The Medium ska redan ha tjänat ihop utvecklingskostnaderna

Robot
The Medium ska redan ha tjänat ihop utvecklingskostnaderna

Mysig skräck av den gamla skolan lockar tydligen.

#Bloober-team, #The-medium


Medlem

Sjukt dåligt av utvecklarna att inte ha ultrawide men jag gilla spelet så spelar det ändå.

Skulle spelet bara varit ok eller det skulle kostat mer än 300kr skulle jag lämnat tillbaka det

Medlem

Hade gärna sett att det var åtminstone 1-2 timmar längre då det föll lite platt mot slutet. Men det var ändå ett riktigt bra och stämningsfullt spel. Ser fram emot en uppföljare.

Medlem

Synd bara att det nästan är ospelbart med RTX påslaget. Fick stundtals rejäla frame drops med ett 2080 kort.

Letade runt och fick lite tips om inställningar som nu gjort att jag åtminstone kan spela det.. And I like it

Medlem

Sjukt det här nya med att speltillverkare går plus minus noll på en dag.
Man kan ju undra om spelen borde vara billigare eller ska vi förvänta oss att speltillverkare ska tjäna miljarders miljarder på sina spel och ändå inte lyckas leverera?

CDPR fick ju tillbaka pengarna dag 1, med ett buggigt spel.
Rock Star som arbetat på GTA 6 i hundra år, borde kunna ha tusen anställda som jobbar på uppföljaren. När dom säljer GTA V till 3 generationer och pumpar folk på pengar via online.

RP
Medlem
Skrivet av B-itta:

Synd bara att det nästan är ospelbart med RTX påslaget. Fick stundtals rejäla frame drops med ett 2080 kort.

Letade runt och fick lite tips om inställningar som nu gjort att jag åtminstone kan spela.

Speciellt nar de ar duel view, da droppar framesen ner til ca 60-70fps med mitt 3080... antar att det kan optimeras lite mer, kommer sakert vid nagon update snart...

sorry, skriver fran amerikat sa kranligt att fa med åäö

Medlem

Ser att spelet bara är 8 timmar långt, var nog förhållandevis billigt att utveckla

Medlem

Precis klar och tyckte det var riktigt bra! Kan man acceptera den lite styltiga old school-känslan i styrning och ta spelets gameplay-moment för vad dom är så finns mycket att hämta! Håller inte med Joakim om förvirrande kamera, tyckte det kändes som man visste var man skulle större delen av tiden. Atmosfären och stämningen är top notch, tyckte spelet växte ordentligt efter första tredjedelen. Perfekt längd, landade runt 9-10h efter att försökt hitta alla collectibles. 8/10 i min bok!

Frilansare
Medlem

Sett lite på twitch, såg ut som ett bra spel. Hur mycket sålde det? Vissa spel kan ju sälja över 6miljoner exemplar men ändå så gnäller de att det inte sålt tillräckligt.

Jag hoppas Zdzisław Beksińskis kvarlevande också får en slant ... De hyllar hans konst på ett alldeles fantastiskt sätt i spelet; jag tror han hade varit mycket glad.

https://www.google.com/search?q=beksinski&source=lnms&tbm=isc...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag hoppas Zdzisław Beksińskis kvarlevande också får en slant ... De hyllar hans konst på ett alldeles fantastiskt sätt i spelet; jag tror han hade varit mycket glad.

https://www.google.com/search?q=beksinski&source=lnms&tbm=isc...

Häftigt, hade noll koll, tack för tipset och som sagt en uppenbar och fantastiskt otäck inspirationskälla!

NuZ
Testpilot
Skrivet av kabukishaman:

Precis klar och tyckte det var riktigt bra! Kan man acceptera den lite styltiga old school-känslan i styrning och ta spelets gameplay-moment för vad dom är så finns mycket att hämta! Håller inte med Joakim om förvirrande kamera, tyckte det kändes som man visste var man skulle större delen av tiden. Atmosfären och stämningen är top notch, tyckte spelet växte ordentligt efter första tredjedelen. Perfekt längd, landade runt 9-10h efter att försökt hitta alla collectibles. 8/10 i min bok!

Håller helt med dig. Klart en 4/5 spel. Bra hyllning till Silent hill och de äldre RE spelen men även Beksinskis konst. Att det inte fanns någon combat i spelet var en fresh nyhet och gjorde sig bra i ett sånt här story tungt spel. Perfekt längd också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Underbart att läsa att ni uppskattar konsten. Har själv inte köpt spelet än, men det ligger långt upp på listan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Välförtjänt. Ett mycket bra spel!


signatur

"There will be another time"

Medlem
Skrivet av B-itta:

Synd bara att det nästan är ospelbart med RTX påslaget. Fick stundtals rejäla frame drops med ett 2080 kort.

Letade runt och fick lite tips om inställningar som nu gjort att jag åtminstone kan spela det.. And I like it

Var stundtals ospelbart utan RTX för min del, ställde tillslut ner upplösningen till 1080p och sänkte nån enstaka inställning från max ett snäpp ner och ändå så var det nått parti mot slutet jag hackade runt i 5-10fps med ett 2080S.
Hade inte tid och ork att felsöka närmare vad som ev. kunde vara orsaken.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Anledningen är kanske också att de inledningsvis ingick med gamepass från och med dag 1. Hur mycket det ger vet jag inte, men Microsoft har nog redan stått för utvecklingskostnaderna mer eller mindre. Testat en bit in i spelet och gillar det skarpt. Längtar till arbetsdagens slut så jag får fortsätta spela.

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Anledningen är kanske också att de inledningsvis ingick med gamepass från och med dag 1. Hur mycket det ger vet jag inte, men Microsoft har nog redan stått för utvecklingskostnaderna mer eller mindre. Testat en bit in i spelet och gillar det skarpt. Längtar till arbetsdagens slut så jag får fortsätta spela.

Phil Spencer säger så här om Game Pass och pengar:

"Phil Spencer has been doing the rounds during the launch of Xbox Series S/X, and speaking to the Verge he addressed the question of how developers get paid. "Our deals are, I’ll say, all over the place. That sounds unmanaged, but it’s really based on the developer’s need. One of the things that’s been cool to see is a developer, usually a smaller to mid-sized developer, might be starting a game and say, 'Hey, we’re willing to put this in Game Pass on our launch day if you guys will give us X dollars now'," he said.

"[In] certain cases, we’ll pay for the full production cost of the game. Then they get all the retail opportunity on top of Game Pass. They can go sell it on PlayStation, on Steam, and on Xbox, and on Switch. [...] Sometimes the developer’s more done with the game and it’s more just a transaction of, 'Hey, we’ll put it in Game Pass if you’ll pay us this amount of money.'"

"Others want [agreements] more based on usage and monetization in whether it’s a store monetization that gets created through transactions, or usage. We’re open [to] experimenting with many different partners, because we don’t think we have it figured out. When we started, we had a model that was all based on usage. Most of the partners said, 'Yeah, yeah, we understand that, but we don’t believe it, so just give us the money upfront.'"
"

(https://www.pcgamer.com/xbox-chief-reveals-more-about-how-dev...)

Så mindre studios kan få utvecklingen betald, andra en klumpsumma när det är klart osv...

Medlem

Härligt. Folk gillar det. Mästerligt. Håller hårt vid det. Inte så skrämmande dock men bra kul med 2 världar och det där. Snyggt. Jag gillar ju pussel och funderingar. Skräckspel som inte skrämmer så mycket, spelar ingen roll.

Avstängd

Split world featuren är väldigt intressant.
Skulle vara kul att veta hur dom gjort den.

Är det 2 faktiska skilda levels som laddas in eller är det bara ett vanligt split-screen läge som aktiveras där båda världarna finns i samma level men med olika texturer.

Ska bli kul att se om/när något camera-hack görs
Shesez på youtube har väldigt intressanta boundary break videor

Uncharted 4 till exempel.
När du spelar Crash Bandicoot hemma hos Nathan är det inte någon emulering av någon typ som sker utan istället är Crash Bandicoot banan samt karaktären och allt modellerat i en annan del av den leveln. Så det som egentligen händer när du spelar det är att du teleporteras till en annan del av kartan och ditt Skin byts ut mot Crash


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Avstängd

Baserat på diverse recensioner och intryck verkar "The Medium" inte vara särskilt läskigt och som skräckspel betraktat ganska medelmåttigt. Dessutom verkar spelet vara oerhört dåligt optimerat och spelmekaniskt tråkigt. Pusslen verkar inte heller engagera spelaren i några märkbar utsträckning. Behållningen verkar ligga i berättandet.

1
Skriv svar