Cyberpunk 2077 slog digitalt säljrekord

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Har ni inga nya konsoler eller nyare grafikkort så kan jag verkligen rekommendera att testa det på Stadia, har 100+ timmar och inte en crash och stabil bilduppdatering.

Samma här. Kul spel och funkade fint förutom buggarna då som vi alla fått uppleva. Jag la ca 50 timmar på att spela igenom det, körde ganska många sidequests men inte alla.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Tur att jag följde magkänslan och inte förbeställde detta. Jag var nog en av de få som aldrig blev hypad av det som visades. Kommer ihåg att de var så snål med att visa riktig gameplay för vanliga dödliga; tror det var på E3 för ett par år sedan som de visade gameplay men bara för journalister bakom stängda dörrar. Sen detta med att inte släppa recensionsex för konsoler eller ens tillåta recensenter att ha med egna spelvideos / screenshots i recensioner??!! Hur långt har det gått? Jag fattar inte att speljournalister inte bojkottar dessa företag och alla deras krav (jag menar inte FZ, mer de stora jättarna som lätt kunde sätta press på dessa utvecklare/publishers, t.ex. "om vi inte får recensera som vi vill, så kommer vi inte att recensera ert spel alls"). Speljournalistiken måste höja sig några snäpp, minst sagt! FZ ett av få bra undantag!

Nu mer relaterat: betyder detta att vi kan få höra mer statistik från digital försäljning nu i framtiden? Förr har vi ju bara sett statistik från försäljning av spel från fysiska butiker, men den statistiken är ju utdaterad mer och mer, ju fler som enbart köper digitalt. @Redaktionen?

Medlem

Har haft en bra tid med spelet. Största besvikelsen är väl att det är mer Far cry än Deus Ex IMO. Massa aktiviter som är strösslat över kartan istället för en naturlig utveckling för vilka quests som är tillgängliga. I början spelade jag lugnt och eftertänksamt men nu mot slutet är det mer springa in och grilla varenda kretskort i bygget som den värsta sortens cyberpsycho. Spelet belönar Far Crys spelsätt.

Tim
Medlem
Gör en poll på plattform

Kan ni inte gör en poll på vilken plattform medlemmar köpt Cyberpunk 2077 på? Tack!

Medlem
Skrivet av peggleball:

Har haft en bra tid med spelet. Största besvikelsen är väl att det är mer Far cry än Deus Ex IMO. Massa aktiviter som är strösslat över kartan istället för en naturlig utveckling för vilka quests som är tillgängliga. I början spelade jag lugnt och eftertänksamt men nu mot slutet är det mer springa in och grilla varenda kretskort i bygget som den värsta sortens cyberpsycho. Spelet belönar Far Crys spelsätt.

Är det inte så att spelet blir för lätt efter ett tag?
Mot slutet så kan jag bara gå rakt in med min smarta SMG och skjuta så fort jag ser någon, behöver inte sikta, kulorna letar upp målet ändå. Minns jag fick smyga och grejja i början för att klara de enklaste uppdragen.

12
Skriv svar