Forne EA-, Microsoft- och Liverpool-chefen Peter Moore gör comeback i spelvärlden

Robot
Forne EA-, Microsoft- och Liverpool-chefen Peter Moore gör comeback i spelvärlden

Har inlett ett nytt kapitel hos Unity.

#peter-moore, #unity


Medlem

Jag fattar inte varför företag envisas att anställa honom. Hans historia består numera av en rad stora misslyckanden.

Inaktiv
Skrivet av maq777:

Jag fattar inte varför företag envisas att anställa honom. Hans historia består numera av en rad stora misslyckanden.

Han var bland annat "Premier League CEO of the Year" år 2019. Inte dåligt att ha på sitt CV.

Försöker inte vara dryg men vilka stora misslyckanden menar du? Det är ju inte Peter Molyneux direkt.

Flakmonkey
Skrivet av maq777:

Jag fattar inte varför företag envisas att anställa honom. Hans historia består numera av en rad stora misslyckanden.

Vilka stora misslyckanden? Han var väl med och räddade det sjunkande skeppet Sega efter Dreamcasten, var med när Xbox 360 gjorde något ingen trodde var möjligt och dominerade länge över Playstation 3 och under hans tid på EA Sports slog väl microtransaktioner, etc igenom ordentligt. Som konsument kan man ju såklart ha åsikter om det han gjorde, framförallt hur EA Sports utvecklade sig, men från ett affärsperspektiv så ser det väl rätt bra ut ändå?

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag fattar inte varför företag envisas att anställa honom. Hans historia består numera av en rad stora misslyckanden.

VD för Liverpool som vann CL och Premier League under samma år. Går inte att nå större framgång

Medlem

De misslyckande jag hade i åtanke var:
* Han fick skulden för RROD på MS och lämnade strax därefter
* EAs mindre lyckade free-to-play satsning som gjorde att han fick sparken som COO
Sedan trodde jag att han fått sparken från Liverpool. Men så verkar det faktiskt inte vara...

Det är svårt att veta exakt vad som är elaka rykten och vad som är sant. Men "flytta hem till familjen" verkar han angett mer än en gång som orsak, vilket jag nästan börjar tro är ett kodord för något annat.

Medlem

Är det för att man är helt ointresserad av sport man aldrig ens hört om honom ?

Medlem
Skrivet av maq777:

De misslyckande jag hade i åtanke var:
* Han fick skulden för RROD på MS och lämnade strax därefter
* EAs mindre lyckade free-to-play satsning som gjorde att han fick sparken som COO
Sedan trodde jag att han fått sparken från Liverpool. Men så verkar det faktiskt inte vara...

Det är svårt att veta exakt vad som är elaka rykten och vad som är sant. Men "flytta hem till familjen" verkar han angett mer än en gång som orsak, vilket jag nästan börjar tro är ett kodord för något annat.

Fick sparken från EA vart har du fåt det ifrån? Han fick chansen att började jobba för Liverpool ta då i åtanke vad för historia han har med Liverpool så är det själv klart att han tar det jobbet.

Han jobbade som Chief Competition Officer för EA innan han bytte jobb.

Medlem

Ska bli intressant att se huruvida detta blir ett lyft för Unity eller inte. Många av oss spelkonsumenter är kanske tveksamma till Moore och hans tidigare eskapader, men från ett företags- och investerarperspektiv är detta något bra.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

hmm, som gamer tycker jag inte ens han ska ha ett jobb i spelbranchen men det är jag det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av aT1C:

Fick sparken från EA vart har du fåt det ifrån? Han fick chansen att började jobba för Liverpool ta då i åtanke vad för historia han har med Liverpool så är det själv klart att han tar det jobbet.

Han jobbade som Chief Competition Officer för EA innan han bytte jobb.

Att vara "Chief Competition Officer" är flera pinhåll neråt i hierkin jämfört med COO som var hans post på EA innan han "tvingades" byta...

Medlem

Så länge ingen drastisk ändring sker som påverkar indieutvecklare så är jag glad, om det sedan skulle leda till något bättre för alla involverade så är det bara ett plus. Vart nyfiken på vilka det stora aktieägarna var, men hittar inget vettigt.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Är det för att man är helt ointresserad av sport man aldrig ens hört om honom ?

Va du ointresserad av spel också på 360 tiden? Gubben flexa ju med en Halo tatoo på E3-scenen oxå, svårt att glömma en sådan person som gjort så stort intryck på olika håll.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Va du ointresserad av spel också på 360 tiden? Gubben flexa ju med en Halo tatoo på E3-scenen oxå, svårt att glömma en sådan person som gjort så stort intryck på olika håll.

Ägde aldrig en kryss låda, inte stort nog vad det verkar

Medlem

Tycker hans namn poppade upp ständigt på spelsidor under xbox 360 tiden. Ps. Jag kollar inte heller på sport

1
Skriv svar