Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem

Laddar ner precis ner en patch på 6.7gb(steam).

https://www.cyberpunk.net/en/news/37373/patch-1-1

Medlem
Skrivet av Jericho747:

Laddar ner precis ner en patch på 6.7gb(steam).

https://www.cyberpunk.net/en/news/37373/patch-1-1

Intressant, för mig var den 5.4GB ^^

Medlem

Kollade genom changelogen och den kändes ju inte jättesaftig för att vara den första "stora" patchen.

Och fortfarande ingen fix för Smoke on the Water questen som jag och många andra har fastnat på. Bara att vänta en månad på nästa patch och hålla tummarna.

Geeks Gaming
Skrivet av deezel:

Intressant, för mig var den 5.4GB ^^

5,4 här med (steam)

Hen kanske inte tagit ner 1.06? 🤔

Medlem

16.8 GB på PS5 (PS4)
Skall bli spännande om det märks något.

Edit: Springer just runt i Vs hus. Tittar på skuggor från barstolar som visas korrekt samt NPCer som reflekteras på fuktigt golv när de går förbi...sa de inget om i Patch nötterna...kul😊

Edit igen: kan varit så innan också...jag är lite osäker faktiskt.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

5,4 här med (steam)

Hen kanske inte tagit ner 1.06? 🤔

Mysko. Var absolut på 1.06 innan.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Välkommet att patch 1.10 släppts, en större uppdatering av spelet med en del prestandarelaterade förbättringar. Bugglistan verkar däremot sparsam och har inte löst en del buggar som jag har i min spelgenomgång där vissa sidouppdrag inte kan slutföras. Provade lite kort nu under morgonen med en kopp kaffe och hade hoppats på att städa upp bland achievmentlistan. Inväntar ett par månaders patchning tills jag försöker mig på att lira igen.

Medlem

Nya patchen har tydligen sabbat main storyn så kanske är bättre att stanna på 1.06 om man inte är klar med den.

Inaktiv
Skrivet av majep:

För mig som har både pc pch ps4/ps5 - vad är skillnaden på ett spel på ps5 och pc i känsla? Förstår verkligen inte så förklara gärna.

Inte för att trampa någon på tårna.. som jag kanske gjorde.. Men jag tror att spelet är anpassad för at fungera på PS4/5 eller konsol spel från början.. Sen att dom missat målet är en helt annan sak..

Spel skillnad mellan PC och "playstation" är känslan i mus/game controller och enligt min mening hur man lyckas få det bättre på rena PC "WASD" spel mot att om dom kör en combo av att spelet ska funka på på både PC och playstation med en controller som inte är lika bra som mus och WASD.

Att det finns aim assist och inställningar för en "game controller" vad varför jag valde orden att detta var för playstation..
Hadde dom bara focuserat på PC så hadde spelet blivit bättre angående prestanda och känsla hur du styr/controlerar aim..

jag ber om ursäkt för illa vald ord.. men känslan jag hadde då med min komentar var att detta var ett ett spel anpassad för playstation.. och det tyckte jag var negativt men det är forfarande ett jäkligt bra spel!

Medlem

Jag har spelat över 100 timmar på PS5 i 1.06 disc version och alla trophies gjorda. Totalt 5 krascher samtliga i samband med att jag körde bil i free roam och en endaste bugg nämligen att jag inte kunde loota cigarettpaket.

Jag kan förstå att de med höga förväntningar som sitter på en 7 år gammal PS4 och hoppas att spelet på något magiskt sätt ska revolutionera konsolens grafikmotor och göra konsolen till en 2021-konsol får problem och blir besvikna.

Jag hade inga som helst problem att njuta av spelets innehåll och tycker det finns många starka moment i spelet. Kritiken jag har är den bristande AI:n.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Varför attackerar bara en NPC när man skjuter dom? Var 3 st som stod i en grupp, men bara en sköt tillbaka? Är det spelets fantastiska AI igen? Detta var i "free roam", alltså inget mission.

Medlem
Skrivet av shelter:

Varför attackerar bara en NPC när man skjuter dom? Var 3 st som stod i en grupp, men bara en sköt tillbaka? Är det spelets fantastiska AI igen? Detta var i "free roam", alltså inget mission.

Kan nog bero på vilken svårighetsgrad man valt också. Ställer jag till det och de märker mig så har jag alla på mig. Kör på svåraste kan tilläggas. Tycker iof inte det är speciellt svårt, körde första rundan på näst svåraste.

Medlem

1.11 droppade precis på steam

Hotfix 1.11 is now available! This update addresses two issues that appeared after Patch 1.1: * Item randomization has been restored to the previous state. The save/load loot exploit will be investigated further. * A bug in Down on the Street quest has been fixed. It occured for some players during a holocall with Takemura, when using a save made on version 1.06 with Down on the Street quest in progress at "Wait For Takemura's call" objective. After loading such a save on version 1.1, the holocall would lack dialogue options and block interactions with other NPCs.

Medlem

Själva hotfixen är runt 500MB(GoG version), men vill ha 50GB ledigt för att installera.. Haha.

EDIT: Dessutom slangar jag i galna 0.2MB/s just nu. Släppte dom den till alla samtidigt eller?

Medlem
Skrivet av Frisell:

Själva hotfixen är runt 500MB(GoG version), men vill ha 50GB ledigt för att installera.. Haha.

EDIT: Dessutom slangar jag i galna 0.2MB/s just nu. Släppte dom den till alla samtidigt eller?

Ah, jag vet inte, jag hade mycket ledigt på speldisken. Steam gick fort, skulle kolla en skärmdump och såg att patchen då släppts för tre minuter sen. Gick fort att ladda ner, men sen skall den joxa, det tog en fem sex minuter att göra klart.

Medlem

Nu har jag inte spelat Cyberpunk2077 på ett bra tag men är inte denna klassiska musikvideo från 1995 med 2pac och Dr Dre lite Cyberpunk2077 av sig? Det utspelar sig lite i ett nomad-land i varje fall.

Avstängd

Är det några som spelar det på vanilla ps4? Funderar nämligen på att beställa detta på skiva. Är det mycket problem att spela det på vanligt ps4?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det några som spelar det på vanilla ps4? Funderar nämligen på att beställa detta på skiva. Är det mycket problem att spela det på vanligt ps4?

Jag spelade det på PC, men som jag förstår det så var spelet i princip ospelbart på PS4 och Xbox One p.g.a. gammal hårdvara.
PS4 Pro och Xbox One X funkade marginellt bättre men vill du försöka spela det på konsoll så är det PS5 och Xbox Series X som gäller och vänta på "Next-gen" uppdateringen som kommer till hösten.

Det finns säkert tusentals videor på Youtube där du kan se folks erfarenheter. Kolla dock på flera videor från flera källor.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det några som spelar det på vanilla ps4? Funderar nämligen på att beställa detta på skiva. Är det mycket problem att spela det på vanligt ps4?

Den här såg jag för ett tag sen, den visar ju en del förbättringar i det skick spelet är just nu med den senaste patchen.
Digital Foundry

http:// youtu.be/Isv9AAK36xQ

Avstängd
Skrivet av Gregerory:

Den här såg jag för ett tag sen, den visar ju en del förbättringar i det skick spelet är just nu med den senaste patchen.
Digital Foundry

youtu.be/Isv9AAK36xQ

Ok ja jag får fundera lite till på det. Eller om man väntar tills man fått tag på en ps5 när det nu blir.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det några som spelar det på vanilla ps4? Funderar nämligen på att beställa detta på skiva. Är det mycket problem att spela det på vanligt ps4?

Jag spelar det på en vanlig PS4. Det har inte kraschat en enda gång, men roliga buggar finns det gott om.
Nu skulle jag sakna alla tokigheter, om spelet blir för polerat. Passar in på nåt sätt, i en redan galen spelvärld
Och att du måste ladda ner en fucking update på 45 GB visste du nog redan.

Medlem

Jag skulle vänta minst till de släpper 1.2, för då lär du åka på en ny nerladdning i alla fall. Förhoppningsvis en hel del fixar också så klart

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

Jag spelar det på en vanlig PS4. Det har inte kraschat en enda gång, men roliga buggar finns det gott om.
Nu skulle jag sakna alla tokigheter, om spelet blir för polerat. Passar in på nåt sätt, i en redan galen spelvärld
Och att du måste ladda ner en fucking update på 45 GB visste du nog redan.

Ok kanske ska köpa det då!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ok kanske ska köpa det då!

Jag tycker att spelet är bra och intressant, helt klart värt att spela.

Medlem

Jag är en som bytt fot.
Spelet är bra i början men sen ser man alla skavanker och då syftar jag inte på buggar.
Gameplayet blir upprepande tråkigt.
Sen började man förstå vad folk menade med att det är innehållslöst. Men gillar man göra uppdrag som är ganska repetetiva eller följa mainstoryn så för all det. Men inte mer än "ok"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är en som bytt fot.
Spelet är bra i början men sen ser man alla skavanker och då syftar jag inte på buggar.
Gameplayet blir upprepande tråkigt.
Sen började man förstå vad folk menade med att det är innehållslöst. Men gillar man göra uppdrag som är ganska repetetiva eller följa mainstoryn så för all det. Men inte mer än "ok"

Ska nog testa det igen men det låter sannerligen inte som ett spel man behövt vänta på till PS5 i så fall. Det kan ju vara kalas ändå men.

Medlem

News! Finurlig artikel om kommande patchen! Går mot rätt riktning

https://www.cyberpunk.net/en/news/37768/whats-new-in-night-ci...


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Ambassadör
Xbox
Skrivet av dTexN:

News! Finurlig artikel om kommande patchen! Går mot rätt riktning

https://www.cyberpunk.net/en/news/37768/whats-new-in-night-ci...

Intressant, men jag hade inga direkta issues och har 100% spelet... Jag vill ha mer content ju haha. Ah well, återvänder om några år.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av dTexN:

News! Finurlig artikel om kommande patchen! Går mot rätt riktning

https://www.cyberpunk.net/en/news/37768/whats-new-in-night-ci...

Lovande, kul grepp att hantera skitstormen. Bra ägt.

Medlem
Skrivet av dTexN:

News! Finurlig artikel om kommande patchen! Går mot rätt riktning

https://www.cyberpunk.net/en/news/37768/whats-new-in-night-ci...

Aldrig saknat en tl;dr så mycket.

Förlåt.

Skriv svar