Releasedatum - en bitch?

Medlem
Releasedatum - en bitch?

Vart jag än tittar så klagar någon över ett releasedatum.

- Valve borde vänta med att släppa L4D2!
- DICE borde släppa Heroes tidigare!
- När kommer Starcraft 2 ut?
- Jag orkar inte vänta 2 år!

Hur lång tid i förväg vill ni längta efter ett spel?

Medlem

1 månad tycker jag är bra.
Blir bara jobbigt om man får veta datumet 3 månader eller nåt sånt innan. Plus eventuell försenat någon månad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Får man ett releasedatum spelar det egentligen mindre roll bara datumet hålls. Vad som är värre är väl ändå att veta att t.ex. en uppföljare *host* Diablo 3 *host* är på väg år innan man ens ger ett releasedatum. Vilket vi väntar på fortfarande då:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

1 månad låter bra!

Medlem

Ett par (2) tyker jag är lagom för att bestämma sig för köp och isåfall skaffa likvida medel =D


signatur

Rawr

Medlem

1 År


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag nöjer mig med "när det är klart" som releasedatum.

Men allvarligt talat bryr jag mig inte. Jag brukar aldrig köpa spel på releasedagen ändå. Väntar helllre ett tag så att det sjunker i pris. Spelupplevelsen blir inte sämre för det.

Medlem

då spelet är klart.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Jag nöjer mig med "när det är klart" som releasedatum.

Men allvarligt talat bryr jag mig inte. Jag brukar aldrig köpa spel på releasedagen ändå. Väntar helllre ett tag så att det sjunker i pris. Spelupplevelsen blir inte sämre för det.

Du agerar inte med hjärtat! Dessutom är ju känslan av att vara en av de första som spelar ett spel ganska härlig om jag får säga det själv.

Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Fairfax:

Jag nöjer mig med "när det är klart" som releasedatum.

Men allvarligt talat bryr jag mig inte. Jag brukar aldrig köpa spel på releasedagen ändå. Väntar helllre ett tag så att det sjunker i pris. Spelupplevelsen blir inte sämre för det.

Du agerar inte med hjärtat! Dessutom är ju känslan av att vara en av de första som spelar ett spel ganska härlig om jag får säga det själv.

Att vara pirat är inte okej, även om du faktiskt heter Guybrush threepwood!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

1 Månad är enligt mig skönast. Då behöver man inte sitta och vänta i t.ex. ett halv år och sedan flyttar de datumet för ngt, Är det då en månad så är tillverkarna ganska säkra på att det kommer bli färdigt etc.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Själv bryr jag mig inte, bara att utvecklarna håller sina löften och släpper spelen då dom ska släppas. Jag brukar oftast förhandsboka en vecka innan iallafall, då kan man vara säker


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Fairfax:

Jag nöjer mig med "när det är klart" som releasedatum.

Men allvarligt talat bryr jag mig inte. Jag brukar aldrig köpa spel på releasedagen ändå. Väntar helllre ett tag så att det sjunker i pris. Spelupplevelsen blir inte sämre för det.

Du agerar inte med hjärtat! Dessutom är ju känslan av att vara en av de första som spelar ett spel ganska härlig om jag får säga det själv.

Att vara pirat är inte okej, även om du faktiskt heter Guybrush threepwod!

Jag må vilja vara en pirat, men det är jag ännu inte!
Jag menar att man är en av de första som spelar om man har förbeställt eller dylikt.

Du stavade mitt namn fel din usling! :evil:

Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Greger:
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Fairfax:

Jag nöjer mig med "när det är klart" som releasedatum.

Men allvarligt talat bryr jag mig inte. Jag brukar aldrig köpa spel på releasedagen ändå. Väntar helllre ett tag så att det sjunker i pris. Spelupplevelsen blir inte sämre för det.

Du agerar inte med hjärtat! Dessutom är ju känslan av att vara en av de första som spelar ett spel ganska härlig om jag får säga det själv.

Att vara pirat är inte okej, även om du faktiskt heter Guybrush threepwod!

Jag må vilja vara en pirat, men det är jag ännu inte!
Jag menar att man är en av de första som spelar om man har förbeställt eller dylikt.

Du stavade mitt namn fel din usling! :evil:

Använder ett pirat-tangentbord, så det är väl självklart att inte jag ska kunna stava rätt då? :evil:

Nä men det är faktiskt nice att vara en av dom första som lirar, man känner sig lite bättre, lite viktigare


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Är det längre än 4 månader så känns det väldigt jobbigt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Man får aldrig veta det ändå förrens några dagar. Det är i princip omöjligt att sätta ett fast datum för bolagen. Finns alltid någonting att fixa.

Folk tjatar på bolagen att dom ska släppa så tidigt som möjligt, sen blir det bara skit.

Medlem

Egentligen spelar det ingen roll, det kan vara skönt att veta vad som komma skall, så länge det släpps när det ska släppas i mån av kvalité. Just i L4D2s fall handlar det väl snarare om relation tilll första spelet.
Utan att säga att flera år är en duglig siffra. Tror faktiskt mer att man skadar sig själv i och med att annonsera en titel för tidigt, vilket det finns många exempel på. Man allt ifrån glömmer bort spelet, vad som var imponerande då kan mycket väl vara mediokert omkring release etc.

Generellt sett tycker jag en till två månader är juste releaseannonsering. Under den tiden hinner man kolla upp spelet lite smått, hypea sig själv och lägga band på nyhetens behag i lugn och ro.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Det är alltid trevligt att få veta ungefär vilket kvartal spelet släpps i. Exakt datum är inte lika viktigt


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

jag vill veta först den dagen då spelet släpps så jag kan undersöka om jag vill ha det istället för att sitta vänta och glömma.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Avstängd

Ett tag så beklagade jag mig över releasedatum och att alltid behöva vänta på nya spel. Nu har jag dock bytt inställning och längtar inte efter särskilt många spel. Det är så drygt att gå och vänta hela tiden.

Medlem

en vecka låter bra, då slipper jag bli överhypad så jag kanske får någon jädrans sömn någon gång

1
Skriv svar