Den senaste TV-serien du såg klart?
Lite sen på pucken, men "Kingdom" på Netflix är verkligen ett måste för alla som uppskattar zombiegenren. Den är allt som katastrofen TWD borde ha varit.
Jag är generellt kräsen men den här serien håller en riktigt hög nivå.
Kingdom var riktigt superbra!
Alice in boarderland är bra också.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Har sett Discovery of Witches (HBO, 2 säsonger) och storyn är ok, dock med en del brister. Specialeffekterna är bitvis mediokra särskilt under första säsongen (så illa att jag slutade titta på serien ett tag). Serier handlar om Diana (spelad av Teresa Palmer) som upptäcker att hon är en häxa. I serien medverkar även svenska skådespelerskan Malin Buska i en biroll. Även Anton Lesser (känd från bl.a. Endevour) dyker upp i en gästroll.
Lupin (Netflix, 5 avsnitt). En fransk netflixserie baserad på böckerna om Arsene Lupin
Serien i sig är ok, men jag tycker inte serien passar riktigt i nutid med tanke på alla tekniska hjälpmedel som finns.
Charité (Netflix, 6 avsnitt). Denna serie handlar om personalen på sjukhuset Charité i Berlin under åren 1942-1945.
Serien är relativt välspelad men 6 avsnitt är för få avsnitt får att få till serien på ett bra sätt. Det blir mycket hopp i tiden utan man riktigt får ett grepp om hur tid som har förflutit. Det finns en säsong ett som utspelar sig på 1800-talet men denna är helt fristående från den säsong som finns på Netflix.
No hill is too steep No hole is too deep
Fargo - Säsong 4 - This is a true story.
Läste från någon att säsong 4 överskuggas av de tidigare säsongernas briljans, främst dom två första, vilket nog stämmer. Med det sagt tycker jag inte att den senaste säsongen är dålig, den var faktiskt riktigt bra emellanåt, den är helt enkelt bara inte lika bra som dom tidigare.
Fargo brukar få perfekt skådis för rollen, men här fanns det några som var lite sisådär(Cowboy-bruttans skådespeleri var under all kritik). Chris Rock tyckte jag ändå gjorde ett bra jobb i en mer seriös roll, under vissa scener var han inte helt övertygande dock. Överlag var karaktärerna intressanta och skådespeleriet bra, men enligt mig hade dom kunnat tagit ur ett par för att ge mer kameratid till dom som lyfte säsongen lite extra, jag tror även det hade gjort hela säsongen tightare, vassare och mer sammanhängande.
Fantastisk musik och vackert filmat, som vanligt. Avsnitt 9 var riktigt läcker.
Om man skulle försöka betygsätta alla säsonger(nu var det förvisso väldigt länge sedan jag såg dom 3 första, men tror dom levererar än idag):
Säsong 1-2: 9.5/10
Säsong 3: 8/10
Säsong 4: 7/10
Även om säsong 4 nu inte var lika bra som tidigare så är det fortfarande en välproducerad, underhållande och överlag bra säsong, men inte utan sina brister. Bara att hoppas på att säsong 5 återgår till toppen igen.
The more I practice, the luckier I get.
Lite sen på pucken, men "Kingdom" på Netflix är verkligen ett måste för alla som uppskattar zombiegenren. Den är allt som katastrofen TWD borde ha varit.
Jag är generellt kräsen men den här serien håller en riktigt hög nivå.
Det låter mycket intressant. Tack för tipset, det ska jag ta en titt på.
Lite sen på pucken, men "Kingdom" på Netflix är verkligen ett måste för alla som uppskattar zombiegenren. Den är allt som katastrofen TWD borde ha varit.
Jag är generellt kräsen men den här serien håller en riktigt hög nivå.
Tack för tipset. Måste kolla in.
Har själv kollat alla hittills släppta avsnitt av the stand (Stephen Kings pestens tid) och tycker den är ganska bra, även om ganska lågt imdb betyg. Om någon har tips på andra bra pandemiserier såhär i pandemitider så släng gärna ett PM
Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.
Tack för tipset. Måste kolla in.
Har själv kollat alla hittills släppta avsnitt av the stand (Stephen Kings pestens tid) och tycker den är ganska bra, även om ganska lågt imdb betyg. Om någon har tips på andra bra pandemiserier såhär i pandemitider så släng gärna ett PM
The Hot Zone
Och kanske The Strain om det inte behöver vara helt realistiskt.
The Hot Zone
Och kanske The Strain om det inte behöver vara helt realistiskt.
Föredrar faktiskt sånt som inte är allt för realistiskt. Säkert därför jag gillar the stand också. The strain har jag kollat och gillade.
Blandade tydligen ihop the strain med Helix. Måste kolla in the strain lite närmare.
Kom just på att jag borde ge the last ship en chans
Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.
Bridgertons på Netflix. Eller hur amerikanarna tror att det såg ut bland societetseliten i England på 1800-talet.
För trånga klänningar och tuttar som slår i hakan på ägarinnorna.
Vet faktiskt inte vad jag tycker egentligen, 2/5 skulle jag ge (enligt fz:s skala)
Ducati Streetfighter 848
Är lite av en allätare, så har sett en hel del närmaste veckorna
Bridgerton - 4/5
Lupin - 4/5
WinX saga - 2/5
His Dark Material säsong 2 - 3,5/5
Warrior säsong 2 - 4,5/5
P-valley - 3,5/5
Sharpe (ca 15 olika TV-filmer, med Sean Bean) - 4,5/5
Såg även om HornBlower serien - 5/5
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Är lite av en allätare, så har sett en hel del närmaste veckorna
Bridgerton - 4/5
Lupin - 4/5
WinX saga - 2/5
His Dark Material säsong 2 - 3,5/5
Warrior säsong 2 - 4,5/5
P-valley - 3,5/5
Sharpe (ca 15 olika TV-filmer, med Sean Bean) - 4,5/5
Såg även om HornBlower serien - 5/5
Lite off topic, men eftersom du gillade Hornblower (fantastisk serie för övrigt) så kan jag rekommendera att du läser Honorverse serien av David Weber. Militär SF när den är som bäst, där författaren, enligt egen utsago, är inspirerad av Hornblower böckerna.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Lite off topic, men eftersom du gillade Hornblower (fantastisk serie för övrigt) så kan jag rekommendera att du läser Honorverse serien av David Weber. Militär SF när den är som bäst, där författaren, enligt egen utsago, är inspirerad av Hornblower böckerna.
Brukar inte direkt läsa så mycket böcker (händer då och då, men inte särskilt ofta), men ska kolla upp det. För övrigt är "Sharpe" i samma anda, förutom då att det utspelar sig på land (kretsar kring kriget mot Napoleon)..
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Är lite av en allätare, så har sett en hel del närmaste veckorna
Bridgerton - 4/5
Lupin - 4/5
WinX saga - 2/5
His Dark Material säsong 2 - 3,5/5
Warrior säsong 2 - 4,5/5
P-valley - 3,5/5
Sharpe (ca 15 olika TV-filmer, med Sean Bean) - 4,5/5
Såg även om HornBlower serien - 5/5
Ooooh Hornblower. Fantastisk. Ska leta fram dvd-boxen och se den igen. Tack för påminnelsen 👍
Ducati Streetfighter 848
Svårt att hitta nåt riktigt bra nuförtiden. Kollade på Bridgerton och den var helt ok.
Rekommenderar Mr Sunshine på Netflix som är en superbra serie och grymt snygg med fantasiskt foto, man kan pausa när som helst och få ett superfint foto typ.
https://www.imdb.com/title/tt7094780/?ref_=nv_sr_srsg_0
Usher reviews
https://www.imdb.com/title/tt7094780/reviews?ref_=tt_urv
Tror nästa serie blir Lupin.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
BNA
Netflix, en säsong.
Det här skulle ha kunnat vara en fantastisk serie, Om den hade riktat sig till en vuxnare publik.
Utspelar sig i en stad med grova problem med rasism, den ena huvudpersonen hatar människor, och den andra var en människa innan hon blev en "beastman". Upplagt för alla tänkbara intressanta konflikter. Men nejdå.
Den är för all del välgjord, men inte särskilt intressant.
Om jag måste ge ett betyg, så blir det Två av fem.. Tycker inte riktigt att den når upp till en trea.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Såg precis klart Lupin. Den får 4/5!
If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.
Taboo Säsong 1 - https://www.imdb.com/title/tt3647998/?ref_=tt_urv
Välproducerat, vackert och skitigt 1800-talets England, överlag bra skådespeleri. Även om Tom Hardy är en grym skådis så tyckte jag hans karaktärer var sisådär i Taboo ibland, kändes lite "överspelat" då och då men även stundtals riktigt bra. Storyn och manus lämnade en del att önska och det är där serien föll av en del för mig. En del element i storyn kändes onödiga och vissa saker skulle behövts tightas till. Hade även hoppats på mer av mysticismen. Med det sagt, skulle jag fortfarande rekommendera serien.
Jonathan Pryce är jäkla bra förövrigt.
Betyg: 6.5/10
Bara att hoppas på en bra säsong två.
The more I practice, the luckier I get.
Snowfall. Tråkigt dålig, dom försökte överraska men föll platt. Komiskt att huvudpersonen ville framstå som han inte hade något annat val än att langa knark. Omvänd rasism, han ville inte vidareutbilda sig för dom flesta var vita. Innehåller mycket pk smörja.
“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw
Såg färdigt Ozark (Netflix) för några veckor sedan. Jag uppskattar den här serien mest för alla helgalna karaktärer och för att allt går åt helvete hela tiden. Sedan är jag svag för färgsättningen, eller vad man ska kalla det, det känns som att solen aldrig skiner i serien. Väldigt mörkt och olycksbådande. 8/10 men lite besviken på tredje säsongen som folk verkar tycka är den bästa. Själv gillade jag säsong 2 mer.
Suits s08.
Helt ok faktiskt. Trodde det skulle vara kasst, för formeln känns lite upprepad och uttjatad nu. Säsong 9 kan få bli sista tycker jag.
Formeln till ett avsnitt:
1. Någon tar sig an ett fall
2. Allt är inte som det verkar på ytan
3. Någon kommer in och levererar en "tuff sanning" och vänder sig om och går ut, kan handla om fallet eller att personen som tagit fallet betett sig illa mot någon annan.
4. En "bollplanksscen" där våra huvudpersoner kommer på ett genidrag som löser upp alla knutar
5. Vår hjälte tågar in på kontoret hos motståndaren och slänger en mapp med papper på skrivbordet. Motståndaren blir mållös och ger upp.
6. Gratulationer om hur jävla duktiga de är som löste just det här fallet så himla bra.
7. Lättsam scen med lite skämtsamt snack mellan karaktärerna medan de firar
Ungefär så är varje avsnitt tycker jag. Ändå rätt underhållande för det är extremt lätt-tittat och oftast välskrivna dialoger.
Ingress: The Animation
Netflix, en säsong.
Då jag visste att detta var en anime baserad på ett mobilspel så hade jag synnerligen låga förväntningar på detta.
Skall kanske också nämna att jag varken har spelat spelet i fråga, eller sett någon annan göra detsamma, så min uppfattning om denna anime är helt och hållet baserad på dess egna förtjänster.
Det är en serie som för en oinsatt (som jag) ger ett lätt förvirrat intryck i början, och det tar några avsnitt innan den tar fart på riktigt.
Men nu när jag har sett färdigt hela säsongen så måste jag erkänna att jag gillade den.
Den lyckas inte undvika att presentera en viss portion ostighet här och där, särskilt mot slutet. Men på det hela, en helt okej serie.
Tre portaler av Fem.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Shes gotta have it.
Bra serie. Drama/dokumentär på något konstigt sätt. Som office fast lättsamt drama.
Handlar om en konstnär i Brooklyn och hennes liv. Hennes förhållande till förhållanden och samtidigt lite löpande information om svarta usa bara i förbifarten.
Dock en del naket för dom som inte tycker om sådant.
Baserad på en film av Spike Lee som också är med i bakgrunden på denna serien.
Finns på Netflix och får 4/5 kanellängder
Fate: The Winx Saga
Netflix, en säsong. (Det ska komma en till.)
En någolunda givande serie där allt inte är svartvitt. Gott om gråzoner. (Även om det stundtals känns som att den riktar sig mot en yngre publik.)
Tre feer av fem
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Alice in Borderland
Netflix, en säsong. (Det ska komma en till tror jag)
Japansk serie. Vanligt folk tvingas delta i utmaningar där att misslyckas betyder att dö.
Det som utmärker den här serien från allt annat japanskt "icke-anime" jag har sett är att skådisarna inte är riktigt lika usla som de brukar vara i de japanska serier jag har försökt mig på att se. Detta i kombination med en tillräckligt intressant story gör att jag kan ignorera bristerna och ge den
Tre av Fem.
Massor med spoilers i den här trailern, som vanligt.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.