Gabe Newell om Cyberpunk 2077: "Finns många väldigt glada pc-spelare"

Medlem

Jo jag tänker dock inte ge någon support till något bolag som ljugit sen 2012 om rpg och öppen värld och massa lull lull och lovar att det ska vara så mycket val möjligheter. Hypar ytligare lite till om spelet ett par år till, sitter och ljuger i intervjuer. 4 månader innan release så tar man bort rpg ändrar den till adventure, utan att säga något, lite shady måste jag dock säga. Plus konsol dramat. Wtf Release dagen kommer, och då inser man att det inte är samma spel längre. Så vad är det som är så komplex med det här spelet, som fallout 4 och skyrim gör så mycket bättre. Oblivion. Så nu sitter Gaben själv och försvarar ett sånt misslyckande projekt.

Men dom sålde ju 13 miljoner exemplar då är det success.
Och jag tycker det är det bästa spelet någonsin. Säger majoriteten av spelarna som inte bryr sig kvalite längre. Så kvaliten på spelen blir ju bara sämre och sämre.

Medlem

Det tråkiga är att spelet inte längre är relevant när de fixat spelet. Ett singleplayerspel är bara relevant i några månader och sedan glöms det bort när något nytt spel kommer ut. Jag kollar på en lets play och sedan bryr jag mig inte längre om spelet för att då har jag på något sätt upplevt vad spelet har att ge.

Avstängd

Ingen patch kommer någonsin kunna rädda det här spelet tyvärr.
Ai som är sämre än Lego City Undercover.
Undermålig story etc etc.

Hoppas man istället kan satsa på The Witcher 4 och glömma den här soppan illa kvickt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men skojar du eller? spelet av vad jag läste vid launch var ju total katastrof.. o du säger dom flesta var glada? okej..

Här är problemet, "av vad jag läste". Alla sitter och läser sig till varandras gnäll istället för att testa det själv och skapa sig sin egna uppfattning. Jag är grymt nöjd med spelet, lätt 9/10 för mig med 75 timmar played även med buggarna, som inte alls visar sig så tätt eller extremt som alla Youtube compilations får det att framstå. Har inte känt såhär efter att ha klarat ett spel sedan red dead redemption 2 faktiskt.

Medlem

A shiny turd is still a tuuuuurd.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Har spelat igenom allt som erbjuds i spelet. Buggar åsido (och det är många, men olika per spelare) är det ju bara en bråkdel av spelet de hävdade att det var.

AI var bara dålig, både strid och civila (polisen ska vi inte tala om), ingen intelligens alls.
Staden var såklart snygg men otroligt tom, i stort sett allt var kulisser utan interaktion, kändes helt livlös.
Absoluta majoriteten av uppdragen var exakt likadana, endast handfull sidouppdrag med någon vidare story eller val, huvuduppdragen var otroligt linjära (uppdraget de visade på E3 är i stort sett enda uppdraget som man kan påverka något drastiskt).
Kontrollerna är jättedåliga, uppenbarligen anpassade för enbart handkontroll. Enda räddningen var AutoHotkey och moddar.
Bilkörning är ju total katastrof i alla bilar, den lyckas på något sätt vara sämre än Watch Dogs. Och någon form av bilmodifikation saknas.
Braindance som de visade så stolt fanns endast i enstaka uppdrag, inte alls en särskilt märkvärdig funktion att spendera 45 minuter på att visa dom marknadsföring (som för övrigt visade precis allt det hade att erbjuda).
Och Nomad, Corpo och Street Kid starterna var 20 min och förändrade ingenting märkvärdigt i spelet alls. Istället fick man ett generiskt uppdrag och sen ett jäkla videomontage över vad V höll på med under 6 månader (var ju kul, det hade ju såklart varit skittråkigt att spela igenom det, eller) och man blev sen teleporterad till en lägenhet som man tydligen ägde. De kunde lika gärna börja spelet där direkt och skitit i "life paths" helt.

Kort, det är knappast någon "next generation open world". Spelet är okej, inget mer, gränsen på No Man's Sky när man ser på marknadsföringen.

Medlem
Skrivet av Vheissu:

Sitter å väntar på ps5 versionen 😊

Dessvärre får du nog vänta ett tag. I deras eget nyhetsbrev skrev de följande(13/1): "Q: When can we expect the next-gen update for Cyberpunk 2077?

A: We are planning to release the free, next-gen update for Cyberpunk 2077 this year. We’re aiming for the second half of the year and we’ll reveal more when we have more to share."

Hela brevet här: https://www.cyberpunk.net/en/news/37298/our-commitment


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Håkkon:

Ingen patch kommer någonsin kunna rädda det här spelet tyvärr.
Ai som är sämre än Lego City Undercover.
Undermålig story etc etc.

Hoppas man istället kan satsa på The Witcher 4 och glömma den här soppan illa kvickt.

Håller med.

Patchar och DLC i all ära men ett första intryck gör man inte om. Jag tycker också det vore bättre om dom höll sig till fantasy genren i tredje person, ala Witcher stilen. Det är deras grej, inte bra att ta ut svängarna från ett koncept som fungerar.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Det har runt 7/10 på metacritic....vilket är inget att hurra för.

7.2 på userscore.
Men det är inne att bajsa på Cyberpunk så jag litar inte på det betyget.
Så fort det blir poppis att hata en film eller ett spel kommer ju fullt med idioter fram.
Tusentals röster på 0 poäng eller 1 poäng.
1 poäng är ju inte rimligt. Möjligen om spelet bokstavligen är ospelbart, men det är det ju för de flesta PC spelare inte.

Testpilot
Skrivet av SorbP:

Du som säger att det finns lite småbuggar, jag spelar spelet också det är skapligt mycket buggar, men det hade man kunnat förbise om inte combat-systemet var mer eller mindre helt brutet.

Alla Builds blir så OP så att man kan mer eller mindre by-passa combat totalt, och vissa builds t.ex allt melee med blades osv, lider av ett jäkligt jank animationssystem som bryter imerssion för mig mer eller mindre hela tiden.

Överväger på allvar att starta om och spela någon form utav Ranged, kanske Tech wepons med autoaim så att man bara kan skita i combatsystemet som ändå inte tillför så mycket och fokusera på narrativet som faktiskt är bra i spelet.

Jo jag kan hålla med om det. Har spelat runt 50 timmar och många av striderna blir rätt enkla. Kanske om man höjer från normal till hard blir det bättre balans. Å andra sidan var striderna inte höjdpunkten i Witcher 3 heller.

Kan lägga till att wanted-systemet med Polisen som dyker upp från ingenstans är givetvis inte bra heller. Hoppas att de kan patcha till sådant.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Det har runt 7/10 på metacritic....vilket är inget att hurra för.

Summera alla sidor som finns och du hamnar på genomsnitt 78/100, rundar vi av blir det 8/10.
Även om vi säger 7/10 så är det ett BRA betyg och om det för dig är ett lågt betyg så har du en skev uppfattning om betygsskalor.

Skrivet av SorbP:

Folk är som känt, rätt efter Medianen av populationen har 100 IQ... det är rent korkat för min del.

De flesta människor kanske inte upplever den mängd utav buggar som jag stöter på varje gång jag spelar spelet, eller så märker det inte alla system som inte fungerar, det som stör mig nästan varje session är helt klart Polis-systemet, eller bristen av det helt enkelt.

Att det spawnar in poliser i väggen gör att man hör GTA skratta åt det, t.ex.

Så problemet för dig är att folk har låg IQ. Därför ”räknas” dom inte in till den skara av folket som gillar spelet? Bra där.

Som jag nämnt tidigare. Spelet har brister. Spelet är inte polerat. Det är dåligt på flera områden. Men det som är absolut viktigast för många är Story och Karaktärer, och där har spelet bevisligen levererat något som väääldigt många uppskattar.

Men ja, blondes have more fun som man säger

*Polissystemet är totalt klappkasst. Men det har bara påverkat mig dom extremt få gångerna jag av misstag skjutit på civila. Vilket jag normalt inte gör för varför ska jag göra det?

Medlem

Så oerhört besviken så jag inte ens kan hitta ord till det. Och då hade faktiskt inga förväntningar alls på spelet.

Medlem

Skrattar lite åt "komplext och ambitiöst"...

Ambitiöst? Absolut, mycket mer än vad som var möjligt att leverera tydligen.

Komplext? Absolut inte. Om vi frångår det grafiska, som nog med rätta kan anses komplext, så är resten av spelet otroligt tunt. Det finns ingenting här som inte har gjorts bättre i massvis av tidigare spel.

Medlem

Jag har inte haft några större problem med cp2077.
Det har varit en skön upplevelse och jag hoppas på mera innehåll i framtiden.
Om nu consolfolket kan lugna ner sig lite så kommer dom med få spela problemfritt om ett tag.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

De flesta buggar som jag har stött på är bara grafiska, den enda större är ett side gig som inte går att lämna in.
Spelet har dock andra problem med att det är saker som saknas som tidigare hade utlovats att de skulle finnas med i spelet, kass ai och lite andra saker tex att Silverhand känns som har har kodats in i efterhand och inte var med i planen från början.

Sedan så lämnar de olika sluten på spelet en bitter smak efter sig.

Medlem
Skrivet av SorbP:

Folk är som känt, rätt efter Medianen av populationen har 100 IQ... det är rent korkat för min del.

De flesta människor kanske inte upplever den mängd utav buggar som jag stöter på varje gång jag spelar spelet, eller så märker det inte alla system som inte fungerar, det som stör mig nästan varje session är helt klart Polis-systemet, eller bristen av det helt enkelt.

Att det spawnar in poliser i väggen gör att man hör GTA skratta åt det, t.ex.

Haha vad har IQ med subjektiva bedömningar om spel att göra?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av AntonKG:

Så oerhört besviken så jag inte ens kan hitta ord till det. Och då hade faktiskt inga förväntningar alls på spelet.

Hur går det till när man blir "oerhört besviken" om man inte har några förväntningar alls? 🤔

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Hur går det till när man blir "oerhört besviken" om man inte har några förväntningar alls? 🤔

Läser man mycket om spelet innan det släpptes och att CP77 har "Gone gold", och tror på folk som säger att CDPR är världens bästa spelstudio, så inser man snart att spelet inte är mer än skit.

Klart man blir besviken när man lägger 600:- på något man tycker är sönder, eller?

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Läser man mycket om spelet innan det släpptes och att CP77 har "Gone gold", och tror på folk som säger att CDPR är världens bästa spelstudio, så inser man snart att spelet inte är mer än skit.

Klart man blir besviken när man lägger 600:- på något man tycker är sönder, eller?

Jag kan förstå irritationen. Faktiskt. Jag gillar dock spelet på series x i alla fall. Men såklart så känns cyberpunk spelet konstigt på något vis. Jag är fortfarande en fanboy och har bra många timmar i spelet. Men du har ju faktiskt rätt.

S_Z
Medlem

Finns även glada konsolspelare Kör på PS4 Pro och har haft fantastiskt kul under mina hittills 80+ timmar.

Många trångsinta människor som inte kan förstå att folk gillar spelet bara för att dom själva inte gör det.

Är det så svårt att förstå att vi värderar saker i spel olika och har olika förväntningar och erfarenheter?

Medlem

Tur att han gick ut och sa det och att alla som gillar spelet kan bekräfta att de gillar spelet =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja, bättre kommer det helt klart att bli. Snart kommer 1.1-uppdateringen och då ska spelet förhoppningsvis funka betydligt bättre på äldre konsoler, eller som CDPR skrivit om vad den kommer att innehålla: "fix the most prominent problems gamers are facing on last-gen consoles."

Och någon gång i februari ska 1.2-uppdateringen släppas med fokus på ytterligare fixar för äldre konsoler.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av AntonKG:

Läser man mycket om spelet innan det släpptes och att CP77 har "Gone gold", och tror på folk som säger att CDPR är världens bästa spelstudio, så inser man snart att spelet inte är mer än skit.

Klart man blir besviken när man lägger 600:- på något man tycker är sönder, eller?

Min poäng var inte att du inte får vara besviken, utan att det är paradoxalt att påstå att man inte har några förväntningar men trots detta blir besviken (oerhört besviken, till och med). Har man inga förväntningar kan man inte bli besviken.

I övrigt lite konstigt att lägga 600 spänn på något man har noll förväntningar på, kan jag tycka, men du kanske bara är mer frikostig.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Min poäng var inte att du inte får vara besviken, utan att det är paradoxalt att påstå att man inte har några förväntningar men trots detta blir besviken (oerhört besviken, till och med). Har man inga förväntningar kan man inte bli besviken.

I övrigt lite konstigt att lägga 600 spänn på något man har noll förväntningar på, kan jag tycka, men du kanske bara är mer frikostig.

Vart vill du komma?

Jag begärde refund, så den biten är lugn

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

Här är problemet, "av vad jag läste". Alla sitter och läser sig till varandras gnäll istället för att testa det själv och skapa sig sin egna uppfattning. Jag är grymt nöjd med spelet, lätt 9/10 för mig med 75 timmar played även med buggarna, som inte alls visar sig så tätt eller extremt som alla Youtube compilations får det att framstå. Har inte känt såhär efter att ha klarat ett spel sedan red dead redemption 2 faktiskt.

Så spelet hade inte problem vid launch då eller? Vad jag vet kan man inte ens köpa spelet på alla utannonserade konsoler.

Ps. Jag har spelat klart spelet och det är bedrövligt på alla sätt och vis. Jag är en kompis till mina kära gamingpolare och avråder starkt att inhandla skiten. Ds.

Skrivet av Evilof:

7.2 på userscore.
Men det är inne att bajsa på Cyberpunk så jag litar inte på det betyget.
Så fort det blir poppis att hata en film eller ett spel kommer ju fullt med idioter fram.
Tusentals röster på 0 poäng eller 1 poäng.
1 poäng är ju inte rimligt. Möjligen om spelet bokstavligen är ospelbart, men det är det ju för de flesta PC spelare inte.

Du borde fråga dig själv VARFÖR det blir poppis att hata ett spel.

Avstängd
Skrivet av Rydell1986:

Haha vad har IQ med subjektiva bedömningar om spel att göra?

Precis allting.

Geeks Gaming
Skrivet av Håkkon:

Precis allting.

Skulle du säga att dina åsikter om spelet är subjektiva eller objektiva?

Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Skulle du säga att dina åsikter om spelet är subjektiva eller objektiva?

Mina åsikter är subjektivt objektiva, givetvis.

Medlem
Skrivet av Håkkon:

Mina åsikter är subjektivt objektiva, givetvis.

Vilken oxymoron! Och 'givetvis' också, blir ju nästan två stycken. Herregud..

Medlem
Skrivet av Håkkon:

Behöver du en kram? Och kanske en liten liten puss.

Nej tack, går utomordentligt bra utan.

Tänkte bara att det var förvånande hur man kunde använda så många ord fel i en enda mening.

123
Skriv svar