Xbox Games with Gold - Februari 2021

Ambassadör
Xbox
Xbox Games with Gold - Februari 2021

Något tidigare än vanligt så avslöjas nästa månads spel som ingår i Xbox Live Gold och/eller Xbox Game Pass Ultimate-prenumerationen. Hela 5 spel blir det i februari! Gears 5 är huvudnumret så klart, men vi får också klassiska lir som Resident Evil i remastrad form och en blinkning till kommande Xbox-spelet Indiana Jones med gamla OG Xbox-klassikern Indiana Jones and the Emperor's Tomb.

Alla OG Xbox/Xbox 360/Xbox One-spel som erbjuds som Games with Gold fungerar också på Xbox One och Series X|S via bakåtkompatibilitet, så 5 spel att plocka hem för alla på Xbox One/Series X|S alltså.

Xbox One:

Gears 5 (1-28 feb)

Resident Evil (1-28 feb)

Dandara: Trials of Fear Edition (16 feb-15 mar)

Xbox 360:

Lost Planet 2 (16-28 feb)

OG Xbox

Indiana Jones and the Emperor's Tomb (1-15 feb)

#xbox #games-with-gold #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Lost planet är en pärla

Backloggens befriare

Jäklar, här dundras det på, jag som spenderade flera timmar igår att läsa på nätet hur kass GwG har blivit sedan GP kom, hehe


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Lost planet är en pärla

Verkligen. Men det är tyvärr inte Lost Planet 2...

Medlem

Bra spel samma månad som de höjer priset för Gold. Logiskt. 😊

Backloggens befriare
Skrivet av 7ogus:

Bra spel samma månad som de höjer priset för Gold. Logiskt. 😊

Edit: det var inget, jag har sovit på soffan i 5h nästan tydligen ;p


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av 7ogus:

Bra spel samma månad som de höjer priset för Gold. Logiskt. 😊

Hehe ja, det finns alltid en hake...

Men kan inte tänka mig att det är många som inte väljer Xbox Game Pass Ultimate istället, det är ju nästan essentiellt om man spelar på Xbox. Dessutom så behåller de som redan prenumerar på Gold sitt gamla pris.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hehe ja, det finns alltid en hake...

Men kan inte tänka mig att det är många som inte väljer Xbox Game Pass Ultimate istället, det är ju nästan essentiellt om man spelar på Xbox. Dessutom så behåller de som redan prenumerar på Gold sitt gamla pris.

Fast en dubblering av priset känns lite väl saftigt. lol

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zerox_no1:

Fast en dubblering av priset känns lite väl saftigt. lol

About that... haha.


signatur

Jump in.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Fast dom tog bort pris höjningen

Men deras goodwill sjönk nog en del, xbox har nog sålt en del på att föräldrar inte vet om vilka prenumerationer som krävs , men nu kom det plötsligt ut i ljuset igen.

Det positiva är att freetoplay spel inte ska kräva gold, i linje med playstation,
det gör en massa gamla konsoller mer värda att köpa begagnat.

Dex
Medlem

Jag fattar inte riktigt här.

I morse släppte dom information att deras 1 års prenumeration dubblas i pris (vilket är ganska sjukt mycket), men sen några timmar senare efter att folk klagade så ändrar dom sig och priset ändras inte alls?

Jätte bra att dom lyssnar på kritiken, men varför i sjutton höjde dom priset så radikalt från början i så fall om dom var beredda på att ta bort prishöjningen så snabbt igen? Verkar väldigt konstigt hela grejen.
Dom sa ju själva till och med att ta dom tar bort prishöjningen på grund av kritiken och inte för att detta hade blivit fel eller något.

Eller missförstår jag det hela?

Medlem
Skrivet av Dex:

Jag fattar inte riktigt här.

I morse släppte dom information att deras 1 års prenumeration dubblas i pris (vilket är ganska sjukt mycket), men sen några timmar senare efter att folk klagade så ändrar dom sig och priset ändras inte alls?

Jätte bra att dom lyssnar på kritiken, men varför i sjutton höjde dom priset så radikalt från början i så fall om dom var beredda på att ta bort prishöjningen så snabbt igen? Verkar väldigt konstigt hela grejen.
Dom sa ju själva till och med att ta dom tar bort prishöjningen på grund av kritiken och inte för att detta hade blivit fel eller något.

Eller missförstår jag det hela?

Vet inte om det är så mycket att grunna över. Bara att tacka och ta emot.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vet inte om det är så mycket att grunna över. Bara att tacka och ta emot.

Ja, det blev ju bättre än innan till slut. Väldigt märkligt alltihop, men det var fränt att se hela Xbox-communityt sluta upp och protestera igår.

Dessutom visar det väl på att Gold börjar spela ut sin roll lite, Xbox Game Pass Ultimate är det som gäller om man spelar mer än typ Fortnite på Xbox.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar