Arbetet med Resident Evil 4-remaken ska ha börjat om, med sikte på 2023

Robot
Arbetet med Resident Evil 4-remaken ska ha börjat om, med sikte på 2023
Medlem

Rykten om förseningar av outannonserade spel.

Medlem

Trist de ens ska göra en remake på det här spelet. Det är sjukligt bra som det är faktiskt.
En smärre remaster, visst, för att vässa upp lite grafik osv. men remake låter allt annat än tilltalande.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hoppas bara att dom inte gör en RE3 remake och skalar bort stora delar av spelet.

Medlem

Hörde ett rykte en gång


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Dom borde göra en remake av Dino Crisis istället.

Medlem

Spelade om spelet härom året.

Remake är ej nödvändigt.

Köper det dock om det är i first-person.

Annars räcker originalet mer än väl (med diverse hd-remasters).


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hörde någon från capcom säga det, dom kör en uppskalad hd-version först, sen en remaster utan skuggor som ingen gillar men alla köper, och SEN kommer den, den riktiga remaken, när det är top down turn based.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent

Vad som skulle vara humor är om remaken går tillbaka till tank-kontroller och fasta vinklar som orginal 1an och 2an.

Menar 2an fick en remake där de tog kontrollerna och perspektivet från 4an.

Då kan 4ans remake få perspektivet från original 2an.

Mind fuck


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hd-version räcker för mig. Re4 är min absoluta favorit i serien. Skulle önska samma sak som bluepoint gjorde med demons soul remake. Det var en perfekt hd-version.

Gör de en remake förstörs ju "känslan"

NuZ
Testpilot
Skrivet av Johlor:

Vad som skulle vara humor är om remaken går tillbaka till tank-kontroller och fasta vinklar som orginal 1an och 2an.

Menar 2an fick en remake där de tog kontrollerna och perspektivet från 4an.

Då kan 4ans remake få perspektivet från original 2an.

Mind fuck

4an är i samma stuk som Golden eye i sikte och styrning. Så inte lika mer än perspektivet. Skulle vara bra om de gjorde som i RE2 och RE3 remakesen för det är betydligt bättre styrningar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Hoppas bara att dom inte gör en RE3 remake och skalar bort stora delar av spelet.

Detta ska vara anledningen till byte av studio. Den tidigare studion ville ha det mer som originalet, men det vill inte Capcom. Så de kommer förmodligen ändra på spelet till det sämre. Har inget förtroende efter 3:an. Förhoppningsvis är det samma personer som gjorde 2:an som fått tagit över.

Skribent
Skrivet av NuZ:

4an är i samma stuk som Golden eye i sikte och styrning. Så inte lika mer än perspektivet. Skulle vara bra om de gjorde som i RE2 och RE3 remakesen för det är betydligt bättre styrningar

Hur menar du i samma stuk som Golden eye? Nu var det länge sedan jag spelade Re4, men det var väl över axeln perspektiv, nästan tredjeperson och när du siktat hamnade gubben lite mer på sidan och siktet kom fram?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade helst velat se en remake av Code Veronica eller Dino Crisis härnäst. Skulle kunna bli magiskt!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av SunShine:

Trist de ens ska göra en remake på det här spelet. Det är sjukligt bra som det är faktiskt.
En smärre remaster, visst, för att vässa upp lite grafik osv. men remake låter allt annat än tilltalande.

Haha, vad jag inte håller med dig. Remasters finns det ju gott om, typ 10 st? En ordentlig remake av RE4 för mig låter hur jävla maffigt som helst. RE4 med 2021 års grafik på OLED, yum.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

blir det som trean nejtack.. knappt 5 timmars spel o så mycket borta usch...

Medlem
Skrivet av SunShine:

Trist de ens ska göra en remake på det här spelet. Det är sjukligt bra som det är faktiskt.
En smärre remaster, visst, för att vässa upp lite grafik osv. men remake låter allt annat än tilltalande.

Resident Evil 4 HD Project

Varsågod, bättre än något Capcom själva skulle ha remastrat.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Johlor:

Hur menar du i samma stuk som Golden eye? Nu var det länge sedan jag spelade Re4, men det var väl över axeln perspektiv, nästan tredjeperson och när du siktat hamnade gubben lite mer på sidan och siktet kom fram?

Svårt att förklara men blandning av tank controlls och använda 1 stick bara. Kom ju till Game cube så att säga.

Sen endast stillastående skjutandet kommer du nog ihåg? Även i 3an kunde man gå och skjuta men ja då med stel kamera och allt det underbara. Men är långt från lika bra som i remake spelen och revelation.

Nött fruktansvärt mycket RE och jag tycker 4an är det sämsta utöver spinn-off spelen. Förstörde hela serien och tog bort det som var bra. De hittade tillbaka i RE2 Remake och RE3 remaken.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Svårt att förklara men blandning av tank controlls och använda 1 stick bara. Kom ju till Game cube så att säga.

Sen endast stillastående skjutandet kommer du nog ihåg? Även i 3an kunde man gå och skjuta men ja då med stel kamera och allt det underbara. Men är långt från lika bra som i remake spelen och revelation.

Nött fruktansvärt mycket RE och jag tycker 4an är det sämsta utöver spinn-off spelen. Förstörde hela serien och tog bort det som var bra. De hittade tillbaka i RE2 Remake och RE3 remaken.

Du kan inte på allvar mena att RE6 är bättre än 4'an!? 😆

Själv älskar jag 4'an. Gameplayet är fortfarande helt jäkla otroligt.

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Hade helst velat se en remake av Code Veronica eller Dino Crisis härnäst. Skulle kunna bli magiskt!

Håller helt med ge oss Code Veronica och Dino Crisis 🔥🔥🔥

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Resident Evil 4 HD Project

Varsågod, bättre än något Capcom själva skulle ha remastrat.

Ah nice danke!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Trist de ens ska göra en remake på det här spelet. Det är sjukligt bra som det är faktiskt.
En smärre remaster, visst, för att vässa upp lite grafik osv. men remake låter allt annat än tilltalande.

En remaster på detta lastgamla spel låter inget vidare. Det är ju gjort för PlayStation 2 (GC) generationen. En fullständig remake låter kanon bra. Hoppas inte ryktet stämmer med försening. Älskar Resident Evil spelen och 4an som en remake ligger i mycket högt i min önskelista.

Annars skulle jag vilja ha Resident Evil: Code Veronica som jag aldrig lirat tidigare men hört massa gott om.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

En remaster på detta lastgamla spel låter inget vidare. Det är ju gjort för PlayStation 2 (GC) generationen. En fullständig remake låter kanon bra. Hoppas inte ryktet stämmer med försening. Älskar Resident Evil spelen och 4an som en remake ligger i mycket högt i min önskelista.

Annars skulle jag vilja ha Resident Evil: Code Veronica som jag aldrig lirat tidigare men hört massa gott om.

Förvisso men det kan man väl fixa till om man vill. Det jag tänker på med remaster är att man inte ändrar något på innehållet. remake så är det fritt fram o ändra hur man vill och gör de det ser jag inte hur det kan bli bättre. re 4s story och äventyret genom den världen är för mig fortfarande bland det bästa som hänt resident evil. Så sjukligt bra var det.
Code veronica håller jag helt med om skulle må bra av en remake. Det var lite upp o ned och kunde vässas till en del Men var jävligt bra spel för o vara spin off.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Razken:

Du kan inte på allvar mena att RE6 är bättre än 4'an!? 😆

Själv älskar jag 4'an. Gameplayet är fortfarande helt jäkla otroligt.

Vadå 6an? Vet inte om något RE6?!
Ja självklart är det roligt men tycker de tog spelet i fel riktning


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Hoppas bara att dom inte gör en RE3 remake och skalar bort stora delar av spelet.

Fast re4 var ju oerhört stort. Man skulle kunna förbättra än och ta bort alla qte.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Vad som skulle vara humor är om remaken går tillbaka till tank-kontroller och fasta vinklar som orginal 1an och 2an.

Menar 2an fick en remake där de tog kontrollerna och perspektivet från 4an.

Då kan 4ans remake få perspektivet från original 2an.

Mind fuck

haha jag är lätt på!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spelade om spelet härom året.

Remake är ej nödvändigt.

Köper det dock om det är i first-person.

Annars räcker originalet mer än väl (med diverse hd-remasters).

Jag kände tvärtom, 4an har åldrats riktigt dåligt trots sina remasters. Den är riktigt sunkig i hur kameran är limmad på Leon m.m . Är stort fan av originalen med fasta kameravinklar, men 4an var helt klart ett bra spel bara inte ett bra RE-spel. Ser gärna att de drar en Remake på denna likt hur de gjorde med 2an.

ELF
Medlem

Har sagt det tidigare, men säger det igen. Jag skulle vilja se en remaster av alla de gamla spelen, inte bara remakes.
Vill ha original utförandet av spelen men med grafiken uppvriden till tusen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Har sagt det tidigare, men säger det igen. Jag skulle vilja se en remaster av alla de gamla spelen, inte bara remakes.
Vill ha original utförandet av spelen men med grafiken uppvriden till tusen.

Eftersom du ber om samma spel med bättre grafik så faller det under kategorin remake. Remaster är bara ett gammal spel omgjort tex för nyare konsoler som spelas i kanske högre upplösning och fps.

ELF
Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Eftersom du ber om samma spel med bättre grafik så faller det under kategorin remake. Remaster är bara ett gammal spel omgjort tex för nyare konsoler som spelas i kanske högre upplösning och fps.

Ah, ok. Jag trodde remake alltid innebar att spelet gjordes om lite gameplay mässigt, inte bara snyggades till grafiskt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

12
Skriv svar