Hyrule Warriors: Age of Calamity är redan det bästsäljande Warriors-spelet

Robot
Hyrule Warriors: Age of Calamity är redan det bästsäljande Warriors-spelet
Medlem

Blir köp för eller senare.

Kan tilläggas att jag gillar Samurai Warriors serien och Sengoku Basara.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag ville gilla denna, men det flyter vansinnigt dåligt på Switch, speciellt i split-screen. Har någon erfarenhet med andra Warriors titlar till konsolen?

Medlem

Breath of the wild hade sålt 19.74 milj ex fram till den 30e september, det har passerat 20 milj med god marginal nu, det ligger ofta på topplistorna världen över. Tror Nintendo presenterar siffror nästa vecka, då får vi se siffrorna. Switch är nog närmare 80 milj nu, tror inte någon konsol sålt så mycket under samma tid, möjligtvis Nintendo DS och PS2.

Medlem

Har köpt spelet. Gillade det inte alls. Dålig story, dålig grafik, dålig prestanda mm. Gameplay var ok men jag tröttnade efter 10 timmar.

Skribent
Skrivet av Cooling23:

Har köpt spelet. Gillade det inte alls. Dålig story, dålig grafik, dålig prestanda mm. Gameplay var ok men jag tröttnade efter 10 timmar.

Tycker precis tvärt om på de där punkterna. Jag gillade att grafiken var identisk med BOTW och även att det fyllde på story från det spelet. Sen vinner den såklart inga priser för bästa story någonsin, men utifrån Zelda tyckte jag det var helt ok.

Prestandan kan jag hålla med om, även om jag inte störde mig märkbart på det. Det var mest när det verkligen blev mycket på skärmen jag kände att det dippade.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Synd att huvudserien inte bara stått still sedan typ 4-5:an nånstans, till och med gått baklänges i utveckling. Hade lätt kunna köpa det här om jag brydde mig om zelda. Var inte speciellt imponerad över Breath of the Wild efter folk hade målat upp det som det bästa sandlådespelet någonsin, och den låga bilduppdateringen får mig att må illa, för att inte tala om att jag finner kontrollerna obekväma.

...

Men kul för dom! Likt många behöver jag knappast mer på backloggen, och vem vet, detta kanske leder till något jag själv vore mer intresserad av i framtiden.

Medlem

Jag har spelat i över 40 timmar och det är något i gameplayet som gör att jag inte tröttnar trots att jag egentligen gör samma sak om och om igen.

Tråkigt med det tekniska som haltar emellanåt, men betydligt mindre lagg än demot dock.

Medlem

Jag funderade på att skaffa detta, men många säger att den kassa prestandan gör det nästintill ospelbart i co-op. Att köra den här typen av spel ensam är jag inte mycket för, så det blir nog inget.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

1
Skriv svar