Tecken på att Resident Evil Village har någon form av multiplayer

Robot
Tecken på att Resident Evil Village har någon form av multiplayer
Medlem

Nejnejnejnejnejnejnejnej kan dom ge upp

Medlem
Skrivet av Najkan:

Nejnejnejnejnejnejnejnej kan dom ge upp

En bra coop hade varit välkommen för min del. Med bra menar jag inte som de tidigare då.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Förmodligen något till multiplayer-skitspel från dem.

Skribent

Kanske är något hordemode, är ju det som de haft mest lycka med i multiplayer...förutom då co-op i 5 och 6.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag och tjejen hade grymt kul när vi klarade RE5 på PS3 tillsammans har bra minnen från det 😊 och trots att RE6 inte var något höjdarspel var det kul co-op. Vi spelade även Revelation 2 tillsammans men det var ju katastrof, slåss med ficklampa någon? Ett bra och läskigt Resident Evil med gym co-op är högt på våran önskelista! Make it happen! 🙌

Medlem
Skrivet av Ankh:

En bra coop hade varit välkommen för min del. Med bra menar jag inte som de tidigare då.

Hade lite kul med 5an i Coop när det släpptes men testade igen förra året o det är rätt kasst. Något liknande fast bättre ja tack.

Medlem

Det får gärna va CO-OP. Körde igenom RE5 säkert en fem-sex gånger med olika folk. Det var riktigt kul med tanke på hur mediokert spelet var i övrigt.

Medlem

Härligt! Gillar spel man kan köra med vänner

Medlem

Gud nej, de har inget bra track-record med COOP/MP och personligen anser jag att man inte kan göra fungerande skräck för mer än 1 spelare. Möjligen kan du bibehålla lite av inlevelsen om du sitter nära någon som har samma entusiasm, intresse och tålamod, men co-op skräck kommer ju aldrig i närheten av hur det är att spela själv. Slutar ofta med flams och det blir lite som att sänka volymen på en skräckrulle... pointless.

5an var faktiskt riktigt skojj i Co-Op men det spelet är ju inget högmärke för Re-serien eller skräck-genren utan en ren action-pangare.

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Det får gärna va CO-OP. Körde igenom RE5 säkert en fem-sex gånger med olika folk. Det var riktigt kul med tanke på hur mediokert spelet var i övrigt.

Det är väl lite det som skrämmer vissa, att det ska bli mediokert om det energin hamnar på Coop istället för något annat.

Men det borde gå att göra det bra och coop. Det beror ju lite på deras visioner.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av heady89:

Gud nej, de har inget bra track-record med COOP/MP och personligen anser jag att man inte kan göra fungerande skräck för mer än 1 spelare. Möjligen kan du bibehålla lite av inlevelsen om du sitter nära någon som har samma entusiasm, intresse och tålamod, men co-op skräck kommer ju aldrig i närheten av hur det är att spela själv. Slutar ofta med flams och det blir lite som att sänka volymen på en skräckrulle... pointless.

5an var faktiskt riktigt skojj i Co-Op men det spelet är ju inget högmärke för Re-serien eller skräck-genren utan en ren action-pangare.

Co-op i skräckspel kan funka om spelet görs runt skräcken. När du hela tiden är tillsammans kommer det inte kännas skrämmande, men låt säga att spelarna separeras i spelet och måste gå olika vägar med kanske bara radiokontakten, sen givetvis dra ned på action och skjutande, skulle skapa mer stress. Det fanns något gammalt skräckspel till pc där det fanns ett moment när en spelare skulle guida den andre via kameror i huset, kunde se monster och liknade medan den andre skulle lösa problem för att ta sig vidare. Stressen att försöka öppna en dörr och sen höra din kompis säga att han såg något i kameran från rummet du just passerat var riktigt otäckt.

Jag tror sådant skulle gå att applicera i RE-serien också. De var ju lite inne på asymetrisk co-op i Revelations 2, men problemet där är ju att Moira är så tråkig att spela då hon bara har ficklampan. Tricket och utmaningen är att göra så båda rollerna är kul och intressanta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Co-op i skräckspel kan funka om spelet görs runt skräcken. När du hela tiden är tillsammans kommer det inte kännas skrämmande, men låt säga att spelarna separeras i spelet och måste gå olika vägar med kanske bara radiokontakten, sen givetvis dra ned på action och skjutande, skulle skapa mer stress. Det fanns något gammalt skräckspel till pc där det fanns ett moment när en spelare skulle guida den andre via kameror i huset, kunde se monster och liknade medan den andre skulle lösa problem för att ta sig vidare. Stressen att försöka öppna en dörr och sen höra din kompis säga att han såg något i kameran från rummet du just passerat var riktigt otäckt.

Jag tror sådant skulle gå att applicera i RE-serien också. De var ju lite inne på asymetrisk co-op i Revelations 2, men problemet där är ju att Moira är så tråkig att spela då hon bara har ficklampan. Tricket och utmaningen är att göra så båda rollerna är kul och intressanta.

Ja du är inne på något, det är möjligt att det kan göras, och som ja sa måste man spela med liknande inställning/intresse för spelet & respekt för stämningen annars blir det lätt bara flum. Men jag tänker kanske att tex de äldre Resident Evil kunde ha funkat i viss mån om man tex spelat som Claire,Leon och följt deras olika paths och sedan ibland spelat ihop, eller liknande med Billy & Rebecca i Zero.

Dead Space tycker jag förstördes av 3an men ska vara ärlig och säga att de inte bara var för Co-Op, den serien gick som RE åt att bli mer mainstream och action och tappade sitt ursprung helt.

Det som oroar mig med 8an är väl om de gör bort sig igen. tycker 7an är det bästa de gjort med RE på riktigt länge och många hyllar det mer rätta som en värdig reboot av serien. Hoppas även 8an är mer som 7an med stämning och skräck vs Remake på 2,3 som är fenomenala spel (speciellt 2 remake) men ändå lätt drar åt action-hållet lite väla.

Skribent
Skrivet av heady89:

Ja du är inne på något, det är möjligt att det kan göras, och som ja sa måste man spela med liknande inställning/intresse för spelet & respekt för stämningen annars blir det lätt bara flum. Men jag tänker kanske att tex de äldre Resident Evil kunde ha funkat i viss mån om man tex spelat som Claire,Leon och följt deras olika paths och sedan ibland spelat ihop, eller liknande med Billy & Rebecca i Zero.

Dead Space tycker jag förstördes av 3an men ska vara ärlig och säga att de inte bara var för Co-Op, den serien gick som RE åt att bli mer mainstream och action och tappade sitt ursprung helt.

Det som oroar mig med 8an är väl om de gör bort sig igen. tycker 7an är det bästa de gjort med RE på riktigt länge och många hyllar det mer rätta som en värdig reboot av serien. Hoppas även 8an är mer som 7an med stämning och skräck vs Remake på 2,3 som är fenomenala spel (speciellt 2 remake) men ändå lätt drar åt action-hållet lite väla.

Dead Space 3 hade en kul grej som fler borde använda, speciellt i skräck och det var att de olika karaktärerna man spelade såg olika saker på grund av deras psyke. Det jag såg på min skärm var inte alltid var min kompis såg, började skjuta "zombier" och min kompis sa plötsligt "Varför skjuter du på civil??". Var en rolig och intressant grej som skulle kunna gå att få in, speciellt om man tänker spel som Silent Hill, vad är verkligt liksom?

Angående RE så hade det där med olika vägar som Claire/Leon varit utmärkt sätt att införa co-op. Det är logiskt också utifrån hur storyn är. Skulle ju kunna vara så att den andre måste lösa saker på sin sida för att öppna en dörr för dig och tvärt om. Sen spelas vissa moment tillsammans, men mycket är olika vägar genom spelet med kontakt via radion.

Vi får se ikväll vad känslan blir runt 8an. RE-serien har ett problem och det är att den inte riktigt vet vad den vill vara. RE4 startade ju på något vis en mer actionbetonda era (även om just det spelet hölls sig väldigt balanserat) och då det anses som bästa RE-spelet idag, så verkar Capcom ha svårt. Ena sidan av fansen vill ha tillbaka gamla RE och andra sidan, som kanske började spela vid 4an vill ha co-op och action. Detta var problemet i 6an tror jag, att Capcom på riktigt inte visste vilket ben de skulle stå på.

Håller med om att 7an var tillbaka i bra form, men då har vi ju som du säger de mer actionbetonade Remaksen av 2an och 3an som sålt otroligt bra...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Varför gör inte fler "zombie" spel horde mode i mp? Exempel är The last of us, och re hade kunnat funka rätt bra det. Jag har dock en coop dröm i re som är som re2 remake. De har ju ett inbyggt ljudsystem i re2 som gör att man hör mr x när han går omkring. Tänk att du spelar med en polare och man kan bara kommunicera när man är nära varandra och får planera. Sedan hör man genom väggarna etc när den andra är i knipa. Man hör skottlossningen etc.

Skulle älska det. Svårt dock att balansera men den som nailar det kommer bli praisade!

1
Skriv svar