ni hittar den på Podplay, Spotify, Podcasts... ja, helt enkelt överallt där poddar finns

Eller via denna länk: https://www.podplay.com/sv/podcast/605664/snabb-fakta

Utvalda avsnitt från Youtube-kanalen kommer att släppas som poddavsnitt är tanken.

Medlem

Ny vecka, ny video!

Medlem

Ny vecka! Ny video!

Bjuder först på en Creepypasta som jag har skrivit själv:

Och sen, ett olöst mordmysterium.

Tack för att ni tittar 🙌

Medlem

Ny vecka, ny video!

Skriv svar