Mad Games Tycoon 2. Driva spelstudio.

Medlem
Mad Games Tycoon 2. Driva spelstudio.

*klippåklistra från Steam https://store.steampowered.com/app/1342330/Mad_Games_Tycoon_2... *

Start your own game developer studio
It is the year 1976.A few revolutionaries set out to take over the entertainment industry. You too take the risky step and found your own game company in a small, unimpressive office.

Build your own studio with offices, production facilities and server rooms. Place decorative objects in your offices to increase prestige and attract the best employees in the industry. Watch out for pollution, heat and employment opportunities for your staff.

Buy the most desirable offices and become the leading manufacturer of computer games and consoles.

Develop games and consoles
With "Mad Games Tycoon 2" you have countless options to develop the game of your dreams. From a simple text adventure to expensive MMOs. Develop games for high-paying publishers or produce and distribute games from the competition. Do you want to publish your games on all consoles, or do you want to create the next exclusive hit for the most successful home computer? Design the most impressive next-gen console and dominate the hardware market.

Dominate the game industry
Hire the most legendary game developers, sell your most advanced engines to the competition, or buy out all game developer studios. You have countless ways to influence the game industry. Guide your small studio through all crises and make it a market-leading company.

Köpte och lirat på några timmar. Timmarna flög. Jag tyckte det gick suveränt tills allt gick åt........ Försöker mig på en nystart idag, går bättre än så länge. Får se nästa session om det skiter sig. (Ja. Samma post på Sweclockers. Vet inte hur många som hänger på Sweclockers och Fragzone!)


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Gnällkuk

Säkert ett kul spel, men jag vet inte... jag har lite svårt för studios som bara snor saker rakt av. Rätt förvånad över att företaget verkar vara tyskt och inte kinesiskt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Säkert ett kul spel, men jag vet inte... jag har lite svårt för studios som bara snor saker rakt av. Rätt förvånad över att företaget verkar vara tyskt och inte kinesiskt.

Tyskar är ju galna i denna typen av spel.

Dessutom. Är inte allt kopior av varandra numer?

Spelet känns som en blandning mellan Two Point Hospital (utan humorn) och Software Inc. Men som sagt, inte ens skrapat på ytan än.


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Gnällkuk
Skrivet av Beginner:

Tyskar är ju galna i denna typen av spel.

Dessutom. Är inte allt kopior av varandra numer?

Spelet känns som en blandning mellan Two Point Hospital (utan humorn) och Software Inc. Men som sagt, inte ens skrapat på ytan än.

Mer Two Point Hospital/Theme Hospital och Game Dev Tycoon. Nja, det är ju en sak att göra ett snarlikt koncept men här är det två färdiga koncept och dessutom både namn och grafisk karbonkopia.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

@trickeh2k
Vad exakt är det du menar att man snott? Och från vem?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

1
Skriv svar