Arbetet med Resident Evil 4-remaken ska ha börjat om, med sikte på 2023

Medlem
Skrivet av ELF:

Ah, ok. Jag trodde remake alltid innebar att spelet gjordes om lite gameplay mässigt, inte bara snyggades till grafiskt.

Sitter och spelar code veronica x på ps now och det spelet har nästan öronpluggar i när Alfred pratar. Röstskådisarna är verkligen på en helt annan nivå nu. 🙄

Medlem
Skrivet av NuZ:

Vadå 6an? Vet inte om något RE6?!

Jamen då är vi överens. 😉😉😉😉😉
När jag tänker efter så känner jag inte heller till nån titel med den siffran! 😉😆😆😉😉

NuZ
Testpilot
Skrivet av Razken:

Jamen då är vi överens. 😉😉😉😉😉
När jag tänker efter så känner jag inte heller till nån titel med den siffran! 😉😆😆😉😉


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Eftersom du ber om samma spel med bättre grafik så faller det under kategorin remake. Remaster är bara ett gammal spel omgjort tex för nyare konsoler som spelas i kanske högre upplösning och fps.

Remake är i princip alltid ett spel med inte bara grafiska ändringar utan också designmässiga, exempel:

Resident Evil 1 Remake som lade till nya fiender, områden och spelmekaniker.

Resident Evil 2 och 3 remake som lade till (och tog bort) en hel del.

Final Fantasy VII Remake som gjorde detsamma.

Exakt samma spel med snyggare grafik, även om det är mer detaljer och effekter anses nog vara en remaster, som exempelvis Shadow of the Colossus versionen till PS4.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Remake är i princip alltid ett spel med inte bara grafiska ändringar utan också designmässiga, exempel:

Resident Evil 1 Remake som lade till nya fiender, områden och spelmekaniker.

Resident Evil 2 och 3 remake som lade till (och tog bort) en hel del.

Final Fantasy VII Remake som gjorde detsamma.

Exakt samma spel med snyggare grafik, även om det är mer detaljer och effekter anses nog vara en remaster, som exempelvis Shadow of the Colossus versionen till PS4.

Detta tvistar nog de lärda om men en remaster är inte SoTC till ps4 i min mening utan en tvättäkta remake som är trogen originalet.

12
Skriv svar