Nästa Tomb Raider kopplar samman reboot-spelen med Core-spelen

Robot
Nästa Tomb Raider kopplar samman reboot-spelen med Core-spelen
Medlem

Så det var inte en reboot


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Äntligen. Nu kan man bara hoppas på lite mer sofistikerad och svårare klättring och inte bara en enkelriktat väg att klättra på, och fler ställen ute i världen som Lara utforskar. Hoppas på större pattar också, (dåligt skämt).

Medlem
Skrivet av nils45:

Hoppas på större pattar också, (dåligt skämt).

Hur stora har du nu?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Hade gärna sett att de fortsatt kadensen med ett nytt spel ca vart tredje år. Det var ju 2 år 8 månader mellan TR 2013 och Rise, och sedan 2 år 10 månader tills Shadow, så 3 år tills nästa skulle betyda i september i år, med avslöjande i april. Blir väl inte så tyvärr eftersom de säger att de inte planerar ett omedelbart tillkännagivande, men man kan ju hoppas att det inte är alltför förskjutet.

En fördel är att nu kan spelet få raytracingskuggor från början, och inte ett halvår efteråt. Förslag på titel:
Rays of the Tomb Raider.

Medlem

Fick något TB spel vid köp av grafikkort, har inte orkat köra klart det. Tycker de tidigare spelen va roligare då det kändes som fokus låg mer på utforskning och inte på action pang pang med uppgraderingar.

Medlem
Skrivet av nils45:

Äntligen. Nu kan man bara hoppas på lite mer sofistikerad och svårare klättring och inte bara en enkelriktat väg att klättra på, och fler ställen ute i världen som Lara utforskar. Hoppas på större pattar också, (dåligt skämt).

Och svårare puzzel tack.


signatur

🐖💨💩

It's not a lake, it's an ocean

Jag gillade rebootserien, särskilt Rise of the Tomb Raider som hade fantastiska miljöer (Shadow hade bäst strider och grottor) så jag ser fram emot vad de kan tänkas göra härnäst.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Tronic:

Och svårare puzzel tack.

Svårighetsgraden för pussel, strider etc gick väl att anpassa (åtminstone i Shadow)? Eller var de ändå för lätta?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Som en riktigt inviten TR-fantast vet jag inte vad jag ska tycka. Crystal Dynamics ska kanske ha en liten klapp på axeln för att de åtminstone sett till att serien finns kvar idag, men de har gång på gång lyckats göra nya TR-spel som alla har en sak gemensamt, de saknar Tomb Raider feeling. Deras spel är för lätta, tar aldrig ut svängarna, har för mycket action och det finns aldrig någon känsla av isolation eller stämning. Deras pussel är aldrig elegant invävda i banorna som i sin tur alltid lider av halvdan level-design.

Jag vet att alla tycker olika om de tre senaste spelen, men i mitt tycke har Shadow (som CD inte gjorde) absolut bäst bandesign, smartast pussel och den bästa känslan av att man faktiskt är i en riktig jungel.

Med CD vid rodret har vi ett spel om 2 år som även släpps til last-gen och snittar 81 på metacritic.

Jag vill ha det där trendsättande äventyrsspelet som for 9.5 och 10/10 överallt.

Medlem

Rebooten var riktigt bra, Rise of the Tomb Raider var ännu bättre. Och sedan kom magplasket med shadow of the Tomb Raider. Var redigt besviken även om spelet hade sina stunder.

Medlem

Första spelet i rebooten uppskattar jag bäst. Eller egentligen uppskattar jag alla spelen men manuset i 3an var väldigt tråkigt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av nils45:

Äntligen. Nu kan man bara hoppas på lite mer sofistikerad och svårare klättring och inte bara en enkelriktat väg att klättra på, och fler ställen ute i världen som Lara utforskar. Hoppas på större pattar också, (dåligt skämt).

Nils45 The Womb Raider


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Inte bara Tomb Raider och FZ som fyller 25 @Fredrik Eriksson, Duke Nukem 3D fyller också den fina whiskey åldern


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av arelion:

Som en riktigt inviten TR-fantast vet jag inte vad jag ska tycka. Crystal Dynamics ska kanske ha en liten klapp på axeln för att de åtminstone sett till att serien finns kvar idag, men de har gång på gång lyckats göra nya TR-spel som alla har en sak gemensamt, de saknar Tomb Raider feeling. Deras spel är för lätta, tar aldrig ut svängarna, har för mycket action och det finns aldrig någon känsla av isolation eller stämning. Deras pussel är aldrig elegant invävda i banorna som i sin tur alltid lider av halvdan level-design.

Jag vet att alla tycker olika om de tre senaste spelen, men i mitt tycke har Shadow (som CD inte gjorde) absolut bäst bandesign, smartast pussel och den bästa känslan av att man faktiskt är i en riktig jungel.

Med CD vid rodret har vi ett spel om 2 år som även släpps til last-gen och snittar 81 på metacritic.

Jag vill ha det där trendsättande äventyrsspelet som for 9.5 och 10/10 överallt.

Jag kan instämma i mycket av det du skriver, även om jag faktiskt gillade alla tre spelen om än av lite olika skäl. Tomb Raider (2013) kändes över huvud taget inte som ett Tomb Raider-spel, det hade ju inte ens några riktiga gravar att utforska. Däremot verkar många ha gillat det. Rise var bättre och mer Tomb Raider-likt i mina ögon. Miljöerna var fantastiska och gravarna rätt majestätiska. Det led i stället av att vara för actiontungt med massor av tunga strider som snabbt blev enahanda. Shadow utvecklade både strider, gravar och stealth på ett bra sätt men hade i stället en sämre story och tristare miljöer (djungeln var ju imponerande, men det blev lite same same efter ett tag).

Nej, utsatthet är inget som CD har fokuserat på. Det är märkligt, men jag minns fortfarande svindelkänslan när jag hoppade mellan plattformarna i det första Tomb Raider på Saturn. Den har jag förstås aldrig fått i de nyare spelen. De är annorlunda, men jag har gillat dem ändå.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Älskade tomb rider och rise. Har inte kört shadow än. Värt att plöja igenom?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Älskade tomb rider och rise. Har inte kört shadow än. Värt att plöja igenom?

Om du älskade dom andra två, definitivt!

Medlem

Tycker helt klart Shadow of the Tomb Raider var det bästa av reboot-spelen, hoppas att man fortsätter förbättra konceptet (kanske med mindre fokus på strider) snarare än att anpassa sig efter vad de gamla spelen var, även om såväl Anniversary som Underworld var riktigt bra (bättre än de två första reboot-spelen).

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Första spelet i rebooten uppskattar jag bäst. Eller egentligen uppskattar jag alla spelen men manuset i 3an var väldigt tråkigt.

första är det bästa i reboot trilogin, tvåan också bra men trean sög tyckte jag.

Medlem

Jag vill se en brutal Lara,mindre smyg mer i gonna kill u all stil,det är min personliga ide av vad hon är.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Svårighetsgraden för pussel, strider etc gick väl att anpassa (åtminstone i Shadow)? Eller var de ändå för lätta?

O fan, kunde man. Typiskt mig att inte kolla upp de... 🤦‍♂️


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tycker helt klart Shadow of the Tomb Raider var det bästa av reboot-spelen, hoppas att man fortsätter förbättra konceptet (kanske med mindre fokus på strider) snarare än att anpassa sig efter vad de gamla spelen var, även om såväl Anniversary som Underworld var riktigt bra (bättre än de två första reboot-spelen).

Underworld är den bästa spelen i hela serien.
Om någon undrar 😎


signatur

🐖💨💩

Medlem

Som redan nämnts här i tråden så var Shadow of the tomb raider ett riktigt jäkla bra spel. Min favorit bland de nyare helt klart.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Jag kan instämma i mycket av det du skriver, även om jag faktiskt gillade alla tre spelen om än av lite olika skäl. Tomb Raider (2013) kändes över huvud taget inte som ett Tomb Raider-spel, det hade ju inte ens några riktiga gravar att utforska. Däremot verkar många ha gillat det. Rise var bättre och mer Tomb Raider-likt i mina ögon. Miljöerna var fantastiska och gravarna rätt majestätiska. Det led i stället av att vara för actiontungt med massor av tunga strider som snabbt blev enahanda. Shadow utvecklade både strider, gravar och stealth på ett bra sätt men hade i stället en sämre story och tristare miljöer (djungeln var ju imponerande, men det blev lite same same efter ett tag).

Nej, utsatthet är inget som CD har fokuserat på. Det är märkligt, men jag minns fortfarande svindelkänslan när jag hoppade mellan plattformarna i det första Tomb Raider på Saturn. Den har jag förstås aldrig fått i de nyare spelen. De är annorlunda, men jag har gillat dem ändå.

Håller med i det mesta du säger, men vill bara inflika att jag även köpte att först spelet inte kändes så "Tomb Raider" då det mer skulle visa hur Lara blev som hon blev.

Jag vill även ha fler delar i top Down-serien, den som bara heter Lara Croft. Gillade verkligen co-op i dem tillsammans med kompisar.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar