PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Hur många har lyckats köpa från netonnet idag?

Medlem
series x finns på webhallen nu
Skrivet av Digital_Lifestyle:

När och var kan man köpa ett xbox series x?

Jag högg precis en på webhallen. Fanns i lager. Sticker och hämtar ikväll

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Komplett.se verkar ha vaknat till liv och justerat mitt leveransdatum ifrån 2mars till 4e feb. Beställde i april -20. Standard Edition.

Trevligt, hoppas jag får min innan 3:maj men kanske är för optimistiskt. Beställde 18/09/2020.

Backloggens befriare

Finns XSX I lager på Mediamarkts webbutik. Köpte precis en. Finns ett gäng på webhallen i Stockholm och kommer in 10st i Göteborg i veckan.


signatur

Ad hoc addendum

Hann inte hos webhallen, men media markt har fortfarande inne i lager. Ej butik vad jag kan se.


signatur

Go home and be a family man!

Medlem

skönt se xbox steppar upp

Medlem

När jag vaknade imorse trodde jag inte att jag skulle sitta hemma med en Series X när dagen var slut. Hämtade ut min på Webhallen vid Fridhemsplan i Stockholm.

Väldigt glad att FZ och forumet uppmärksammade att det fanns konsoler tillgängliga! Tack!

Medlem

Jag hade gärna köpt en xbox om behovet fanns men grattis till er som har en trevlig spelvecka framför er 👍

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bluebird:

När jag vaknade imorse trodde jag inte att jag skulle sitta hemma med en Series X när dagen var slut. Hämtade ut min på Webhallen vid Fridhemsplan i Stockholm.

Väldigt glad att FZ och forumet uppmärksammade att det fanns konsoler tillgängliga! Tack!

Kul!


signatur
Medlem

Såg att jag kunde klicka hem ett på Netonnet, men med lite eftertanke så finns det inga spel som lockar och egentligen ingen anledning för mig att ha en i dagsläget, så lät den gå till någon annan lycklig 🙂

Medlem
Skrivet av baggso:

Såg att jag kunde klicka hem ett på Netonnet, men med lite eftertanke så finns det inga spel som lockar och egentligen ingen anledning för mig att ha en i dagsläget, så lät den gå till någon annan lycklig 🙂

Då vet vi.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Då vet vi.

Tog några månader, hoppas den ej gick till scalpers 👀

Medlem

Någon som har någon info hur de ser ut me PS5 ?

Om de finns någon status uppdatering när man kan köpa sådan? Vår sommar höst?

xcr
Medlem
Skrivet av baggso:

Tog några månader, hoppas den ej gick till scalpers 👀

Det ser ut som att det börjar gå tungt för scalpers, iaf på tradera.
Dom får knappt butikspris för series x, Vilket såklart gynnar oss vanliga gamers.

Medlem

Beställde ett ps5 från Komplett 8de juni och det står förväntas i laget 3de maj på den nu. Gjorde även en bokning på en ps5 DE hos Ginza den 5de december och har köplats 277 där. Undra vem som levererar först?

Medlem
Skrivet av xcr:

Det ser ut som att det börjar gå tungt för scalpers, iaf på tradera.
Dom får knappt butikspris för series x, Vilket såklart gynnar oss vanliga gamers.

Kul att höra! Kan de återgå till sneakers och klockor 😁

Medlem

Skulle ju kunna bli så att när tillgången från butik höjs så kommer mängder med scalpade konsoler att tvingas säljas till lägre än inköpspris. Alternativt att de lämnas tillbaka till butik och därmed ökar tillgången ännu mer.
Kan ju alltid hoppas ialla fall


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Tror inte de har fått nån leverans alls. Jag har köplats 20 och inte fått nått

Pratade i telefon med en från kundtjänst som var otroligt hjälpsam,
Hon meddela att dom fått in ett fåtal varje vecka,
Skulle få in 6st nästa vecka.

Min köplats har minskat med 100 sen början av december

Medlem
Skrivet av Kain:

Trevligt, hoppas jag får min innan 3:maj men kanske är för optimistiskt. Beställde 18/09/2020.

Enligt kundtjänst får dom in en batch i mars,
Bokade samtidigt som dig och ännu inga ändringar i leveranDatum (3maj)

Medlem
Skrivet av Devzel87:

Pratade i telefon med en från kundtjänst som var otroligt hjälpsam,
Hon meddela att dom fått in ett fåtal varje vecka,
Skulle få in 6st nästa vecka.

Min köplats har minskat med 100 sen början av december

Din köplats kan ju ha minskat pga att folk bokat från flera affärer och avbokar när dom fått tag i en. Men känns ju deppigt om dom inte får in fler än 6 st åt gången, utgår från att det är mer eller mindre representativt för många affärer. Kommer ta lång tid innan man kan beställa/köpa direkt från affärer isf.

edit: Kul att det går framåt för dig dock!

Medlem

Fanns 3st på Max Gaming nyss, hemsidan buggade och fick inte in den i kundvagnen, sen krascha hemsidan & alla var borta...

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:

Din köplats kan ju ha minskat pga att folk bokat från flera affärer och avbokar när dom fått tag i en. Men känns ju deppigt om dom inte får in fler än 6 st åt gången, utgår från att det är mer eller mindre representativt för många affärer. Kommer ta lång tid innan man kan beställa/köpa direkt från affärer isf.

edit: Kul att det går framåt för dig dock!

Förmodligen är det så haha!
Fick mail att maxgaming hade, läste 20min försent 😂

Medlem
Skrivet av Devzel87:

Förmodligen är det så haha!
Fick mail att maxgaming hade, läste 20min försent 😂

Fick också mail, satt såklart i bilen för tillfället, kikade på mobilen när jag parkerat och fick en chock när jag såg mailet! Fort in som fan på maxgaming, men då va det kört för längesen 😄

Medlem
Netonnet
Skrivet av bestone:

Hur många har lyckats köpa från netonnet idag?

Trodde jag lyckades, de tog mina pengar och fick en orderbekräftelse, men nyss fick jag mail om att jag var uppsatt i kö...

Medlem

Denna tråd hade varit mycket lättare/roligare att följa om alla är tydliga om VILKEN konsol de pratar om...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Denna tråd hade varit mycket lättare/roligare att följa om alla är tydliga om VILKEN konsol de pratar om...

Hade varit enklare om det varit en tråd för varje konsol som de har på sweclockers.

Vill också tilläga att en kille på swec precis meddelat att det blivit en försening av PS5 som skulle kommit idag hos webhallen så blir nog inget denna veckan.


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Inaktiv
Skrivet av r4v3nl0rd:

Denna tråd hade varit mycket lättare/roligare att följa om alla är tydliga om VILKEN konsol de pratar om...

Utgå ifrån att man pratar om ps5 om man inte skriver xbox series x

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Utgå ifrån att man pratar om ps5 om man inte skriver xbox series x

Exakt vad jag tänkte då majoriteten här troligen väntar på just ps5.


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Utgå ifrån att man pratar om ps5 om man inte skriver xbox series x

Så är det säkert. Men vän av ordning tycker fortfarande att det är störigt.

Medlem

Komplett.se har uppdaterat igen. Från 3e feb till bekräftad leverans 29e januari. Kan bli bra helg.

Skriv svar