Resident Evil Village får releasedatum!

Robot
Resident Evil Village får releasedatum!

Kommer innan sommaren - lira demo på Playstation 5 redan nu.

#Resident-evil-village


Medlem

Inte helt nöjd med presentationen. Re:Verse, dom beskrev ju aldrig vad det är för något. Men om jag gissar så ser det ut som något skit-multiplayer-mode.

Village såg väl halvtrevligt ut, skall ladda hem ps5 demot maiden imorgon så man får en feeling.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

NuZ
Testpilot

På Capcoms egna twitch kanal sa de alla konsolerna och ”överraskade” med att de även släpper på last gen ps4/xbone


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers

Hittar ni trailern i bra kvalle, hojta så jag kan slänga in den i nyheten.


signatur
Medlem
Inaktiv

Får Far Cry 4-känsla om man tänker på uppföljare. Excentriska karaktärer och ny miljö(coolt med slott!) men samma gamla vanliga zombies och gameplay.

Medlem

Nice med demo! Nu fattas bara ett PS5...

Avstängd

Besviken på att det nedgraderades till Ps4, hade hoppats på en helt ny och fräsch Next-gen titel.

Medlem

Vah kul! Men varför kommer det till gamla konsoler? Fullständigt idiotiskt!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vah kul! Men varför kommer det till gamla konsoler? Fullständigt idiotiskt!

Det går ju inte ens köpa next-gen konsoller för de är slut överallt. Varför är det idiotiskt? Spel kommer att släppas till äldre konsoler i många år till.

eld
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vah kul! Men varför kommer det till gamla konsoler? Fullständigt idiotiskt!

För att spelet är byggt för den generationen?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Håkkon:

Besviken på att det nedgraderades till Ps4, hade hoppats på en helt ny och fräsch Next-gen titel.

Kan ju inte gärna vara next-gren till PS4...

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vah kul! Men varför kommer det till gamla konsoler? Fullständigt idiotiskt!

*cries in last gen*

Kanske inte alls fullständigt idiotiskt dock.
Rent konkret så finns ju det över 110 MILJONER PS4 ute i världen.
Om bara några få procent köper så kommer det ju vara rätt många sålda spel, minst sagt. Och nu trappar ju takten med last-gen titlar ner, så konkurrensen där minskar ju.
Många av oss har ju inte köpt PS5 än. Jag tänker nog själv vänta ett år eller tre.

Medlem

Var det Peter Stormare där på slutet?

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Kan ju inte gärna vara next-gren till PS4...

Nej det var ju precis det jag skrev?

Inaktiv

Haha det där multiplayerspelet där ingen kunde träffa varandra ett skott

Medlem

Wow. Ser svin coolt ut. Cant wait. Vilken stämning. En av årets mest efterlängtade titlar ihop med Dying Light 2. Givet Steam köp.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Grymt att det kommer till PS4 också föredrar att spela på den framför min Series X (den nya xbox kontrollen är ju katastrof). Men Re: verse vad fasen är det?? 😂 100% ett spel INGEN vill ha!
Village däremot ser hett ut kan knappt vänta 🔥

Medlem
Skrivet av Håkkon:

Besviken på att det nedgraderades till Ps4, hade hoppats på en helt ny och fräsch Next-gen titel.

Blir spelet bättre eller sämre för att det har en "next-gen" stämpel?

It's not a lake, it's an ocean

Ser intressant ut, uppenbara RE7-vibbar (vilket betyder att jag kommer få kämpa för att våga spela klart). Skönt att det även släpps till de äldre konsolerna. Ett rätt givet affärsbeslut givet att det sålts runt 160 miljoner av dem.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av loerk:

Blir spelet bättre eller sämre för att det har en "next-gen" stämpel?

Potentiellt, nya idéer kan hållas tillbaka för att det ska rulla på last gen.

Medlem

Av det man fick se igår är jag mkt mer taggad för det här än förra RE spelet faktiskt *men* blir inget köp av det här förrän jag har en ny konsol. Blir ingen ps4 eller xbox one version av det här spelet. Icke sa nicke.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Självklart säger investerarna att spelet ska släppas till förra generationen. Spelutvecklarna skulle nog helst skippa det och endast utveckla mot PS5. Det visar ju rätt tydligt vilka som bestämmer tyvärr..

Umi
Medlem

Jag kanske har missuppfattat detta men sa inte Lady Dimitrescu (den långa damen i trailern) att Ethan "you escaped my little brothers game did you". Om det är en referens till 7:an så är väl Bakers inte onda i sig då Eveline har infekterat familjen?

Eller jag kanske är helt ute och cyklar...

Medlem

Jag hittar inte demot på PS Store? (PS5) Har det något speciellt namn?

EDIT: Hittade nu! "Maiden" heter det tydligen, missade det från Artikeln.
Måste säga att jag inte heller blev så taggad av trailern. Får se i helgen om demot levererar bättre

Medlem
Skrivet av jeppe109@hotmail.com:

Potentiellt, nya idéer kan hållas tillbaka för att det ska rulla på last gen.

Japp, men inga såna grejor hade ju visats till village från början. Så det finns inte direkt några nackdelar i detta fall.

Skrivet av Umi:

Jag kanske har missuppfattat detta men sa inte Lady Dimitrescu (den långa damen i trailern) att Ethan "you escaped my little brothers game did you". Om det är en referens till 7:an så är väl Bakers inte onda i sig då Eveline har infekterat familjen?

Eller jag kanske är helt ute och cyklar...

Brorsan styr village, hon styr slottet.

Medlem

Nu blev jag lite positivare! Tidigare trailer hade skvallrat om mer Action, men det här ser mer skräck ut, så då ökade hypen lite!

Roligt tycker jag dock att alla bara "Aha, där är du ETHAN WINTERS! Vad tror ETHAN WINTERS om det här?". Blir lustigt hur han i sjuan bara var en karaktär som spelaren kunde identifiera sig i med lite egen personlighet, men nu vill man VERKLIGEN cementera han i RE-loren hårdare


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Schluug:

Självklart säger investerarna att spelet ska släppas till förra generationen. Spelutvecklarna skulle nog helst skippa det och endast utveckla mot PS5. Det visar ju rätt tydligt vilka som bestämmer tyvärr..

Samtidigt, säg att det sålts 1 miljon nextgen konsoler, mot 150 miljoner lastgen, sen då att Resident Evil 7 sålde i 8 miljoner exemplar. Det är inte ens 1/15.

Vill man då sälja 50 000 exemplar eller 8 miljoner?
Det blir helt enkelt inte hållbart att sälja så få exemplar.

Medlem

och alla vi med ps4, får inte vi provspela ? fy va ruttet

Medlem
12
Skriv svar