Playstation-insider hävdar: The Last of Us Part II lär få en PS5-patch

Robot
Playstation-insider hävdar: The Last of Us Part II lär få en PS5-patch
Medlem

Vore konstigt om dom inte gjorde det. "Alla säger att detta spel är jättebra, tvinga folk att köpa en ps4" känns dumt


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det får vi hoppas! Ska köra vidare med min grounded-genomspelning när jag väl får tag på en ps5.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vore konstigt om dom inte gjorde det. "Alla säger att detta spel är jättebra, tvinga folk att köpa en ps4" känns dumt

De kan ju göra en remaster för ps5 och sälja det en gång till som de gjorde med Ps3 spelen på ps4.

Skrivet av FejkFejksson:

Vore konstigt om dom inte gjorde det. "Alla säger att detta spel är jättebra, tvinga folk att köpa en ps4" känns dumt

Skrivet av Lilagröt:

De kan ju göra en remaster för ps5 och sälja det en gång till som de gjorde med Ps3 spelen på ps4.

Skillnaden är väl att PS4-versionen redan går att spela på PS5?

Medlem

Känns väldigt rimligt att de släpper en patch för next-gen då TLoU2 släpptes för typ 6 månader sen.

Vad tror ni patchen innehåller? Bara 4K texturer eller?

Medlem

Förstår inte vad som dröjer. Lås upp fpsen till 60 så som tex Ghost of tsushima och Days gone. Det gjorde underverk för upplevelsen!
Planerar som en större patch för att få ps5an att visa musklerna med både FPS och mer ögongodis?
Eller väntar som såpass länge så att dom kan sälja spelet på nytt istället för att släppa en gratis patch?
Det är frågan...
Ställer samma fråga ang ff7 remaken då jag gärna vill spela den. Men med högre fps än vad ps4 verisionen ger mig i min ps5.

60 fps, 4 k texturer, ray tracing, haptic feedback.
De är väll de man kan önska sig ett litet dlc skulle inte vara fel heller

Jag som har skjutit upp att lira spelet tills man får tag på ps5 tar gärna en patch!

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Skillnaden är väl att PS4-versionen redan går att spela på PS5?

Det vet jag, men de driver ju ett företag så skulle inte bli förvånad om de vill ha pengar för något sånt. Ex call of duty cold war får du ju köpa en dyrare version ifall du vill ha "next gen" grafiken. Finns säkert fler exempel.

Medlem

alltså troru eller, blir att spela igenom det igen om det patchas.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Kapten schimpans:

60 fps, 4 k texturer, ray tracing, haptic feedback.
De är väll de man kan önska sig ett litet dlc skulle inte vara fel heller

Jo precis, jag hoppas på något lite mer omfattande.

Högre FPS och högre upplösning i alla fall, men det mest intressanta hade varit ifall de släpper uppdatering för handkontrollen.
Ray tracing och grafik känns inte lika viktigt, men handkontrollen kan ju bidra till spelupplevelsen.
Jag var faktiskt ganska inställd på att spelen som släpptes 2020 skulle få en PS5 version också, alltså typ Ghost of Tsushima och TLOU 2, då menar jag inte bara för upplösningen eller FPS:en.
Nu så blir det väl lite besvärligt att implementera i efterhand dock, ifall de inte arbetet på det vid sidan av PS4 versionen, men adaptive triggers skulle nog kunna bidra en hel del till trycket hos mellansekvenserna.

Jag ser framför mig att man trycker ner triggern som blir trögare på väggen ner medans man på skärmen till exempel håller på att föra in en kniv i någon man brottats med, eller att när man ska skjuta någon med sniper så känner man på avtryckaren, men att skottet inte sticker iväg förens knappen gått ner så långt att det klickar till.
Liknande situationer skulle kunna bidra en hel del till inlevelsen.

1
Skriv svar