Har ni något officiellt rekord i något spel?

Medlem

World first Ouro WoW back in the day!
Kaboom

Medlem
Skrivet av NuZ:

Skapligt!!! <3 55:45 any% så är inte så himla vass

WR killen blev bannad förövrigt. Tror han splice’a

Nice! Finns du inte med på leaderboards?

Nah, BurgAlert heter han, sa något dumt under en stream så dom tog bort hans namn, men man kan fortfarande se hans run.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lokander:

Nice! Finns du inte med på leaderboards?

Nah, BurgAlert heter han, sa något dumt under en stream så dom tog bort hans namn, men man kan fortfarande se hans run.

Mmlb höll jag på med förut men kör bara ”inofficiellt” och kul nu. Är för gammal 🤣 Ahh ok ok är det inte han som hamnat i blåsväder förut?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Äh, det är väl samma sak som att spela? Man måste ju inte göra det för att bli bäst.
Tror faktiskt inte det, men det finns några andra som gjort/sagt dumma saker, Calebhart42 är väl den mest "kända"

Medlem

Sjukt imponerad av alla rekord här
Inne! Det enda jag kan vara lite stolt över är kanske att jag låg topp 7 i världen (eller EU kommer inte ihåg) i Wolf in Conflict där jag körde tank klassen 😊 var högst tillfälligt dock. Men ändå rätt skön känsla

Medlem

Skapade en svensk klan i Command & Conquer: Tiberian Sun, när det begav sig. Vi låg etta på världsrankingen 2 månader i rad.

Laddern nollades varje månad, var på den tiden som Westwood Online var en grej. Internetuppkopplingen var modem/dial-up fortfarande. Oj oj oj det var tider det. Men vad var e-sport? Begreppet var inte ens myntat då.

Inaktiv

Var topp rankad bland de tre bästa i Bioshock 2 online, kommer inte ihåg om jag var 2:a eller 3a. Tog ett foto på det som jag har någonstans.
Väldigt högt rankad i RDR1 med kommer jag ihåg fast det baseradea mer på att man hade myclet poäng, inte att man var bra på det sättet.
I en annan era hade man kanske kunnat tjäna pengar på det.

Medlem

Var rätt högt rankad sniper (i Sverige då) på BF4 när det kördes som mest.
Samt world top 20 rankad i WoW expansionen Burning Crusades sista raid Sunwell Plateu.

P.S. Kom på att guilden jag körde med i senare expansionen Warlords of Draenor så hade vi några speed-kill rekord (rank 1 världen då) i sista raiden där, Hellfire Citadel.

Medlem

Hade Speedrun World Record i FAR: Lone Sails men har inte spelar på ett tag och nu har 2 st kommit och tagit det ifrån mig med några nya upptäckter. Ligger på min "to do list" att ta tillbaka det men får se när det händer.

Medlem

Har klarat Another World på Snes under 30min. Säkert inget rekord men ändå en kul grej

Har också klarat Turtles in Time på Snes på Svåraste svårighets graden.


signatur

Den som vet vet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lokander:

Äh, det är väl samma sak som att spela? Man måste ju inte göra det för att bli bäst.
Tror faktiskt inte det, men det finns några andra som gjort/sagt dumma saker, Calebhart42 är väl den mest "kända"

Haha sant, måste väl försöka få upp mer på leaderboards igen Ja det var han som tafsade på SGDQ ja.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha gjorde det, tog dem! (Efter en månads uppehåll och ytligare 10h kämpande)

Medlem

Mellan ~2005 och 2010 ansågs jag vara en av de bästa speedrunnarna(?) när det gällde FPS. Hade "världsrekord" (fast vi kallade det inte världsrekord på den tiden) i AvP 2, Area 51 (lol), Doom 3, Quake 4, SoF 2 och diverse individual levels i klassiska Serious Sam. Grundade även communityt Serious Sam Done Quick ~2007 som är aktivt än idag. Har varit ganska trött på speedrunning då det här med streaming inte är för mig, men har börjat peta på Doom 3 Nightmare difficulty igen.

Medlem

Rekord vet jag inte, men vi hade en klan i cs 1.6 kallad valiojoukko som dominerade laddern på R60 ett tag.

Medlem
Hittade teleportrar i Quake

Jag skapade ett konto för att svara på denna tråden!

Jag var tidig med Quake. Var med på FragZone på den tiden när Sveriges Quake klaners hemsidor var hostade här på Fz/FragZone. (Jag spelade för MaW, The Dork Clan och SLL vid olika tillfällen).

Hur som, inte direkt ett rekord, men ändå stolt, jag var först med att hitta några teleportrar i Quake.
På flera banor fanns det osynliga teleportrar som, om man gick in i dem, gjorde att man klarade banan. Jag var först med att hitta flera av dessa. Vet inte om någon av dem någonsin var av intresse för någon dock. Men kanske har de används i någon QDQ? Vem vet!

Stolt ändå!

Medlem

Var top 10 rankad på Destiny 2 PvP :), Vunnit ett par tournaments i Smite med, men det var förr när jag verkligen var seriös på spelet.
Är Rätt så högrankad på varje spel jag lägger in mig i, är en väldigt tävlingsinriktad spelare!

Det är sjukt intressant och skoj att läsa allas kommentarer, vi Svenskar är ändå kända för våra tävlingsinriktade personlighet inom gaming haha

Medlem
Skrivet av NuZ:

58:26 på DS och DKS2 36:x någonting. Current patch har jag inte nött dock, samma med all bosses. Gillar any% mest i de flesta spel jag spelar. Har du ok tider själv?

Har bara provat speedrunna DS1 litegrann för länge sen innan 2:an fanns, tyckte det var alldeles för nervkittlande att speedrunna. Man har ju hjärtat i halsgropen hela tiden, blev för mycket. Jag vågade inte köra med RTSR t.ex. Fick kring 1h20min på den enda runnen som jag avslutade. Det var då det var BKH som gällde.
Om jag skulle försöka mig på nånting så skulle det nog vara DS2, det känns minst hemskt på nåt sätt. Kanske lättast bossar. Jag skulle aldrig orka plugga in varenda attack från bossar som har 40 olika och bara är ett virrvarr av lemmar.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Witchfinder:

Har bara provat speedrunna DS1 litegrann för länge sen innan 2:an fanns, tyckte det var alldeles för nervkittlande att speedrunna. Man har ju hjärtat i halsgropen hela tiden, blev för mycket. Jag vågade inte köra med RTSR t.ex. Fick kring 1h20min på den enda runnen som jag avslutade. Det var då det var BKH som gällde.
Om jag skulle försöka mig på nånting så skulle det nog vara DS2, det känns minst hemskt på nåt sätt. Kanske lättast bossar. Jag skulle aldrig orka plugga in varenda attack från bossar som har 40 olika och bara är ett virrvarr av lemmar.

Snyggt ändå tycker jag. En bra tid


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har haft rekordet på någon trails bana. Höll i några dagar.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag hade högsta combo-poäng på en av banorna i THPS2 i en kort period. Vet inte hur officiellt det var men det var ett semi-officiellt forum där man laddade upp screenshots.

I övrigt är det dåligt med rekord. Eventuellt har jag sämst ratio i färdighet mot antal spelade timmar i Age of Empires II TC.

//LD

Medlem

Jag har vunnit ett par Age of empires 2 AI script tävlingar. Age of kings heaven hade flera år i rad sådana tävlingar och jag vann med både "campaign mode" och en "Death Match". Minns när jag satt på mitt k56 modem och kollade i realtid när min DM match gick igång. Minns att min AI slogs med någon från Japan och han satt å kollade också. Han skrev med japanskt tangentbord till mig å jag fattade ingenting


signatur

"Kebab?"

Medlem

För er som vill testa AI programmering så lever AoE2 "committee" fortfarande. Med väldigt bra support även efter alla år. http://aok.heavengames.com/university/other/world-of-ai-scrip...


signatur

"Kebab?"

Inaktiv
Skrivet av BadMF69:

Jag har vunnit ett par Age of empires 2 AI script tävlingar. Age of kings heaven hade flera år i rad sådana tävlingar och jag vann med både "campaign mode" och en "Death Match". Minns när jag satt på mitt k56 modem och kollade i realtid när min DM match gick igång. Minns att min AI slogs med någon från Japan och han satt å kollade också. Han skrev med japanskt tangentbord till mig å jag fattade ingenting

Inte en aning att det här existerade. Låter riktigt kul!

Vem vann förresten? Du eller japanen?

Medlem
Skrivet av NuZ:

Snyggt ändå tycker jag. En bra tid

Det var många övningar innan dess men det slutade alltid med att jag slog av om det började gå för dåligt nånstans (oftast O&S eller Bed of Chaos). Har du provat DeS på PS5?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Inte en aning att det här existerade. Låter riktigt kul!

Vem vann förresten? Du eller japanen?

Jag Jag vann 3 gånger, under en 5 års period när jag va riktigt aktiv. Två DM och en Campaign. Campaign är ju roligast för man måste verkligen skriva en ekonomi som faktiskt fungerar och verkligen få sina mer eller mindre korkade snubbar att göra det man har skrivit och vill att dom ska göra


signatur

"Kebab?"

NuZ
Testpilot
Skrivet av Witchfinder:

Det var många övningar innan dess men det slutade alltid med att jag slog av om det började gå för dåligt nånstans (oftast O&S eller Bed of Chaos). Har du provat DeS på PS5?

Nix inte än, väntar på att kunna köpa en konsol 🤣


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tagit alla världsrekord i Excite Bike på Design.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

När jag gick i gymnasiet och man spelade flashspel på shockwave.com (ja, det var en stund sen) så tog jag mig upp på veckans topplista på Tetris. Jag kunde ta top tio för dagen om jag hade tur och en gång räckte det till högt nog den veckan för att jag skulle synas där. Tror inte att jag var kvar i slutet på veckan dock.

Är egentligen bättre på Tetris nu, men efter som det går att se folk som verkligen kan spelet på youtube så känner jag mig mycket mycket sämre än då.

Dödgrävaren

Jag vann en tävling i Descent 2 på ett nörd-konvent i Göteborgstrakten någon gång på 90-talet.

Medlem

Jag har fortfarande världsrekordet på bana 16- Spiral i det gamla liret Across. 50:04 Hade ett antal välrdsrekord i Elasto Mania också, men det enda som står kvar är Spiral. (EDIT: Jag hade rekordet i 17 år - gick efter mitt inlägg in för att dubbelkolla - då är det någon som har tagit det i November. SNYFT )

123
Skriv svar