The Settlers 7: Paths to a Kingdom

Robot
The Settlers 7: Paths to a Kingdom

Då var det åter igen dags att sätta på sig Byggare Bob-kostymen och snickra sin egen by. Denna gång med ett fett kopieringsskydd.

#blue-byte, #the-settlers


Medlem
The Settlers 7: Paths to a Kingdom

Jag gillade demot, blir ett köp sen då lönen kommer


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Bra skrivet, gillar när recensenter tar med detta skit till kopieringsskydd i recensionen och låter det dra ner betyget.

Medlem

"bygg en bondgård för att göra hö, kör höet till kvarnen för att göra mjöl,"

Dags att friska upp de agrara kunskaperna. Bygg en bondgård för att odla säd, kör säden till kvarnen för att mala den till mjöl. Bröd på hö blir inte så gott.

Medlem

testade demo. jäkligt svårt o sätta sig in i (aldrig spelat settlers) men förutom de så var de trevligt men blev besivken på grafiken i demot, inte alls som på bilderna, fick aldrig över 40 fps vilket ja kan anse som dåligt optimerat. 5850 i crossfire och en liten q6600 @ 3.6ghz. nån som kan säga om prestandan e bättre än i demot? eller kan de ha o göra me uppkopplingen?

Medlem

jag har spelat demot kan väll säga att det va så där.
Men det beror väll på att jag är så jävla du i huvudet. Jag vet inte hår många gånger jag har kollat på tutorial videon

Redaktör

Syrfid, tack - fixat!


signatur
Medlem

så länge sådana kopieringsskydd finns, blir det heller inget köp.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Syrfid, tack - fixat!

Så lite så, är man skrivbordsbonde så är man

Att vara uppkopplad eller inte, dat is de question... Om spelet är bra är det nog värt det...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag vägrar köpa detta spelet tackvare koperingsskyddet. Jag som verkligen såg fram emot det.

Medlem

Minns trean. Underbart härligt och "mysigt" spel. En ny version av den med bättre grafik och jag skulle köpa även med kopieringsskydd.

Medlem

Den "nya stilen", trots att det är en väldans massa år sedan som Settlers inte var Settlers längre. Nu börjar jag ens tvivla på om 1:an och 2:an verkligen var riktiga Settlers, eller om de är de "nyare" som är det... Sjukt förvirrande.
Det tillsammans med att man använder ett jävla skitsystem för att försöka hålla pirater borta gör att jag inte kommer lägga ner någon tid alls på det här.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Mysfaktorn i spelet är där den ska, men jag tyckte det var svårt att komma in i systemet, att lista ut vad som krävs av mig. Verkar snarare vara en nackdel att jag kommer ifrån Anno, med tron att det borde fungera snarlikt. Omständigheterna med skumlösningar och den svaga upplevelsen i demot gör nog att jag håller mig undan ett köp.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av pelson:

Bra skrivet, gillar när recensenter tar med detta skit till kopieringsskydd i recensionen och låter det dra ner betyget.

Det gillar inte jag. Vad händer när kopieringsskyddet patchas bort (vilket det kommer att göra?). Kommer betyget att ändras då? Kommer man gå in och redigera recensionen? Settlers 6:s kopieringsskydd patchades bort i 1.7.

Jag har suttit och spelat Settlers 3 till 6 de senaste veckorna. Gillar alla spel i serien, men 6:an är ett av dom bästa.

Testade demot av Settlers 7 men det var så dåligt optimerat att det laggade på min dator (som annars kan maxa många andra spel). Och på lägre inställningar såg det fult ut. Så nån gång i framtiden blir det väl att jag kör 7:an också, antingen när det är bättre optimerat eller när jag har en bättre dator.

Medlem

I övrigt kan jag säga att kopieringsskyddet inte varit några problem. Det har inte blivit några andra problem med datorn (som StarForce brukade göra) eller annat. Det som egentligen är dåligt med skyddet är att man som sagt måste vara konstant uppkopplad. Några andra negativa aspekter har jag inte hittat.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag har suttit och spelat Settlers 3 till 6 de senaste veckorna.

Varför inte ettan och tvåan? De är ju de bästa i serien!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Ett väldigt roligt och underhållande spel. Flickvännen har spelat kampanjen en hel del och tycker det är bra. Själv ser jag mer fram emot att få köra lite skirmish-matcher när jag köpt min egen version av spelet.

Angående personen som tyckte det var rätt att betyget sänktes pga kopieringsskyddet: Helt rätt att betyget sänktes denna gång då server-strulet faktiskt gjort spelupplevelsen lidande. Men att folk annars klagar på det är rätt lamt. Något måste spelföretagen göra för att skydda sig och detta är ett sätt. Lite som folk som klagar på den personliga integriteten när det sätts upp övervakningskameror. Sparning av save-filer på servern är faktiskt ett stort plus i mitt tycke, även om jag också tycker det är segt att man måste vara online för singelplayer.

Rekommenderar alla att testa spelet som ännu inte gjort det och gillar strategispel. Inte minst nu när server-strulet verkar ha löst sig.

Medlem

Hm... synd det där med internet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker om att man ska ha internet nu förtiden, om man inte har internetuppkoppling kan man lika gärna slänga datorn. Gillade Settlers 3, kommer nog tycka om det här också


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Mikaelh:

Jag har suttit och spelat Settlers 3 till 6 de senaste veckorna.

Varför inte ettan och tvåan? De är ju de bästa i serien!

Får väl testa dom med. Dock är dom väl svåra att hitta i butik.

Och mina första Settlers-minnen hade jag när Settlers 3 var nytt. Så jag började med det spelet när jag fick lite Settlers-sug härom veckan (och köpte resten i serien av farten).

Medlem

Jag köpte det trots kopieringsskyddet, för jag tänkte såhär: När hade jag sist tillgång till min dator men inte internet? 6-7 år sedan?

Sen tycker jag också att det är rätt kul att de för stunden har lyckats med sitt DRM. Jag har då fortfarande inte hört talas om att det går ladda ner en spelbar version av settlers.

Och själva spelet är massor med kul, lite därför jag köpte det.

Medlem

Finns det flerspelarläge? Kollade på spelets hemsida och där står det att det finns men om man kollar på Steam är det enbart enspelarläge.

Medlem

Förutom kopieringsskyddet så tycker jag spelet är helt ok. Rätt skönt att fördriva lite tid i då och då

Inaktiv

Som fan av Settlers blir jag så less på att de kör det där skyddet.

Jag har inte provat med Settlers men jag köpte tyvärr Silent Hunter trots att jag lovat mig själv att inte köpa ett spel med ett sådant "skydd". Klart som fan det krånglade, och trots att jag fick välja att få Shaun White eller Prince of Persia som kompensation för krånglandet så kommer jag aldrig mer köpa ett spel med sådan skit. Har inte ens löst in det än, jag vill ju inte spela något av de spelen ändå.

Jag vill kunna spela när jag vill, även om deras servrar kanske är mer stabila nu och trycket är mindre så är det inte helt ovanligt att min kära ISP krånglar (tog två månader för dem att fixa linan när jag flyttade), ett modem pajar (den historien orkar jag inte ens tänka på) eller något annat händer. Dessutom är Settlers ett perfekt spel att lira på sin laptop när man reser o.s.v. vilket i princip blir en omöjlighet.

Medlem

Fin recension! (trots att jag aldrig spelat något av spelen)

Hur lång tid tror ni att det tar innan DRMen e knäckt då?
Dvs, hur lång avskrivningsperiod ska vi sätta på deras DRM kod... Vi vet sedan tidigare att det inte är särskillt kostnadseffektiva metoder...

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Jag köpte det trots kopieringsskyddet, för jag tänkte såhär: När hade jag sist tillgång till min dator men inte internet? 6-7 år sedan?

Sen tycker jag också att det är rätt kul att de för stunden har lyckats med sitt DRM. Jag har då fortfarande inte hört talas om att det går ladda ner en spelbar version av settlers.

Och själva spelet är massor med kul, lite därför jag köpte det.

Om man har sin dator när man är ute och reser då? Hemma har jag internet men när jag är på resande fot är det inte alls lika säkert. Ska jag inte kunna spela då? Har även haft perioder där uppkopplingen hemma strulat och haft kortare avbrott på nån minut, ska jag behöva avbryta mitt spelande helt plötsligt för att min ISP strular? Vad ska de ha med saken att göra?

Får hålla med om att det är kul att de lyckats stävja piraterna med detta men det går ju tyvärr ut över de betalande kunderna som vanligt. Skulle tro att skyddet knäcks fram över också, nu är det helt ny teknik som bara använts i ett fåtal titlar ännu (till skillnad från Securom och Starforce som använts massor med gången och många crackers har en god förståelse för hur det fungerar) så det dröjer nog längre just pga det.

Jag spelade demot och gillade det dock så om de patchar bort kopieringsskyddet i framtiden så köper jag nog spelet men inte förrens dess.

/ LordDaimos

Medlem

Köpt det och är sjukt nöjd!

Medlem

Förstår inte varför alla gnäller om kopierings skyddet, och Internet har väl i princip alla idag?

Ett kopierings skydd som tvingar dig gå online för 15 år sedan hade varit idioti, men idag när i princip alla har tillgång till billig uppkoppling så finner jag inget större problem i det.

De enda som klagar på det, är de som hellre laddar ner det illegalt än att gå och köpa det i affären. (:

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av pelson:

Bra skrivet, gillar när recensenter tar med detta skit till kopieringsskydd i recensionen och låter det dra ner betyget.

Det gillar inte jag. Vad händer när kopieringsskyddet patchas bort (vilket det kommer att göra?). Kommer betyget att ändras då? Kommer man gå in och redigera recensionen? Settlers 6:s kopieringsskydd patchades bort i 1.7.

Vad säger att det kommer att tas bort?
Mig veterligt har de aldrig lovat något sådant med säkerhet, bara kommit med vaga antydningar. Hur som helst så får man behandla kopieringsskyddet precis som andra buggar, stör det spelupplevelsen på ett märkbart sätt så ska betyget sänkas även om buggarna potentiellt kanske patchas i framtiden.

Hur som helst bör man undvika spel med sådant skydd, iaf till PC. Det drabbar inte alls "bara pirater", det drabbar alla som av någon anledning (stuga, resa, oväder, krångel) inte har tillgång till internet. All som vill stödja ett sådant skydd är väl samma folk som vill ha FRA och IPRED, för bara den som är grovt kriminell pedofil vill inte ha sitt surfande tillgängligt för staten och gud vet vem. :/

12
Skriv svar