Här ser du Resident Evil Village-gameplay ikväll!

Robot
Här ser du Resident Evil Village-gameplay ikväll!

Capcom utlovar också "mycket" annat Resident Evil-nytt.

#capcom, #resident-evil-village


Medlem

Hoppas på en Remake också faktiskt. Då jag älskar dom gamla resident evil spelen. Kanske code veronica eller re4?
Dom får gärna överasska också, visa nåt från dino crisis

Medlem
Skrivet av Linusenen:

dino crisis

Det här! Gänget som gjorde RE2 remaken får jättegärna ta sig att ett nytt dino crisis.

Medlem

Jag är väldigt såld på Village så kommer försöka hålla mig borta från mer videos och info om spelet.

Kommer det mer info om Res VR må tro?

Medlem

Ge mig en uppföljare till Monster Hunter World för PS5

Medlem

Remake på Dino Crisis 1 och 2 hade varit kalas.

Medlem

Resident Evil Village med VR-support på PC.
Resident Evil 4 VR for Oculus som det stog i dom läckta dokumenten hoppas jag också på.
Enligt dom dokumenten ska spelen släppas i April


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Snälla. Dino crisis. Världen behöver dinosaur.

Medlem

Om det blir en till remake, vilken titel hoppas du ligger till grund?

Resident Evil: Code Veronica alla dagar i veckan...

Avstängd

Vill inte ha en nyhet med att man nedgraderar spelet till PS4...

Våga satsa på next-gen fullt ut så vi kan få en riktig övergång nu! Någon måste gå i bräschen.

Medlem

Det blir nog mer info om Monster Hunter Rise till Switch och förhoppningsvis en remake av RE 4.

Inaktiv

Såg jag rätt? Var hårdaste svårigheten låst bakom "deluxe edition" eller vad nu versionerna hette?

Medlem

Nej, detta känns inte Resident Evil.
Det känns så överdrivet och mindre realistiskt med fiender som de tre kvinnorna....
Förstaperson förstör också....

Kvinnan som verkar styra det hela känns väldigt överdriven....

Medlem

Roligt att de två personer som lyckats köpa PS5 kan testa demon.

Medlem

Grymt taggad på 8an men ja de känns som detta kan vara för överdrivet vs 7an. Vi får se, det verkar ändå jävligt mysigt ju. Tyckte skådespeleriet av Baker-familjen var jävligt bra i 7an, risken är att detta inte håller måttet. Jag fick också lite B-rulle feeling av just det, miljöerna verkar riktigt härliga dock.

Ang. RE-VERSE kan jag ju bara säga pinsamt, känslan jag fick var billigt skräp och flashbacks till det där Racoon City spelet.

Maj blir perfekt, pappaledig för andra gången och minimalt med fritid med två barn hemma, men någon jäkla timme ska man väl kunna plocka hem

Medlem

Bra att det kommer i maj, kanske man hinner få en ps5a innan

Medlem

Det verkar vara ett vampyr goth tema och den stora kvinnan är väl deras ''Dracula'' ledare. Jag tycker att spelet såg ganska mysigt ut men hade gärna velat se en PC version.

Medlem

25 årsjubileum firas alltså med Re-verse som ingen bett om, blir ett bortglömt komplement till Village bara. Tråkigt, trodde de skulle slå till ordentligt 😕

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Nej, detta känns inte Resident Evil.
Det känns så överdrivet och mindre realistiskt med fiender som de tre kvinnorna....
Förstaperson förstör också....

Kvinnan som verkar styra det hela känns väldigt överdriven....

Nu såg jag inte all gameplay, men första person är det nya, för att det ska bli skräck.
Resident Evil har 3 faser.
1-3 är dom klassiska zombie-spelen.
4-5 innehåller sekter och "besatta", där både spelen även innehåller "ha med dig en usel följeslagare som skapar problem", vilket skapar spänningen.
6an har jag aldrig spelat.
7-8 är det första personen-vyn som gör att det känns ännu mer som skräck, inga direkta zombies heller.

Medlem

Är fortfarande inte såld på det jag sett av RE8. Känns inte som RE för mig även om det påminner en del om RE4. Men kan hända att det blir ett köp längre fram ändå


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Håkan:

Nu såg jag inte all gameplay, men första person är det nya, för att det ska bli skräck.
Resident Evil har 3 faser.
1-3 är dom klassiska zombie-spelen.
4-5 innehåller sekter och "besatta", där både spelen även innehåller "ha med dig en usel följeslagare som skapar problem", vilket skapar spänningen.
6an har jag aldrig spelat.
7-8 är det första personen-vyn som gör att det känns ännu mer som skräck, inga direkta zombies heller.

4-5 femman var bra spel, men de var början på något väldigt negativt; Onda Tecknade Figurerna:
Salazar och Ricardo Irving, de kändes så oerhört Resident Evil...

6:an är hemsk, med en orealistisk boss som följer en genom hela spelet...

7:an borde hetat Silent Hill är eller något annat, första person delen förstör otroligt för mig.
8:an känns som karaktärerna är från en barn-serie, den självgoda "hahaha karaktärerna"... Helt plötsligt är Chris Redfield med i detta också, vilket får det hela att kännas ännu mer rörigare.

När man börjar blanda in fladdermöss som bildar en människa, då är man inne på spöken och onaturligt som tex Silent Hill.

RE8 verkar vara total urflipppad komediskräck....

Medlem
Skrivet av kebbe:

Roligt att de två personer som lyckats köpa PS5 kan testa demon.

haha

Finns säkerligen fler som köpt - tror t.o.m många köpte de med överpriser på tradera!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Stovepipe:

Det här! Gänget som gjorde RE2 remaken får jättegärna ta sig att ett nytt dino crisis.

Medhåll!

Lite random, men hade gärna sett samma team göra remakes på Parasite Eve.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar