The Last of Us 2 vann överlägset flest "Årets spel"-utmärkelser

Medlem
Skrivet av Kiske:

Du tycker det är konstigt att en ensam människa tycker olika än hela redaktioner? Ju fler människor som är inblandade ju närmare genomsnittstyckandet hamnar de. Du kan alltid hitta enskilda människor som inte följer genomsnittet. Det är enkel statistik, ju fler inblandade ju mindre påverkar outliers.

Nej. Var skrev jag att jag tycker det är konstigt? Ganska säker på att jag skrev att jag tycker det är tråkigt.
Jag skulle bara vilja se listor med större omväxling i framtiden.
Kanske att varje person på en redaktion gör en egen lista. Något som också skulle göra det lättare för läsarna att veta vilka skribenter som har liknande spelsmak som en själv och då direkt kunna veta att om ett spel får 5/5 så kommer man med största sannolikhet hålla med.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Snyggt, utdragen handling, medioker gameplay. Men alla har vi olika smak


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Vill du utveckla din kritik där? Jag tycker det finns problem med spelet och berättandet men förstår inte vad du menar med HBTQ* storyn?

Skrivet av anon_119148:

https://www.reactiongifs.com/r/cut.gif

Kul att folk alltid tycker att det är något ”påklistrat/påtvingat” när en karaktär inte följer normen, oavsett om det är läggning eller sexualitet osv.

Jag håller också med i vad som tidigare skrivits i tråden, att spelet var något för långt. Det kom till en punkt där även jag (som älskade spelet!) kände att "nu får de f*n komma till skott". Vissa vändningar var lite väl utdragna. Storyn med Lev* kändes intryckt i efterhand och de behövde inte ta med det. Det gjorde inte spelet bättre på något sätt. Det kändes alldeles för mycket som SVT PK-trams. Det är min åsikt. Sen varför jag tycker så hör kanske inte hemma i denna tråden, det kan vi lämna till en annan diskussion.

Spelet är fortfarande något av de bästa jag spelat någonsin. Det finns rätt få spel där jag verkligen slukats in så pass mycket som TLOU 1&2.

*Storyn med Lev

Lev, en pojke uppfödd i en sekt, som en dag känner att han hellre vill vara flicka.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fatmajk:

Storyn med Lev*

Lev, en pojke uppfödd i en sekt, som en dag känner att han hellre vill vara flicka.

Tvärtom. Han var en pojke född som tjej.

Men ja, karaktärerna hör till spelets svagheter. Abby var väl egentligen den enda välskrivna karaktären - lustigt nog är det denna karaktär som det hatas på titt som tätt...

Medlem

Oj oj vad bullshit spelbranschen känns just nu.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag håller också med i vad som tidigare skrivits i tråden, att spelet var något för långt. Det kom till en punkt där även jag (som älskade spelet!) kände att "nu får de f*n komma till skott". Vissa vändningar var lite väl utdragna. Storyn med Lev* kändes intryckt i efterhand och de behövde inte ta med det. Det gjorde inte spelet bättre på något sätt. Det kändes alldeles för mycket som SVT PK-trams. Det är min åsikt. Sen varför jag tycker så hör kanske inte hemma i denna tråden, det kan vi lämna till en annan diskussion.

Spelet är fortfarande något av de bästa jag spelat någonsin. Det finns rätt få spel där jag verkligen slukats in så pass mycket som TLOU 1&2.

*Storyn med Lev

Lev, en pojke uppfödd i en sekt, som en dag känner att han hellre vill vara flicka.

Jag hör dig, och håller verkligen med dig gällande spelets längd och att det är otroligt engagerande.

Men:

Levs identitet som transperson är ju faktiskt det som får han och systern att lämna sekten? Jag förstår inte riktigt på vilket sätt det kändes intryckt. Sen har jag också problem med en del karaktärer och handlingen i spelet som sagt, så menar inte att skjuta ner dig.

Sen för att tydliggöra: Levs identitet är pojke, men född som flicka, därav det stora problemet när han bestämde sig för att klippa flätan och raka av håret.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tvärtom. Han var en pojke född som tjej.

Skrivet av Kamikazeb:

Jag hör dig, och håller verkligen med dig gällande spelets längd och att det är otroligt engagerande.

Men:
Sen för att tydliggöra: Levs identitet är pojke, men född som flicka, därav det stora problemet när han bestämde sig för att klippa flätan och raka av håret.

Jepp, my bad! Skrev tvärtom...

Medlem

Lämnar denna här istället, äckligt oförtjänt.

Medlem

Alla ni kränkta högljudda haters har ni spelat spelet?
För har märkt att minst 95% av alla som hatar spelet har inte ens spelat det.
Dom har läst lite spoilers och sett nån youtube video av någon som jagade likes när spelet släpptes.

Men många kan inte ens ge en ordentlig anledning varför dom inte gillar spelet då dom inte ens spelat det.

Så upp med era psn namn för bevis att ni spelat det annars så kanske ni borde spela det eller bara scrolla vidare.

Avstängd

Spelet var katastrofalt dåligt. Endast ideologiskt motiverade typer som ger detta någon utmärkelse.

Spelet var 1/10

Medlem

Tänker inte jämföra det med första spelet då jag ser de två som en helhet.

Lyckades undvika alla spoilers vilket jag är tacksam för. Någon skrev att spelet är "safe" vilket jag verkligen inte håller med om. ND vet mycket väl vad dessa karaktärer betyder för folk och allt tar en jävligt mörk vändning, på många olika sätt.

Älskade det rakt av, samtidigt som jag hatade det många stunder. Jag älskar TLoU men Part 2 framkallar än mer känslor hos mig än något annat, oavsett medium någonsin gjort.

Medlem

LOL


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Spelade några timmar i ettan men gillade inte ALLS gameplayet.
Ogillar genrellt 3rd person shooter på konsol, och sen var banorna så tråkiga och förutsägbara. De var så övertydliga i sina trick med ljus och färg så sjah kände mig a hela tiden som att jag blev ledd i handen av spelet. Det bröt immersionen för mig.
Andra spel gör det med men TLoU1 tyckte jag var övertydlig.
Så.... Inte kört tvåan. Alla hypear ju de bägge. Men Idunno. Det lockar verkligen inte. Och då är jag ändå en leftist SJW snowflake som säkert skulle gilla storyn

Medlem
Skrivet av Evilof:

Spelade några timmar i ettan men gillade inte ALLS gameplayet.
Ogillar genrellt 3rd person shooter på konsol, och sen var banorna så tråkiga och förutsägbara. De var så övertydliga i sina trick med ljus och färg så sjah kände mig a hela tiden som att jag blev ledd i handen av spelet. Det bröt immersionen för mig.
Andra spel gör det med men TLoU1 tyckte jag var övertydlig.
Så.... Inte kört tvåan. Alla hypear ju de bägge. Men Idunno. Det lockar verkligen inte. Och då är jag ändå en leftist SJW snowflake som säkert skulle gilla storyn

Ja Naughty Dog är ju liberala i sitt användande av ljus och färg för att leda spelaren vidare, själv har jag inte något stort problem med det och i de (bitvis) större miljöerna i part 2 skulle jag säga att det är ett mindre problem än i första spelet. Sen skulle jag försöka en gång till om jag var du för att det är en jävla resa allt som allt, inte mycket som kan mäta sig med båda spelen i spelvärlden imho. Sen är knappast leftist sjw snowflake en garanti för att du skulle gilla storyn i part 2, den har sina problem oavsett. Bara att problemen i sig inte har något att göra med den så kallade PK-AGENDAN.

Medlem

Det är för att det var bästa spelet 2020.

123
Skriv svar