När får man spela då? Står bara unavaliable

men första reklamen på Epic står det att spelet är släppt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

När får man spela då? Står bara unavaliable

men första reklamen på Epic står det att spelet är släppt

Det är kaos pga global releas samtidigt antar jag... Idiotiskt!

Släpptes 1400 idag i Sverige så nått är ju tjall som sagt

FYI man bör göra ”carryover progress” innan man börjar lira står det på IOI s hemsida om man har lirat hitman 2 annars raderas nya saves i 3:an om man gör det senare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Släpptes 1400 idag i Sverige så nått är ju tjall som sagt

FYI man bör göra ”carryover progress” innan man börjar lira står det på IOI s hemsida om man har lirat hitman 2 annars raderas nya saves i 3:an om man gör det senare

Ja men är bl a den hemsidan som krånglar, skrev om det för ett par timmar sen långt ner på sida 1, antagligen överbelastar alltihop just nu

Skrivet av laban005:

Så irriterande att de väljer global release istället för att rulla ut det vid midnatt lokal tid som de flesta andra spel. Det gör det ännu mer irriterande att de inte flaggat mer för att man kan överföra sin progress från 2an innan man startar 3an. Nu verkar den hemsidan vara totalt överbelastad.

Nog var det flaggat, de gick ut med informationen för någon vecka sedan.
Att sidan sedan lanserade samtidigt som spelet, och används av alla spelare på alla plattformar gör det inte hållbart.

Rätt pinsamt, krävs inget geni för att förstå att hemsidan kommer att braka ihop om man släpper in alla exakt samtidigt.

Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Nog var det flaggat, de gick ut med informationen för någon vecka sedan.
Att sidan sedan lanserade samtidigt som spelet, och används av alla spelare på alla plattformar gör det inte hållbart.

Rätt pinsamt, krävs inget geni för att förstå att hemsidan kommer att braka ihop om man släpper in alla exakt samtidigt.

Jag har inte sett några rubriker om carry over, och när man går in på den artikeln så står nyheten om funktionen jättelångt ner så tycker nog det hade kunnat gjorts mer ändå, sen som du säger att funktionen ändå inte funkat innan release gör ju inte saken bättre.

Lite skrattretande att de förklarar releasetiden med att de annars inte skulle vara vakna om det släpps vid midnatt jorden runt, när det troligtvis inte skulle krävas lika mycket support ändå i så fall.

Kan tillägga att jag inte har access till första spelets banor på playstation trots att jag äger alla tre med samma konto, jag hoppas det löser sig också.

Medlem

Visst är det härligt att alla studios blir lika överraskade vid varje launch. De är lika förvånade varje gång, lite Spanish inquisition över det hela. Inte unikt för IOI, men varför är det samma visa varenda gång, nästan helt utan undantag?

Tyvärr kommunicerar de dåligt. Ingen info alls om problemen på deras egen sajt. Tror de försöker orsaka "accidental deaths" för kunderna som får reda på att de inte alls har någon H1/H2 att redeema/carry over i H3. Hade man inte kunnat göra detta tidigare och fråga kunderna om de ville ha H2 savegame? För hur många vill inte ha det? Kan inte vara många. Bara satt en gräns natten till i måndags och sagt att allt före måndagen finns på ditt H3-konto på onsdag, så hade de haft tre dagar på sig att fixa.

Synd nu att spelet går att spela, men nollställs när man sen kör "carry over". Nu sitter alla och spelar INTE för att de väntar på att IOI ska fixa något. Inte direkt genomtänkt design, att man inte kan köra en merge, inte så konstig databas-hantering att göra det. Stort fan av spel-serien och att de gått sin egen väg, vågat satsa på sin egen studio och köpa loss sin älskling, men har svårt att tycka synd om dem när de fattat flera ogenomtänkta beslut och krånglat till beskrivningarna för kunderna över hur "carry over" fungerar och inte fungerar.

PS: PS5-versionen fungerar tydligen inte med PSVR, så man måste spela PS4-version på PS5, med PS4-kontrollen (inte move för det stöds inte heller). Tydligen rätt häftigt ändå utifrån de streams jag sett/hört, men... Liksom.. What???

Medlem

Det blir att vänta till nästa år när det släpps på steam.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Visst är det härligt att alla studios blir lika överraskade vid varje launch. De är lika förvånade varje gång, lite Spanish inquisition över det hela. Inte unikt för IOI, men varför är det samma visa varenda gång, nästan helt utan undantag?

Tyvärr kommunicerar de dåligt. Ingen info alls om problemen på deras egen sajt. Tror de försöker orsaka "accidental deaths" för kunderna som får reda på att de inte alls har någon H1/H2 att redeema/carry over i H3. Hade man inte kunnat göra detta tidigare och fråga kunderna om de ville ha H2 savegame? För hur många vill inte ha det? Kan inte vara många. Bara satt en gräns natten till i måndags och sagt att allt före måndagen finns på ditt H3-konto på onsdag, så hade de haft tre dagar på sig att fixa.

Synd nu att spelet går att spela, men nollställs när man sen kör "carry over". Nu sitter alla och spelar INTE för att de väntar på att IOI ska fixa något. Inte direkt genomtänkt design, att man inte kan köra en merge, inte så konstig databas-hantering att göra det. Stort fan av spel-serien och att de gått sin egen väg, vågat satsa på sin egen studio och köpa loss sin älskling, men har svårt att tycka synd om dem när de fattat flera ogenomtänkta beslut och krånglat till beskrivningarna för kunderna över hur "carry over" fungerar och inte fungerar.

PS: PS5-versionen fungerar tydligen inte med PSVR, så man måste spela PS4-version på PS5, med PS4-kontrollen (inte move för det stöds inte heller). Tydligen rätt häftigt ändå utifrån de streams jag sett/hört, men... Liksom.. What???

Bra skrivet, sitter själv och inte spelar det just nu, hade möjlighet att spela hela natten som var om jag hade velat/kunnat så fick en chock bara av att se att det inte släpps vid midnatt som 99,9% av alla stora titlar på playstation. Tänker inte starta innan carry over och jag har access till båda tidigare spel... Tråkigt.

Till deras försvar får man faktiskt en jättestor pop up när man startar spelet första gången, med länk till sidan man lägger över från steam t.ex

Sen att det misslyckades är ju en annan grej xD


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kan någon utveckla alla olika editions av spelet??

Vanliga Hitman 3 kostar 599kr, medans "HITMAN 3 - Deluxe Pack" kostar bara 349kr?!

Vafan?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Kan någon utveckla alla olika editions av spelet??

Vanliga Hitman 3 kostar 599kr, medans "HITMAN 3 - Deluxe Pack" kostar bara 349kr?!

Vafan?

För mig står det att ordinarie utgåva kostar 599 kr och Delux går för 899 kr. Om du vill se vad som ingår kan du bara läsa produktbeskrivningarna.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Till deras försvar får man faktiskt en jättestor pop up när man startar spelet första gången, med länk till sidan man lägger över från steam t.ex

Sen att det misslyckades är ju en annan grej xD

Ja men det är ju försent när man väljer att ha global release och alla ska in på hemsidan samtidigt 😋

ok nu länkades steam profilen utan ...hm större problem. Hitman 2 poäng har flyttats över till 3:an..

MEN jag har bara tillgång till Hitman 1 banorna fast jag har poäng på Hitman 2 banorna ...men dom är låsta??!!

Muppigt värre att det blev så att spelet inte tror jag har köpt 2 :an :/

Edit : jaha ja . Banorna kommer ju inte över bara xp och sånt. Det var väl de bråket handlade om för nån vecka sen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

ok nu länkades steam profilen utan ...hm större problem. Hitman 2 poäng har flyttats över till 3:an..

MEN jag har bara tillgång till Hitman 1 banorna fast jag har poäng på Hitman 2 banorna ...men dom är låsta??!!

Muppigt värre att det blev så att spelet inte tror jag har köpt 2 :an :/

Edit : jaha ja . Banorna kommer ju inte över bara xp och sånt. Det var väl de bråket handlade om för nån vecka sen

Jag är på banan till ps5 nu också, lite synd bara att det dröjde ett dygn extra, speciellt då det dygnet passade perfekt för mig rent tidsmässigt, men ska bli kul att äntligen sätta tänderna i det när jag får möjlighet.

Medlem

Tog sin tid, men både banor och progress är överförd för min del. Konstigt nog låstes banorna från ettan och tvåan upp direkt, medan progress tog nästan ett dygn att trilla in. Så...fortfarande inte spelat en sekund...

Medlem

Det är lite synd att dom inte fleshat ut contracts delen med typ en simpel editor.
Visst att det är koolt med att kunna göra egna contracts, men spelvärdet hade höjts så sjukt mycket om man även kunde välja vart/vilka vakter det ska vara, rutter dom går, items i spelvärlden osv.

Skrivet av ulrik.borg:

Tog sin tid, men både banor och progress är överförd för min del. Konstigt nog låstes banorna från ettan och tvåan upp direkt, medan progress tog nästan ett dygn att trilla in. Så...fortfarande inte spelat en sekund...

Du äger 2 an på Steam?

Trodde inte banorna skulle låsas upp till 2 an 🧐 när jag googla på det. Men bra för dig 👍


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Du äger 2 an på Steam?

Trodde inte banorna skulle låsas upp till 2 an 🧐 när jag googla på det. Men bra för dig 👍

Var fick du det ifrån? Nej, jag äger inte det på Steam. Konsol är kung! VR för elitisterna. ,-)

Skrivet av ulrik.borg:

Var fick du det ifrån? Nej, jag äger inte det på Steam. Konsol är kung! VR för elitisterna. ,-)

haha ok nä gissa bara


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Native 4k/60fps på Xbox SX najs

Medlem

Fantastiskt bra! Även fast det var lite kort!

Avstängd

Tror detta var det sämsta Hitman faktiskt. Spelat igenom halva.

Hur ser man att detta är ett riktigt B-spel? Man går in på t. ex senaste bonus uppdraget i marakesh där det står stora folksamlingar. Testa skjuta in i dem och märker snabbt att alla NPC's är typ bilder eller vad man skall säga. De har alltså skalat av allting från NPC'erna i folkhavet, från fysik till blodsplatter när man skjuter på dem osv. Riktigt dåligt gjort också.
Sedan kan man se på kvalitén av spelet genom att skjuta sönder fönster osv på samma bana. Man måste nästan se det själv men kom igen. Detta är ett spel från 2021 och när du skjuter sönder fönstret ser det ut som från ett 2D spel.

Men inte bara det.. Hela spelet känns tunnt. Känns som ett hastverk gentemot föregångarna Hitman 1 & 2 t. ex. Finns absolut 0 inlevelse i uppdragen.

Medlem
Skrivet av Levi:

Tror detta var det sämsta Hitman faktiskt. Spelat igenom halva.

Hur ser man att detta är ett riktigt B-spel? Man går in på t. ex senaste bonus uppdraget i marakesh där det står stora folksamlingar. Testa skjuta in i dem och märker snabbt att alla NPC's är typ bilder eller vad man skall säga. De har alltså skalat av allting från NPC'erna i folkhavet, från fysik till blodsplatter när man skjuter på dem osv. Riktigt dåligt gjort också.
Sedan kan man se på kvalitén av spelet genom att skjuta sönder fönster osv på samma bana. Man måste nästan se det själv men kom igen. Detta är ett spel från 2021 och när du skjuter sönder fönstret ser det ut som från ett 2D spel.

Men inte bara det.. Hela spelet känns tunnt. Känns som ett hastverk gentemot föregångarna Hitman 1 & 2 t. ex. Finns absolut 0 inlevelse i uppdragen.

Håller med dig om det sista om att det var tunnt och att det var det sämsta utav dom alla, men inget B spel är det inte, det handlar bara om tid och prioritet, för utvecklarna på IOI är väldigt duktiga och skickliga på det dom gör, problemet är bara att dom envisas med att hela tiden göra Hitman på deras skit motor som dom vill marknadsföra, så spelet är egentligen från 2016 då det är samma motor med minimala förändringar, sen så är det inte så stor studio vilket är synd, tänk Hitman 4 med unreal engine 5 och gjort av lite mer folk.

12
Skriv svar