Tips på Diablo klon?!

Gen
Medlem
Skrivet av MEG:

Last Epoch, är i early access på steam.

Bra tips, ser trevligt ut. Plockar dock upp det kort innan release.

Medlem

Wolcen är helt klart värt att testa om man längtar efter något som Diablo.

Medlem

Wolven är värt att testa tycker jag , hade problem med sin launch men mycket är löst.
Inte för knepigt "skill tree" kräver inte man läser en guide men mer utvecklat jämfört med diablo 3 iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Torchlight 3 då? Verkar fått dåliga betyg men ser ju kul ut... Någon som spelat och kan reda ut?

Är själv på jakt efter en Diablo-klon, men spelar nästan enbart på Xbox.

riktigt kass enligt mig iaf. Skulle väl bli ett MMO först men sen ändrade dom sig, känns extremt tomt när man lirar.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Torchlight gjordes av avhoppare från d1 och d2 om jag inte minns fel.
Ettan och tvåan är bra, trean hsr tappat känslan lite dessvärre
Trean är på gamepass nu

Medlem

Jag hade inget emot att spela igenom The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut, ett mer mediokert spel än de som har nämnts men Van Helsing hade en viss charm till sig som fick mig att spela igenom hela serien.

Medlem

Zombie shooter och alien shooter. Divine divinity.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Torchlight eller Wolcen.

Medlem

* Baldurs Gate: Dark Alliance 1&2. Sjukt bra spel.
* Dungeons Siege 1&2. kan inte dessa vara något? Jag tyckte de var roliga, i alla fall när de kom.
* Sacred (Gold) är väl också helt ok?
* The Bard’s Tale ARPG: Remastered and Resnarkled. Inte världens bästa, men lite roligt.

Medlem

Kan också slå ett slag för Divine divinity, ett riktigt guldkorn!

Medlem

Torchlight 2!

Medlem

NEJ NEJ NEJ! Undvik Warhammer: Inquisitor! Undvik allt som har med Neocore Games att göra! När det släpptes var det det buggigaste skiten jag någonsin spelat, och det är fortfarande buggigt. ALLA spel denna utvecklare gör överges med buggar kvar (hela Van Helsing-serien och Deathtrap). Sen har de tjänat massor med pengar på spelen, och vad gör de? De överger deras senaste buggiga spel som sålt som smör för att starta en kickstarter för att dra in pengar till deras nästa projekt. Med andra ord sitter de på massor av pengar och drar ändå igång en kickstarter för att lura folk på mer pengar.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Torchlight 3 då? Verkar fått dåliga betyg men ser ju kul ut... Någon som spelat och kan reda ut?

Torchlight 3 är ganska roligt tills du når endgame och inser att det inte finns något endgame. Väldigt begränsat med loot, många buggar, och det känns som utvecklarnas idé om endgame handlar om att skaffa kosmetiska föremål till ditt fort. Torchlight 2 kunde spelas betydligt längre.

- -

Jag ser att ingen har nämnt Darksburg, Gatewalkers eller Pagan. Enda anledningen till att jag nämner de är för att tipsa om att INTE skaffa dem eftersom de är dåliga.

Vad jag å andra sidan kan rekommendera är något som inte ens kostar dig något om du redan äger Grim Dawn:

https://forums.crateentertainment.com/t/mod-reign-of-terror/3...

Detta är en Diablo 2-mod för Grim Dawn som kallas Reign of Terror och som är riktigt bra gjord. Den har jag nog lagt ett par hundra timmar på. Den är riktigt välgjord och introducerar alla klasser från D2 som kan multiklassas på samma sätt som i Grim Dawn. Du kan även kombinera klasserna med de gamla Grim Dawn-klasserna, men jag rekommenderar generellt inte det eftersom de nya klasserna är mycket starkare. En helt ny spelvärld som är skapad efter Diablo 2, massor med ny loot, gems och runewords etc. Lätt värt att testa.

Ett annat tips är en indie-juvel som heter Heroes of Hammerwatch. Det kanske inte är en Diablo-klon direkt, utan mer rogue-like, men de 300 timmar jag fått ut av det hittills har varit mycket valuta för pengarna. Character progression är i vissa avseenden oändlig och i andra närapå oändliga. Riktigt roligt att köra co-op.

Medlem

Dungeon siege, är en intressant spel serie lite mindre action an rpg

Medlem

Last Epoch är mysigt. Väntar ivrigt på Multiplayer access.

Medlem

Inte direkt en diablo klon men liknande som jag har spenderat ett antal timmar i och kan rekommendera:

https://store.steampowered.com/app/330020/Children_of_Morta/

I övrigt så håller jag med om PoE, Grim Dawn de är i samma liga som Diablo man kan plöja ned ett antal timmar i det för att inse att det finns mycket kvar att göra


signatur

^Katten, idle extreme.

Gnällkuk
Skrivet av Mortac:

NEJ NEJ NEJ! Undvik Warhammer: Inquisitor! Undvik allt som har med Neocore Games att göra! När det släpptes var det det buggigaste skiten jag någonsin spelat, och det är fortfarande buggigt. ALLA spel denna utvecklare gör överges med buggar kvar (hela Van Helsing-serien och Deathtrap). Sen har de tjänat massor med pengar på spelen, och vad gör de? De överger deras senaste buggiga spel som sålt som smör för att starta en kickstarter för att dra in pengar till deras nästa projekt. Med andra ord sitter de på massor av pengar och drar ändå igång en kickstarter för att lura folk på mer pengar.

Jag håller med till viss del, spelet var inte speciellt bra när det släpptes men har blivit rejält mycket bättre och är helt klart värt att spela nu. Kan inte påstå att jag ens minns några buggar som varit game breaking för Van Helsing-serien som för övrigt är värd en rekommendation. Har spelat igenom samtliga i den serien.

///////

Vad jag å andra sidan kan rekommendera är något som inte ens kostar dig något om du redan äger Grim Dawn:

https://forums.crateentertainment.com/t/mod-reign-of-terror/3...

Detta är en Diablo 2-mod för Grim Dawn som kallas Reign of Terror och som är riktigt bra gjord. Den har jag nog lagt ett par hundra timmar på. Den är riktigt välgjord och introducerar alla klasser från D2 som kan multiklassas på samma sätt som i Grim Dawn. Du kan även kombinera klasserna med de gamla Grim Dawn-klasserna, men jag rekommenderar generellt inte det eftersom de nya klasserna är mycket starkare. En helt ny spelvärld som är skapad efter Diablo 2, massor med ny loot, gems och runewords etc. Lätt värt att testa.

Helt klart också värt att testa, något som kan tilläggas är att de även inkluderar orginalmusiken, vilket känns lite tveksamt men så klart en välkommen överraskning!

Ett annat tips är en indie-juvel som heter Heroes of Hammerwatch. Det kanske inte är en Diablo-klon direkt, utan mer rogue-like, men de 300 timmar jag fått ut av det hittills har varit mycket valuta för pengarna. Character progression är i vissa avseenden oändlig och i andra närapå oändliga. Riktigt roligt att köra co-op.

Håller med, riktigt bra spel.... men någon Diablo-klon är det ju inte.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Om du vuxit upp med Diablo II, som jag gjorde så skulle jag verkligen rekommendera Project Diablo 2 där de behåller grundtanken med orginalet men lagt till mycket bra saker, widescreen support, en annan renderingsteknik och mycket mer.

I övrigt så skulle jag också tipsa om Wolcen. Spelet hade sina problem i början men nu tycker jag att det förtjänar att spelas igenom. Tight, köttigt gameplay och rätt så snyggt.

Torchlight 1 och 2 är också bra. 3:an not so much..

Medlem

Curse of the dead gods kanske kan vara något.

https://youtu.be/ZZX03sV7nS0

Kommer 23/2 😃

Medlem
Skrivet av Kaptenmossa:

Curse of the dead gods kanske kan vara något.

https://youtu.be/ZZX03sV7nS0

Kommer 23/2 😃

Är ju dock inget ARPG utan en roguelike?

Medlem

Tror det fanns en diablo 2 mod till Grim Dawn, vet dock inte om den är färdig.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Wolcen var min absoluta favorit utanför Diablo/PoE, dock förstörde dom spelet ganska fort, men har inte spelat på länge så kanske ordnat upp sig. Annars rekommenderar jag Last Epoch om du inte har något mot att spela ett singleplayer (mer som grim dawn med andra ord). Har 10k+ timmar i ARPGs och tyvärr är dom flesta otroligt tråkiga, spela INTE torchlight 3, bara gör det inte, det är ett mobilspel.

Medlem
Skrivet av ShciZo:

Är ju dock inget ARPG utan en roguelike?

Det stämmer, det nog vara riktigt kul om man gillar diablo.

Medlem

Deep Rock Galactic.

Kanske inte riktigt det du letar efter men det är ett redigt Hack 'n slash

Medlem

Sacred 2, varmt tips

MEG
Medlem

Ett annat spel som kan vara värt att hålla ögonen på är Encased (early access), ifs inget Diablo klon men ser trevligt ut.

Håller med angående Warhammer: Inquisitor, det är inget bra spel, fullt med buggar och är tyvärr tråkigt, bla få variationer på miljöer.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Finns bara en bra klon Grim dawn!

Medlem

Hmm ett par spel med hack'n slash stuk kommer jag lite snabbt att tänka på:

Sacred 1-2
Dungeon siege 1-2
Book of demons
Torchlight 1-2
warhammer 40k inquisitor Martyr
Vikings: Wovles of migard

Gnällkuk
Skrivet av Zhamadi:

Hmm ett par spel med hack'n slash stuk kommer jag lite snabbt att tänka på:

Sacred 1-2
Dungeon siege 1-2
Book of demons
Torchlight 1-2
warhammer 40k inquisitor Martyr
Vikings: Wovles of migard

Book of Demons är rätt kul 50% rabatt på det just nu på steam också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Slår ett slag för Last Epoch, mycket passionerade utvecklare och flerspelarstöd ligger i pipen.

12
Skriv svar