Tänk om... Resident Evil 7 hade spelats med klassiskt låsta kameravinklar?

Robot
Tänk om... Resident Evil 7 hade spelats med klassiskt låsta kameravinklar?
Medlem

Man märker att majoriteten av folk här sitter på kassa konsoler eftersom tredjeperson vinner..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Man märker att majoriteten av folk här sitter på kassa konsoler eftersom tredjeperson vinner..

Nu ska vi inte vara såna.

Visserligen är jag en förstapersonsjunkie. Men det gör varken 3e persons eller konsolspelare sämre.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Första person... i Resident Evil? Nej tack. Det funkar inte i den typen av spel.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Första person... i Resident Evil? Nej tack. Det funkar inte i den typen av spel.

Då har du inte provat. Fungerar alldeles utmärkt i RE 7.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Man märker att majoriteten av folk här sitter på kassa konsoler eftersom tredjeperson vinner..

Jag spelar på både PC och konsol och jag skulle välja 3rd person över 1st person i skräck alla dagar i veckan. Välregiserade kameravinklar i tredjeperson för att bygga upp scares/atmosfär >>>> "se genom dina egna ögon" där du kan vifta runt kameran hur som helst som en galning.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Jag spelar på både PC och konsol och jag skulle välja 3rd person över 1st person i skräck alla dagar i veckan. Välregiserade kameravinklar i tredjeperson för att bygga upp scares/atmosfär >>>> "se genom dina egna ögon" där du kan vifta runt kameran hur som helst som en galning.

Problemet med tredjepersonsvy i skräck (och till viss del action eller stealth) är att man ofta kan lassa runt kameran och se runt hörn eller bakom sig för att se mer än vad man hade kunnat ”på riktigt”. Det skulle i så fall vara fasta eller förutbestämda vinklar genom hela spelet vilket kanske hade varit möjligt med en regissör utöver det vanliga (hej Kojima). Lite paradoxalt nog anser jag att de tekniska begränsningarna på äldre skräckspel spelade dem i handen

Medlem

Förstaperson är helt klart min grej allt annat är 💩


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Alltså första timmen av re7 är så sjukt stark. Det finns ingen del förutom kanske 4an som kommer i närheten av den skräcken och panikkänsla som Mia ger en. Jag har inget problem med 3e person men är glad att man kör på första person.

Medlem

Wow såg ju verkligen ut som ett nytt "riktigt" Resident Evil det där!! Jag undrar hur satans snyggt dom hadde kunna göra ett riktigt förrenderat spel idag. Med förrenderade bakgrunder med dagens teknik. Skulle säkert se näst intill som verkligheten. Synd att ingen testar detta.

Medlem

Låsta kameravinklar är ju en klassiker. Inget riktigt Resident Evil spel om det inte har det Läbbigt!

Medlem

VR VR och åter igen VR
Inget annat kommer i närheten av den skräck som RE7 levererar på PS.

Medlem

3dje person är minst läskigt. Första person skulle jag säga är mest creppy. Dock har jag blivit som mest skrämd utav fasta vinklar. Dock har jag inte spelat de äldre Resident Evil spel sen jag var liten.

Medlem

Jag tyckte både 7an och RE2maken var riktigt bra så anything goes så länge de håller den nivån.

Medlem

Ser riktigt bra ut exakt så Resident Evil ska spelas dom fasta vinklarna är oslagbart även om jag gillar de andra vinklarna också 😊

FM-guru
F.d. Sisyr

Tredjepersonvy känns ju rätt värdelöst i alla fall - allt blir så otroligt mycket mindre läskigt då. Låsta vinklar eller förstaperson, bitte.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Då har du inte provat. Fungerar alldeles utmärkt i RE 7.

Jag har provat, och jag föredrar föregångarna.

Medlem

Häftigt gjort men varje spel fungerar oftast på det sätt det är gjort för, köper dock tanken. Första person på PC och i viss mån på konsol. 3:e person bättre på konsol men fungerar på PC.

Fyran är ruskigt bra och visst är bättre en del av det.
Likaså tvåan gör sitt men den kameran.
Sjuan är bra men hade inte fungerat, enligt mig, med kameran från fyran.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Låsta vinklar gjorde Resident Evil mer spooky. Till exempel när man hör ljudet av en "Licker" eller den där gröna filuren från 1:an men inte ser dom direkt

Det hade vart kul om utvecklarna gav låsta vinklar som ett val man kan göra i menyn.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

ELF
Medlem

Har inget emot tredje och första person i RE. Men det är verkligen något speciellt med låsta kamera vinklar. Tyckte t.ex att RE Village såg riktigt intressant ut när jag kollade på en stream igår.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

VR VR och åter igen VR
Inget annat kommer i närheten av den skräck som RE7 levererar på PS.

Minns när jag testade demot första gången och inte ens vågade titta runt ett hörn. Tog mig mod ett par år senare och spelade lite med en kompis. Var roligt för han som tittade på via TVn var mer rädd än jag i VR.

Tycker att RE 4, RE 7 och remaken av 2:an är bra spel, men känns ändå inte riktigt som Resident Evil utan dom fasta kameravinklarna. Så föredrar helt klart orginalen 1, 2 och 3.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Minns när jag testade demot första gången och inte ens vågade titta runt ett hörn. Tog mig mod ett par år senare och spelade lite med en kompis. Var roligt för han som tittade på via TVn var mer rädd än jag i VR.

men sluta... lol

This is a gold mine!
[Resident Evil 7] If RE7 Was Third Person OTS
https://www.youtube.com/watch?v=i4fNBtnkmVA&feature=emb_title

Skrivet av hoppalängdhopp:

Tycker att RE 4, RE 7 och remaken av 2:an är bra spel, men känns ändå inte riktigt som Resident Evil utan dom fasta kameravinklarna. Så föredrar helt klart orginalen 1, 2 och 3.

Fasta vinklar tycker jag gör att spelet känns som en 'hybrid' av klassiska peka-och-klicka spelen. man fokuserar på en skärm, där man kan göra olika interaktioner, samt röra sin karaktär åt olika håll. Samt en variant av Tomb Raider.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Man märker att majoriteten av folk här sitter på kassa konsoler eftersom tredjeperson vinner..

Jag spelar på pc, jag klarar inte av first person alls.
Det känns så oerhört platt och tycker det är mer dynamiskt med 3rd person

Skrivet av Stephanie of Astora:

Fasta vinklar tycker jag gör att spelet känns som en 'hybrid' av klassiska peka-och-klicka spelen. man fokuserar på en skärm, där man kan göra olika interaktioner, samt röra sin karaktär åt olika håll. Samt en variant av Tomb Raider.

Ja, faktiskt. Kanske är det just därför jag föredrar dom gamla RE-spelen med fasta kameravinklar då jag är ett stort fan av gamla peka-klicka-spel och även många andra spel med fasta vinklar så som FF 7 tex.

1
Skriv svar