Black Desert Online [Om du vill behålla ditt konto]

Avstängd
Black Desert Online [Om du vill behålla ditt konto]

Någon annan som missat denna nyhet ang BDO?

Black Desert Online Accounts That Aren't Transferred To New Servers By May 31 Will Be Permanently Deleted
https://www.thegamer.com/black-desert-online-accounts-permanently-deleted-transfer-kakao-pearl-abyss/

Pearl Abyss is now in charge of publishing Black Desert Online pretty much everywhere around the world. If you don't want to lose all your progress, make sure you follow these steps to begin the transfer process!

https://twitter.com/BDO_News/status/1355191831559081985

Nå det var allt, tack och hej!

Medlem
Skrivet av eino:

Någon annan som missat denna nyhet ang BDO?

Black Desert Online Accounts That Aren't Transferred To New Servers By May 31 Will Be Permanently Deleted
https://www.thegamer.com/black-desert-online-accounts-permanently-deleted-transfer-kakao-pearl-abyss/

Pearl Abyss is now in charge of publishing Black Desert Online pretty much everywhere around the world. If you don't want to lose all your progress, make sure you follow these steps to begin the transfer process!
https://youtu.be/O6o5VrgeXyQ

https://twitter.com/BDO_News/status/1355191831559081985

Nå det var allt, tack och hej!

Tack! Lär nog inte börja spela igen på ett tag, men om, så vore det inte kul att tappa alla pengar man bränt på pets och skit i kiosken 😬.

Hur är spelet idag förresten? Var ca 1,5 år sedan jag var aktiv senast.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Tack! Lär nog inte börja spela igen på ett tag, men om, så vore det inte kul att tappa alla pengar man bränt på pets och skit i kiosken 😬.

Hur är spelet idag förresten? Var ca 1,5 år sedan jag var aktiv senast.

Det lever fortfarande, största skillnaden är väl att du kan slänga ut betydligt mycke mer pengar mycke lättare för att avancera. De tog bort alla spärrarna för typ ett år sen tror jag. Sen har de börjat me "Seasons" så nybörjare och folk kan komma ikapp lite snabbare.
Spelar lite casually själv, tror bara jag hänger kvar pga av allt man lagt på ja pets o skit Hoppas jag får tillbaks gnistan i det för de är fortfarande jävligt kul när det är kul. Finns nog fortfarande en del svenska guilder som rullar på^^

Avstängd
Skrivet av Dajvan:

Tack! Lär nog inte börja spela igen på ett tag, men om, så vore det inte kul att tappa alla pengar man bränt på pets och skit i kiosken 😬.

Hur är spelet idag förresten? Var ca 1,5 år sedan jag var aktiv senast.

Tänkte likadant!
Har inte rört spelet på ett väldigt bra tag, men det var lika att göra den där transfer grejen så man inte tappar kontot efter pengarna man lagt på skiten.

Skribent

Bra tips! Lär inte lira Black Desert igen, men det är väl lika bra att överföra.

Medlem

Är det inte lite SUNK COST DILEMMA,
i hela tråden?

Sunk cost i spelandet av spel

Nu uppmanar jag inte till att sluta spela spel, eller för den delen inte ordna så att sparfilerna överlever flytten.

Men det är bra att känna till att spel ibland har makt över er snarare än ni över dem, på grund av att ni har investerat i dem.

Det är naturligtvis så här med alla hobbyprojekt och livet. Va medvetna om det!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Här finns infon på officiella sajten. Läs på den för all information.
https://www.blackdesertonline.com/news/view/4890

"After May 31, 2021, registration for an account transfer will no longer be available and all untransferred data will be deleted."

Kakao hanterade Black Desert i EU och USA från release fram till nu. Pearl Abyss som är de som gör spelet tar nu över spelet i både EU och USA.

1) Man behöver skapa ett Pearl Abyss konto
2) Sen behöver man logga in på det och det nuvarande/gamla Kakao kontot.
3) När man gjort det ska man kunna lägga en begäran om överföring och godkänna.
4) Överföringen sker mellan 24 och 25 februari, efter det ska man sen köra på Pearl Abyss konto (det går inte spela via Kakaos konto längre).
5) Efter 31 maj kommer kontona på Kakao försvinna och om man inte fört över innan dess försvinner alla karaktärer och data.

Medlem

Kommer ihåg när detta spel var nytt och populärt och det var EXTREMT känsligt när P2W aspekterna påpekades

Medlem
Skrivet av abso:

Kommer ihåg när detta spel var nytt och populärt och det var EXTREMT känsligt när P2W aspekterna påpekades

Det var inte så från början när det var riktigt populärt. P2W infördes av Kakao senare när de ändrade så man kunde sälja cash-shop grejer för silver på auktionshuset. Vilket ledde till riktiga pengar kunde förvandlas till in-game pengar och köpa dyr gear. Då lämnade många spelet eftersom den tid de lagt på att grinda topp-gear och in-game pengar nu kunde ersättas av riktiga pengar och köpa sig bra gear.

Medlem
Skrivet av Fulci:

5) Efter 31 maj kommer kontona på Kakao försvinna och om man inte fört över innan dess försvinner alla karaktärer och data.

Köpte det av misstag (typ) när det släpptes men tyckte att det inte var min grej för diverse anledningar. Har inte spelat sen dess. Betyder det att om jag känner om ett par år att testa spelet så måste jag köpa det igen?

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Köpte det av misstag (typ) när det släpptes men tyckte att det inte var min grej för diverse anledningar. Har inte spelat sen dess. Betyder det att om jag känner om ett par år att testa spelet så måste jag köpa det igen?

Ja, som jag uppfattar blir det så om du inte överför ett befintligt konto innan tiden går ut 31 maj. Eftersom licensen för spelet ligger i kontot så att säga.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Köpte det av misstag (typ) när det släpptes men tyckte att det inte var min grej för diverse anledningar. Har inte spelat sen dess. Betyder det att om jag känner om ett par år att testa spelet så måste jag köpa det igen?

I början kostade ju spelet har jag för mig, alltså typ en röding va? Nu kostar de typ 5 euro, eller gratis i perioder.

Edit: Fortfarande det dyraste spelet jag spelat när man räknar in allt skit du lär köpa om du beslutar dig för att lägga ner mer energu på spelet.

Medlem

Om man råkar äga det, via ett gratisevent, men aldrig startat det behöver man göra något då? (Om jag skulle få för mig att testa det någon gång i framtiden.)

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, som jag uppfattar blir det så om du inte överför ett befintligt konto innan tiden går ut 31 maj. Eftersom licensen för spelet ligger i kontot så att säga.

Jahopp. Tvivelaktigt att jag kommer peta på spelet igen men är väl lika bra att man flyttar kontot. En grej att köpa en produkt man inte använder, annan grej att inte ens kunna använda den igen.

Skrivet av ScorpASC:

I början kostade ju spelet har jag för mig, alltså typ en röding va? Nu kostar de typ 5 euro, eller gratis i perioder.

Vet inte hur mycket en 'röding' är men spelet gick på ca 270 kr om jag minns rätt. Vore skoj att få tillbaka pengarna men det känns tvivelaktigt nu efter typ fyra år.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Jahopp. Tvivelaktigt att jag kommer peta på spelet igen men är väl lika bra att man flyttar kontot. En grej att köpa en produkt man inte använder, annan grej att inte ens kunna använda den igen.

Jag är lite osäker på om det jag sa stämmer. Det gick inte att hitta något om själva licensen för spelet i deras info. Tänker på om man t.ex. köpt spelet på Steam, då äger man spelet där och det kan inte försvinna.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det var inte så från början när det var riktigt populärt. P2W infördes av Kakao senare när de ändrade så man kunde sälja cash-shop grejer för silver på auktionshuset. Vilket ledde till riktiga pengar kunde förvandlas till in-game pengar och köpa dyr gear. Då lämnade många spelet eftersom den tid de lagt på att grinda topp-gear och in-game pengar nu kunde ersättas av riktiga pengar och köpa sig bra gear.

Kanske kommer ihåg fel men har för mig att det redan från start fanns mindre P2W, tex det gick att köpa elion's tear och även vissa set som gav bra fördelar i PvP.

Medlem
Skrivet av abso:

Kanske kommer ihåg fel men har för mig att det redan från start fanns mindre P2W, tex det gick att köpa elion's tear och även vissa set som gav bra fördelar i PvP.

Har alltid funnits mindre p2w det är sant, men de har succesivt släppt spärrarna, community't går i rage mode en månad sen accepteras det som normalt. Nu för nått år sen så släppte de på allt och är lika p2w som korea. Spelet blev väl inte direkt sämre, det är ändå ganska stora summor du måste lägga, men folk gör det. Det går fortfarande att ha kul utan att spendera pengar, mycket av det man var tvungen att betala för förr, som loot pets och maids får man ett par genom spelets gång.

Medlem

Funkar inte för mig, står att jag måste var inloggad på kontona, sen vill den att jag ska vara utloggad från kontot... fattar inte... nåväl lär aldrig spela det igen ändå.

Medlem

Tyckte spelet var helt OK när man köpte månadspaketet. Senare vart det bara skit av allt. Typ köpa kostymer för att bryta ner dem för att göra ett försök att få bättre gear? Seriöst?!

Detta spel skulle kunna bli så mycket bättre och säkert få fler spelare om de gjorde om craftingsystemet.

Medlem

Trodde det var gratis, eller så gav någon ut det gratis vid något tillfälle, för det ligger i backloggen. Tänkte jag skulle prova den där vack...regniga dagen när man inte har något annat för sig. Stor chans att den kommer innan det är dags att kasta in.

Medlem

Går inget vidare att logga in med sitt steam konto för att flytta över spelet.


signatur

P.L.U.R

ELF
Medlem

Tror inte jag kommer spela det igen. Köpte det vid släpp och är fortfarande precis i början
Men tack ändå. Är det inte för jobbig process så överför jag ändå karaktären.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Ok det var lite rörigt. Om du har Steam behöver du starta spelet, efter server-login kommer det upp en splash screen som uppmuntrar till att logga in via Steam -> Pearl Abyss. Sen en massa klickade & verification codes på mail.

Medlem

Har inte flyttat mitt konto än men ska innan deadline. Ni som gjort det och vet. Jag har kört på USA servrarna hela tiden sen release, kan man flytta och hoppa på EU servrarna istället iom det här? Tack,

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Har inte flyttat mitt konto än men ska innan deadline. Ni som gjort det och vet. Jag har kört på USA servrarna hela tiden sen release, kan man flytta och hoppa på EU servrarna istället iom det här? Tack,

Minns inte att jag fick något val, tror att karaktärer och sånt överförs automatisk till den server de var på innan.

En festlig grej jag märkte när jag loggade in var att på EU servern hade jag min gamla karaktär som jag inte spelat sen spelsläppet, men på US så fanns det tre stycken spambotar som hade skapats med namn som "jshijkdshj" och liknande. Man blir ju lite paranoid angående lösenord när man ser nåt sånt.

Avstängd

Otroligt rörigt och dåligt gjort hela detta byte. Det är nästan som att den nya publishern VILL tappa spelare. Alla som någonsin jobbat med datamigrering ser hur pinsamt dåligt detta hanteras. Tvinga den enskilda användaren att logga in fram och tillbaka och registrera sig hit och dit - dessutom med så pass smalt tidsfönster - det är inte så man gör det snyggt. Gissar att BDO tappar en stor andel av sina spelare efter detta.

Skrivet av anon_234443:

Ok det var lite rörigt. Om du har Steam behöver du starta spelet, efter server-login kommer det upp en splash screen som uppmuntrar till att logga in via Steam -> Pearl Abyss. Sen en massa klickade & verification codes på mail.

+1 för ditt inlägg. Denna information stämmer, men framgår inte öht på deras hemsida eller i det mailutskick man fick. Ännu fler missar.

Du måste alltså:
* Starta BDO via steam
* Logga in på en server (ej seasonal dock?)
* Klicka på "apply for server transfer"
* Följa länkarna i webbläsaren som öppnas
* Logga in via steam
* Logga på Kakaogames
* Logga in på Pearl Abyss
(lycka till att logga in om du inte kommer ihåg ditt lösenord sedan tidigare - jag fick inget nytt till mailen när jag nollställde pw)
* Godkänna 50 olika användaravtal
* Godkänna account transfer agreement
* Få en authentication code till mailen (inte nödvändigtvis samma epostadress du har för steam/kakao/pearlabyss)
* Slutföra data transfer (det står dock som submitted, så är ingen garanti att det ens fungerar förens i mars eller när detta nu är klart hos nya utgivaren)

. . .

Spelet var för övrigt jättekul i början, för att sedan bli totalt brick-walled när man nådde/närmade sig softcap. Då blev det en grind utan dess like, och allt det roliga försvann. Dessutom var det onödigt överkomplicerat många gånger.

1
Skriv svar