Mångdubbla avgifter för WAR-spelare

Robot
Medlem
Mångdubbla avgifter för WAR-spelare

Wow... Misstag gör väl alla. Men för saker som pengar eller personuppgifter är det nolltolerans som gäller.

Otroligt dåligt.

Medlem

"All publicity is good publicity" tror jag inte på den fras denna gång, men det beror på hur Mythis hanterar detta

Avstängd

Är detta ens möjligt? o.O

Medlem

Vissa blev debiterade upp till 1500$ En vän blev debiterad 21 ggr, inte fått tillbaka något heller än för den delen.

Nej har faktiskt funderat ett bra tag att börja spela Warhammer med tanken på de senaste förändringarna men nu lär det inte äns att man vågar röra skiten. De klarar seriöst inte ta hand om konto uppgifter.

Medlem

därför man håller sig till blizzard. folk borde lära sig att wow är det enda mmo:t som duger. Lirar inte wow längre men kan aldrig tänka mig att börja med något annat mmo än det.

Medlem

Aftonbladet rubriken..


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Jag har Nordea som bank och använder mig av ett "Internet-VISA". Ett fiktivt kortnummer som är kopplat till mitt vanliga och bara kan debiteras efter att jag godkänt att 1 köp får göras. Mycket bra funktion. Detta t.ex. hade inte ens blivit debiterat 1 gång eftersom man inte valt i förväg att godkänna köpet.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Så då spelet inte går så bra som de önskar så tar de spelarnas pengar YES! Då vet jag!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag blev billad 5ggr men nu är faktiskt pengarna tillbaka. Dock så är ju skadan redan skedd och det lilla förtroende som fanns är ju borta. Detta händer ett spel som redan hade problem med antalet spelare. 3 dagar innan detta så flyttade jag från spelets EU servers till dessa US servers. Dålig tajming om något.

Återstår att se om detta hanteras på rätt sätt och om någon kompensation är på gång till de drabbade. Jag vet många som drabbats hårt och fortfarande inte fått detta löst.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av dmon:

därför man håller sig till blizzard. folk borde lära sig att wow är det enda mmo:t som duger. Lirar inte wow längre men kan aldrig tänka mig att börja med något annat mmo än det.

Du är medveten att blizzard själva hade problem med derass billing i början av lanseringen och flera drabbades inkl. mig av att dom drog tusentals kronor från ens konto ?

Shit happends men WAR är åtminstone ett roliga spel än vad wow någonsin kommer vara

Medlem

När WAR var bra, då var det jäkligt bra. Dem hade faktiskt fixat det mesta sist jag spelade.
Trist att färre kommer våga att pröva spelet nu tack vare det här.

Nåja, man får väl hoppas 40k MMOet inte faller i samma grop, även om jag föredrar WHFB före 40k.

Skrivet av Tehlamah:

Du är medveten att blizzard själva hade problem med derass billing i början av lanseringen och flera drabbades inkl. mig av att dom drog tusentals kronor från ens konto ?

Har en bekant som råkade ut för detta. Lustigt att ingen pratar om det, eller om WoW urkassa launch? Seriöst, deras launch var ju bedrövlig, och dess perfomance ännu värre.
Men alla fanboys blundar för detta och hackar på andra MMOs och spyr ut kritik efter kritik, kallar dem för WoW-kloner och massa strunt.

Ah, the irony...

Medlem

skön aftonbladet rubrik...

Medlem

Är ju fan inte så hemskt att de billar 5 ggr, bara de betalar tillbaka. Kom tillbaka när erat spelföretag släpper patcher som har sönder datorn. Typ raderar bootsektor eller tar bort viktiga systemfiler.

Det har hänt förut och kommer hända igen att företag gör fel.

Och som alla andra säger, höj för tusan inte blizzard till skyarna, de hade en av de sämsta launches hittills i MMOhistoria. De krediterade 14 dagar gratis redan första veckan.

Medlem

Tror många kanske tar lärdom av detta och skaffar två konton. Alltid dumt att ha alla pengar på ett enda konto.

Medlem
Skrivet av ionass:

Är ju fan inte så hemskt att de billar 5 ggr, bara de betalar tillbaka. Kom tillbaka när erat spelföretag släpper patcher som har sönder datorn. Typ raderar bootsektor eller tar bort viktiga

I care to object.

För vissa så ställer detta till mer problem än man kan tro. Deras bankkonton går på minus, banken ger straffavgifter. Folk kanske inte kan betala sina tänkta räkningar och får extra avgifter även där. Det hela kan ge långt mycket värre konsekvenser än att din "bootsektor" raderas.

Jag har hört om många fall där detta resulterat i stort ekonomiskt lidande för hela familjer och att detta inte tas på mer allvar är ganska skrämmande. Så klart blir det inte verklighet förrän man själv sitter där med ett negativt bankkonto.

Jag hade som sagt tur och bara blev billad 5 gånger men det ställde likväl till problem för mig. Allas situation ser annorlunda ut så det slår ut olika.

I efterhand kan pengarna betalas tillbaka men att få alla straffavgifter och allt kring detta löst verkar vara något som dessa oskyldiga människor själv får reda ut.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Därför jag använder e-kort till mmo-transaktioner.

Vore surt att få kontot tömt på sådant vis om man ska betala hyran osv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

För alla som inte har oändligt med pengar är sånt här självklart ett problem. Hade det hänt mitt konto och en 100kr avgift hade blivit 600kr istället hade jag inte kunnat betala min telefon/internet eller el, om det nu hade hänt kring månadsskiftet. Dessutom i USA är man inte lika snäll med datum och överseende med problem. Förseningsavgifter eller högre premier är inte ovanligt.

Men kan inte heller undgå att tycka synd om företaget. Att de haft problem vet väl alla redan om, och detta lär inte göra situationen bättre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Oerhört slarvigt gjort. Nog borde väl ett stort företag som Mythic Entertainment och GOA (vet ej vad det står för) kunna förhindra såna här saker.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

inte lika illa som för killen som gick in på en mack å köpte cigg å fick ett 18 siffrigt belopp eller hur många det nu var dragit från sitt kredit kort i usa xD

men sånt här borde fortfarande inte hände...

Medlem

Som annat folk har sagt här i tråden använd e-kort eller liknande för säkerhets skull, det lär hända igen.

Medlem

Haha, kul att rubriken ändrades

Medlem
Skrivet av dmon:

därför man håller sig till blizzard. folk borde lära sig att wow är det enda mmo:t som duger. Lirar inte wow längre men kan aldrig tänka mig att börja med något annat mmo än det.

CCP, ring any bells?


signatur

"The belief in a supernatural source of evil is unnessecary; men alone are quite capable of every wickedness" - Joseph Conrad

MFC
Medlem

Teh LOL

ure moneyz iz p0wn3d

... eller nått


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Spennet:

Haha, kul att rubriken ändrades

Vad var rubriken innan?:$


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Är nyfiken på varför "Sebastian Lind" anser det mer sansat att be om någon annan form av kompensation än att få tillbaks sina pengar. Hade detta hänt mig och pengarna inte hittat tillbaks till mitt konto inom, säg 4 veckor, så hade rättsliga åtgärder känts helt rätt.

NIB
Medlem

GOA, fransk telecom for the lose. Har inte WAR sparkat dom än? Dom borde anlita Telia, som WoW gör.

Riktigt sugen på att resubba WAR igen, men familjelivet är i vägen.

soi
Medlem

Blev själv debiterad 22ggr från deras andra mmo.

Fick tillbaka mina pengar idag.

Medlem

Aj aj, det är för bedrövligt när sånt här händer. Det får bara inte ske.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

en anledning till varför de finns gamecards höhö

synd om dom som drabbats, har själv spelet men fastnade aldrig för de då de inte dög för mig.

12
Skriv svar