Bioware avslöjar Tevinter-imperiet som platsen för fjärde Dragon Age

Robot
Bioware avslöjar Tevinter-imperiet som platsen för fjärde Dragon Age

Nya Dragon Age släpps tidigast 2022.

#bioware, #dragon-age, #dragon-age-4


Medlem

In game eller gameplay skulle vara kul att få se lite av för att se vilken riktning de tänker ta spelet


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem
Medlem

Jag hoppas de går tillbaka till gameplayet från DA: Origins!

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag hoppas de går tillbaka till gameplayet från DA: Origins!

Hoppas kan man väl alltid, men det skulle förvåna mig. Action, action och mer action verkar vara deras mantra nu för tiden.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Får verkligen hoppas att det blir som ettan, det är fortfarande det spelet från serien med högst metacritic från spelare och kritiker.

Dom har ju famlat bort det dom började med; Fantasy CRPG med lite mörker å svek ala Game of Thrones till....generisk fantasy soppa .

Medlem

Gillade tvåan mer än ettan så jag hoppas på mer av det. Föll mig mer i smaken eftersom det var mer likt Mass Effect, men det är ju naturligtvis tråkigt för de som tycker tvärtom. Hoppas BioWare försöker komma tillbaka till sin styrka, det de verkligen är/var bra på: intressanta karaktärer i stil med Wrex, Thane, Mordin, Garrus, etc.

The Chantry teaches us that it is the greed of publishers which brought the mindless gameplay into our world. The executives had sought to usurp the entire appeal. But instead, they destroyed it. They were promoted, twisted and cursed by their own corruption. They returned as monsters, the first of the darkspawn. They became a blight upon the game industry, unstoppable and relentless.

Snälla ni amerikanska spelutvecklare som råkar läsa FZ, återgå till Origins. Det var så underbart medan inquisition hade inget att erbjuda alls.

Medlem

Origins var helt klart det absolut främsta Dragon Age. DA2 var det stora botten nappet. "push a button for something awesome to happen!"

Medlem

Dragon Age: Morrison... Verkar vara i neon framtid. 😂 Vad kan gå fel med cyber drakar liksom.

eld
Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag hoppas de går tillbaka till gameplayet från DA: Origins!

I och med att trean är ett av deras bäst säljande spel så ska man nog inte hoppas för mycket.

Sen har vi ju redan sett från tech videos hur det kommer spelas:

Skrivet av eld:

I och med att trean är ett av deras bäst säljande spel så ska man nog inte hoppas för mycket.

Jo men det kan ju också ha att göra med att dels har spelserien blivit mer känd, fått högre budget och att hela spelbranschen vuxit i volym. Jag säger inte att deras mer action-inriktade vändning inte lett till att spelet blivit mer populärt, men det finns många andra förklarande variabler. Korrelation implicerar inte kausalitet.

eld
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jo men det kan ju också ha att göra med att dels har spelserien blivit mer känd, fått högre budget och att hela spelbranschen vuxit i volym. Jag säger inte att deras mer action-inriktade vändning inte lett till att spelet blivit mer populärt, men det finns många andra förklarande variabler. Korrelation implicerar inte kausalitet.

Nej alltså, själv föredrar jag dragon age origins alla dagar, men nya formatet fungerar nog bättre för en större publik.

Medlem
Skrivet av eld:

Nej alltså, själv föredrar jag dragon age origins alla dagar, men nya formatet fungerar nog bättre för en större publik.

Kan ju hoppas att framgångarna för Divinity OS2 och andra isometriska rollspel kan knuffa utvecklare i denna riktning, men mina förväntningar är låga.

Medlem

Säger mig ingenting, hoppas de snart avsöljar vad det ska vara för typ av gameplay

Medlem

Spelar om 3an just nu älskar det. Tevinter kändes väntat. Och jag hoppas inte det är som dos2 jag får andnöd av turnbased


signatur

Allätare

eld
Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Säger mig ingenting, hoppas de snart avsöljar vad det ska vara för typ av gameplay

Skrivet av gonzo247:

Spelar om 3an just nu älskar det. Tevinter kändes väntat. Och jag hoppas inte det är som dos2 jag får andnöd av turnbased

Video med snippets av gameplay bara några inlägg ovanför

FM-guru
F.d. Sisyr

Finns en reddittråd som samlat lite av vad spelets "technical director" Jon Renish sagt om spelet, och då nämns bland annat att "BW (don’t generally write things or the choices as bleak as the choices in DAO were anymore. This is a conscious choice on their part, they want their game to be fun".

Så om mina förväntningar var låga innan är det nog botten som gäller nu.

Medlem
Skrivet av eld:

I och med att trean är ett av deras bäst säljande spel så ska man nog inte hoppas för mycket.

Sen har vi ju redan sett från tech videos hur det kommer spelas:

https://www.youtube.com/watch?v=acSr9Ki7P_w#t=2m59s

Ser ju ascoolt ut ju!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Origins var riktigt bra sen dödade de franchisen med del 2.
Betukade sig med liket i med DA:I vilket var ett skämt och en tragedi då man gick ifrån det mesta som grunden i DA:O.
Frågan är om de tänkt försöka återuppliva Dragon age eller bara tänkt pissa på graven?
Ska vara ett bra jäkla spel för man ska lägga pengar på det DA:I är nog det största mordet av en spelstudio jag upplevt från #1 till skräp med ett spel bra jobbat.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Origins var riktigt bra sen dödade de franchisen med del 2.
Betukade sig med liket i med DA:I vilket var ett skämt och en tragedi då man gick ifrån det mesta som grunden i DA:O.
Frågan är om de tänkt försöka återuppliva Dragon age eller bara tänkt pissa på graven?
Ska vara ett bra jäkla spel för man ska lägga pengar på det DA:I är nog det största mordet av en spelstudio jag upplevt från #1 till skräp med ett spel bra jobbat.

Lilla gubben ta inte i så att du spricker nu. Ja 1an är bäst med hästvägar men trean är också bra om man gillar nice karaktärer och den övriga loren. Sorry eller nått


signatur

Allätare

1
Skriv svar