The Last of Us-skaparen Neil Druckmann "hypotetiskt" sugen på att göra Half-Life

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Fast vi pratade om riktiga exempel också, så som Witcher, hypotetiska exempel är helt värdelösa (och för övrigt så var dina exempel också bara att det inte passade) i de fallen. Säg nu, varför påverkade hudfärgen på Triss karaktären negativt när hennes hudfärg inte ens nämns i källmaterialet? Och hur är det ett politiskt motiverat beslut då? Det är en enkel fråga, inget hypotetiskt. Och att det 'inte passar' eller att du hade andra förväntningar räcker inte.

Jag skrev att skins var i de allra flesta fall valfria så du kan då enkelt kringå dem och lösa ditt problem.

Också sjukt svårt att undgå att få en viss uppfattning om dig när du helt undviker de frågor där du faktiskt kan förklara varför du tycker som du gör. Men du har bara svarat i stil att 'det är dåligt', 'passar inte' etc.

Det påverkar inlevelsen negativt för att det inte är som förväntat. Det är inget fel med att anta att karaktärer är av samma hudfärg i samma land dom kommer ifrån i en medeltida fantasy setting. Jag förväntar mig också att om rasism är en del i settingen att det påverkar karaktärer av olika hudfärger.

Lauren Hissrich: "BECAUSE IT’S 2020, AND BECAUSE THE REAL WORLD IS A VERY BIG AND DIVERSE PLACE, WE MADE A DIFFERENT ASSUMPTION ON THE SHOW." Om man använder att det är 2020 som argument så kan man nog anta att det är politiskt motiverat.
Det går inte att säga med 100% säkerhet om hon inte själv går ut och säger att hon gjort ändringarna bara pga sin politik.

Jag kan inte undgå att se gingerbreadmen springa runt i CoD multiplayer så nej. Jag spelar som kvinna i BF5 för att jag föredrar deet i alla spel, däremot så tar det på inlevelsen om alla springar runt som kvinnor i WW2.

Medlem
Skrivet av tjorb:

Det påverkar inlevelsen negativt för att det inte är som förväntat. Det är inget fel med att anta att karaktärer är av samma hudfärg i samma land dom kommer ifrån i en medeltida fantasy setting. Jag förväntar mig också att om rasism är en del i settingen att det påverkar karaktärer av olika hudfärger.

Lauren Hissrich: "BECAUSE IT’S 2020, AND BECAUSE THE REAL WORLD IS A VERY BIG AND DIVERSE PLACE, WE MADE A DIFFERENT ASSUMPTION ON THE SHOW." Om man använder att det är 2020 som argument så kan man nog anta att det är politiskt motiverat.
Det går inte att säga med 100% säkerhet om hon inte själv går ut och säger att hon gjort ändringarna bara pga sin politik.

Jag kan inte undgå att se gingerbreadmen springa runt i CoD multiplayer så nej. Jag spelar som kvinna i BF5 för att jag föredrar deet i alla spel, däremot så tar det på inlevelsen om alla springar runt som kvinnor i WW2.

Vad baserade du förväntan på då? För är ju definitivt inte källmaterialet, i en värld där magisk teleportering finns, där man kan förändra sitt utseende totalt med magi och karaktären i fråga är en magiker (vars hudfärg inte beskrivs) så är det ett otroligt tunnt argument. Och rasismen i Witchervärlden har aldrig någonsin haft med hudfärg att göra. Men om det är din motivering, för all del, bara att den är otroligt svag när man räknar med fakta om källmaterialet...

Bra att du också ignorerade resten av vad hon skrev. Det är fullkomligt möjligt att hon gjorde valen efter hennes politiska åsikt men steget därifrån till propaganda är ju absurt.

Det är ju synd för dig att andra vill klä sig och se ut som de vill. Som tur är så är det deras eget val om de vill springa runt som en pepparkaka. Folk klär ju sig som de vill i riktiga livet, då lär de göra så i en arkadarena också.

Men, jag har sagt vad jag vill ha sagt, kommer förmodligen inte längre nu, bra att du beskrev din motivation, även om den inte riktigt trillade dit. Ha en trevlig dag!

Medlem

Jasså man får posta här igen. Var blockerad ett tag.

Skrivet av Fiddi:

Men, jag har sagt vad jag vill ha sagt, kommer förmodligen inte längre nu, bra att du beskrev din motivation, även om den inte riktigt trillade dit. Ha en trevlig dag!

Enligt dig. Jag ångrar varje gång jag postar på FZ för det är oftast bara strawmen eller annat som man bemöts med. Bara stress och ångest är vad jag får ut av det här. Du är väl glad iaf för att du fått en "rasist" att må dåligt. Ha en trevlig dag och hoppas jag aldrig mer har en diskussion med dig.

Skriv svar