Snart blir God of War snyggare på Playstation 5

Robot
Snart blir God of War snyggare på Playstation 5
Medlem

Skönt att dom ordna det här. Nu slipper folk köra utan day one patch med skiva för 60fps 1080p.

Snälla skruva upp för Decima Engine spelen också!

Medlem

Synd att jag inte pallar spela klart det på grund av hur linjärt och enformigt det är. Vet att jag är ensam om att tycka det.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Synd att jag inte pallar spela klart det på grund av hur linjärt och enformigt det är. Vet att jag är ensam om att tycka det.

Njae. Håller helt med, riktigt enformigt, men tekniskt var det fan ett mästerverk.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Men draaaaaaaaaaaaaaaa mig, nu blir det att tanka det på en gång!!! fasiken jag som låg i hyffsad fas med backloggen.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Issue:

Njae. Håller helt med, riktigt enformigt, men tekniskt var det fan ett mästerverk.

Håller också med, knappt spelat halva känns det som. Såg färdigt storyn på youtube.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Synd att jag inte pallar spela klart det på grund av hur linjärt och enformigt det är. Vet att jag är ensam om att tycka det.

Håller med till 100%. Jag tvingade mig genom det bara för att se hur det slutar. Snyggt som tusan, dock!

Medlem

Jag trodde det kördes i 4K/60fps redan på PS5:an haha! Jag tyckte det såg skitsnyggt ut. Spelade igenom spelet på julledigheten. Men nu får man ju ta och patcha och lira lite till då alltså!

Håller inte riktigt med ovanstående om "linjärt spel". Men vadå, spelet följer ju en story? Precis som GTA, RDR2, etc. Är de linjära spel då också? Det finns ju hur mycket side quests som helst att göra på God of War?

Det enda som "sög" med God of War var att man aldrig slogs emot feta bossar. Det saknade jag rätt mycket. Men hela spelet bygger ju upp enormt mycket mot det som ska släppas i år, dvs God of War Ragnarök. Där ska vi nog få se stora bossar minsann! Jag längtar.

NuZ
Testpilot

Vad nego ni är?! Spelet har väldigt bra story och är trevligt att titta på. För mig så är det gameplay som falerar lite då jag älskade de första spelen så mycket men är ju inget fel på det.

Har fortfarande Spiderman och Ghost som PS4 bästa spel. Sjukt nice med 60fps patch iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det här blir grymt. Jag körde igenom det två gånger på min bas-PS4, först på GMAC och sedan på GMGOW+ vilket nästan gör spelet till någon slags adventure soulslite vilket var sjukt underhållande.

Det blir definitivt en vända till på PS5 nu inför Ragnarök.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Toppades av Red Dead 2?! Ni skojar? Jag hade hästlängder (gnägg gnägg) mer kul med GoW.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Vad nego ni är?! Spelet har väldigt bra story och är trevligt att titta på. För mig så är det gameplay som falerar lite då jag älskade de första spelen så mycket men är ju inget fel på det.

Har fortfarande Spiderman och Ghost som PS4 bästa spel. Sjukt nice med 60fps patch iaf

Det är ju precis det vi säger
Bra story och riktigt snyggt men gameplay blev snabbt tråkigt för min del iaf.

Och visst det hade sidequests men det var långt ifrån det antal andra spel har.

Medlem

Jag kollade på hela spelet på Youtube, kändes som att det var vettigare än att spela det.

Medlem

Bästa spelet på PS4 i min mening, ska bli kul att köra en omgång till när man väl införskaffar en PS5 typ 2022-23

Medlem
Skrivet av Hullken:

Jag kollade på hela spelet på Youtube, kändes som att det var vettigare än att spela det.

Oj så fel du har. Du borde verkligen spela det.

Medlem

Ett av förra generationens klart bästa spel!

Medlem

Blir en vända till nu!
Så otroligt jävla bra spel. Har alltid älskat God of War. Men det senaste spelet klickade något enormt med mig. Älskade varenda sekund när jag körde det på release på Ps4 Pro. Blir att nöta igen nu!

Suck... Jag som hade börjat nöta igenom backloggen 🥴

Medlem

Kan man få tag på en jäkla PS5 nu eller?

jbx
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Kan man få tag på en jäkla PS5 nu eller?

Finns gott om dem på tradera 😂!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Om texturernas upplösning är samma alt. uppskalade. Varför ska man då gå igång på att ps5:an spottar ur sig en uppskalad 4k bild till tv:n, mot att tvn tar emot en 1080p bild och skalar upp till 4k?

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Om texturernas upplösning är samma alt. uppskalade. Varför ska man då gå igång på att ps5:an spottar ur sig en uppskalad 4k bild till tv:n, mot att tvn tar emot en 1080p bild och skalar upp till 4k?

Moderna uppskalningstekniker i spel fungerar på helt andra sätt än den uppskalning som finns i en TV och delar av resultatet blir precis som om det varit riktig 4K.

Ibland får till och med sajter som Digital Foundry svårt att bedöma vad den ursprungliga upplösningen är och man har vid något tillfälle misstagit sig för att spel varit "äkta" 4K när det använt checkerboard-rendering och andra tekniker.

Medlem
Skrivet av Margy:

Moderna uppskalningstekniker i spel fungerar på helt andra sätt än den uppskalning som finns i en TV och delar av resultatet blir precis som om det varit riktig 4K.

Ibland får till och med sajter som Digital Foundry svårt att bedöma vad den ursprungliga upplösningen är och man har vid något tillfälle misstagit sig för att spel varit "äkta" 4K när det använt checkerboard-rendering och andra tekniker.

Ok tackar, jag trodde att moderna TV-apparater var minst lika bra på uppskalning som en PC/Konsoll

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Skönt att dom ordna det här. Nu slipper folk köra utan day one patch med skiva för 60fps 1080p.

Snälla skruva upp för Decima Engine spelen också!

Fast det stämmer inte riktigt. En patch släpptes för GoW till PS5 sedan tidigare som möjliggjorde stabil 60 fps på 1080p i det som kallas ”Performance mode” som fanns sedan tidigare till PS4 Pro.

Skillnaden nu blir ju främst att det blir 60 fps + 4K 🙂

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag trodde det kördes i 4K/60fps redan på PS5:an haha! Jag tyckte det såg skitsnyggt ut. Spelade igenom spelet på julledigheten. Men nu får man ju ta och patcha och lira lite till då alltså!

Håller inte riktigt med ovanstående om "linjärt spel". Men vadå, spelet följer ju en story? Precis som GTA, RDR2, etc. Är de linjära spel då också? Det finns ju hur mycket side quests som helst att göra på God of War?

Det enda som "sög" med God of War var att man aldrig slogs emot feta bossar. Det saknade jag rätt mycket. Men hela spelet bygger ju upp enormt mycket mot det som ska släppas i år, dvs God of War Ragnarök. Där ska vi nog få se stora bossar minsann! Jag längtar.

Jag höll på att göra på mig i brallan i fighten mot Balder. Tyckte det var en enormt cool bossfight.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag höll på att göra på mig i brallan i fighten mot Balder. Tyckte det var en enormt cool bossfight.

Jao men det var den enda bossen också eller hur? Och ja..jag vet inte om jag håller med att det var en "enormt coolt". Jag tyckte bossarna i God of War 3 var bra mycket roligare. Men vi får se i Ragnarök vad de kommer med

Medlem
Skrivet av MLundin:

Fast det stämmer inte riktigt. En patch släpptes för GoW till PS5 sedan tidigare som möjliggjorde stabil 60 fps på 1080p i det som kallas ”Performance mode” som fanns sedan tidigare till PS4 Pro.

Skillnaden nu blir ju främst att det blir 60 fps + 4K 🙂

Då har jag blandat ihop det med The Last Guardian helt enkelt.

Skrivet av Mirage:

Jag höll på att göra på mig i brallan i fighten mot Balder. Tyckte det var en enormt cool bossfight.

Bland de coolaste någonsin spelmässigt nästan?

Jag sparar mig tills jag har råd med Sonos Arc och subben till mitt nuvarande Sonos system + CX65" från min C7a. Sen ska jag spela om det på mitt PS5 på högsta volym och bli vräkt på kuppen.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jao men det var den enda bossen också eller hur? Och ja..jag vet inte om jag håller med att det var en "enormt coolt". Jag tyckte bossarna i God of War 3 var bra mycket roligare. Men vi får se i Ragnarök vad de kommer med

Nej, man dödar Tors söner också. Magni och Modi.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, man dödar Tors söner också. Magni och Modi.

Visst f*n! Ja ok då, inte så dåligt trots allt

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det enda som "sög" med God of War var att man aldrig slogs emot feta bossar. Det saknade jag rätt mycket. Men hela spelet bygger ju upp enormt mycket mot det som ska släppas i år, dvs God of War Ragnarök. Där ska vi nog få se stora bossar minsann! Jag längtar.

Missade du draken Fafnir?;p

Medlem
Skrivet av Margy:

Ett av förra generationens klart bästa spel!

En av de bästa spelen någonsin!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

12
Skriv svar