Epic Games Store har 160 miljoner användare 2020

Robot
Epic Games Store har 160 miljoner användare 2020

56 miljoner var aktiva i december.

#epic-games-store


Medlem

Köpt flera spel där med deras galna reor och obegränsade rabattkod

Sen är många nya spel billigare där än i alla andra affärer.

Köper där det är billigast. Skiter fullständigt vilken plattform det är

Medlem

Precis samma visa som steam så går även epic store igång automatiskt när jag väl startar datorn men har inte spelat nåt ifrån Epic store mer än 2 timmar nån dag efter att dom gav bort GTA och sen inte spelat alls.

Om både steam och Epics plattformar inte varit förbockade att autostarta i och med starten av Windows så hade troligen inte denna siffra varit i närheten. Det är därför enligt min mening totalt ointressant att se hur många som är online, utan siffran som är intressant är antalet som spelar från deras plattform.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Ångrar att jag inte började använda EGS tidigare, har hunnit samla ihop ett bibliotek på strax över 100 spel som jag inte har betalat en krona för. Det enda jag faktiskt saknar är väl achievements men det är ju på gång iallafall.

Medlem

Röstade "Nej" då jag endast använder Epic Store till att lägga till gratisspel i bibioteket. Har startat GTA V och Jurassic Park en gång men spelade inte mer än några minuter.

Inaktiv
Skrivet av brunnlake:

Röstade "Nej" då jag endast använder Epic Store till att lägga till gratisspel i bibioteket. Har startat GTA V och Jurassic Park en gång men spelade inte mer än några minuter.

Ungefär vad jag hör i mitt nätverk också. Man plockar gratisspel.

Medlem

Undrar hur stor del av de 160 miljoner användarna som bara har gratisspelen på sitt konto?


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Har ett kickstarter-spel som blev epic exklusivt, och sen har jag plockat upp 4-5 spel. Men använder inte EGS alls då jag administrerar allt via GOG 2.0. Så vet inte om det räknas in i statistiken.

Medlem

Jag föredrar istort sett alla andra plattformar än steam. Alldeles för rörig och massa onödigt krafs. Sen känns steam som den e skriven i VB. Har plockat i stort sett ALLA gratisspel på epic sedan release även köpt ett par. Själv tycker jag epic är way mycket bättre än steam, xbox appen är dock sämre även om jag älskar gamepass och spelar mycket där.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag föredrar istort sett alla andra plattformar än steam. Alldeles för rörig och massa onödigt krafs. Sen känns steam som den e skriven i VB. Har plockat i stort sett ALLA gratisspel på epic sedan release även köpt ett par. Själv tycker jag epic är way mycket bättre än steam, xbox appen är dock sämre även om jag älskar gamepass och spelar mycket där.

Både XBOX (med gamepass) och Epics butik har officiellt stöd i GOG Galaxy 2.0 vilket jag tycker är en väldigt bra klient för att kunna ha en översyns på vilka spel jag och vilka jag har installerade med mera.
Så kanske något att titta på?

Medlem
Skrivet av Neroz:

Både XBOX (med gamepass) och Epics butik har officiellt stöd i GOG Galaxy 2.0 vilket jag tycker är en väldigt bra klient för att kunna ha en översyns på vilka spel jag och vilka jag har installerade med mera.
Så kanske något att titta på?

Kör gog oxå. Men lik förbannat så körs ju de andra klienterna oxå. Epic har jag som sagt inget emot, men xbox e bara segt o varje gång man startar ett spel måste den loggas in och man får bekräfta att man vill spela. 😴

Medlem

Jag tycker också att Epic känns mycket mer modern och smidig än Steam som känns som en relik från 1998.

Har gratisspelen och så har jag köpt Asscreed Origins och Cyberpunk där.

Medlem
Skrivet av robbis:

Kör gog oxå. Men lik förbannat så körs ju de andra klienterna oxå. Epic har jag som sagt inget emot, men xbox e bara segt o varje gång man startar ett spel måste den loggas in och man får bekräfta att man vill spela. 😴

Det var precis det jag menade, med Officiellt stöd behövs inte deras klienter användas. i alla fall inte för mig.
Nu var det iofs ett tag sedan jag spelade ett spela via xbox, men har för mig att det var så när jag testade Forza Horizon, men spelade häromdagen Phoenix point via GOG och har inte ens EGS installerad just nu.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Undrar hur stor del av de 160 miljoner användarna som bara har gratisspelen på sitt konto?

*Räcker upp handen*
Jag är en av dem.

Medlem
Skrivet av Neroz:

Det var precis det jag menade, med Officiellt stöd behövs inte deras klienter användas. i alla fall inte för mig.
Nu var det iofs ett tag sedan jag spelade ett spela via xbox, men har för mig att det var så när jag testade Forza Horizon, men spelade häromdagen Phoenix point via GOG och har inte ens EGS installerad just nu.

Får testa lite om en timme när jag kommer hem från jobbet.

Medlem

För jämförelsens skull, GOG under hela 2019 fick ihop dryga 350 miljoner kr totalt (och det är efter typ 12 års verksamhet). Så att Epic ändå kommit upp i de siffrorna de har på så kort tid är imponerande, dock väldigt lång väg att gå såklart.

Gen
Medlem
Skrivet av Karmak:

Köpt flera spel där med deras galna reor och obegränsade rabattkod

Sen är många nya spel billigare där än i alla andra affärer.

Köper där det är billigast. Skiter fullständigt vilken plattform det är

Vilken kod? Nu var det ett tag sedan jag köpte något men kan inte minnas att man fick kod på köpet.

Medlem
Skrivet av Gen:

Vilken kod? Nu var det ett tag sedan jag köpte något men kan inte minnas att man fick kod på köpet.

Menar, till största sannolikhet, kupongerna de ger ut vid stor-reorna.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Undrar hur stor del av de 160 miljoner användarna som bara har gratisspelen på sitt konto?

Med tanke på att dem har 160 miljoner användare och de spenderades 700 miljoner dollar under 2020 (inkluderar dock troligen inte BP i Fortnite osv) så har folk i genomsnitt spenderat under 4,5 dollar på spel, det kan inte vara många konton som har spenderat där.

Medlem

Har köpt metro exodus och tony hawk pro skater, men är det inget specifikt som jag vet bara säljs på epic så startar jag aldrig den. Steam däremot är det första jag trycker på när jag startar datorn. dock råka jag rösta nej men det stämmer ju upperbarligen inte även om jag inte anser att jag "använder" den särskilt mycket

Gen
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Menar, till största sannolikhet, kupongerna de ger ut vid stor-reorna.

Jaha, minns att jag fick en sådan en gång.

Medlem

Förstår tjusningen. Spelutbudet, priserna och framför allt alla gratisspel. Själv har jag aldrig installerat Epics launcher. Håller mig till Steam där jag har mitt PC-spelbibliotek. Steam och PlayStation Store räcker för mig.

Medlem

Jag använder EGS endast för att lägga vantarna på ett gratis spel som jag aldrig kommer spela men jag stöder utvecklaren samtidigt som jag kostar Epic pengar.

1
Skriv svar