Ikeas gamingmöbler nu officiellt avtäckta!

Robot
Ikeas gamingmöbler nu officiellt avtäckta!

Skrivbord, stolar och mussladdhållare (!) finns bland de 37 produkterna.

#asus-rog, #ikea


Medlem

Ja, så länge man är 14 år så visst kan det väl se bra ut i sitt ungdomsrum.. Men vilken funtad människa skulle köpa ett skrivbord för 4000-5000 till sitt barn.

Medlem

Har aldrig insett att jag behöver en mussladdhållare för ens nu. Brukar alltid tynga ner sladden med något så att den inte ska sticka iväg.

Medlem

Blev lite förvånad över att jag faktiskt blev sugen på flera utav produkterna. Hoppas på lansering snart!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Fr0gg0.:

Ja, så länge man är 14 år så visst kan det väl se bra ut i sitt ungdomsrum.. Men vilken funtad människa skulle köpa ett skrivbord för 4000-5000 till sitt barn.

Någon som inte tycker 4000-5000 kr är särskilt mycket pengar men fortfarande tycker att IKEA är trevligt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Ja, så länge man är 14 år så visst kan det väl se bra ut i sitt ungdomsrum.. Men vilken funtad människa skulle köpa ett skrivbord för 4000-5000 till sitt barn.

Är man korkad bara för att man inte har dåligt med pengar? När/om jag får barn skulle jag gärna köpa saker som håller till dom än billig skit. Speciellt ett skrivbord, det är ju inte en leksak som de tröttnar på efter tre dagar. Ett bra skrivbord kan säkert hålla livet ut.

Medlem

Undrar vad den där CPU-hållaren pallar för belastning, och hur höga kanterna är. Skulle faktiskt behöva något att ställa mitt Corsair 1000D chassi på för att underlätta att flytta den.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Ja, så länge man är 14 år så visst kan det väl se bra ut i sitt ungdomsrum.. Men vilken funtad människa skulle köpa ett skrivbord för 4000-5000 till sitt barn.

Gjorde nyligen det, så vet inte riktigt vad du menar med ditt inlägg. Varför skulle man inte göra det? Köper man ett bra vuxenskrivbord och inte bara billig skit är det inte något de växer ur, som kläder eller skor. De kan ha det många år och ta det med sig när de flyttar ut.

Medlem

"Multifunktionsfilt" 😮🤔😀

Medlem

De har ju redan lanserat något mer gamer-relaterat skrivbord tidigare. Fredde:

"Hur skapar man den perfekta spelstationen? Det var vad vi ville göra med skrivbordet FREDDE, genom att prata med gamers och anställa en egen spelare och designer."

"Om du inte spelar datorspel själv så har du kanske barn som spelar. Gaming växer explosionsartat i alla delar av världen och självklart ska IKEA erbjuda möbler designade för detta. Så hur ställer spelare i ordning sina stationer för att skapa en uppslukande spelupplevelse, vad behöver de för att känna sig bekväma och ha rätt stöd för armarna när de spelar? När vi skapade skrivbordet FREDDE behövde vi veta allt detta. Hur vi gjorde? Vi frågade en gamer!

David Wahl är inte bara en av våra formgivare. Han är gamer också. Självklart fick han uppdraget. ”När jag började spela datorspel var du tvungen att se till att dina vänner var lediga, att någons hus var tomt och sedan promenera iväg med din konsol för att kunna spela. Nu kan du lika gärna spela med människor i Shanghai, Sydney eller Stockholm”, säger David."

https://www.ikea.com/se/sv/p/fredde-skrivbord-svart-50219044/


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Fyra-fem tusen är inte så mycket för ett bra höj- och sänkbart bord. För ett "vanligt" bord kanske det är att ta i. Lite nyfiken på vad den motoriserade versionen kostar. Hade gärna haft ett, men mitt L-formade bord som tar upp hela rummet med sina tre skärmar byts inte ut de närmaste 20 åren förmodligen. Väldigt bekvämt med all bordsyta jag har, så...

Medlem

Ska byta ut mitt Fredde mot ett sånt där skrivbord jag!

jbx
Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är man korkad bara för att man inte har dåligt med pengar?.

Nja, det beror på, du kanske vunnit på triss eller ärvt några slantar, några högskolepoäng och 40h-arbetsveckor kan däremot diskuteras. Smaksak (:


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Inget RGB? Hmpf!

Medlem

den där meshstolen ser ändå helt ok ut, som vilken kontorsstol som helst om man glömmer den röda detaljen

Medlem

Så den nya hörlurshållaren ersätter den tidigare som nu verkar ha utgått?

Medlem

Hörlurshållaren skulle jag faktiskt kunna tänka mig, idag hänger jag dem på min "platt-hållare" , så det skulle bli ett uppsving:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Nice men saknar utfällbart bord under huvudskivan för tangentbord och mus.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Hörlurshållaren och sladdhållaren till musen ser faktiskt rätt smakfulla ut. Kul att dom fortsätter att göra samarbeten och nu med Asus

Medlem

Yeeeesss allting som jag varken behöver eller vill ha samt kan bygga själv eller hitta bättre billigare,och vafan en hörlurshållare? Seriöst om jag har ett par lurar ja är rädd om så hänger ja definitivt inte skiten under bordet av alla platser och ni som nu funderar på att inskaffa den måste ha vääääldigt lite plats och vääääldigt mycket prylar redan

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Yeeeesss allting som jag varken behöver eller vill ha samt kan bygga själv eller hitta bättre billigare,och vafan en hörlurshållare? Seriöst om jag har ett par lurar ja är rädd om så hänger ja definitivt inte skiten under bordet av alla platser och ni som nu funderar på att inskaffa den måste ha vääääldigt lite plats och vääääldigt mycket prylar redan

Under bordet??

Medlem
Skrivet av Bananaface_86:

Under bordet??

Ja hänger de inte där? Det är väl självklart valfritt men ja de verkar vara designad att sitta på det absolut sämsta stället imo
Sen har jag ju sett att IKEA har xakt samma design på...en klädhängare för typ 50:- , det är en frickin metallknopp/toarulle som du säkert kan hitta överallt och de väljer att kalla de för nåt annat helt enkelt men om man nu har detta enorma platsproblem så måste man väl ha en,om inte annat så blir de en fin pjäs i samlingen av onödiga prylar,eller toalettrullekollektionen

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är man korkad bara för att man inte har dåligt med pengar? När/om jag får barn skulle jag gärna köpa saker som håller till dom än billig skit. Speciellt ett skrivbord, det är ju inte en leksak som de tröttnar på efter tre dagar. Ett bra skrivbord kan säkert hålla livet ut.

Hehehe ja de låter bra i teorin men vart ska du förvara de någonstans i 50 år?

Medlem

Förvånad över köpsuget. Hörlurshållaren, cpu-hållaren och stolen såg riktigt trevliga ut.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Så den nya hörlurshållaren ersätter den tidigare som nu verkar ha utgått?

https://www.ikeahackers.net/wp-content/uploads/2014/06/P62205...

Det är ju Ikeas toapappershållatere...


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Hehehe ja de låter bra i teorin men vart ska du förvara de någonstans i 50 år?

Man brukar använda ett skrivbord, inte förvara det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vet vi hur breda borden är?

Medlem

Kul att de faktiskt tar fram produkter som dessa.

Väntar med spänning på den värre stolen, hoppas armstöden går att vrida åt sidorna och skjuta framåt/bakåt. Behöver ersätta min slitna Dxracer snart.

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Hehehe ja de låter bra i teorin men vart ska du förvara de någonstans i 50 år?

Man använder det eller säljer när det inte behövs, om man inte har plats någonstans.

Medlem

Allt är föga förvånande helt anskrämligt, men hörlursstället såg i varje fall okej ut.

12
Skriv svar