Rykte: "Otippad" studio arbetar med Knights of the Old Republic

Medlem

Jag lägger min röst på att det är Massive. Ryktena kanske har "mixat" ihop sig lite. Eller något.

Medlem

Take Two. There, I said it!

Medlem
Skrivet av Hylve:

Kotor 3 by Valve.....
är det bara jag som ser lite ironi i det?

Sedan är jag säker på att det inte blir kotor 3 för kotor är inte canon och alla spel som kommer ska vara canon så...

Medlem
Inaktiv
Skrivet av ChalleT:

Hoppas på remake/remaster så att man får uppleva det många säger är så bra. Försökte köra tvåan för ett tag sen men hade svårt att komma in i det, delvis pga den föråldrade grafiken och det något stela gameplayet.

Har du spelat ettan? Tror det är lättare att komma in i.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Kotor 3 by Valve.....
är det bara jag som ser lite ironi i det?

Sedan är jag säker på att det inte blir kotor 3 för kotor är inte canon och alla spel som kommer ska vara canon så...

Det finns referenser i The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary till Kotor som nämner Revan som en ancient sith lord. https://www.pcgamer.com/star-wars-rise-of-skywalker-makes-kot...

Se också denna tråd på reddit.
https://www.reddit.com/r/kotor/comments/cwgrfr/all_things_ori...

Så länge det inte motsäger något i Disneys canon så tycker jag man kan anta att det är canon, Disney har bara inte använt det än.

Medlem

Fan känns som man missat något riktigt bra genom att inte spelat kotor men den gången jag testade fastnade jag inte. Kändes väldigt utdaterat. Lirade igenom hela storyn i swtor och tycker det var förvånansvärt bra. Personligen skulle jag gärna se en remake på hela skiten så man får uppleva original storyn.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

FromSoft! Då gör jag i brallan!

De har ju gjort lite RPGs innan Dark Souls och Demon's souls serien så kan nog bli bra, men tror de är upptagna med Elden Ring.

Medlem

CIG - Dom lägger ner Starcitizen och satsar på KOTOR istället... DET hade varit oväntat

Medlem

Kojima Productions?
Blizzard?
DICE?
Paradox Interactive?
SEGA?
Square Enix?
Crytek?
Obsidian?

Om jag forstätter och listar alla speldevs i världen lär jag nog träffa rätt med någon.

Medlem

Är nog alldeles för optimistiskt men det vore helt magiskt om Larian fick den möjligheten. Det är den enda utvecklaren som enligt mig skulle kunna leverera något modernt som skulle kunna mätas med det Bioware släppte innan dem sålde sin själ.

Medlem
Skrivet av kaealy:

De har ju gjort lite RPGs innan Dark Souls och Demon's souls serien så kan nog bli bra, men tror de är upptagna med Elden Ring.

Om inte det är klart och lanseras i mars/april och detta blir nästa?! Nu händer det!

Medlem
Skrivet av Zleaze:

Hoppas verkligen att en gigant som Peter Molyneux får ta sig an detta projekt.
Om det är någon som kan så är det 22cans

Inte jag. Om Molyneux får lägga vantarna på det så blir vi lovade ett spel som kan bota cancer, och får ett spel som orsakar cancer.

Skrivet av justabit:

Det finns referenser i The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary till Kotor som nämner Revan som en ancient sith lord. https://www.pcgamer.com/star-wars-rise-of-skywalker-makes-kot...

Se också denna tråd på reddit.
https://www.reddit.com/r/kotor/comments/cwgrfr/all_things_ori...

Så länge det inte motsäger något i Disneys canon så tycker jag man kan anta att det är canon, Disney har bara inte använt det än.

Fast Disney var väl väldigt klara med att KOTOR INTE var canon? Hittar ingen officiell länk.


signatur

I drank what?

Medlem

vild gissning Naughty dog eller santa monica studeos

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte jag. Om Molyneux får lägga vantarna på det så blir vi lovade ett spel som kan bota cancer, och får ett spel som orsakar cancer.

Fast Disney var väl väldigt klara med att KOTOR INTE var canon? Hittar ingen officiell länk.

De har varit tydliga att inget annat än filmerna och Clone Wars var canon Canon från det att de köpte upp SW.
Men de har tagit idéer, karaktärer, och platser från gamla extended universe. Men de har gjort ändringar på så gott som allt.

Thrawn till exempel. Karaktären är numera Canon, men bokserien han kom ifrån, är kastad på soptippen.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Har du spelat ettan? Tror det är lättare att komma in i.

Nope, är väl dock ännu mer daterat gissar jag?

Inaktiv
Skrivet av ChalleT:

Nope, är väl dock ännu mer daterat gissar jag?

Nej det är exakt samma spel- och grafikmotor och ettan har nästan bättre grafik. Finare omgivningar och så.
Obsidian som gjorde 2an satsade allt på att göra ett bra rollspel och brydde sig inte så mycket om resten medan ettan förmodligen hade betydligt högre produktionsvärden och så.

Ettan är mer meddragande direkt och episkt på ett annat sätt.

Medlem

"EA Sports"!

Infogrames!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Backloggens befriare
Skrivet av Gregerory:

Spiders!

En AA titel med fransk touch.
Spinoff på De Tre Muskutörerna

Darth Anjang med sin ljusvärja!

EN GARDE!

Darth Anjang 😂😂😂😂😂 jag skrattar på mig!! Bästa på länge! Tack för den!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Phyrino:

De har varit tydliga att inget annat än filmerna och Clone Wars var canon Canon från det att de köpte upp SW.
Men de har tagit idéer, karaktärer, och platser från gamla extended universe. Men de har gjort ändringar på så gott som allt.

Thrawn till exempel. Karaktären är numera Canon, men bokserien han kom ifrån, är kastad på soptippen.

Tack för förtydligande


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Darth Anjang 😂😂😂😂😂 jag skrattar på mig!! Bästa på länge! Tack för den!

Varsågod! Tyckte jag själv var otroligt rolig😊

12
Skriv svar