Nästa Tesla-modell har en gamingrig med 10 teraflop - Lira The Witcher 3 på parkeringen

Medlem
Skrivet av Karmak:

Framtiden

Helt självkörande bilar som du beställer
5g/6g uppkoppling
Automatisk avkänning av personen via trådlöst koppling till mobil när du sätter dig
Autoinloggad i alla dina tjänster
Spela dina spel på stadia, kolla netflix etc

Inte helt självkörande (är nog en 5-8 år kvar dit skulle jag gissa), men hyfsad autopilot och 4G-koppling har alla Teslor (för Spotify, TuneIn, uppdateringar, kartor, fjärrstyrning, etc.).

Vår Model 3 låses även upp automatiskt med koppling till mobilen, och ställer in allt i bilen efter dig (stolar, backspeglar, etc.). Då bilens profil är kopplad för respektive förare är kopplad till ens mobil så fungerar det väldigt sömnlöst och smidigt (dock synkar tyvärr inte Spotify-konto och annat med förarprofilen, vilket jag gärna sett kommer i framtida uppdateringar).

Netflix, YouTube, Twitch, etc, fungerar dock klockrent (perfekt om man tröttnat på spel, eller äter en måltid). Kan tänka mig att någon spelstreamingtjänst kommer i framtiden.

Skrivet av Barak:

Tesla har väl primärt fått kritik för kvalitén på detaljerna, att paneler/lister inte är i linje, oljud pga dåligt fastmonterad inredning etc.
Det är kort och gott slarvigt byggda bilar även om jag tror det har skett förbättringar.
Sedan har det varit en del bekymmer med att deras tekniska lösningar krånglar. Skärmar som dör, tanklock som inte längre vill öppna när man trycker på knappen etc.
När man har en liten elmotor för att öppna tanklocket så är det bara en sak till som kan gå sönder. Även om det går att öppna manuellt så är det en onödig gimmick.

Byggkvaliteten är inte på topp. Den är ungefär som andra amerikanskt byggda bilar, och franskbyggda bilar, ganska sådär. Inte alls i nivå med tyska premiumbilar. Det märks att Tesla endast gjort bilar i 10 år, medans Volvo (som vi hade innan) och Mercedes (som är vår huvudbil) har byggt bilar i 110 år. Dit har Tesla klart en väg att gå. Hoppas att det kan bli bättre nu i år då de startar en tysk bilfabrik (har även plockat över många duktiga ingenjörer från Mercedes).

Dock så är det ganska praktiskt med att laddluckan öppnar och stänger automatiskt. Blir aldrig så att man, som på en del andra elbilar/ICE-bilar, råkar åka iväg med en halvstängd lucka som börjar pipa att den inte är riktigt stängd.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Next-gen som gör 0-100 på drygt två sekunder

#tesla, #the-witcher-3


Här är spec på spelhårdvaran i nyaste Teslorna: https://videocardz.com/newz/amd-navi-23-gpu-block-diagram-for...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av General White:

Tesla fortsätter med gimmicks. För de pengarna så kan jag köpa både en riktig spelkonsol och en riktig bil.

Det fina med Tesla är att man både får både en riktig spelkonsol och en riktig bil!

Skrivet av Jozo:

Haha, det är faktiskt imponerande hur snabbt ett företag kan få såna rabiata fanboys, som faktiskt är ännu värre än konsolfanboys! 😊

Visst finns det en del fanboys, men kan lugna dig att det inte är i närheten av konsolanvändarnas och deras fanboyz krig.

Finns dock väldigt många haters och avundsjuka. Visst finns det massor av brister (byggkvalite är inte lika bra som tyska premiumbilar tex.) och inget är perfekt (precis som hos alla bilar och produkter). Men det allra festligaste är att de som klagar absolut mest och högljuddast, är de som aldrig ägt någon, och oftast inte ens provkört en endaste gång.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Inte helt självkörande (är nog en 5-8 år kvar dit skulle jag gissa), men hyfsad autopilot och 4G-koppling har alla Teslor (för Spotify, TuneIn, uppdateringar, kartor, fjärrstyrning, etc.).

Vår Model 3 låses även upp automatiskt med koppling till mobilen, och ställer in allt i bilen efter dig (stolar, backspeglar, etc.). Då bilens profil är kopplad för respektive förare är kopplad till ens mobil så fungerar det väldigt sömnlöst och smidigt (dock synkar tyvärr inte Spotify-konto och annat med förarprofilen, vilket jag gärna sett kommer i framtida uppdateringar).

Netflix, YouTube, Twitch, etc, fungerar dock klockrent (perfekt om man tröttnat på spel, eller äter en måltid). Kan tänka mig att någon spelstreamingtjänst kommer i framtiden.

Byggkvaliteten är inte på topp. Den är ungefär som andra amerikanskt byggda bilar, och franskbyggda bilar, ganska sådär. Inte alls i nivå med tyska premiumbilar. Det märks att Tesla endast gjort bilar i 10 år, medans Volvo (som vi hade innan) och Mercedes (som är vår huvudbil) har byggt bilar i 110 år. Dit har Tesla klart en väg att gå. Hoppas att det kan bli bättre nu i år då de startar en tysk bilfabrik (har även plockat över många duktiga ingenjörer från Mercedes).

Dock så är det ganska praktiskt med att laddluckan öppnar och stänger automatiskt. Blir aldrig så att man, som på en del andra elbilar/ICE-bilar, råkar åka iväg med en halvstängd lucka som börjar pipa att den inte är riktigt stängd.

Åkte folk ofta iväg med tanklocket öppet innan?
Vete katten om jag någonsin har sett i verkligheten.
Jag har lite svårt att förstå hur detta helt plötsligt skulle bli ett problem bara för att man gått från ett munstycke till en stickpropp.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Barak:

Åkte folk ofta iväg med tanklocket öppet innan?
Vete katten om jag någonsin har sett i verkligheten.

Jodå, har faktiskt sett bilar köra runt med det. Ofta inte själva det inre runda tanklocket, men det yttre tanklocket på gångjärn som inte stängts ordentligt.

Har dock varit på mackar där jag sett det runda inre tanklocket ligga kvar på pump eller papperskorgen mellan pumparna. Är nog dock främst äldre bilar skulle jag misstänka (de flesta moderna bilar har ju oftast det locket fastbundet på något sätt).

Så man undrar ju om de i hasten bara stängt det yttre locket? Måste skvimpat ut en hel del soppa i svängarna!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar