Konami: Nej, vi skrotar inte vår speldivision

Robot
Konami: Nej, vi skrotar inte vår speldivision

Ommöblering fick folk att tro att de lägger av med spel.

#konami, #pes-2022


NuZ
Testpilot

Skulle vara kul med nytt SH och MGS dock. Sony lär vara snabba på att köpa licens för någon titel när de kommer ut något


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Dem kanske borde göra det?
Vilket spel i närtid har varit bra från Konami?

Medlem

Top Gun och Blades of steel? Kom du inte på några andra eller? Hehe.
Vem vill bli ihågkommen för Top Gun liksom. Finns bra många bättre och större spel från Konami.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Top Gun och Blades of steel? Kom du inte på några andra eller? Hehe.
Vem vill bli ihågkommen för Top Gun liksom. Finns bra många bättre och större spel från Konami.

Gör det verkligen det sedan Kojima lämnade? Är ju inte mycket kvar av Silent Hill-teamet heller. Det enda Konami har kvar är väl Pro Evolution Soccer? Varför inte sälja den avdelningen till Sega och gå vidare med vad det nu är Konami vill göra?

Medlem

Det är få företag i spelbranschen som gått ner sig så mycket som Konami. Att en gång ha varit en drivande kraft och fått spel att utvecklas framåt så mycket som dem, till att idag vara nästan helt anonyma.
Undrar vad de gör på dagarna där nu egentligen. Dricker kaffe och pratar skit på kontoret för att sedan call it a Day, och går hem?
Vilken "skit-stämpel" de har fått.
Håller med andra, svälj stoltheten och sälj rättigheterna till några som faktiskt vill utveckla spel istället!! Konami...

Medlem

Man undrar lite vad japanerna på huvudkontoret hos Konami har för strategi med deras IPs. Inget Castlevania på 7 år. Verkar inte finnas några planer heller, förutom ett mobilspel som inte kommer släppas utanför Japan. Märkligt att man inte licenserar ut Castlevania eller MGS till andra. Fortsätter man så här kommer dessa IPs snart att dö ut, om det inte redan är dött. Vilka unga konsolspelare känner ens till t.ex. Castlevania idag?

Medlem
Skrivet av quietlion:

Märkligt att man inte licenserar ut Castlevania

Mercury Steam gjorde väl det senaste Castlevania och inte Konami.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av quietlion:

Vilka unga konsolspelare känner ens till t.ex. Castlevania idag?

Behöver vi verkligen Konami:s Castlevania idag när spel som Bloodstaind: Curse of the Moon 1 å 2, samt Bloodstaind: Ritual of the Night? Konami har haft en alldeles för lång hiatus när det gäller mer eller mindre alla sina IP:s. Nu skapar andra utvecklare samma eller bättre upplevelser och gör Konami, samt deras IP:s obsolet.

Vad gör Konami förutom spel då, vad är tanken att de ska tjäna pengar på?

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Vad gör Konami förutom spel då, vad är tanken att de ska tjäna pengar på?

Pachinko maskiner.

Medlem
Skrivet av ErixonKR:

Behöver vi verkligen Konami:s Castlevania idag när spel som Bloodstaind: Curse of the Moon 1 å 2, samt Bloodstaind: Ritual of the Night? Konami har haft en alldeles för lång hiatus när det gäller mer eller mindre alla sina IP:s. Nu skapar andra utvecklare samma eller bättre upplevelser och gör Konami, samt deras IP:s obsolet.

Ja, skulle jag nog säga ändå.
Jag tror nog att ett 3rd person spel i Castlevania världen skulle kunna fungera rätt bra, kanske open world till och med.
Varelserna i Castlevania skulle kunna utvecklas riktigt bra i mer avancerade grafikmotorer samt modernare grafik.

Castlevania: lord of shadows var väl typ ok, men jag tror nog att man kan tolka Castlevania i 3rd person betydligt bättre än så.

Jag har dock svårt att se hur Konami skulle lyckas med detta, men gärna 3rd person Castlevania från en AAA studio, kanske från Platinum games eller något liknande och gärna med starka RPG inslag med sidequest, butiker, lvls och uppgraderingar etc.

Kanske lägga till fler vampyrer att besegra på vägen, döden såklart och sen typ hjälpa en by att befrias från varelser eller att få quest från någon i byn att ta dö på en vampyr eller varelse som gör livet surt för dem.

Skrivet av Captain_Dracula:

Vad gör Konami förutom spel då, vad är tanken att de ska tjäna pengar på?

En snabb googling visar att dom gör mer än spel.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Vad ska man säga, Konami dog efter 2015 när man avbröt Silent hills och beslöt sig att satsa på mobilspel. Enda spelet jag minns man har släppt därefter är ju det totalt fruktansvärda Metal gear survive.

Medlem
Medlem

Konami har inte varit relevant för mig sedan the phantom pain 2015 vilket är tråkigt då de ändå har en bra historik och IPs. Hade varit gött att se dem göra en Capcom och vända helt och hållet för Capcom har lyckats blåsa liv i Resident Evil och fått Monster Hunter ut på stora marknaden.

Medlem
Skrivet av jeppe109@hotmail.com:

Dem kanske borde göra det?
Vilket spel i närtid har varit bra från Konami?

Alla Pro Evolution Soccer. Kan dock inte komma på något mer.

Medlem

Jaha. Då är det Konami som Microsoft köper.

1
Skriv svar