PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av kberg:

Sämsta stället att beställa från är nog komplett. Är det någon här som har fått leverans från dem?
Beställde i april. Kundservice säger att jag kanske får mitt PS5 i maj, kanske senare

Beställde PS5 i juni från komplett, står 3e maj och inte ens hört någon som fått leverans från dem (kan absolut missat någon)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Elgiganten har fått in Sonys headset https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/22027... funkar även till ps4 så köpte ett i väntan på ps5an. Jag är inte nöjd med det jag har idag så lika bra att passa på

Tack för tips! Suttit och funderat länge på att införskaffa dessa då nuvarande trådade Bose börjar ge med sig. Blev ett köp

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag kopplar in mina i handkontrollen och har resterande "hängande" slapp ihopavirad, tycker inte det stör mig alls. Jag satt också och kollade på trådlösa först, men många föll bort. Arctis 7P är dock den jag kan rekommendera. Kör på den!

Jag kör på Razer BlackShark V2 Pro, de är trådlösa och skall fungera bra med tempest audio också. supersköna att ha på, och bra ljudkvalitet. dock aningen dyrare än sony alternativet.

Också vad det gäller chat/game chat mix. det går ju alltid göra i UI:t, men klart hade vart skönare att hantera det direkt på lurarna så man inte behöver hoppa ut i meny. Det är den största nackdelen med alla none-sony lurar. (det och att man behöver ställa om ljudkällan, den slår inte automagiskt tillbaka till ljudsystemet när man stänger av lurarna).

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Beställde PS5 i juni från komplett, står 3e maj och inte ens hört någon som fått leverans från dem (kan absolut missat någon)

Jag har haft kontakt med en som fått från komplett och läst om en annan men f.ö. är en PS5 beställning på Komplett tyvärr ett av de sämre val man kunde göra.

Medlem
Skrivet av Cove:

Jag kör på Razer BlackShark V2 Pro, de är trådlösa...

Japp men för dubbla priser. Därför jag inte valde de, tyckte inte det var värt en tusing extra bara för att slippa trycka in kabeln.

Medlem
Skrivet av roftg:

Jag bokade på elgiganten den 16 december, jag fick min series x den 8 januari.

Var det online eller i butik med/utan All Access? För deras butiker verkar ha egna kösystem där man har större chans att gå före, och jag tror även att All Access ger dig högre prioritet.

Medlem
Skrivet av kberg:

Sämsta stället att beställa från är nog komplett. Är det någon här som har fått leverans från dem?
Beställde i april. Kundservice säger att jag kanske får mitt PS5 i maj, kanske senare

Beställde också från Komplett, i Juni, vilket jag ångrar. Samma sak här, "kanske i Maj".


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Någon som hört något mer från MediaMarkt?


signatur

" Nothing is true everything is permitted"

Skrivet av JayArr:

Någon som hört något mer från MediaMarkt?

Inte här, ännu en vecka utan napp... 😪

Medlem
Skrivet av JayArr:

Någon som hört något mer från MediaMarkt?

Skickade till dem i torsdags förra veckan och kollade hur min order ligger till. I lördags fick jag autosvar att kundtjänst har mycket att göra därför kan svaret dröja lite. Men gått en hel vecka och inte hört något alls.

Medlem

Jag har läst några kommentarer om att man gått in i butik, t.ex elgiganten eller mediamarkt, och bokat en PS5 på plats, även om det inte går att boka online längre.

Är det någon som gjort det? Stämmer det?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag har hört att ms och sony inte informerar om när nästa hög av konsoler kommer. Så det är väldigt svårt att förutsätta när det kommer fler konsoler. Jag räknar på att ca15% av dom som beställt får varje månad. Om det är rätt eller fel är svårt att avgöra. Men spel och sånt fick iaf in 15% i nov och ytterligare 15% i des. Så med den hastigheten får alla senast i maj.

Medlem

Har fortfarande inte fått tag på en PS5

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Var det online eller i butik med/utan All Access? För deras butiker verkar ha egna kösystem där man har större chans att gå före, och jag tror även att All Access ger dig högre prioritet.

I butik och all access,.

Medlem
Skrivet av Lysekylen:

Skickade till dem i torsdags förra veckan och kollade hur min order ligger till. I lördags fick jag autosvar att kundtjänst har mycket att göra därför kan svaret dröja lite. Men gått en hel vecka och inte hört något alls.

Jag fick mitt samma dag som jag var i kontakt med dom, de hade absolut ingen aning alls när ja skulle få de, någon gång första kvartalet sa dom. 2 timmar senare fick jag ett Mail att den fanns att hämta.
Så dom verkar inte ha superkoll, även fast de går till huvudlagret först och sen ut till butikerna .

Medlem

Beställde min 24/09 från media markt fick min i igår från hämta i butik och betala i västerås

Skrivet av rangman_106:

Beställde min 24/09 från media markt fick min i igår från hämta i butik och betala i västerås

Vilken version?

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Vilken version?

Standard edition

Medlem

Tjenare ! Första inlägget ,
Välkommen till forumet, tack tack.

Jag har bokat via komplett och Ginza, vilket verkar varit de två dummaste valen att göra.
Ingen av dom har något svar om något att ge,
Men kanske någon här som lyckats få något svar ?
Har köplats 450(runt där) på Ginza, och komplett kan ej se köplatser

Otålig jävel här , tacksam för svar ,
Mvh Henrik

Medlem
Skrivet av Devzel87:

Tjenare ! Första inlägget ,
Välkommen till forumet, tack tack.

Jag har bokat via komplett och Ginza, vilket verkar varit de två dummaste valen att göra.
Ingen av dom har något svar om något att ge,
Men kanske någon här som lyckats få något svar ?
Har köplats 450(runt där) på Ginza, och komplett kan ej se köplatser

Otålig jävel här , tacksam för svar ,
Mvh Henrik

Vi sitter i samma båt...
Trist svar men det är inte en självklarhet när PS5 dimper ned oavsett var man bokat ifrån. Närmsta veckorna verkar hända saker om man får tro rykten.

Medlem
Skrivet av Bitrocker:

Vi sitter i samma båt...
Trist svar men det är inte en självklarhet när PS5 dimper ned oavsett var man bokat ifrån. Närmsta veckorna verkar hända saker om man får tro rykten.

För en annan har suget efter ps5 inte funnits överhuvudtaget av diverse anledningar, men nu när föräldraledigheten hägrar har en extrem craving infunnit sig. Lagom segt då att det är omöjligt att få tag i.
Men men, ska inte klaga, dom flesta av er har väl längtat i över ett år 😄

I sweclockers tråd så tipsade dom om ett tillägg till browsern som bevakar ändringar på hemsidor, distill.io, kan va värt att kolla in för er som vill öka chansen att hinna boka ett exemplar när affärer öppnar upp för det.
Kan också nämna det att hos cyberphoto kan man lägga en beställning, iaf gick det förra veckan. Gjorde det själv, dock ger dom inte ut köplats så kan inte säga hur många som bokat där.

Medlem
Skrivet av roftg:

I butik och all access,.

Vad innebär all access?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Tröttnade på hur lång tid de tog att få tag på en ps5 & såg random förra veckan att elgiganten hade fått in seriers x så de blev en sån istället, fick series x den 20/1 & absolut älskar den!

Så då har man mycket att ta ifatt )då jag aldrig ägde en One) tills ps5 kommer vilket känns som de blir tidigast runt mars för mig i den här darten

Medlem
Skrivet av bellyman:

Vad innebär all access?

Avbetalning på boxen och med game pass ultimate

Medlem
Skrivet av SevenPageMuda:

Tröttnade på hur lång tid de tog att få tag på en ps5 & såg random förra veckan att elgiganten hade fått in seriers x så de blev en sån istället, fick series x den 20/1 & absolut älskar den!

Så då har man mycket att ta ifatt )då jag aldrig ägde en One) tills ps5 kommer vilket känns som de blir tidigast runt mars för mig i den här darten

Jag gjorde exakt likadant, har endast ägt PS4 förra generationen och det var solklart att jag skulle fortsätta med PS5. Naiv som jag var så bokade ja PS5 på MM först 10 Oktober 2020 😵

Efter tips i denna tråden så lyckades ja köpa Series X i december, tänkte spela på den tills PS5an dyker upp men har blivit så positivt överraskad av både konsolen och framför allt gamepass att jag avbokade PS5 😄

Så nu blir det Xbox som gäller ett tag, PS5 får vänta.

Medlem
Skrivet av MartaaN:

Jag gjorde exakt likadant, har endast ägt PS4 förra generationen och det var solklart att jag skulle fortsätta med PS5. Naiv som jag var så bokade ja PS5 på MM först 10 Oktober 2020 😵

Efter tips i denna tråden så lyckades ja köpa Series X i december, tänkte spela på den tills PS5an dyker upp men har blivit så positivt överraskad av både konsolen och framför allt gamepass att jag avbokade PS5 😄

Så nu blir det Xbox som gäller ett tag, PS5 får vänta.

Jag lyckades köpa en Xbox Series X på releasedagen i butik. Tänkte ha den tills jag kommer över en PS5. Men tycker Gamepass är en samling skitspel har laddat ner och testat många men det finns inget som tilltalar mig. PS5 collection innehåller en hel del AAA spel som inte kan jämföras med innehållet i gamepass.

Spelar mest på min gamla PS4 PRO fortfarande, finns några bra spel jag har missat som jag får beta av tills att PS5an dyker upp.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Jag lyckades köpa en Xbox Series X på releasedagen i butik. Tänkte ha den tills jag kommer över en PS5. Men tycker Gamepass är en samling skitspel har laddat ner och testat många men det finns inget som tilltalar mig. PS5 collection innehåller en hel del AAA spel som inte kan jämföras med innehållet i gamepass.

Spelar mest på min gamla PS4 PRO fortfarande, finns några bra spel jag har missat som jag får beta av tills att PS5an dyker upp.

Tycker det finns fler spel jag vill spela än jag har tid till, har spelat Gears 5, Forza Horizon 4, Call Of The Sea, Doom Eternal etc. Och snart släpps The Medium. Väldigt positiv till gamepass, att köpa spel för 800 kr till PS5 känns rätt avlägset för tillfället faktiskt 🙂

Medlem
Ginza

Det måste finnas någon som beställt via ginza som hade typ köplats 50-100. Undrar om någon fått sin ps5 som hade köplats 50-150 däromkring?
Mvh

Medlem
Skrivet av Crank:

Jag lyckades köpa en Xbox Series X på releasedagen i butik. Tänkte ha den tills jag kommer över en PS5. Men tycker Gamepass är en samling skitspel har laddat ner och testat många men det finns inget som tilltalar mig. PS5 collection innehåller en hel del AAA spel som inte kan jämföras med innehållet i gamepass.

Spelar mest på min gamla PS4 PRO fortfarande, finns några bra spel jag har missat som jag får beta av tills att PS5an dyker upp.

Ändå rätt friskt vågat av dig att köpa en Series X på vinst och förlust, utan att kolla utbudet först på GP. #YOLO

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ändå rätt friskt vågat av dig att köpa en Series X på vinst och förlust, utan att kolla utbudet först på GP. #YOLO

Jag hoppas det kommer nåt bra spel i framtiden. Men flightsimulator kommer i allafall förmodligen släppas i sommar.

Tyvärr finns det inte heller några bra spel att köpa som intresserar mig. Jag har är rätt kräsen efter att spelat uncharted, Spider-Man, Ghost of Tsushima, Days gone, god of War och the last of us 2 mm


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skriv svar