Du måste betala riktiga pengar för att spela story missions i Destruction AllStars

Medlem
Du måste betala riktiga pengar för att spela story missions i Destruction AllStars

Nu i februari kommer PS+ användare få det nya spelet Destruction Allstars gratis. Det är ett online spel där man krockar bilar med stort fokus på att du ska spendera pengar får skins, emotes och annat.

Spelet kommer ha något som dom kallar för "Challenge Series Events", dom här uppdragen kommer erbjuda en story till karaktärer så att man kan lära sig mer om världen men man måste dock spendera riktiga pengar för att kunna spela dom.

Valutan man kan tjäna på att spela funkar inte.

Tanken var att spelet skulle vara ett release spel till PS5 men flyttades fram och blev ett PS+ spel istället. Frågan är om det här redan var planerat att man skulle behöva betala 600kr(?) och sen betala mer för att få ut allt av spelet eller om det var en lösning dom hade för att spelet blev ett PS+ spel.

Själv tycker jag att det är fel väg att gå, men vad tycker ni?

https://www.psu.com/news/destruction-allstars-microtransactio...

Vanligtvis måste du betala för ett spels handling.

Jag vet inte om just detta fall är rätt eller fel väg att gå. Jag är däremot inte särskilt sugen på att spela det från första början och jag tvivlar på att dessa "story missions" är något mer än smärre "fan service".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag är lite orolig att det ska bli så här framöver. Man får betala för att få typ demos på ps+/gold/gp/etc, men sedan måste ändå betala för att spela. Sunkigt.

Gnällkuk

Nej, det här tror jag verkligen inte på utan att egentligen veta så mycket mer om hur mycket content det är man missar utan att betala extra. Framför allt framstår det som ett väldigt märkligt beslut på en titel som är exklusiv till PlayStation?

Cynikern i mig misstänker att de gått över sin budget kraftigt och helt enkelt behöver denna modell för att kunna ha en chans att ha råd att fortsätta utveckla och hålla spelet vid liv. Det som eventuellt kan fungera är ju om de inte är tidsexklusiva eller dylikt och tillkommer till spelet i efterhand utan extra kostnad. Betala för att spela tidigt helt enkelt.

Oavsett tycker jag inte det är något som hör hemma på exklusiva titlar, exklusiva titlar ska ju innebära mervärde för konsolen i helhet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar