Allvarlig bugg i senaste Cyberpunk 2077-patchen, men kan gå att kringgå
Tur att jag ganska nyligen gjort den.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Tänk om man regressionstestat ordentligt innan man släppte patchen 😊
Jaha, och du menar alltså att de har test cases för just den här buggen eftersom den fanns tidigare?
Nu ska du inte vara sån.
Varför är denna mer allvarlig än alla andra questbuggar? Jag bara undrar...
För att den är del i huvuduppdragen?
Inne på andra rundan och sparat just Takemuras del till sist i den. Vilken tur det slumpade sig som får man säga då. Varit en hel del skriverier om buggen sen 1.1 släpptes.
Just de här buggarna har varit jobbiga i 2077. Vet inte om det är något speciellt fel på min dator eller min spelstil, men hade ovanligt ofta problem med NPCs i quests som helt enkelt inte ville utföra "nästa steg". De bara stod omkring och stirrade. Var mindre problematiskt när jag lärde mig att jag måste spara en unik sparfil var 5:e minut, men fortfarande stressande att varje gång en NPC hade någon slags försening i dialog eller rörelse tänka, "åh nej, inte nu igen..."
@Kyraal: Vet inte om det har med eventuell burk. Hade inga sådana problem innan 1.1, fick krascher med nvidias 461.33 innan 1.1, men nu får jag det med 1.1 och 461.09 ibland. Ser att minnes användningen går i taket (har 32GB), men jag vet inte om det är det som orsakar kraschen eller om minnet går i taket för att spelet skapar en krasch-dump.
Har råkat ut för det du beskriver med NPC:s en gång i 1.1 hittills. Ett uppdrag hade liknande där man inte kunde interagera med en "router" i 1.06 (känt problem).
Känns väldigt skönt att jag valde att vänta med att spela vidare (jag har bara spelat 10 h så långt). Jag väntar i lugn och ro tills det mesta av bugghärvan är fixad och det gör inget om det skulle ta ett antal månader. Kanske hinner de även fixa bättre AI och mera liv i staden. Som att vänta på gott vin som bara blir bättre med tiden.
Jaha, och du menar alltså att de har test cases för just den här buggen eftersom den fanns tidigare?
Klart det är svårt att testa allt.
Men är det helt otänkbart att testa samtliga uppdrag i samband med patch?
Målet bör alltid vara att hitta buggen innan kunden gör det.
Sen hur svårt det är är en helt annan diskussion.
Klart det är svårt att testa allt.
Men är det helt otänkbart att testa samtliga uppdrag i samband med patch?
Målet bör alltid vara att hitta buggen innan kunden gör det.
Sen hur svårt det är är en helt annan diskussion.
Regression testing brukar innebära att man lägger till tester varje gång man fixar en bugg, och sedan kör alla tester varje gång man ändrar på saker. Så det kräver att man sett buggen tidigare.
Att spela igenom alla uppdragen faller under vanlig QA, men det krävs väldigt mycket resurser för att göra det grundligt för alla uppdrag för varje patch. Oftast inträffar ju buggar bara under väldigt specifika omständigheter.
Känns väldigt skönt att jag valde att vänta med att spela vidare (jag har bara spelat 10 h så långt). Jag väntar i lugn och ro tills det mesta av bugghärvan är fixad och det gör inget om det skulle ta ett antal månader. Kanske hinner de även fixa bättre AI och mera liv i staden. Som att vänta på gott vin som bara blir bättre med tiden.
Sitter i samma båt som dig. Kör WD: Legion tills bugghärvan är fixad
I drank what?
Jag hade den här buggen innan 1.1 patchen, som jag laddade ner igår. Antingen ringde Takemura och sa ingenting eller så ringde han inte alls. Jag fick ladda om flera gånger med två olika karaktärer innan jag fick det att funka.
1.1 patchen måste ha gjort att den buggen blev mer vanlig.
Har en allvarlig bugg, och den är inför sista uppdraget. Meet Hanako at Embers där hissdörrarna inte öppnas, så sitter fast efter 86timmar spelande. Hoppas dom kan få till en lösning på det, ska kan få avsluta spelet
Har du inget tidigare save? Jag lärde mig rätt snabbt att åtminstone ha 10 saves på gång, för allt möjlig kan ju hända i spelet. Det känns bättre att förlora 1 hs speltid istället för 80.
Sen kan man ju diskutera huruvida vi som spelare ens ska behöva ta till detta som säkerhet...
"Writer and Fighter"
Har du inget tidigare save? Jag lärde mig rätt snabbt att åtminstone ha 10 saves på gång, för allt möjlig kan ju hända i spelet. Det känns bättre att förlora 1 hs speltid istället för 80.
Sen kan man ju diskutera huruvida vi som spelare ens ska behöva ta till detta som säkerhet...
Jag har börjat se till att ha en save innan jag drar igång nästa quest, som jag låter vara tills jag är klar och allt gått bra. Har inte behövt använda mig av det men men better safe than sorry. Utnyttjar alla sparplatser hehe, men det är sen gammalt.
Jump in.
Jag har börjat se till att ha en save innan jag drar igång nästa quest, som jag låter vara tills jag är klar och allt gått bra. Har inte behövt använda mig av det men men better safe than sorry. Utnyttjar alla sparplatser hehe, men det är sen gammalt.
Ja är ju lite old school att köra så, tänker gamla äventyrsspel där du kunde fucka upp genom att du inte har någon pryl du behöver och sen inte kan gå tillbaka.
"Writer and Fighter"
Har du inget tidigare save? Jag lärde mig rätt snabbt att åtminstone ha 10 saves på gång, för allt möjlig kan ju hända i spelet. Det känns bättre att förlora 1 hs speltid istället för 80.
Sen kan man ju diskutera huruvida vi som spelare ens ska behöva ta till detta som säkerhet...
Nä det är det lilla problemet, jag har ju inte det :/ Bara hoppas en patch fixar det. Vill gärna ha ett slut med första genomspelningen. För andra omgången kommer jag nog skippa små saker och sen köra street kid. Nomade tog jag för första genomspelningen.
Nä det är det lilla problemet, jag har ju inte det :/ Bara hoppas en patch fixar det. Vill gärna ha ett slut med första genomspelningen. För andra omgången kommer jag nog skippa små saker och sen köra street kid. Nomade tog jag för första genomspelningen.
Fan vad surt
"Writer and Fighter"
Lider med er andra. Jag måste haft riktig tur med mitt Cyberpunk. Jag upplever inte alls buggar och hade ingen questbugg överhuvudtaget. Den enda buggen jag råkade ut för var att jag inte kunde loota cigarettpaket. Jag spelade 1.06 på PS5 över 100 timmar och gjorde alla trophies.
Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"
Lider med er andra. Jag måste haft riktig tur med mitt Cyberpunk. Jag upplever inte alls buggar och hade ingen questbugg överhuvudtaget. Den enda buggen jag råkade ut för var att jag inte kunde loota cigarettpaket. Jag spelade 1.06 på PS5 över 100 timmar och gjorde alla trophies.
Har haft samma upplevelse som dig. Relativt buggfritt på stadia. Lite grafikglitches här o där en overall ett grymt spel. Länge sedan jag la100 timmar på ett spel och det lär bli många många fler timmar.
Har haft samma upplevelse som dig. Relativt buggfritt på stadia. Lite grafikglitches här o där en overall ett grymt spel. Länge sedan jag la100 timmar på ett spel och det lär bli många många fler timmar.
En sak jag funderar på är om buggarna kan skilja sig beroende på om man har Cyberpunk i digital version eller i disc version?
Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"