Battleborn är nu dött och begravt

Robot
Battleborn är nu dött och begravt

Gearbox-shootern överskuggades ständigt av Overwatch.

#battleborn, #gearbox, #overwatch


Moderator | Testpilot

Och spelet går fortfarande att köpa i vissa butiker..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Snörpligt för Gearbox... hur kan man lyckats släppa ett spel som ser exakt ut (mer eller mindre) som ett Blizzard-spel vid ungefär samma tidpunkt.
Lite som när det kommer 2 filmer med typ samma tema tätt efter varandra varav en är en B-film.

Medlem

Gearbox AB. Skit ska skit ha.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det tråkiga var att alla jämförde det med Overwatch och dismissade det utan att ens spelat det.
Folk bara antog att det var ett sämre Overwatch, när det i själva verket var ett helt annat typ av spel (hero shooter vs. First person MOBA / co-op shooter) som var riktigt underhållande.

Edit: inte ens FZ:a kunde få det rätt i denna artikeln att det inte var en Hero shooter.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av shelter:

Snörpligt för Gearbox... hur kan man lyckats släppa ett spel som ser exakt ut (mer eller mindre) som ett Blizzard-spel vid ungefär samma tidpunkt.
Lite som när det kommer 2 filmer med typ samma tema tätt efter varandra varav en är en B-film.

Great minds think alike.

Medlem

Tyckte aldrig om designen på spelet. Det var allt för rörigt för att vara kul. Explotioner, gigantiska mynningsflammor och helskärmseffekter precis överallt. Att utforma ett multiplayerspel på det sättet är ingen höjdare. För mig kändes det alltid som en mindre genomtänkt version av Super Monday Night Combat.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

För mig kändes det alltid som en mindre genomtänkt version av Super Monday Night Combat.

Fan, nu fick du mig sakna SMNC också


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Gillade Battleborn mer än Overwatch men det blev helt omöjligt att spela för det tappade spelare hela tiden, jag antar att Overwatch hypen blev så stor att dom flesta spelare inte kunde motstå den.

Redaktör
Skrivet av Zymac:

Det tråkiga var att alla jämförde det med Overwatch och dismissade det utan att ens spelat det.
Folk bara antog att det var ett sämre Overwatch, när det i själva verket var ett helt annat typ av spel (hero shooter vs. First person MOBA / co-op shooter) som var riktigt underhållande.

Edit: inte ens FZ:a kunde få det rätt i denna artikeln att det inte var en Hero shooter.

Men det har ju typiska hero shooter-inslag (hjältar med unika egenskaper, vapen mm.) och beksrivs ofta som just hero shooter. Varför är det inte det, menar du?


signatur
Medlem
Skrivet av Zymac:

Det tråkiga var att alla jämförde det med Overwatch och dismissade det utan att ens spelat det.
Folk bara antog att det var ett sämre Overwatch, när det i själva verket var ett helt annat typ av spel (hero shooter vs. First person MOBA / co-op shooter) som var riktigt underhållande.

Edit: inte ens FZ:a kunde få det rätt i denna artikeln att det inte var en Hero shooter.

Rakt från deras egna steam steam

A tremendous band of badass heroes fight to protect the universe’s very last star from a mysterious evil in this Hero Shooter by the creators of Borderlands.

Inaktiv

Klassisk video om Battleborn-floppen:

Medlem

Batttleborn var ett lysande spel, hade riktigt kul med det när det släpptes.

Synd att det aldrig fick en chans :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@xermalk @Tomas Helenius

För att det (populäraste?) PVP gamemodet var just ett MOBA mode, där man hade varsin bas som skickar ur robotar för att förstöra det andra lagets bas.

-Man pruttade runt och dödade dom för att få XP och pengar som använder till o levla upp sin karaktär och köpa turrets och specialrobotar för att smiska det andra laget bättre.

Sedan att GB failade stenhårt med marknadsföringen och inte fick fram det e ju lite facepalm. (Dom klantade bort det och hade knappt någon marknadsföring öht. vill jag minnas.)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kommer inte ens ihåg namnet.


signatur

I drank what?

Medlem

Hade kul med betan och förbeställde för en gångs skull en deluxeversion för att få läckra skins och annat men spelet tvärdog snabbt gällande antalet spelare. Att det bara fanns 1-2 banor per gamemode var också sånt man inte kände till i förväg. Är väl inte helt nöjd med det köpet

Medlem
phi
Medlem
Medlem
Skrivet av phi:

Battlewhat?

Battle Bound?

Medlem

Aldrig hört talas om det ens.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Zymac:

Fan, nu fick du mig sakna SMNC också

Förlåt. Vi kan sakna det tillsammans om du vill. Jäkligt bra spel var det iaf.

Medlem

Jag spelade också Battleborn, och föredrog det mot Overwatch som jag upplevde som väldigt toxic i alla fall matcherna jag spelade.
Dom var ju olika sorters spel, men visst, dom såg ju rätt lika ut.

Men replayability var dock inte så hög med Battleborn och man tröttnade på det rätt snabbt, Overwatch kunde ju ha rejält mer outcomes och framförallt banor.

1
Skriv svar