Rush'n Attack i ny tappning

Robot
Medlem
Rush'n Attack i ny tappning


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Vill minnas att ettan var ganska jäkla svår, eller så är mitt minne för gammalt.
Köpte ju det spelet när det kom ut till min NES, eller rättare sagt pappa köpte det.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Green Beret heter det ju för böfvelen!

Medlem

Fan vad surt att man inte har en X-Box. Hoppas det kommer till PC någon gång. Musiken till NES-versionen är ju underbar: http://www.youtube.com/watch?v=K8Qb1ErRZRQ

Medlem

Hade hoppats på att få höra Rush N' attack-musiken i ny tappning men icke

Gen
Medlem
Medlem

Rush'n Attack var en av erans bästa spel, men videon var inte särskilt övertygande. Konceptet är egentligen inte jämförbart med det fantastiska spelet Shadow Complex, men detta såg ut att vara en budgetvariant av det. Tyvärr.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Detta spelet till NES var är ju så grymt bra, men helt omöjligt att klara av!

Medlem

Om titeln inte stått angiven hade jag aldrig kunnat gissa att det var Rush'n Attack. Verkar inte finnas många likheter med originalet.

Skrivet av Margy:

Green Beret heter det ju för böfvelen!

Ja, det är vad jag också minns det som från C64:an.

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Rush'n Attack var en av erans bästa spel, men videon var inte särskilt övertygande. Konceptet är egentligen inte jämförbart med det fantastiska spelet Shadow Complex, men detta såg ut att vara en budgetvariant av det. Tyvärr.

Jag tänkte precis samma sak

Och Rush & attack som metrovania spel.. nej tack.
Fullt ös frammåt är det ju som gäller


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Spelade detta riktigt mycket på NES back in the day.

Synd att det inte kommer till PC, ser inte något vidare bra ut heller riktigt ...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

En uppföljare till det gamla "Satans-helvete-spelet"? Coolt!
Videon var ju inte allt för upphetsande... Hoppas det blir lika svårt som dess föregångare så att det kvalar in under "satans-helvete" kategorin. Vore ett stort misstag att inte ha med original musiken

1
Skriv svar